[podcast] Dinosaurium obskurních světů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

[podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Vandalicus »

Titulní stránka Dinosauria 5.jpg
Ahoj všichni!

Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiných RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.

Odebírejte nás na:
:arrow? Anchor.fm
:arrow? Spotify
:arrow? iTunes / Apple Podcasts
:arrow? Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

Kontaktujte nás:
:arrow? V téhle diskuzi!
:arrow? Na Instagramu
:arrow? Na Facebooku
Naposledy upravil(a) Vandalicus dne 11. 1. 2021, 12:55, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Vandalicus »

MarkyParky píše: 27. 6. 2022, 14:28 Jsem zatim v půlce, ale jsem nějak zmatený z těch komentářů.

Nejdřív říkáte, že na výsledku zkoušky nezáleží.
A pak o pět minut dál říkáte, že když neudělá postava zkoušku, tak nemůže jít na brigádu. A že na brigádach se mají získávat ty friendship boosty, které pak mají mechanický přesah do inspirace. To mi přijde jako docela dopad.
Mozna to nejdriv doposlouchej, ke konci se o tom bavime. Nedava nam smysl prave ta implementace, u ktere absolutne nezalezi na tvoji volbe. Nemuzes jit na brigadu? No a co? Nejsi nijak omezeny casem, muzes si jich stranou udelat dalsich deset. Muj problem s timto je jako rict "V clovece nezlob se muzes z domecku nasadit figurku, jenom kdyz hodis sestku" ale vedle mit "ze sve kapsy si nasad figurek kolik chces". Mluvime o tom na zaver: pokud by tam byl omezeny cas a musel jsi udelat volbu, tak by to bylo super. Jenze ty nemusis.
MarkyParky píše: 27. 6. 2022, 14:28 Další věc - u toho vyhodnocení rozhovorů s kamarády. Říkáte, že tam není žádný vstup od GMa, ale GM hraje to NPCčko, ne? A co se vstupu náhody týká, tak obdobně - Jsou nějaká (byť mizerná) DnD pravidla pro sociální interakci, proč implicitně předpokládáte, že nebudou přintom roleplayi použitá? Nebo to je tam explicitně napsané?
Jaky vliv hrani GMa, nebo pravidla pro socialni interakci, kdyz se na zaver rozhodnu, jak to dopadlo? Tady proste nerozumim. Muzu hrat NPC, ktery hracova postava nasrala, pak hrac failne vsechny charisma checky, ale hrac rekne: reakce byla pozitivni, dostanu kladny bod! Nerozumim. Tady chci zduraznit, ze me nejde o systemove reseni: byl bych spokojeny s tim, kdyby bylo napsano "rozhodnete situace roleplayove a spolecne urcete vysledek". Mam problem s tim, ze vysledek urcuje ciste hrac mimo jakoukoliv mechaniku nebo roleplay.
MarkyParky píše: 27. 6. 2022, 14:28 Jo a proč schodiště, co se umí přizpůsobít osminohému drawoukovi, medůze nebo owlbearovi označuješ jako vozíčkářské? Není to trochu humanofašismus, DnDčku značně nevlastní?
Protoze "mobility devices" jsou tam vyslovne zmineny.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

Mě u těch sociálních interakcí neirituje ani tak to "hráč si sám řekne, jak se to povedlo“, jako spíš to "a když to uděláš dvakrát, jste bestíci“. To je fakt – nekecám – počítadlo do dvou, kde 2 = vyhráls! A bez jakéhokoli vstupu náhody nebo nepředvídatelnosti. Tomu se fakt nedá říkat „hra“.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od MarkyParky »

Muj problem s timto je jako rict "V clovece nezlob se muzes z domecku nasadit figurku, jenom kdyz hodis sestku" ale vedle mit "ze sve kapsy si nasad figurek kolik chces".
Ok, už chápu.
Jaky vliv hrani GMa, nebo pravidla pro socialni interakci, kdyz se na zaver rozhodnu, jak to dopadlo? Tady proste nerozumim. Muzu hrat NPC, ktery hracova postava nasrala, pak hrac failne vsechny charisma checky, ale hrac rekne: reakce byla pozitivni, dostanu kladny bod! Nerozumim. Tady chci zduraznit, ze me nejde o systemove reseni: byl bych spokojeny s tim, kdyby bylo napsano "rozhodnete situace roleplayove a spolecne urcete vysledek". Mam problem s tim, ze vysledek urcuje ciste hrac mimo jakoukoliv mechaniku nebo roleplay
Tady furt nechápu.

To tam je jako exicitně napsaný, že hráč má při tom vynodnocení kašlat na odehranou fikci?

Nebo implicitně předpokládáme, že hráč bude u tohohle typu vyhodnocení podvádět (ale jen tady, u sociální interakce. Když přijde na combat a kouzla, tak mu najednou věříme, že si spálené sloty kouzel značí poctivě)?

Protoze "mobility devices" jsou tam vyslovne zmineny.
A to nejsou křesla s mechanickýma pavoučími nohama a bedny se stovkou malých nožiček?

:)

Ale jo, chápu.
Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 121
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od efram »

Sparkle píše: 27. 6. 2022, 11:17 Tohle je jiný žánr, pro jiný typ publika. Jestli to fakt reflektuje potřeby cílovky nebo je to korporátní emo-teen-bait, my tady asi nepoznáme. Já to třeba nepoznám a netroufnu si hodnotit, budu se řídit názorem lidí z té cílovky. Ti na tohle fórum ale nechodí a vzhledem k náladě, která tu panuje, ani nejspíš chodit nebudou...
No každopádně na mě ten setting působí, že to je sračka....zlatý ZZ

nemyslím si, že by byl Markus takovej pokrytec jak ve svých postech naznačuješ. Případně, že by se vyjadřoval pohrdlivě
Hru si užívej s nadhledem a lehkostí. Kdo řeší titěrnosti, ať stráví zbytek života v zesilovači bolesti.
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar $-o
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 296
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Pan Bača »

Vtipné je, že Markus kdysi napsal, že jak je pod něčím podepsaný Chris Perkins, stojí to za... (matně se mi míhá hlavou, jestli to bylo k Descent into Avernus?).
A tady podepsaný NENÍ a stejně... :-D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

Avernus jsem nečetl, hlavně Icespire Dragon a Lost Mine of Phendelver. A ty mají ode mě pěkné 3/5: nenadchne, neurazí. U Perkinse jsem měl dojem, že to designuje „videoherně“ – jako předem naplánované, odměřené, plně předvídatelné dávky „dobrodružství“ (souboj > léčivý lektvar > rozhovor > souboj > poklad > rozhovor). Ne jako lineární sekvenci událostí, ale jako dobrodružství založené na lokacích (např. dungeon), kde je to ovšem narafičené tak, že jak tím budeš procházet, tak si přesně tuhle sekvenci aktivuješ. Je to funkční, ale jaksi bez ducha a šmrncu.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Log 1=0 »

Sparkle:
Ne, sůlovo "progresivní" neznamená to, co píšeš, že znamená. Naopak, progresivista při prosazování své agendy nevyhnutelně pošlape spoustě lidem bábovičky. Nejen bigotům a fašistům, ty pal čert. Ale i normálním slušným konzervativcům. Lidem, kteří jsou z různých důvodů fixovaní na své náboženství. Lidem, co z nějakého důvodu nestíhají rychle se měnící svět. Ti si rozhodně nezaslouží, a je vůči nim bezohledné, že rozbíjíme to, na co jsou zvyklí, a co jim dává funkční rámec. A popravdě, i když mě to občas zabolí, tak já do toho klidně šlápnu, a v rámci vybudování lepšího světa pro všechny ten jejich starý klidně rozbořím. Ale já taky nepředstírám, že progresivismus znamená být lunorožec, co žere třpytky a bydlí na duze. Protože to prostě není pravda.

Zadruhé, i když chápu roli RPG jako terapeutického nástroje, tak to není jejich primárním účelem a smyslem. Rozhodně jsem pro to na takové hráče brát ohledy. Ale pokud chci mít hru nebo příběh, tak pro to potřebuji překážky, které hrdinové překonávají. Ostatně nepochybuji o tom, žýe mnoha lidem víc pomůže vidět svět, ve kterém překážky, které musí v realitě překonat, skutečně lze překonat a zvítězit, než svět, kde jaksi z dobra vyšší moci nejsou. A jiným zase ne, a určitě jsem pro to, aby pro ně existovaly vhodné terapeutické pomůcky. Ale ty by se měly prodávat jako terapeutické pomůcky, a ne jako hry.

Bifi:
I když nemám kapitalismus o nic raději než ty, tak zadání zjevně bylo "idealizovaná verze současné americké univerzity" a to prostě bude nějaký naivní kapitalismus obsahovat.
Naposledy upravil(a) Log 1=0 dne 28. 6. 2022, 01:26, celkem upraveno 1 x.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Sparkle »

Log 1=0 píše: 28. 6. 2022, 00:35 Ale pokud chci mít hru nebo příběh, tak pro to potřebuji překážky, které hrdinové překonávají.
Ano. Ale překážky můžou mít různých podob.
Například existují velmi úspěšná popkulturní díla, kde není žádný klasický antagonista (animák Rebelka, muzikál La La Land). Přesto tam hrdinové překonávají překážky jako například svoji vlastní zabedněnost, mindráky a neschopnost komunikovat ve vztahu, a je to pak i docela intenzivní a vůbec to nemusí skončit sluníčkově.
U stolního RPG hráči překonávají taky spoustu překážek, které nejsou vidět, páč jsou subjektivní a moduly o nich nepíšou. Introvertní hráč třeba překonává překážku rozmluvit se ve vztahové scéně a fakt to pro něj není sluníčková a bezproblémová záležitost, naopak pro toho hráče to je víc stresující prožitek než když by jel dungeon crawl a řešil počet loučí v báglu.
Překážku můžou hráči pociťovat v hlavě už jen třeba tím, že jim vykreslíš školní scenérii, a oni si sami v rámci imerze vsugerují, že je tam pres, aby tu zkoušku fakt udělali. Páč to znají ze života. Neudělání zkoušky nemusí mít mechanický ani fikční následky popsaný v tom modulu, ale hráč přesto je schopný si to odehrávat jako kdyby tam ty následky byly. Fantazie je mocná.
A překážkou můžou být hráčské postavy pro sebe navzájem, když si je hráči vymyslí trochu zabedněné a s mindráky.

Ten modul jsem nehrála. Ale nepřekvapilo by mě, kdyby se ukázalo, že ve skutečnosti u běžné herní skupiny vygeneruje výrazně větší subjektivní pocit dramatu, než jak se zdá z textu modulu.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od sirien »

Takže...

Markus je očividně pokrytec a zpátečník co pohrdá zranitelnými skupinami.
Bifi používá genre trope co je shared point of reference/experience jako focus pro hejt kapitalismu.
Corny řeší vztah mezi důstojností a safe spacy.
Jerson se stal expertem nejen na světové publikum kolaborativně-textové fanfikce, ale i na diváky streamů.
Sparkle promuje, že hry by neměly být pro hráče, ale pro psychologické klienty s trigger warningem i na barvu písma.
Log používá slova, která v cz ani en verzi nenajde ani google.

da faq? Sem tu správně v threadu o DnD kampani na magický univerzitě?
Za tento příspěvek děkují uživateli sirien:
Antharon
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Log 1=0 »

Ach jo. Takže znovu starý dobrý osvědčený neargument. Věci pro RPG hry mohou být libovolně odfláklé, protože vhodná herní skupina to celé uchopí tak, že to bude super a přesně podle záměru, i když my d toho za jejich peníze vrazíme minimum energie, takže náš placený produkt jim v tom nepomáhá, vlastně spíše překáží.

A proto milé děti, je tak málo dobrých materiálů, které by s tvorbou hry pomohly. Protože proč se s tím dělat, stačí něco odfláknout, a stejně to budou někteří hájit do roztrhání těla. Ach jo.

A mimochodem, Sparkle, všimni si, že Markusovi chybí v tom modulu podklady i pro tohle, a s tvými staršími argumenty o eskapismu je tohle tvé tvrzení v ostrém rozporu. Ujasni si, co si o věci myslíš, a já pak s tebou budu souhlasit nebo polemizovat. Ale psát něco, abys ty otočila o pí, ale tvářila se, že jedeš pořád stejnou linii... tolik času zas nemám.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Antharon »

Ako to tak citam asi radsej ostanem u oldschool romantickych rpg, kde postavy obcas aj umru, ked nieco spackaju, ma to nasledky a ich hlavnou prekazkou nie je vnutorny problem ako napriklad vlastna hlupost...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Sparkle »

Log: tak já to zkusím říct ještě jinak.

To, že je setting sluníčkový, nemusí znamenat, že to vygeneruje sluníčkovou a nedramatickou hru.
Může tam nastat totiž opačný efekt: když se hráči dostanou do sluníčkového světa, tak se víc osmělí v rozjetí pořádného roleplayingu včetně dramatických, nečekaných a unsafe věcí. Dokonce z toho může vylézt paradoxně nakonec drsnější hra než kdyby hráli v gritty settingu a ta grittyness by je mentálně "zamrzávala".
Takže to nemusí vůbec být "lenost" autorů světa ale může to být promyšlené, podpořené playtesty a výzkumy. Ty mechaniky podporující roleplaying a drama, které tam čtenář zvyklý na gritty světy nevidí, můžou být právě tohleto.
Taky nemusí. Ale dělat tady od českého stolu kategorické závěry typu "je to odfláklé" o modulu, který je úplně mimo naše preference i kulturu a je v něm evidentně víc vrstev než se zdá, mi přijde takový vachrlatý.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Vandalicus »

Nemam problem verit tomu, ze nerozumim mechanikam podporujicim roleplaying a drama, protoze jsem zamereny jinak.
Ale tady nic takovyho proste neni. Tady chybi cokoliv, co by me pomohlo tu hru hrat.

Priklad: brigady

Je tady napsany, ze muzu mit brigadu. Kdyz mam brigadu, tak dostavam plat. Pokud chci, tak muzu brigadu libovolne vymenit (a je tady napsano, ze tohle muze vest k RP scence). Je tam napsano, ze behem brigady dostanu relationship point s jednim NPC studentem, coz ma simulovat kolegu v praci.
A pak je tam seznam brigad.

A to je vsechno.

Ja tady v principu ani nehejtuju to, ze postava chodi na brigady, ale nulovou informaci, co s tim mam delat. Mam to hrat jako scenky RP? Mam si to jenom poznamenat body a penize a jako ze se to stalo v pozadi? Kdy to mam behem te napsane kampane hrat? Kolikrat? U interakce s NPC ani napsano, ze se neco ma odehrat - proste jenom si tam zvolim, jestli dostanu kladny nebo negativni bod.

Stejne vypadaji volnocasove aktivity: zase jenom seznam aktivit bez jakyhokoliv navodu nebo rady. Jaky je rozdil, kdyz nekdo chodi hrat sachy a nekdo hrat larp?

Zase, neni to nic, co bych jako zkuseny GM nezvladl si vymyslet udelat - ale proste u profesionalniho produktu, kterej stoji pres litr, tak bych cekal, ze me to poskytne nejaky navod. Protoze seznam brigad si dokazu vymyslet taky: to je ta jednodussi cast celyho tohodle procesu.

Pozdeji, v dobrodruzstvi, je zminovany maskarni bal. Tam je aspon nejak napsano, co se s tim ma delat: ze musim ostatnim hracum popsat, jak bude vypadat muj kostym, jestli ho vyrobim sam (skill check) nebo presvedcim jinou postavu/NPC (skill check nebo roleplaying), pak ze tam bude priprava na tanec (mas partnera nebo dovolis instruktorovi te s nekym sparovat? A je tady tabulka na to, jaka je reakce partnera!) - tohle si dokazu predstavit hrat, tohle me vytvori nejaky hratelny scenky.

To se ale neda rict o "Muzes pracovat jako zahradnik: sekas na kampusu travniky a zalevas zahony." Priklad nahore je hratelna vec, ktera nemusi byt vec, kterou bych ja osobne chtel hrat, ale je to neco, s cim bych dokazal pracovat. Druhy je lenost a "tady jsi utratil 1500,- za napad, kterej si musis kompletne implementovat sam."
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

Sparkle píše: 28. 6. 2022, 03:19 To, že je setting sluníčkový, nemusí znamenat, že to vygeneruje sluníčkovou a nedramatickou hru.
Sparkle, pokud tam něco vygeneruje dramatickou hru, tak to budeš jen a pouze ty a to navzdory obsahu té knihy, který je systematicky bez jakéhokoli dramatu a potírá veškeré následky jakéhokoli rozhodnoutí hráčů. Hodnotíme obsah knihy, ne to, jak ji zvládneš odignorovat a vymyslet místo ní něco úplně jiného.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Log 1=0 »

Sparkle:
Ten první odstavec je pravda. Plně odpovídá mé zkušenosti. Jenže:
Pokud autoři chtěli, aby ten modul takhle působil, tak měli dát pod povrch toho sluníčkového nátěru pár ostrých bodců, nějaké zárodky konfliktů, které mohou být nevinné, ale taky mohou vinou účastníků dost nepěkně vygradovat. Markus s Vandalem říkají, že tam nejsou. Pokud jsi to taky četla a tyhle věci tam vidíš, tak je klidně jmenuj, odkazuj. Tím ukážeš, že ti dva nemají pravdu. Tyhle obecné prohlášení to nedokládají.
No a pokud to tam nedali, tak platí to, co jsem řekl. Nelze chválit produkt a autory za práci a kreativitu herní skupiny, tedy platících zákazníků.

Další odstavec už začíná byt krajně podezřelý. Jako, že je něco podpořené korporátními průzkumy trhu, takže to nemůže být blbé? Ty píšeš z nějakého paralelního vesmíru, kde tohle v čemkoliv platí? Nebo tu první větu chápu blbě?

Druhá věta pak je průhledný argumentační faul.
Jednak mezi tím, co popisují Markus s Vandalem (a pokud to popisují blbě, tak je na místě vytknout konkrétní chyby) je spousta prostoru, vlastně skoro všechno je v tom prostoru. Gritty světy jsou tvoje falešná dichotomie, jsi jediná kdo o něčem takovém mluví.
Jednak i v gritty světě můžou být použity mechaniky podporující roleplaying a drama (Apokalyptickej svět znáš?). A i kdyby nebyly, tak to jejich hráčům nebere schopnost je rozeznat. To je čistý argument ad hominem.
Jednak M+V ty mechaniky zaznamenali a shledali blbými. Na základě jejich popisu jsem silně s to s nimi souhlasit. Opět, pokud máš po přečtení pocit, že je misinterpretují, oprav je.
Ty jo, celý odstavec o doufám neúmyslných manipulacích v jedné jedině větě.

A ten konec je taky na pováženou.
Sice souhlasím, že tohle je těžce mimo preference M + V, a dali to jasně najevo. Ale diskutuješ tu se mnou, a o mých preferencích víš celkem kulové, takže mi laskavě žádné nepodsouvej. A co se týče kultury, četl hrál i vedl jsem několik modulů od WotC. Nikdy jsem nenarazil na nějakou kulturní bariéru, která by mi bránila udělat si o věci obrázek. Tady taky žádný nebude. Ostatně hodnotit produkty americké kultury (filmy, knihy...) je úplně normální, dělají to všichni recenzenti, a nevidím důvod tady dělat výjimku.

A mohla bys prosím uvést, jaké skryté vrstvy ten modul podle tebe má?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Vitus a 2 hosti