[FitD] Blades in the Dark

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Blades in the Dark (BitD) je hra o gangu odvážných darebáků, kteří se snaží najít štěstí ve strašidelných ulicích fantasy-industriálního města. Čekají na vás loupeže, útěky a pronásledování, okultní záhady, nebezpečné dohody, krvavé střety a, nade vše ostatní, bohatství — pokud teda jste dostatečně troufalí na to, abyste po tom zisku šli.

Co všechno jste ochotní udělat pro to, abyste se vyšplhali až na vrchol?
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1733
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Corny »

Selhan: Přiznám se, že by mě asi taky docela zajímalo, co v tom settingu nebo v té hře na tebe takhle působí.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3810
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Selhan »

Nic? Systém je v pohodě, chci sehnat takové hráče.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1733
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Corny »

Jasně, já měl pocit, že narážíš na nějaký problém v té hře. Pak to chápu.

My to třeba máme takové různé a máš pravdu, že hodně záleží na hráčích. Já k tomu osobně přistupuju hodně uvolněně a nechávám čistě na hráčích, jestli k té hře budou přistupovat víc odlehčeně nebo tragicky a myslím, že tam mají většinou dost prostoru pro obojí (resp. já se snažím setting asi kombinovat v tom, aby byl temný a tragický, ale místy svým způsobem absurdní). V praxi nám to docela funguje, že to není příliš vážné ani příliš utržené ze řetězu a trhlé, s občasnými výkyvy tím či oním směrem.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Quentin »

Korhul píše: 27. 5. 2022, 12:23Dívám se, že @skaven nám tu sepsal pěkný příspěvek, ale nenašel jsem ho tady odkazovaný: https://www.imago.cz/blog/motivace-v-rpg-pro-deti
Relevantní k té XP hammer diskuzi, co tu byla před pár dny.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 22:49, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

Jo no... Skaven je v tom článku totálně mimo :D

XP for X není žánrové sploštění, ale žánrový flag a ukazatel směru.
Vnější direction toho jak hru hrát může nastavit styl hry, který si pak hráč zvnitřní - Skavenem absolutně ignorováno.

Celý to je takový... na téma rodiče idealisticky zkouší změnit cokoliv ve výchovu, což stranou toho že to neuznávám ideově považuju funkčně za marný a víc za "rodiče sobě pro dobrý pocit" než za cokoliv funkčního - přístup rodiče (GMa...) u hry v tomhle stejně přebije libovolnou mechaniku (kterou si beztak zhouseruleuje).

Ta tvrzení o vztahu motivace a hraní z toho článku jsou za mě naprosto špatně.

(A to už vůbec nezabíhám do toho že morální orientace na odměnu/trest je u dětí běžná záležitost a aspirovat na nějaké vyšší ideály "zvnitřněné motivace" je možná krásně rodičovsky idealistické, ale v rozporu s realistickým očekáváním, kdy se beztak "vnitřně" orientuje jen za vnějším uspokojením rodičovského očekávání - viz Piaget a zejm. Kohlberg... - a ano Selhane, jestli mi tohle hodíš do Rozličnýho, tak to velmi tradičně obratem komplet smažu.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sosacek »

sirien píše: 27. 5. 2022, 18:31 Jo no... Skaven je v tom článku totálně mimo :D

XP for X není žánrové sploštění, ale žánrový flag a ukazatel směru.
Vnější direction toho jak hru hrát může nastavit styl hry, který si pak hráč zvnitřní - Skavenem absolutně ignorováno.

Celý to je takový... na téma rodiče idealisticky zkouší změnit cokoliv ve výchovu, což stranou toho že to neuznávám ideově považuju funkčně za marný a víc za "rodiče sobě pro dobrý pocit" než za cokoliv funkčního - přístup rodiče (GMa...) u hry v tomhle stejně přebije libovolnou mechaniku (kterou si beztak zhouseruleuje).

Ta tvrzení o vztahu motivace a hraní z toho článku jsou za mě naprosto špatně.

(A to už vůbec nezabíhám do toho že morální orientace na odměnu/trest je u dětí běžná záležitost a aspirovat na nějaké vyšší ideály "zvnitřněné motivace" je možná krásně rodičovsky idealistické, ale v rozporu s realistickým očekáváním, kdy se beztak "vnitřně" orientuje jen za vnějším uspokojením rodičovského očekávání - viz Piaget a zejm. Kohlberg... - a ano Selhane, jestli mi tohle hodíš do Rozličnýho, tak to velmi tradičně obratem komplet smažu.)
Zajimave.

(ted to muzes hodit do pokecu)

EDIT: jak moc prace by bylo napsat bota co automaticky cituje siriena?
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sosacek »

Takze, existuje nejaky kyberblades?
But nobody came.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Log 1=0 »

You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sosacek »

Nevim je to dobry?

EDIT: a taky chci cybersworn.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Log 1=0 »

Nevím, nečetl jsem to, jen mi to přišlo, že by to podle tématu mohlo být co hledáš.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

http://www.d20.cz/clanky/pravidla/nabij ... mnote.html

Cinematicky-akční house-rule rozšíření do (nejen) všech Forged in the Dark her od Roba Donoghua.
Za tento příspěvek děkují uživateli sirien:
Passingby
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Passingby »

Zajímavá debata na Redditu, kdyby měl někdo čas na prokousávání se redditovým chaosem:
I don't like this game, but I desperately want to

Mě na BitD taky tak "polovina" věcí vyhovuje a tak "polovina" ne, a co jsem tak zachytil - a nejen tu, ale i jinde po netu - nejsem sám. Takže není špatný vidět různý nebo podobný pohledy a reakce na ně (který můžou objasnit, proč jsou některý věci vyřešený tak, jak jsou, a co na tom ostatním vyhovuje). Zajímavý mi třeba přišlo, kolik lidí tam považuje "hráčské kreativní vstupy" za naprosto zásadní a definiční věc BitD, přitom ty mechaniky na tom podle mně nijak závislé nejsou a BitD by šly hrát i (skoro) bez toho, a pořád bych je považoval za BitD.
Naposledy upravil(a) Passingby dne 2. 11. 2022, 15:48, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
.

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od . »

Co si představuješ pod "hráčské kreativní vstupy"?
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Passingby »

. píše: 2. 11. 2022, 15:30 Co si představuješ pod "hráčské kreativní vstupy"?
Že se hráči nepohybují ve světě, který "celý objektivně" vytvořil výhradně GM, ale některé části, události a věci vymýšlejí a definují sami (existuje samozřejmě nějaká škála, kolik toho hráči takhle během hry vytvářejí, není to jenom ano/ne). Určitě na to bude normální termín, a možná i český ("player agency" mi v tomhle přijde dost zavádějící, ale třeba je to ono)... Ty bys měl vědět, co tím myslím, takže ho klidně doplň, já to teď v hlavě nemám.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů