[Kolektivní článek] Malé hexy

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Vitus »

Log 1=0 píše: 16. 12. 2021, 00:03 Tohle vlákno se mi líbí. Já nechci, aby takhle brzo umřelo.
Tím, že jsi právě naplnil skoro celý zbytek té mapky, tak jsi to vlákno vlastně skoro zazadil. $lol$
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Log 1=0 »

Není pravda, ještě zbývá minimálně jeden a půl velehexu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Log 1=0 píše: 16. 12. 2021, 00:03Tohle vlákno se mi líbí. Já nechci, aby takhle brzo umřelo.
5 hexů najednou! Hezky! :dance:
Antharon píše: 16. 12. 2021, 00:07umrelo, pretoze ecthelioni uz pol roka slubuju ze updatnu mapku. true story :roll:
Já měl za to, že to chvíli bylo potichu, protože lidi chvíli nepřispívali (skočili na kuchyni a podobně). :think:
Vitus píše: 16. 12. 2021, 16:24Tím, že jsi právě naplnil skoro celý zbytek té mapky, tak jsi to vlákno vlastně skoro zazadil. $lol$
Zbývá ještě jeden hex z F (tedy venkova), 4 hexy z E (hory) a celý hex C, který ještě nebyl určen, ale budou to zřejmě pláně. Tím pádem ještě 12 malých hexů a budeme mít celý MASIVNÍ VELEHEX hotový! :dance:

----
Když se to tu nakoplo dál, tak zase jedeme! Volné hexy jsou vypsané dole (v prvním příspěvku pak udržuju seznam všech hexů s odkazy) a budeme moc rádi, když přispějete! Klidně si hexy zarezervujte! :wink:
Volné hexy píše:Hex F je venkov, políčka, kopce, rybníky a městečka, hex E jsou hory.

- E-1 - Safírové hory (Jessa Daeh)
- E-2 – Trpasličí důl (Log 1=0)
- E-3 -
- E-4 -
- E-5 -
- E-6 - Sídlo klanu (Ecthelion)
- E-7 –
- F-1 – Vesnice (Log 1=0)
- F-2 – Přehrada (Log 1=0)
- F-3 – Sirotčinec (Log 1=0)
- F-4 - Korvinův hrad (Antharon)
- F-5 – Přístav (Log 1=0)
- F-6 -
- F-7 - Město Kralsburg (Log 1=0)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

A) C3: Clachán v pláních

Obrázek
Fotografie je public domain.

B) Pláně

C) Obsah hexu
Ve zdejších pláních se nachází clachán, dobře ukryté a bráněné sídlo klanu aich-rugadh s dobrými zásobami píce a přístupem k vodě a podzemní sídlo baziliška, který zdroje spodní vody otravuje.

D) Popis hexu
Ve zdejších pláních sídlí stádo aich-rugadh (sg. each-rugadh, doslova „zrození z koně“ v dávno zapomenutém lidském jazyce, který si osvojili), tvorů s horní polovinou těla lidskou a spodní polovinou a nohami koně. Jejich domovem jsou širé pláně a lidé se obávají jejich ohromných luků, které ovládají se smrtící přesností.

Klan rusého Flannagana se uchýlil do tohoto clachánu (jednoho z několika, které patří klanu a mezi kterými stádo kočuje) poté, co prohráli šarvátku o stáda s konkurenčním klanem. Přišli o jednoho bojovníka a mají také zraněné, kteří potřebují odpočinek a léčení. Nevěděli nicméně, že v jejich nepřítomnosti se do blízkosti clachánu nastěhoval bazilišek, jehož jed otravuje vodu a způsobil, že další členové stáda onemocněli.

E) Zápletky
- Postavy putují pláněmi mezi stády bečících ovcí, když se k nim tryskem zdánlivě odnikud přiřítí mohutný each-rugadh jménem Saerbhreathach, který je obviní z toho, že některé z jeho ovcí uloupili. Včera v noci zmizely a on se zlostně dožaduje kompenzace!
- Aich-rugadh jsou příliš velcí, aby mohli bezpečně sestoupit do jeskyně za baziliškem a ulovit jej, pokud se jej ale neubaví, víc členů klanu onemocní z jedovaté vody. Potřebují dobrodruhy, aby se o věc postarali.
- Ceann-cinnidh stáda, náčelník Flannagan, má zlomenou nohu a nemůže se hýbat. Pro aich-rugadh, stejně jako pro koně, je zlomenina nohy téměř rozsudek smrti. Protože se nemůže hýbat, jeho klan je zranitelný. V boji aich-rugadh závisí na rychlosti, mobilitě a dostřelu svých dlouhých luků. Uvázaní na místě jsou vydáni na milost každému nepříteli. Flannagan, mohutný zrzek a ryzák, prosí postavy, aby podnikly cestu do Serangeta - trpasličích lázní – a přinesly mu léčivé bahno, které urychluje srůstání zlomených kostí. Výměnou jim slíbil zlaté říční valouny, které jeho stopaři našli v řece.
- Postavy hledají Deírbhail, legendární slepou věštkyni, známou i mezi aich-rugadh pro svůj dar vidět věci ukryté v minulosti, přítomnosti i budoucnosti. Věštkyně viděla jejich příchod a přichystala jim několik výzev, které musí podstoupit předtím, než je přijme – každá z postav musí podstoupit jednu a každá výzva je přesně postavená na míru každé postavě, protože věštkyně je viděla přicházet.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Tím pádem hex C jsou oficiálně pláně. Seznam všech zbývajících (celkem 11) hexů je dole! :dance:
(pokud je všechny vyplníme, máme celý velký hex hotový!)
Volné hexy píše:Hex C jsou pláně, hex F je venkov, políčka, kopce, rybníky a městečka a hex E jsou hory.

- C-1 - Vřesoviště Cnoic Chiúin (Jessa Daeh)
- C-2 - Svatyně lebky (Ecthelion)
- C-3 – Clachán v pláních (Ecthelion)
- C-4
- C-5
- C-6
- C-7 - Háj předků (Vitus)
- E-1 - Safírové hory (Jessa Daeh)
- E-2 – Trpasličí důl (Log 1=0)
- E-3 -
- E-4 - Osada šutrunů (Ota)
- E-5 -
- E-6 - Sídlo klanu (Ecthelion)
- E-7 –
- F-1 – Vesnice (Log 1=0)
- F-2 – Přehrada (Log 1=0)
- F-3 – Sirotčinec (Log 1=0)
- F-4 - Korvinův hrad (Antharon)
- F-5 – Přístav (Log 1=0)
- F-6 - Pohraniční opevnění (Jiron)
- F-7 - Město Kralsburg (Log 1=0)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Posledních 10 hexů vyšlo v Drakkaru 85! :dance:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od MarkyParky »

A bude tedy nějaká souhrnná publikace?
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

MarkyParky píše: 2. 3. 2022, 11:18 A bude tedy nějaká souhrnná publikace?
Tenhle kolektivní projekt má mnohem větší úspěch než jsem se odvažoval doufat. Zatím máme 38 hexů hotových a 11 chybí do toho, abychom dokončili všech 7 velkých hexů (49 malých). Pokud se podaří těch pár posledních dokončit, určitě to za nějakou souhrnnou publikaci nebo brožurku stojí. $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od MarkyParky »

Aha, nedával jsem pozor a myslel jsem, že už jsou všechny.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

MarkyParky píše: 2. 3. 2022, 11:57 Aha, nedával jsem pozor a myslel jsem, že už jsou všechny.
V pohodě, já jsem to trochu nešikovně napsal. Myšleno bylo "posledních 10 vytvořených, ale zatím nezveřejněných". Teď už se v Drakkaru objevily všechny, které doposud vznikly.

:arrow? Chybí už jen pár posledních malých hexů (1 z venkova, 4 z hor a 6 z plání). Budu moc rád, pokud se přidáte, nějaký si vezmete a napíšete! Máte poslední příležitost si nějaký zabrat, pak nebudou! $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

A) C2: Svatyně lebky
B) Pláně

C) Obsah hexu
Na dohled od jezera se nachází ohromná lebka nějakého veleobra, jehož kosti tu kdysi našly odpočinek. Stala se z ní posvátná svatyně kočovných aich-rugadh, zpola lidí a zpola koní, kteří obývají pláně.

D) Popis hexu
Lebka obra je tak velká, že oltář je uvnitř a očními důlky stoupá k nebi dým pálených bylin, které přivádějí vize. Sídlí tu bean-feasa, kněžka, která dokáže skrze oči obra vidět minulost, přítomnost i budoucnost a lebka je prý také průsečíkem všech světů, ve kterých kdy zemřelý obr kdy kráčel nebo se narodil. Poutníci tradičně donesou k oltáři vodu z nedalekého jezera, kam obr kráčel, ale nikdy nedošel a nosí dary, které zdobí vnitřek chrámu nebo se lesknou v trávě okolo lebky. Posvátná hrůza z lebky brání zlodějům, aby nějaký z nich odnesli.

Pro aich-rugadh je svatyně posvátným místem, kde jsou boje a spory zapovězeny. Nezřídka se tu konají jednání mezi ceann-cinnidh jejich stád a okolo lebky stále táboří několik poutníků nebo ve svátek dokonce celá stáda, která se přijdou zúčastnit obřadu.

E) Zápletky
- Poslední dobou gryfové, kteří mají hnízda na březích jezera, začali lovit poutníky, kteří sem přicházejí pro misku vody k oltáři. Bean-feasa cítí, že zasahují do kosmického plánu a nabízí štědrou odměnu mezi dary pro svatyni, pokud jejich útokům někdo učiní přítrž.
- Kněžka pošle postavy do jiného a cizího světa, ve kterém obr kdysi kráčel, aby jí přinesli zpět něco, co tam obr zapomněl. Ústy obra vyjdou dýmem ven z lebky stejného obra, ale úplně jinde. Dokážou najít, co mají najít v bizardním světě, kde tráva je purpurová a ostrá, jak meč, a nad jejich hlavami létají mezi mraky sběrači blesků?
- Jedno ze stád aich-rugadh porušilo mír, obsadili svatyni a odvlekli kněžku pryč. Od té doby pláně bičují bouře a země se otřásá. Ostatní aich-rugadh se bojí následků, pokud se kněžka nevrátí zpět do svatyně, ale nemohou riskovat otevřenou válku. Osloví proto dobrodruhy, aby ji přivedli zpět.
- Členové dvou stád přišli urovnat spory a krádeže ovcí, které mezi nimi stojí. Jeden z náčelníků ale beze stopy zmizel a kněžka se bojí, že lebkou prošel do jiného ze světů. Požádá dobrodruhy, aby jej našli a zabránili otevřené válce, protože hrozí, že obě stáda se do sebe pustí, pokud nebude nalezen.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ota »

A) E4: Osada šutrunů
sochy-mrtvých.jpg
B) Horské údolí

C) Obsah hexu
Skryta před okolním světem, nachází se tu osada šutrunů, lidí nakažených smrtelnou chorobou.

D) Popis hexu
První nakažení se usadili právě zde, neboť tu ze skály vyvěrá hořký a smrdutý pramen, který při každodenním namáčení a polykání potlačuje šíření šutry organismem. Šutrunové (celkem asi 60 lidí, z toho bojeschopných můžu kolem 20) žijí v kožených stanech, živí se sběrem, lovem (zajíci, ptáci) a primitivním zemědělstvím. Díky šutře nedegenerují, i když jsou po několika generacích všichni příbuzní. Nemoc se ovšem podepsala na jejich výšce, muži měří kolem 1.5 metru, ženy o něco méně.

I když při aplikaci pramene šutra neomezuje pohyb, zkracuje délku života. Každý šutrun si každý rok, počínaje jeho třicátým rokem, hází šanci 3—z—6, že přežije. V opačném případě umírá náhle na "kamenné srdce". Den po smrti se šutroni mění v kamennou sochu plnou detailů a jsou odneseni do sadu předků.

Nemoc šutra:
Původně náhodná mutace. Předává se geneticky, velmi zřídka i dotykem. (šance 1—z—20 při letmém dotyku, šance 10—z—20 při častých a dlouhých kontaktech (objímání, líbání apod.).
První příznaky: Necitlivé konce prstů na rukou i na nohou (2 týdny).
Další stadium: Šednou kotníky a zápěstí, tvor nemůže nic uchopit, chůze je obtížná (1 měsíc). Když šednou lokty a kolena přestává tvor chodit úplně. Je odkázán na pomoc ostatních (1 měsíc).
Konečné stadium: Jakmile se nemoc dostane ke krku, srdci nebo plícím, tvor umírá na udušení nebo na selhání srdce.
Zpomalení průběhu: Omývání a polykání místní hořké vody nemoc zastavuje, ale neléčí.
Léčba: Šutrunové to nevědí, ale nemoc se léčit dá (do necek nalít vědro trollí krve a celý se na den ponořit (dýchá se přes slámku)).

Sad předků:
Pár set metrů od tábora stojí, sedí nebo leží mezi stromy asi 300 soch zemřelých šutrunů všech věkových kategorií. Některé mají ozdoby z květů (čerstvé přírůstky). Pokrevní linie jsou znázorněny primitivními provazy. Uprostřed sadu je obrovská kamenná deska (viz. zápletky). Dají se tu najít zajímavé sochy:
1. Muže, který se snažil si něco vyrýt do předloktí, čitelná jsou písmena T a R (přišel na to, jak vyléčit nemoc, ale už tuto znalost nestihl předat)
2. Žena, která má opravdové vrásky. Prý žila do 50 let. Socha má v rukou zrcátko a cop spletený z vlasů. Přes rameno má na popruhu malý bubínek (amatérská nekromantka, která si prodlužovala život na úkor ostatních členů kmene).
3. Muž, který drží svou vlastní hlavu ve své náruči (hlavu mu před 60 lety urazil útočící obr).
4. Velmi vysoká žena, měřící 1.7 metru (přijela před 20 lety šířit víru svého boha a nakazila se šutrou).

E) Zápletky
- v osadě existuje zatím malo početný kult Boha Kamene. Tvrdí, že na počátku světa byl holý kámen a je přirozené, že se do něj časem celý svět změní. Šutrunové jsou vyvolení, první mezi všemi. Členové kultu si nemáčí v hořké vodě pravou ruku jako symbol oddanosti. Je šedá a tvrdá jako kámen. Snaží se objímat cizí návštěvy, aby je nakazili a zvětšili tak moc svého boha. Náčelník kmene začíná uvažovat o tom, co si s těmito kultisty počít. Občas sem nějaký kupec zavítá a náčelník si chce být jistý, že zase zdravý odjede. Možná, že osloví postavy, jestli by se o vůdce kultistů nějak "nepostaraly".

- postavy potkají malého chlapce, pár zubů chybí, ráčkuje. "Až budu velikej, objevím všecky ostrrovy na světě. A taky drraka. A taky lék na nemoc prro maminku. Můj děda už ho prrý skorro objevil. Chcete vídět dědu? Poďte." Pokud se postavy nechají odvést na hřbitov, ukáže jim Anthar sochu číslo 1 (s vyrytými písmeny). Při debatě s postavami drží chlapce jeho matka za ruku a smutně se usmívá.

- fakt, který se běžně neví, je ten, že když šutrun umírá, vykane mu s posledních výdechen z oka slza v podobě malého drahokamu. Tyto kamínky jsou při obřadu přenesení kamenného nebožtíka do sadu předků házeny do suché studny uprostřed sadu. Ta je přikryta obrovskou kamennou deskou, opatřenou dvaceti držadly po stranách. Při obřadu ji členové kmene zvednou a kamínek je hozen dovnitř. Momentálně je tam k nalezení asi 100+10k6 malých drahokamů. Pokud by postavy nalezly způsob, jak nemoc vyléčit, byl by jim poklad věnován.
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota tito uživatelé (celkem 3):
Ecthelion, JacobWolf, kin
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion »

Autor: Jessa Daeh
(přeloženo z angličtiny)

Obrázek

A) C1: Vřesoviště Cnoic Chiúin

B) Vřesoviště

C) Obsah hexu
Mokřady kudy vede stará nepoužívaná cesta a náhorní plošina, kde se shromažďuje magie celého místa.

D) Popis hexu
O této části světa se vypráví mnoho příběhů. Některé hrdinské, jiné tragické, některé pravdivé a jiné nikoli. Když však místní obyvatelé mluví o vřesovištích Cnoic Chiúin, tón se mění na něco mezi strachem a úctou. Oblast vřesovišť se rozkládá v kráterovitém údolí. Za dobrého dne může jezdec urazit vzdálenost z jednoho konce vřesovišť na druhý za méně než hodinu, ale tady nahoře, daleko od civilizovaných lidí, nejsou dny nikdy tak dobré. Karavany raději volí delší cestu kolem oblasti, což znamená několikadenní cestu, než aby riskovaly průjezd.

E) Zápletka
Pokud družina narazila na stádo na hexu C2, může je o pomoc požádat žena z rodu each-rugadh. Její dítě bylo z dlouhého čekání neklidné. Spolu se svými dvěma kamarády se zatoulalo, aby si hrálo. Each-rugadh se obává, že se ve vřesovištích ztratili. Prosí postavy, abys se po nich podívali, pokud je tam cesty zavedou, a slibuje jim slušnou odměnu. Vyslechne si nesouhlasné zavrčení několika dalších aich-rugadh, když jim sdělí polohu vřesovišť. Odmítne důvod vysvětlit, ani když na ni postavy budou naléhat.

Když postavy poprvé vstoupí do vřesovišť, narazí na zvětralé nápisy v jazyce, který nedokážou přečíst. Při dostatečných hodech je však jasné, že před něčím varují. Jak družina pokračuje dál, počasí se zhoršuje. Přes kopce se jako pomalu se pohybující vlny kouře valí hustá mlha. Pokud jsou se skupinou zvířata, budou se chovat nervózně. Psi budou vrčet, koně se budou plašit a bude zapotřebí dost zkušenosti k jejich uklidnění. Pokud bude součástí družiny (z nějakého důvodu) kočkovitá šelma, uteče před mlhou a může se vrátit až poté, co družina opustí hex. Pokud by součástí družiny byla rasa příbuzná kočkám, bude pociťovat silnou úzkost a po vstupu do mlhy uvidí na okraji zraku pohybovat se tvary, které při přímém pohledu zmizí. Mlha zcela zakryje veškerou viditelnost na vzdálenost delší než 10 metrů a vzduch se nepřirozeně ochladí. Družina uslyší podivné zvuky a všimne si, že kromě těchto zvuků je vše ostatní ztlumeno. Kroky jsou sotva slyšitelné, kopyta dopadají na zem, aniž by vydávala hluk. Hlasy se zkreslují. Efekt, který rychle sílí, čím dále je člověk od druhého. Na vzdálenost asi 10 metrů, kdy je člověk zastíněn mlhou natolik, že už není vidět, se jeho hlasy vůbec nepřenášejí.

Pokud se však některý z členů party zatoulá a oddělí se (cokoli nad 15 metrů od skupiny), spustí se událost. Na odděleného člena družiny zaútočí 2 draugři, kteří vylezou z černých bažinatých vod, které v rašeliništi klidně leží. Draugři jsou zranitelní ohněm, ale odolní vůči všem ostatním druhům poškození. Magické zbraně však způsobují poškození normální. Draugr se pokusí vtáhnout člena družiny do močálu a utopit ho tam, čímž přidá další duši k řadám prokletých.

Pokud se bude družina držet těsně u sebe, budou účinky mlhy zpočátku zanedbatelné. Mohou sledovat úzký pruh země, na kterém je označení vozů, označující pevnou půdu, na které mohou stát. Za ním se pod keři a trávou skrývá vřesoviště. Jeho neznámé hlubiny skrývají tajemství, na která si nikdo živý nevzpomene. Při sestupu z cesty je třeba každou chvíli dávat pozor, aby se postava nepropadla do černé zeminy a páchnoucí vody. Mohou si všimnout, že na této stezce skutečně nejsou sami. Ohnuté rákosí a otisky kopyt v zemi je zavedou hlouběji do oblasti. Pak najdou krev. Zpočátku jen málo, ale postupně jí přibývá. Někdo je těžce zraněný a krvácí. Množství, které ztratili, by člověka už zabilo, ale pevnější stavba těla aich-rugadh, dokonce i dětí, jim možná umožnila ještě přežít. Zatímco družina sleduje krvavou stopu, získají pocit, že jsou sledováni. Zvuky za jejich zorným polem jsou stále odvážnější a agresivnější. Mág nebo čaroděj by mohl usoudit, že se v této oblasti nachází silná magie. Paladin si všimne, že spojení s astrální rovinou je zde jasnější, takže spojení s jeho božstvem vyžaduje menší soustředění. Šaman by mohl upozornit, že tenká bariéra mezi zdejšími rovinami propouští i věci ze záhrobí a umožňuje přístup do tohoto světa bytostem, které by sem nikdy neměly mít přístup.

Družina se dostane na skalnatější náhorní plošinu uvnitř vřesovišť. Je to přibližně 50 krát 50 metrů široká plocha pevné země. Na ní najdou jedno zraněné dítě aich-rugadh.

"Vzali ostatní... táhli je... drápali je... snažil jsem se jim pomoct, ale..." skučí a svírá si ošklivě vypadající bodnou ránu. Léčitel se může pokusit dítěti pomoci, ale rychle zjistí, že rána je otrávená. Z rány začne vytékat tmavá tekutina, která vypadá spíše jako dehet než jako krev.

Není to jed, ale kletba. Lze ji zlomit rituálem, který chlapec zná a umí jim popsat, ale ten vyžaduje specifické byliny a jeho příprava zabere krátký čas. Mág by si byl jistý, že magie vřesovišť rituál lépe provede, ale oblast je nebezpečná, takže jeho provádění zde bude vskutku nebezpečné. Hráči by se mohli pokusit provést ho hned na místě, ale to vyvolá další událost. Z hlubin povstane rašelinná čarodějnice, shnilá a nafouklá mrtvola kdysi krásné dívky, rozzlobená magickým narušením, které rituál způsobil. Vrhne ohavnou zastírací magii a na krátkou chvíli oslepí ty, které zasáhne. Také na družinu vychrlí žluč, která způsobí poškození kyselinou. Je fyzicky sešlá a křehká a nevydrží vůbec žádné velké fyzické poškození. Není však sama. Spolu s ní se zvedá několik draugrů, kteří útočí svými prokletými čepelemi.

Jakmile jsou všichni nepřátelé zabiti, mohou hráči buď provést rituál, nebo ze strachu před dalšími nepřáteli v řadě ustoupit. Pokud rituál vykonají, zachrání dítě, které pak může být přivedeno k matce na hexu C2. Přestože se podařilo přivést zpět pouze jedno ze tří dětí, je družina oslavována a sám ceann-cinnidh stáda, náčelník Flannagan, jim poděkuje a daruje skupině krásně vyrobený roh. "Kdybyste se někdy ocitli v bezvýchodné situaci, zatrubte na tento roh a každý aich-rugadhv okolí bude vědět, že vám má přijít na pomoc." Pokud je ve skupině lučištník, daruje mu matka svůj luk. Je dokonale vyvážený a působí neuvěřitelně lehce, je téměř dutý, ale velmi pevný. Jeho správné používání bude vyžadovat výcvik, protože jeho nátah je velmi těžký. Mezi další odměny může patřit zlato, drahokamy, byliny, které nahradí ty, jež byly použity během rituálu, a kované čepele, které jsou výborně zpracované, i když na lidské poměry těžké.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Vitus »

A) C7: Háj předků (spící srdce hvozdu)

B) Pláně

C) Obsah hexu
Jemně zvlněné travnaté pláně táhnoucí se od obzoru k obzoru, jen v jednom místě narušené shlukem
stromů, co na první pohled vypadá jako listnatý háj uprostřed mírné prohlubně.

D) Popis hexu

V okolí se vypráví o háji předků, kde je potřeba uctít jejich činy drobnými obětinami (stačí věnec
z kvítí, korálky navlečené na provázky či kůra s vyřezaným znakem oblíbeného patrona). Když tak prý
poutník neučiní, nedají mu neklidní duchové předků pokoj, dokud si je neusmíří.

Z dálky i na pár prvních krocích ve stínu stromů malý lesík, ztracený v prohlubni na pláních a tedy i
přehlédnutelný spěchajícím poutníkem, skutečně jako háj předků působí. Mírné šumění listí (a to i
v naprostém bezvětří), jemné klokotání ptactva a harmonicky bzučící hmyz vytváří dojem pietního
místa, umocněného obětinami všech tvarů a barev, rozvěšenými po okolních větvích.

Když by se však někdo vydal hlouběji mezi stromy, počasí by se lehce změnilo, jako by se trochu
zatáhla obloha (pokud bylo slunečno) nebo jako by mraky zmizely (pokud již bylo zataženo), začal by
narážet na stopy vysoké, které by však vedly odnikud nikam (a pokud by se pokusil na vysokou číhat,
tak by nikdy žádnou nepotkal) a začal by mít pocit, jako by se mu někdo díval do zad či přes rameno.
Když by měl odvahu jít dál, tak by nakonec by došel k tmavé hluboké tůni plné čisté vody, drobných
mihotavých rybek a barvami duhy hrajícími kamínky. A zjistil by, že malý lesík by trvalo projít napřímo
naskrz déle, než kdyby se jej pokusil obejít.

Pokud by se někdo rozhodnul prozkoumat nejbližší okolí malého lesíku, pak na jeho jedná straně by
našel jen těžko znatelné stopy po možném osídlení (malé osadě či statku) se zbytky pat zdí budov,
zakrslými seschlými ovocnými stromky a řadami mezních kamenů z polí (to vše ztracené ve vysoké
trávě), a na druhé straně nevysokou kamennou mohylu, zcela prostou jakýchkoliv značek či obětin.

E) Zápletka

Postavy mohou pouze uctít své předky obětinou a pokračovat dál v cestě, dokonce mohou potkat i
jiné poutníky či obyvatele okolí, věšící na větve stromů obětiny, a to včetně některého z each-rugadh.
Avšak pokud vkročí do stínu stromů a neučiní tak, po odchodu budou mít stále nepříjemný pocit, že
občas koutkem oka zahlédnou mizející postavu či postavy („mytágo“). Tento jev se bude postavě či
postavám dít stále častěji, v závislosti na tom, jak jsou daleko od lesíka. (Pokud se pokusí zjistit více
pomocí magie, pak se jedná o ochranné kouzlo ve formě prokletí, jež bylo sesláno spolu s uspáním
srdce hvozdu, aby celé místo skutečně působilo jako háj předků plný nepokojných duchů. Tuto kletbu
může jednoduše sejmout jakýkoliv druid, šaman či kněz.)

Postavy se mohou pokusit pomocí magie zjistit o podivném místě více, zejména druidi či šamani by
mohli mít nutkání se pokusit spoji s lesními duchy či duchy lesa (naopak kněží nebudou mít pocit, že
by toto místo bylo až natolik spirituální, jak se na první pohled zdá a mohou rovněž pojmout
podezření, že zde není vše tak, jak se na první pohled jeví). Pokud se o to pokusí, pak se mohou
dopátrat, že nejedná o háj předků, ale spící srdce hvozdu, jenž se v dávných dobách rozkládal po
celých dnešních pláních. Tento hvozd utrpěl velké ztráty díky prvním osadníkům, kteří klučili les a
zakládali na jejich místě osady), pokusil se s nimi svádět boj pomocí svých obyvatel, tedy zvěře,
ptactva a rostlin, ale když osadníci narušili jeho samotné srdce (zbytky osady nedaleko), povstal z něj
rozlícený lešij, jenž osadníky pobil a všechny z okolí vyhnal. Avšak nebylo jej pak jak zastavit, napadal i
vzdálené okolí, dokud jej mocný neznámý arcidruid neporazil a neuložil do kameny zasypané mohly
(rovněž nedaleko, na druhé straně, než se nachází zbytky osady). Tento arcidruid však nemohl nechat
zpustošený hvozd jen tak, uspal jeho srdce (aby se postupně časem mohlo samo zhojit) a zaklel jej
ochrannou kletbou (jež z něj pro ostatní udělal háj předků). Zbytek hvozdu bez svého srdce postupně
uchřadnul a změnil se v pláně okolo, avšak jeho srdce se pomalu uzdravuje a po několika staletích
opět procitne, aby jej obnovilo.

Postavy mohou sebou mít sebou semenáčky zvláštního druhu dubu, které jim předal někdo
z poutníků, co potkali na cestách či někdo z okolních obyvatel s tím, že mohyla patří někomu z jeho
předků a rád by ji takto uctil, ale jeho víra mu přikazuje, že to nesmí udělat sám, ale pomocí
prostředníků. Pokud to postavy udělají a semenáčky zasadí, nic se nestane (a pokud se na ně přijdou
podívat později, pak zjistí, že na tom místě, jen kousek od lesíka, stromečky chřadnou a dříve nebo
později uhynou). Pokud se postavy pokusí nějak semenáčky zachránit (například ochránit je kouzlem),
po čase z mohyly povstane nemrtví lešij, jehož bude moct ovládat ten, kdo postavám semenáčky
předal.
Za tento příspěvek děkují uživateli Vitus:
Ecthelion
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Jiron »

A) F-6 Pohraniční opevnění

B) Lesy a háje

C) Dva strážní hrady, každý na jedné straně údolí.

D) Popis hexu (maximálně odstavec až dva)
- skrze toto území bývalo v minulosti vedeno mnoho invazí do království. Proto zde před mnoha lety byly postaveny dva strážní hrady, Levohrad na levé straně údolí a Pravín na jeho pravé straně. Ty byly svěřeny dvěma bratrům, jež se tenkrát vyznamenali v bojích proti nepřátelům. Jak postupovaly roky a století, hrady měnily majitele a teď jsou domovem dvou znepřátelených pánů, kteří ve všem naplňují definici špatných sousedů. Občasné drobné střety jejich družin, soudní procesy a loupeživé nájezdy na území toho druhého je však odrazují od jejich dávné dědičné povinnosti chránit hranice království před tajemným vnějším nepřítelem.

E) Zápletky
- malicherné a dětinské spory - hrdinové musí doručovat dopisy plné urážek tam a zpět a riskovat cestu přes rozsáhlé lesy plné lapků a dalších nebezpečenství
- milenci - děti znepřátelených lordů se do sebe zamilovali a navzdory svým rodinám plánují tajnou svatbu
- tajemný nepřítel - velké a dávné zlo se blíží přes hranici. Po stovkách let míru už nikdo neví, kdo tím tajemným nepřítelem je ale ten se vrací v plné síle. Dokážou ho znepřátelené rody zastavit?
- dřevorubci - vývoz dřeva je jeden z nejlepších zdrojů obživy místních lidí. Dřevorubecké osady jsou však stále ohrožovány lapky, zloději dřeva, koní i oběma lordy navzájem.
Za tento příspěvek děkují uživateli Jiron tito uživatelé (celkem 2):
Ecthelion, Jarilo
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů