Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Moderátor: skaven
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Tahle diskuze slouží ke sdílení doporučení, námětů na dobrodružná místa. Posílejte doporučení dobrodružných míst, která se vám osvědčila, pište své zkušenosti na oficiální i fanouškovská dobrodružná místa, posílejte své výtvory. V prvním příspěvku se pokusíme vést jejich přehled.
Fanouškovská dobrodružná místa
Okolí Kamence - Vesnice, několik lokací v krajině a tajuplná věž s podivným monstrem
Noc krve - atmosférický incident v hostinci uprostřed lesů
Vražedné světlo - hororová jednohubka, jejíž cílem je přežít noc
Dáma z Černé růže - hrádek se žravou obyvatelkou
Šeptající tůně
Labyrint Chodce v tmách
Lyset
Hřbitov obřích červů
Kolosova vyhňa
Poslední uctívač
Kdo seje vítr - minikampaň se třemi lokacemi a morem
Nová náhodná setkání
Setkání v Zapovězených Zemích I
Setkání v Zapovězených Zemích II
Doporučená dobrodružství z jiných her
Vzhledem k obecnému nedostatku českých herních produktů budete možná muset sáhnout i po dobrodružstvích určených původně pro jiné hry. Tady shromažďujeme odkazy na ty, která mají tematicky blízko k Zapovězeným zemím. Budou vyžadovat pravidlovou konverzi, takže pokud ji někdo provedete, podělte se o ni.
Zkáza divošských králů. Izolovaná severská osada terorizovaná démonickým vlkem. Tematicky nevyžaduje skoro žádnou změnu, snad jenom změnit kněze na Rezavého bratra.
Zimoviště opeřené prasnice, výprava do jeskyně obývané divným zmutovaným zvířetem. Žánrově gore horror, k ZZ to nemá daleko, možná budete chtít trochu ubrat na smrtelnosti.
Strážní věž a skřetí jeskyně - generické minidungeony použitelné víceméně tak, jak jsou. Skřety vyměňte za orky.
Vězení Staré Pijavice – Minidungeon s tématikou pijavic. Předstírejte, že zdejší hnusy jsou Zygoferovy výtvory.
Logův velký mix
Logaritmus zkompiloval velkou sandboxovou kampaň sestavenou ze spousty dobrodružství původně pro jiné hry, která upravil, zkonvertoval do Zapovězených zemí a rozmístil je do mapy.
Fanouškovská dobrodružná místa
Okolí Kamence - Vesnice, několik lokací v krajině a tajuplná věž s podivným monstrem
Noc krve - atmosférický incident v hostinci uprostřed lesů
Vražedné světlo - hororová jednohubka, jejíž cílem je přežít noc
Dáma z Černé růže - hrádek se žravou obyvatelkou
Šeptající tůně
Labyrint Chodce v tmách
Lyset
Hřbitov obřích červů
Kolosova vyhňa
Poslední uctívač
Kdo seje vítr - minikampaň se třemi lokacemi a morem
Nová náhodná setkání
Setkání v Zapovězených Zemích I
Setkání v Zapovězených Zemích II
Doporučená dobrodružství z jiných her
Vzhledem k obecnému nedostatku českých herních produktů budete možná muset sáhnout i po dobrodružstvích určených původně pro jiné hry. Tady shromažďujeme odkazy na ty, která mají tematicky blízko k Zapovězeným zemím. Budou vyžadovat pravidlovou konverzi, takže pokud ji někdo provedete, podělte se o ni.
Zkáza divošských králů. Izolovaná severská osada terorizovaná démonickým vlkem. Tematicky nevyžaduje skoro žádnou změnu, snad jenom změnit kněze na Rezavého bratra.
Zimoviště opeřené prasnice, výprava do jeskyně obývané divným zmutovaným zvířetem. Žánrově gore horror, k ZZ to nemá daleko, možná budete chtít trochu ubrat na smrtelnosti.
Strážní věž a skřetí jeskyně - generické minidungeony použitelné víceméně tak, jak jsou. Skřety vyměňte za orky.
Vězení Staré Pijavice – Minidungeon s tématikou pijavic. Předstírejte, že zdejší hnusy jsou Zygoferovy výtvory.
Logův velký mix
Logaritmus zkompiloval velkou sandboxovou kampaň sestavenou ze spousty dobrodružství původně pro jiné hry, která upravil, zkonvertoval do Zapovězených zemí a rozmístil je do mapy.
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Mně se vůbecc nelíbí ten z Jehly. Už mám rozepsanou recenzi. A jakmile mi přijde knížka, tak to natočím.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Aha. Ty myslíš samotnou Jehlu. Ta se mi zrovna líbí. Byť k ní mám (hlavně technické) výhrady. Už mám rozepsanou recenzi. Porovnáme?
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
My sme mali Vetrohrad (v tom čase Weatherstone) ako prvé oficiálne dobrodružné miesto (družina sa zmotala totiž na legendu s hradom spojenú). Spočiatku som sa síce obával toho, že to nemá mapu v tom pravom slova zmysle, ale aspoň mne sa ukázalo sa, že to vôbec nevadí. Tá fikčná družina mala trochu smolu, náhoda nedovolila, aby sa dostali až k záveru, ale mojej družine bola predsalen prospešná a k nejakej interakcii došlo.Mizy píše: ↑12. 4. 2021, 18:01 Já teď dojel Větrohrad s oběma skupinami a hodně slušně řečeno, jsem z toho dost rozpačitý. Hráčům se to líbilo, ale dobrodružství bez jediné odbočky ve stylu, tady je hrad, tady vlezete a tady vylezete, je divný. Bez té druhé party v hradu mi přijde, že to ani nejde hrát. Aspoň že hráči byli kreativní.
Každopádne, aj bez nej mi prišlo, že hrateľného obsahu je tam dosť, ale mám aj fajn družinu, takže ideálne kombo (druid práve tam prišiel o nohu, vskutku pamätná udalosť, ktorá ho ďalej dosť definuje , morálna hádka pri žiadostí harpijí, naháňačka s tým človekoškorpiónom cez celý hrad apod.) Teda, do istej miery tým rozpakom rozumiem (ale napríklad nechápem Markusovu poznámku o "teleportoch", miestnosti sú tam normálne opísané jedna za druhou, alebo "sekvenčnosti udalostí", pokiaľ si dobre pamätám, tak ich GM mohol, nemusel použiť, ja som nepoužil nič, všetko vyplynule fikčne na základe konania hráčov), lebo Weatherstone imho trpí/benefituje z dvoch dôvodov:
- je to prvá ukážka toho, ako môže dungeon v ZZ vyzerať, z čoho plynie jednoduchosť a aj istá návodnosť pre nových GM. Skúsený GM si to aj tak dokáže vypimpovať,
- Weatherstone zohráva významnú úlohu v kampani Raven's Purge, nachádza sa tam totiž podstatný artefakt, hráči sa tiež zoznamujú s jednou z kľúčových postáv kampane. Vlastne celý PHB je taký prológ k tej kampani, čo z marketingového hľadiska chápem, na druhej strane to môže presne takéto wtf momenty vyvolať,
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Když jsme četl Jehlu tak mi také přišla slabá a nejspíš bych jí vůbec nepoužil. Větrohrad takhle na čtení vypadal hratelněji. Snad se někdy dostanu k tomu ho odehrát.
Always bring a gun to a puppet fight
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Teaser: Už jsme se s Jarikem zkoordinovali, máme oba napsanou recenzi (aniž bychom věděli, co napsal ten druhý), a čekáme se synchronním zveřejněním na chvíli, kdy Jarikovi přijde knížka a on to bude moct natočit, protože text mu není dost dobrý.
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Takže... Důvazně se vymezuji k tvrzení, že text mi není dost dobrý. Je mi dost dobrý, a kdybych si nedal jiné předsevzetí, že "Jakmile mi dojde výtisk, tak udělám recenzi!", už by byla nahrávka na světě.
A pro všechny provokatéry (v čele s Markusem) poznačuji, že se k nám přidal i ShadoWWW To zas bude tady příští týden příspěvků
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Dal jsem si pauzu od Kelpenu a pracuji na hacku Vražedného světla pro ZZ. Potřebuji konzultaci.
POZOR, SPOILER!
V originálním dobrodružství se píše, že vražedné světlo je entita zcela v moci vypravěče, pro hráče smrtící a defakto neporazitelné. Z textu to vyzní, že do koho se pustí, ten zemře (zní to nesmyslně, ale to dobrodružství je postaveno na hororu a cílem dobrodruhů není světlo porazit, ale přežít noc
Jenže o kus dál je pak vražedné světlo rozepsáno běžnými parametry. Má tam nějaké výhody, ale nemám pocit, že kdyby se do něj dobrodruzi pustili plnou silou (a magií), že ho prostě "neumlátí".
Potřeboval bych posouzení někoho, kdo zná pravidla CoC, jak silné to světlo je? A jestli nemám nějaké jeho staty hodit za hlavu a dát to plně do moci vypravěče? Popřípadě to nevymyslet tak, aby bylo světlo brutálně silné a snaha o boj s ním byla marná?
V hlavě tuto poslední myšlenku nosím jako nejlepší. Šlo by spíše o to, že když světlo někoho napadne, ať vypravěč neřekne jen: jsi mrtvý a popíše, jak se to stalo. Nějaký boj by proběhnout měl. Ale dobrodružství by mělo gradovat směrem, že postavy po prvním střetu pochopí, že tudy cesta nevede a je třeba před světlem prchat.
PS: jen dodám, že světlo jde nasytit a následně zamknout do schránky/vězení. Ale cena je vysoká a musí při tom být někdo obětován = velké morální dilema pro postavy.
POZOR, SPOILER!
V originálním dobrodružství se píše, že vražedné světlo je entita zcela v moci vypravěče, pro hráče smrtící a defakto neporazitelné. Z textu to vyzní, že do koho se pustí, ten zemře (zní to nesmyslně, ale to dobrodružství je postaveno na hororu a cílem dobrodruhů není světlo porazit, ale přežít noc
Jenže o kus dál je pak vražedné světlo rozepsáno běžnými parametry. Má tam nějaké výhody, ale nemám pocit, že kdyby se do něj dobrodruzi pustili plnou silou (a magií), že ho prostě "neumlátí".
Potřeboval bych posouzení někoho, kdo zná pravidla CoC, jak silné to světlo je? A jestli nemám nějaké jeho staty hodit za hlavu a dát to plně do moci vypravěče? Popřípadě to nevymyslet tak, aby bylo světlo brutálně silné a snaha o boj s ním byla marná?
V hlavě tuto poslední myšlenku nosím jako nejlepší. Šlo by spíše o to, že když světlo někoho napadne, ať vypravěč neřekne jen: jsi mrtvý a popíše, jak se to stalo. Nějaký boj by proběhnout měl. Ale dobrodružství by mělo gradovat směrem, že postavy po prvním střetu pochopí, že tudy cesta nevede a je třeba před světlem prchat.
PS: jen dodám, že světlo jde nasytit a následně zamknout do schránky/vězení. Ale cena je vysoká a musí při tom být někdo obětován = velké morální dilema pro postavy.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Jestli se nepletu, tak mrkew a jeho skupina teď dané dobrodružství vedli pro několik skupin, tak by mohl mít vhled.
mrkew píše:
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Anekdota: Když původní autor CoC (Sandy Petersen) psal první edici, vůbec tam nechtěl mít statistiky příšer. Prostě příšery neměly být od toho, aby se s nimi bojovalo a daly se porazit, tečka. Vydavatel ho donutil tam ty statistiky přidat, protože si to žádala doba.* Tak kdo ví, jestli tohle není příklad podobného uvažování.
*Přidal je tam, ale schválně tak šíleně přepálené, že tam ani nemusely být
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Asi tak. Horror je o utíkání a přežívání neznáma, co nemůžeme porazit.
Ale jak kterej. Často je taky o prvním přežití, pochopení alespoň části pravdy a pak buď použití těchto znalostí a slabin k poražení dříve neporazitelné moci (To, vlastně i Noční můra z Elm Street), nebo přežívání tak dlouho, dokud kombinace prostředí a haluze nezpůsobí, že "vyhrajeme" - (první) Vetřelec.
Jenže to není tak úplně klasické rpg a hráči na to nejsou zvyklí. A už vůbec ne o to kde kdo stojí.
Implementace Vražedného světla (nebo čehokoli) do ZZ je tak zejména o tom, co chceš vlastně převádět a s jakým cílem a cílovou skupinou. To by měla být tvá první otázka. Nejde o to, jestli "původní" dobrodružství má neporazitelného nepřítele, ale jestli tvá cover verze ho má obsahovat, když ZZ nejsou primárně o tom se klepat strachy a utíkat, ale vzít meč a bojovat (byť se to často v útěk mění ).
Musíš si teda hlavně zjistit, jestli o to tvoji hráči stojí a že vědí, že mají hrát horror (EDIT: a jakej druh!) a co se od nich chce. Jinak ti to hodí na hlavu a navíc právem. (Není totiž větší zklamání než když naučíš hráče heroicky bojovat, v dalším dobrodružství je sejmeš a ještě jim vyčteš, že "měli přece utíkat, ne?").
Až budeš vědět tohle, má cenu přemýšlet, zda jsou třeba staty ve smyslu bytosti, nebo třeba jen nějaké hodnoty obtížnosti - jak rychle bude zabíjet? Je tam nějaké odolání, aby šlo chvíli přežít?...
Taky se může stát, že pro ZZ se bude hodit "obtížně" porazitelné Světlo, které hráči v přímém střetu spíš nepřežijí, ale budou mít více šancí se mu stavět a přežít, aby pochopili, že musejí získat něco navíc, aby měli ve střetu šanci.
Prostě je dost esenciální si pro sebe určit, co budeš převádět a co naopak podřídíš epičnosti ZZ a podle toho konat. A výsledek (zejména, pokud přeci jen zvolíš survival horror) dostatečně komunikovat hráčům.
Ale jak kterej. Často je taky o prvním přežití, pochopení alespoň části pravdy a pak buď použití těchto znalostí a slabin k poražení dříve neporazitelné moci (To, vlastně i Noční můra z Elm Street), nebo přežívání tak dlouho, dokud kombinace prostředí a haluze nezpůsobí, že "vyhrajeme" - (první) Vetřelec.
Jenže to není tak úplně klasické rpg a hráči na to nejsou zvyklí. A už vůbec ne o to kde kdo stojí.
Implementace Vražedného světla (nebo čehokoli) do ZZ je tak zejména o tom, co chceš vlastně převádět a s jakým cílem a cílovou skupinou. To by měla být tvá první otázka. Nejde o to, jestli "původní" dobrodružství má neporazitelného nepřítele, ale jestli tvá cover verze ho má obsahovat, když ZZ nejsou primárně o tom se klepat strachy a utíkat, ale vzít meč a bojovat (byť se to často v útěk mění ).
Musíš si teda hlavně zjistit, jestli o to tvoji hráči stojí a že vědí, že mají hrát horror (EDIT: a jakej druh!) a co se od nich chce. Jinak ti to hodí na hlavu a navíc právem. (Není totiž větší zklamání než když naučíš hráče heroicky bojovat, v dalším dobrodružství je sejmeš a ještě jim vyčteš, že "měli přece utíkat, ne?").
Až budeš vědět tohle, má cenu přemýšlet, zda jsou třeba staty ve smyslu bytosti, nebo třeba jen nějaké hodnoty obtížnosti - jak rychle bude zabíjet? Je tam nějaké odolání, aby šlo chvíli přežít?...
Taky se může stát, že pro ZZ se bude hodit "obtížně" porazitelné Světlo, které hráči v přímém střetu spíš nepřežijí, ale budou mít více šancí se mu stavět a přežít, aby pochopili, že musejí získat něco navíc, aby měli ve střetu šanci.
Prostě je dost esenciální si pro sebe určit, co budeš převádět a co naopak podřídíš epičnosti ZZ a podle toho konat. A výsledek (zejména, pokud přeci jen zvolíš survival horror) dostatečně komunikovat hráčům.
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Píšu to dobrodružství pro veřejnost. Proto nemám žádnou skupinu, které bych to šil na míru. Mělo by to být neutrální, vhodné defakto pro všechny.Jezus píše: ↑15. 4. 2021, 18:04 Implementace Vražedného světla (nebo čehokoli) do ZZ je tak zejména o tom, co chceš vlastně převádět a s jakým cílem a cílovou skupinou. To by měla být tvá první otázka. Nejde o to, jestli "původní" dobrodružství má neporazitelného nepřítele, ale jestli tvá cover verze ho má obsahovat, když ZZ nejsou primárně o tom se klepat strachy a utíkat, ale vzít meč a bojovat (byť se to často v útěk mění ).
Má idea je, že postavy se potkají se světlem a zjistí, že je moc smrtící = příště bude lepší prchat.
Mají možnost zjistit, čeho se světlo bojí, což by jim při prchání mohlo příště pomoci. Ale ne světlo zabít, jen ho oslabit/zahnat. Toto není v originále jednoznačně řečeno. Já si to při pročítání takto v hlavě vymyslel a při zkoumání statů a schopností a slabin světla to tak defakto trošku bylo (TROŠKU).
Postavy by tedy dle mé představy měly mít nějakou zbraň se v případě, že půjde fakt do tuhého, bránit. Ale ne světlo porazit. A pak by mohly světlo zamknout (psal jsem o tom v minulém příspěvku) nebo prostě do konce noci prchat. Výhra a cíl je přežít, ne světlo porazit a zničit. To by jít nemělo.
Tak aspoň já to originální dobrodružství chápu. Bohužel, staty světla tuto myšlenku pohřbily a ze světla udělaly protivníka, který jde magií roztřískat. Vidím to jako problém. Proto se ptám, zda vám přijde smysluplné, abych ten hack předělal po svém víc, než byl původní záměr.
(A asi již ani nepotřebuji znát odpověď, protože jak o tom při psaní přemýšlím, mám pocit, že to bude nejideálnější možnost. Byť se od originálu dost odliším. )
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Dobrodružství jsem nečetl, ale pro ZZ a fantasy dobrodruhování obecně mi sedí, aby to byla příšera a byla zničitelná, byť třeba hodně obtížně – klasika v D&D jsou příšery zranitelné jen stříbrem nebo magií. Nejde o to, jak přesně se dá zranit, klidně to nastav dost komplikovaně. Spíš jde o to, že tyhle hry nejsou psané v Call of Ctulhu mentalitě "všechno je marné!" a předpokládá se, že na každý hřebík se najde kladivo. Navíc postavy mají k dispozici různou magii nebo třeba věštění (možnost zeptat se na radu), což umožňuje ti každý dobrý plán "rozbít" - je lepší s tím počítat a zadefinovat si, co na světlo platit bude a co ne.
Určitě světlu budeš chtít dát nějaké statistiky a útoky, aby mohlo zraňovat "poctivě" hodem kostkou a ne Vypravěčovým švindlem. Zamysli se, jestli nechceš využít mechaniku hodů na útok strachem. Asi ho budeš chtít udělat nezranitelné (byť s magií se dá vymyslet leccos). A budeš muset specifikovat, čeho se bojí nebo jak se dá zahnat, chytit atd.
Zajímavé řešení může být silná nestvůra, která se horko těžko dá dočasně zabít/zahnat/rozptýlit, ale za den se prostě objeví znova. Protože je to světlo
Určitě světlu budeš chtít dát nějaké statistiky a útoky, aby mohlo zraňovat "poctivě" hodem kostkou a ne Vypravěčovým švindlem. Zamysli se, jestli nechceš využít mechaniku hodů na útok strachem. Asi ho budeš chtít udělat nezranitelné (byť s magií se dá vymyslet leccos). A budeš muset specifikovat, čeho se bojí nebo jak se dá zahnat, chytit atd.
Zajímavé řešení může být silná nestvůra, která se horko těžko dá dočasně zabít/zahnat/rozptýlit, ale za den se prostě objeví znova. Protože je to světlo
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Ahoj ahoj. Hru jsem vedl 3x a 2x poslouchal. Žadnou skupinu nenapadlo to zabít "normálně". Ve scénaři je psáno
Zbroj: 6 bodů proti všem kinetickým, fyzickým, explozivním a chemickým útokům (zranění do výše 6 bodů se vůbec nebere v úvahu); zranění vyšší než 6 bodů způsobuje minimální zranění. Viz Zranitelnost.
Ve zranitelnosti nic není. Bral bych že to dává opravdu minimálně zranění. Polovina z toho zbytku je pořad dost. Možná tak pětina? Desetina? Taková brokovnice na blízku dokáže dát až 4d6 = 24 max; 6 se nepočítá takže 18. Takže pětina dělá nějaké 3-4 životy z jeho 16HP. Ale obávám se že světlo by dokázalo dřívě rozmetat zbytek hráčů. Premisa CoC je hlavně, že tě vše může zabít a klasické věci nefungují. Tak k tomu hráči takhle přistupovali.
Do ZZ bych rozhodně nechal monstrum zabitelné. Klidně těžko, ale zabitelné. Zranitelnosti a finty můžou pomoct před hrubou sílou.
skoro-Hrdinové - streamované hraní RPG - https://www.youtube.com/skorohrdinove
Komunitní RPG Discord všech žánrů a systému - https://discord.gg/JCZSG2fMys
Komunitní RPG Discord všech žánrů a systému - https://discord.gg/JCZSG2fMys
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Za mne můžeš klidně vybočit z hlavních témat ZZ a dát tam protivníka, který je na hranici nezabitelnosti přímým střetem, ale tento designový záměr bys měl na začátku dobrodružství jasně uvést. Hodně se mi líbí Markusův nápad s nepřítelem, který je zničitelný jen dočasně. Jelikož hlavním způsobem jak světlo porazit je rituál, dává mi smysl nesmrtelnost světla také spojit s rituálem.
Oproti CoC by podle mne tvá konverze do ZZ měla obsahovat víc rad pro GM ohledně signalizace nebezpečí, které hráčům dá najevo, že tohle není klasická bitka.
Oproti CoC by podle mne tvá konverze do ZZ měla obsahovat víc rad pro GM ohledně signalizace nebezpečí, které hráčům dá najevo, že tohle není klasická bitka.
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Uvažuješ úplně stejně, jako já.Markus píše: ↑15. 4. 2021, 19:17 1/ ...ale pro ZZ a fantasy dobrodruhování obecně mi sedí, aby to byla příšera a byla zničitelná, byť třeba hodně obtížně...
2/ ...postavy mají k dispozici různou magii nebo třeba věštění (možnost zeptat se na radu), což umožňuje ti každý dobrý plán "rozbít" - je lepší s tím počítat a zadefinovat si, co na světlo platit bude a co ne...
3/ ...Určitě světlu budeš chtít dát nějaké statistiky a útoky, aby mohlo zraňovat "poctivě" hodem kostkou a ne Vypravěčovým švindlem. Zamysli se, jestli nechceš využít mechaniku hodů na útok strachem. Asi ho budeš chtít udělat nezranitelné (byť s magií se dá vymyslet leccos). A budeš muset specifikovat, čeho se bojí nebo jak se dá zahnat, chytit atd...
4/ ...Zajímavé řešení může být silná nestvůra, která se horko těžko dá dočasně zabít/zahnat/rozptýlit, ale za den se prostě objeví znova. Protože je to světlo
1/ Bude tam možnost, jak se světla zbavit. Bylo to i v originále, to určitě ponechám.
2/ Já si přesně tohle vymyslel. Originál to sice hezky popsal, ale statistiky monstra to pak moc nepotvrdily. Přitvrdím, upřesním vše dle potřeby.
3/ Jo, už se mi tabulka útoků formuje v hlavě. A o strachu a hodech na Wits to bude hodně. Ale té magie se bojím a nechce se mi prostě jen říct, že je vůči magii (skoro) imunní. Ale asi mi nic nezbyde.
4/ je to hra na 1 noc. Nic víc.
Možná někomu přijde, že to přeháním, ale celé dobrodružství je postaveno na strachu a úprku před monstrem. Pokud by monstrum při provním vybafnutí dostalo na budku, je celá hra v loji a hráči mohou jít po jednom boji na pivo.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů