Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Moderátor: skaven
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Aha, díky. To s tou těžkou vlastností, a k čemu to je, jsem úplně zapomněl, dík za připomenutí.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Dotaz ohledně pochodní:
Dejme tomu, že chci na někoho zaútočit pochodní. Čistě fyzicky bych ji bral jako kyj. Teď ještě nějak vyřešit efekt ohně.
Pokud pochodní alias kyjem zasáhnu, zaútočím zároveň dvěma ohnivými kostkami (dračí dech má kostek 12), proti kterým zbroj nechrání. Pokud oheň uspěje, způsobí za každý úspěch 1 zranění a dokud se oběť neuhasí (test na Mrštnost + krátká akce válení se na zemi nebo oplácávání se), ztrácí každé kolo další 1 zranění.
Pokud je útok pochodní někde v pravidlech, omlouvám se za svou slepotu a uvítám odkaz na stránku.
Díky
EDIT: teď se dívám, že podobná věc se tu řešila v únoru 2021, ale i tak tu můj příspěvek nechám, třeba se navrhované řešení někomu zalíbí.
Dejme tomu, že chci na někoho zaútočit pochodní. Čistě fyzicky bych ji bral jako kyj. Teď ještě nějak vyřešit efekt ohně.
Pokud pochodní alias kyjem zasáhnu, zaútočím zároveň dvěma ohnivými kostkami (dračí dech má kostek 12), proti kterým zbroj nechrání. Pokud oheň uspěje, způsobí za každý úspěch 1 zranění a dokud se oběť neuhasí (test na Mrštnost + krátká akce válení se na zemi nebo oplácávání se), ztrácí každé kolo další 1 zranění.
Pokud je útok pochodní někde v pravidlech, omlouvám se za svou slepotu a uvítám odkaz na stránku.
Díky
EDIT: teď se dívám, že podobná věc se tu řešila v únoru 2021, ale i tak tu můj příspěvek nechám, třeba se navrhované řešení někomu zalíbí.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Nemůžeš pro zjednodušení rovnou házet „kostkami ohně“ spolu se základním útokem? Prostě kostky navíc, akorát jiné barvy a počítají se jenom v případě, že základní útok zasáhne.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
To by určitě šlo.
Jinak s pochodněmi tady prudím, protože ten zelenej hlen ve Volokarnových katakombách jinak zabít asi nepůjde .
Navíc mu plánuji dát vlastnost hořlavost, takže proti němu bude mít pochodeň sílu vyšší než jen 2 kostky, bohužel to ale bude zraňovat i nebohou oběť. Hlen je kruťák!!!
Jinak s pochodněmi tady prudím, protože ten zelenej hlen ve Volokarnových katakombách jinak zabít asi nepůjde .
Navíc mu plánuji dát vlastnost hořlavost, takže proti němu bude mít pochodeň sílu vyšší než jen 2 kostky, bohužel to ale bude zraňovat i nebohou oběť. Hlen je kruťák!!!
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Mám drobné designerské dilema. V dobrodružném místě mám hejno mořských šneků. Hejnu může dobrodruh ubrat 1 Sílu/kolo. Má smysl dávat hejnu ještě třídu zbroje (uvažuji o 3-4)? Nebylo by je už tak těžké porazit (uvažuji o síle 6-12 v hejnu)? Mořští šneci nemají být nijak extra silný protivník, spíše taková "rozehřívačka". Jak byste se s tím popasovali?
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Hejno mořských šneků
Síla 12, Obratnost 2, Bystrost X, Osobnost X
Útok tím, čím mořští šneci útočí: Síla (ale maximálně 6) / zranění 1 (ale maximálně 2)
Uhýbání: neuhýbají
Zbroj: 4
Hejno: Utrží jedním útokem max. 1 zranění.
Krvomíza: Když postavy způsobí hejnu 4 zranění a víc, je v každém kole šance 2 z 6, že modrá krvomíza ve vodě přiláká většího predátora.
Poznámka ohledně hejna: Hraju to tak, že dobrodruh útočí, terč se brání. Vznikne celkové zranění. Pak se hodí zbroj, která zranění může zredukovat. A teprve, když toto redukované zranění je větší než 1, vlastnost HEJNO jej sníží na 1.
Síla 12, Obratnost 2, Bystrost X, Osobnost X
Útok tím, čím mořští šneci útočí: Síla (ale maximálně 6) / zranění 1 (ale maximálně 2)
Uhýbání: neuhýbají
Zbroj: 4
Hejno: Utrží jedním útokem max. 1 zranění.
Krvomíza: Když postavy způsobí hejnu 4 zranění a víc, je v každém kole šance 2 z 6, že modrá krvomíza ve vodě přiláká většího predátora.
Poznámka ohledně hejna: Hraju to tak, že dobrodruh útočí, terč se brání. Vznikne celkové zranění. Pak se hodí zbroj, která zranění může zredukovat. A teprve, když toto redukované zranění je větší než 1, vlastnost HEJNO jej sníží na 1.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Hmm... tak já se přiznám, že bych hejnu zbroj nedával.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Díky za názory, ještě jsem to přehodnotil a nakonec jsem zbroj tomuhle hejnu nedal.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Jak hrajete temné tajemství?
Z počátku jsme znali svá tajemství i mezi sebou, ale to jsme hodně rychle změnili a pak je znal jen vypravěč. Ale když na konci sezení řešíme zkušenosti, tak přiznáme, že máme zkušenost za temné tajemství a ostatní hráči tak začnou přemýšlet, co bylo v posledním sezení jinak a co by tedy mohlo být tím tajemstvím.
Na posledním sezení jsem nepřiznal, že bych si dal zkušenost a probral jsem to separé s naším vypravěčem ex post. Takhle na první dobrou mi to přijde lepší, jen tedy musíme obecně říct, že se to tak dělá a že někdo dostal za to zkušenost, aniž by to řekl před ostatními hráči nahlas.
Předtím se tajemství celkem měnila, protože se na to rychleji přišlo. Tahle varianta povede asi k delším tajemstvím a možná většímu vnímání hraní rolí spoluhráčů. Tak jako tak, by mě zajímalo, jak to hráváte vy. Děkuji
Z počátku jsme znali svá tajemství i mezi sebou, ale to jsme hodně rychle změnili a pak je znal jen vypravěč. Ale když na konci sezení řešíme zkušenosti, tak přiznáme, že máme zkušenost za temné tajemství a ostatní hráči tak začnou přemýšlet, co bylo v posledním sezení jinak a co by tedy mohlo být tím tajemstvím.
Na posledním sezení jsem nepřiznal, že bych si dal zkušenost a probral jsem to separé s naším vypravěčem ex post. Takhle na první dobrou mi to přijde lepší, jen tedy musíme obecně říct, že se to tak dělá a že někdo dostal za to zkušenost, aniž by to řekl před ostatními hráči nahlas.
Předtím se tajemství celkem měnila, protože se na to rychleji přišlo. Tahle varianta povede asi k delším tajemstvím a možná většímu vnímání hraní rolí spoluhráčů. Tak jako tak, by mě zajímalo, jak to hráváte vy. Děkuji
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Temné tajemství: nehrajeme na to.
Za takový ten "echt roleplaying" by naše hry Oscara určitě nedostaly .
Za takový ten "echt roleplaying" by naše hry Oscara určitě nedostaly .
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
V čem ti přijde lepší temné tajemství před ostatními hráči tajit?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
No, protože je to tajemství? Navíc temné? To je něco čím se asi nebudu chlubit a nechám to maximálně ukázat se ve hře, ale asi bych to taky ostatním hráčům neříkal napřímo.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Jak píše Muzzug, je to tajemství. Mám rád, když nemám v RPG všechny karty na stole a je mezi spoluhráči nějaké tajemno. Navíc to u nás dobře funguje a snažíme se rozpoznávat nějaké změny v chování postav a snažíme se překvapit a zároveň pobavit ostatní spoluhráče.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
V zásadě jsou imho dvě řešení:
1/ Buď je temné tajemství veřejné a hráči si je navzájem znají a ve hře dělají, že o ničem neví (tak jak se spoustou jiných věcí).
2/ Temné tajemství neprozrazujete a pak je opravdu lepší ho řešit s Vypravěčem soukromě.
Cokoliv mezi tím nedává smysl.
1/ Buď je temné tajemství veřejné a hráči si je navzájem znají a ve hře dělají, že o ničem neví (tak jak se spoustou jiných věcí).
2/ Temné tajemství neprozrazujete a pak je opravdu lepší ho řešit s Vypravěčem soukromě.
Cokoliv mezi tím nedává smysl.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Dotaz ohledně dorážení vyřazených tvorů
Jak u vás hrajete situace, když někdo přijde o všechny Síly?
1. Vyřazen je nepřítel bez Bystrosti
Je mrtev. Pokud postavy prohlásí, že se ho pokusí zachránit, mohou to zkusit testem na Léčení.
2. Vyřazen je nepřítel s Bystrostí
Podle pravidel by měla postava udeřit ještě jednou (Rána z milosti). Automaticky se trefí, nicméně je možné, že to postava psychicky nedá.
Osobně bych "Ránu z milosti" definoval jako zabití spoutaného nebo vzdávajícího se nepřítele beze zbraně, přičemž tak útočník činí s chladnou hlavou. Pokud někdo v žáru boje sebere nepříteli poslední Sílu, zdá se mi nežánrové, aby hrdina smrtící ránu nezasadil automaticky (čti - beru to jako případ 1).
3. Postava je vyřazena nepřítelem bez Bystrosti
Otázka je, co udělá nepřítel, když se postava skází k zemi a skuhrá bolestí. Asi si udělám nějakou tabulku, kde bude šance X z 6 pro jednotlivé nepřítele, zda postavu dorazí nebo si začnou vyhledávat jiného bojujícího nepřítele.
4. Postava je vyřazena nepřítelem s Bystrostí
Asi velmi individuální dle záměrů nepřítele a situace na bojišti. Na místě tak odhadnu šanci x z 6, že nepřítel postavu "dorazí", tuto šanci hráči sdělím a pak hodím.
Talent Chladnokrevný je tak využitelný v situacích, kdy je potřeba se s jistotou zbavit svědků a slabší povahy na to nemají žaludek.
Jak u vás hrajete situace, když někdo přijde o všechny Síly?
1. Vyřazen je nepřítel bez Bystrosti
Je mrtev. Pokud postavy prohlásí, že se ho pokusí zachránit, mohou to zkusit testem na Léčení.
2. Vyřazen je nepřítel s Bystrostí
Podle pravidel by měla postava udeřit ještě jednou (Rána z milosti). Automaticky se trefí, nicméně je možné, že to postava psychicky nedá.
Osobně bych "Ránu z milosti" definoval jako zabití spoutaného nebo vzdávajícího se nepřítele beze zbraně, přičemž tak útočník činí s chladnou hlavou. Pokud někdo v žáru boje sebere nepříteli poslední Sílu, zdá se mi nežánrové, aby hrdina smrtící ránu nezasadil automaticky (čti - beru to jako případ 1).
3. Postava je vyřazena nepřítelem bez Bystrosti
Otázka je, co udělá nepřítel, když se postava skází k zemi a skuhrá bolestí. Asi si udělám nějakou tabulku, kde bude šance X z 6 pro jednotlivé nepřítele, zda postavu dorazí nebo si začnou vyhledávat jiného bojujícího nepřítele.
4. Postava je vyřazena nepřítelem s Bystrostí
Asi velmi individuální dle záměrů nepřítele a situace na bojišti. Na místě tak odhadnu šanci x z 6, že nepřítel postavu "dorazí", tuto šanci hráči sdělím a pak hodím.
Talent Chladnokrevný je tak využitelný v situacích, kdy je potřeba se s jistotou zbavit svědků a slabší povahy na to nemají žaludek.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti