Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Uživatelský avatar
adso
Příspěvky: 31
Registrován: 2. 7. 2022, 14:38

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od adso »

Aha, díky. To s tou těžkou vlastností, a k čemu to je, jsem úplně zapomněl, dík za připomenutí.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Ota »

Dotaz ohledně pochodní:
Dejme tomu, že chci na někoho zaútočit pochodní. Čistě fyzicky bych ji bral jako kyj. Teď ještě nějak vyřešit efekt ohně.

Pokud pochodní alias kyjem zasáhnu, zaútočím zároveň dvěma ohnivými kostkami (dračí dech má kostek 12), proti kterým zbroj nechrání. Pokud oheň uspěje, způsobí za každý úspěch 1 zranění a dokud se oběť neuhasí (test na Mrštnost + krátká akce válení se na zemi nebo oplácávání se), ztrácí každé kolo další 1 zranění.

Pokud je útok pochodní někde v pravidlech, omlouvám se za svou slepotu a uvítám odkaz na stránku.
Díky

EDIT: teď se dívám, že podobná věc se tu řešila v únoru 2021, ale i tak tu můj příspěvek nechám, třeba se navrhované řešení někomu zalíbí.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Nemůžeš pro zjednodušení rovnou házet „kostkami ohně“ spolu se základním útokem? Prostě kostky navíc, akorát jiné barvy a počítají se jenom v případě, že základní útok zasáhne.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Ota »

To by určitě šlo.
Jinak s pochodněmi tady prudím, protože ten zelenej hlen ve Volokarnových katakombách jinak zabít asi nepůjde :).
Navíc mu plánuji dát vlastnost hořlavost, takže proti němu bude mít pochodeň sílu vyšší než jen 2 kostky, bohužel to ale bude zraňovat i nebohou oběť. Hlen je kruťák!!!
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 94
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od TheLacrot »

Mám drobné designerské dilema. V dobrodružném místě mám hejno mořských šneků. Hejnu může dobrodruh ubrat 1 Sílu/kolo. Má smysl dávat hejnu ještě třídu zbroje (uvažuji o 3-4)? Nebylo by je už tak těžké porazit (uvažuji o síle 6-12 v hejnu)? Mořští šneci nemají být nijak extra silný protivník, spíše taková "rozehřívačka". Jak byste se s tím popasovali?
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Ota »

Hejno mořských šneků
Síla 12, Obratnost 2, Bystrost X, Osobnost X
Útok tím, čím mořští šneci útočí: Síla (ale maximálně 6) / zranění 1 (ale maximálně 2)
Uhýbání: neuhýbají
Zbroj: 4
Hejno: Utrží jedním útokem max. 1 zranění.
Krvomíza: Když postavy způsobí hejnu 4 zranění a víc, je v každém kole šance 2 z 6, že modrá krvomíza ve vodě přiláká většího predátora.

Poznámka ohledně hejna: Hraju to tak, že dobrodruh útočí, terč se brání. Vznikne celkové zranění. Pak se hodí zbroj, která zranění může zredukovat. A teprve, když toto redukované zranění je větší než 1, vlastnost HEJNO jej sníží na 1.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Hmm... tak já se přiznám, že bych hejnu zbroj nedával.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 94
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od TheLacrot »

Díky za názory, ještě jsem to přehodnotil a nakonec jsem zbroj tomuhle hejnu nedal.
Uživatelský avatar
Elenistar
Příspěvky: 47
Registrován: 14. 6. 2022, 16:43

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Elenistar »

Jak hrajete temné tajemství?

Z počátku jsme znali svá tajemství i mezi sebou, ale to jsme hodně rychle změnili a pak je znal jen vypravěč. Ale když na konci sezení řešíme zkušenosti, tak přiznáme, že máme zkušenost za temné tajemství a ostatní hráči tak začnou přemýšlet, co bylo v posledním sezení jinak a co by tedy mohlo být tím tajemstvím.

Na posledním sezení jsem nepřiznal, že bych si dal zkušenost a probral jsem to separé s naším vypravěčem ex post. Takhle na první dobrou mi to přijde lepší, jen tedy musíme obecně říct, že se to tak dělá a že někdo dostal za to zkušenost, aniž by to řekl před ostatními hráči nahlas.

Předtím se tajemství celkem měnila, protože se na to rychleji přišlo. Tahle varianta povede asi k delším tajemstvím a možná většímu vnímání hraní rolí spoluhráčů. Tak jako tak, by mě zajímalo, jak to hráváte vy. Děkuji
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Ota »

Temné tajemství: nehrajeme na to.
Za takový ten "echt roleplaying" by naše hry Oscara určitě nedostaly :).
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Selhan »

V čem ti přijde lepší temné tajemství před ostatními hráči tajit?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Muzzug »

No, protože je to tajemství? Navíc temné? To je něco čím se asi nebudu chlubit a nechám to maximálně ukázat se ve hře, ale asi bych to taky ostatním hráčům neříkal napřímo.
Za tento příspěvek děkují uživateli Muzzug tito uživatelé (celkem 2):
Elenistar, johnjarik
Uživatelský avatar
Elenistar
Příspěvky: 47
Registrován: 14. 6. 2022, 16:43

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Elenistar »

Selhan píše: 9. 9. 2022, 11:11 V čem ti přijde lepší temné tajemství před ostatními hráči tajit?
Jak píše Muzzug, je to tajemství. Mám rád, když nemám v RPG všechny karty na stole a je mezi spoluhráči nějaké tajemno. Navíc to u nás dobře funguje a snažíme se rozpoznávat nějaké změny v chování postav a snažíme se překvapit a zároveň pobavit ostatní spoluhráče.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

V zásadě jsou imho dvě řešení:
1/ Buď je temné tajemství veřejné a hráči si je navzájem znají a ve hře dělají, že o ničem neví (tak jak se spoustou jiných věcí).
2/ Temné tajemství neprozrazujete a pak je opravdu lepší ho řešit s Vypravěčem soukromě.

Cokoliv mezi tím nedává smysl.
Za tento příspěvek děkují uživateli smrq tito uživatelé (celkem 2):
Elenistar, johnjarik
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Ota »

Dotaz ohledně dorážení vyřazených tvorů
Jak u vás hrajete situace, když někdo přijde o všechny Síly?

1. Vyřazen je nepřítel bez Bystrosti
Je mrtev. Pokud postavy prohlásí, že se ho pokusí zachránit, mohou to zkusit testem na Léčení.

2. Vyřazen je nepřítel s Bystrostí
Podle pravidel by měla postava udeřit ještě jednou (Rána z milosti). Automaticky se trefí, nicméně je možné, že to postava psychicky nedá.
Osobně bych "Ránu z milosti" definoval jako zabití spoutaného nebo vzdávajícího se nepřítele beze zbraně, přičemž tak útočník činí s chladnou hlavou. Pokud někdo v žáru boje sebere nepříteli poslední Sílu, zdá se mi nežánrové, aby hrdina smrtící ránu nezasadil automaticky (čti - beru to jako případ 1).

3. Postava je vyřazena nepřítelem bez Bystrosti
Otázka je, co udělá nepřítel, když se postava skází k zemi a skuhrá bolestí. Asi si udělám nějakou tabulku, kde bude šance X z 6 pro jednotlivé nepřítele, zda postavu dorazí nebo si začnou vyhledávat jiného bojujícího nepřítele.

4. Postava je vyřazena nepřítelem s Bystrostí
Asi velmi individuální dle záměrů nepřítele a situace na bojišti. Na místě tak odhadnu šanci x z 6, že nepřítel postavu "dorazí", tuto šanci hráči sdělím a pak hodím.

Talent Chladnokrevný je tak využitelný v situacích, kdy je potřeba se s jistotou zbavit svědků a slabší povahy na to nemají žaludek.
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti