[databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21006
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Upozornění: Databáze používá (od roku 2017) jiné uživatelské účty než fórum, takže jestli se nemůžete přihlásit, nejspíš tam účet vůbec nemáte nebo tam máte nějaké staré heslo. Můžete si ho obnovit.
Databáze RPG je komunitní projekt RPG Fóra a zároveň jeho hlavní stránka. Cílem je postupně vybudovat databázi RPG her a produktů, se sofistikovanými možnostmi řazení a vyhledávání. Asi je nad naše síly vytvářet kompletní databázi všech RPG na celém světě, ale bylo by fajn kompletně zmapovat aspoň domácí scénu. Tady je podrobná dokumentace. V tomhle tématu je úvodní představení a následná diskuze.
Pomozte nám budovat a spravovat databázi! Funguje tak trochu na principu wiki. Každý registrovaný uživatel může přidávat nový obsah a upravovat obsah stávající. A samozřejmě můžete hodnotit a komentovat jednotlivé záznamy!
Známé chyby:
Databáze RPG je komunitní projekt RPG Fóra a zároveň jeho hlavní stránka. Cílem je postupně vybudovat databázi RPG her a produktů, se sofistikovanými možnostmi řazení a vyhledávání. Asi je nad naše síly vytvářet kompletní databázi všech RPG na celém světě, ale bylo by fajn kompletně zmapovat aspoň domácí scénu. Tady je podrobná dokumentace. V tomhle tématu je úvodní představení a následná diskuze.
Pomozte nám budovat a spravovat databázi! Funguje tak trochu na principu wiki. Každý registrovaný uživatel může přidávat nový obsah a upravovat obsah stávající. A samozřejmě můžete hodnotit a komentovat jednotlivé záznamy!
Známé chyby:
- Zlobí full-textové vyhledávání. Někdy funguje, jindy ne. Našeptáváč je ale spolehlivý.
- Hry s překladem se zobrazují zdvojeně.
- Odkazy na externí recenze zatím nejsou upravovat - chybí UI
- 21 hlas
- Našeptávač leze při menších rozlišeních ven z obrazovky.
- Ve formuláři řadit tagy vodorovně.
- Lepší řazení souvisejících produktů pod anotacemi (nejdřív základní příručky, pak až další věci)
- Lepší filtry - zpřístupnit filtrování podle žánrů a mechanik, vícenásobný výběr
- Sloučit sloupce Typ a Kategorie
- Doplň odkaz na RSS feed
- Uvést u každého, kolik má komentářů
- Nějaký lepší způsob, jak vyfiltrovat dobrodružství podle systému
- Chtělo by to půlhvězdičky
- MarkyParky
- Příspěvky: 16468
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Tohle je divný, podceňuje to váhu 1 a 5 hvězd. Nebo přeceňuje? Mám zavřenou hlavu.. Prostě to rozvažuje váhu hodnocení.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21006
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Rozsah začíná na 20, pod tím nic není, takže jedna hvězda není na 30 procent rozsahu.
A tohle vaše geekovský uvažování o vyrovnanosti rozsahu je to, co tenhle problém v první radě způsobilo, páč tak asi uvažoval i autor pluginu Ale prostě 4,2 se ma zohrouhlit dolu, ne nahoru. A ano, jedna a pet hvězdiček coby krajní hodnoty pokrývají poloviční rozsah a je to tak správně!
A tohle vaše geekovský uvažování o vyrovnanosti rozsahu je to, co tenhle problém v první radě způsobilo, páč tak asi uvažoval i autor pluginu Ale prostě 4,2 se ma zohrouhlit dolu, ne nahoru. A ano, jedna a pet hvězdiček coby krajní hodnoty pokrývají poloviční rozsah a je to tak správně!
- MarkyParky
- Příspěvky: 16468
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Ne, je to 12,5 procenta rozsahu. Zatímco 2,3 a 4 mají 25 procent a 5 hvězd má opět 12,5 procenta.
Tohle není geekovské uvažování, ale matematikaMarkus píše: ↑14. 4. 2022, 18:07 A tohle vaše geekovský uvažování o vyrovnanosti rozsahu je to, co tenhle problém v první radě způsobilo, páč tak asi uvažoval i autor pluginu Ale prostě 4,2 se ma zohrouhlit dolu, ne nahoru. A ano, jedna a pet hvězdiček coby krajní hodnoty pokrývají poloviční rozsah a je to tak správně!
Ale budiž. O tom, co je správné, rozhoduje účel.
Pokud záměrně chceš, aby ta funkce potlačovala počty jednohvězd a pětihvězd a víc produktů sypala do průměru, tak to může být dobře. Jen to pak rovnou napiš do zadání.
Pokud chceš, aby to čistě rovnoměrně přepočítávalo hvězdičky na hodnocení a zpět, tak to je špatně.
Ale přistupovat k tomu stylem "chci tam klasické zaokrouhlování a výklad tomu dodám až podle toho, co z něj poleze" je přinejmenším divné.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21006
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Wut wut wut. Já chci, aby ta funkce správně zaokrouhlovala. To je látka základní školy. Co je na tom diskutabilního?
Edit: jakoze zaokrouhlit 4,2 na 5 je prostě kravina. O čem se tu bavíme?
Edit2: mimochodem tenhle systém prakticky nikdy nezobrazí jednu hvězdičku, protože i 1,1 zobrazí jako dvě.
Edit: jakoze zaokrouhlit 4,2 na 5 je prostě kravina. O čem se tu bavíme?
Edit2: mimochodem tenhle systém prakticky nikdy nezobrazí jednu hvězdičku, protože i 1,1 zobrazí jako dvě.
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
MarkyParky, York: Co říká Markus je v pořádku, protože na 1 se nikdy nezaokrouhluje zespodu (buď nemám žádný hodnocení, a pak mám 0 hvězd = průměr 0, nebo mám aspoň jedno a to má min. hodnocení 1 hvězdu, tzn. v přepočítaným průměru 20 nebo víc; jinak řečeno, nikdy nezaokrouhluju např. 0,7 -> 1) a na 5 se nikdy nezaokrouhluje zhora (když mají všechny hodnocení 5 hvězd, je přepočítaný průměr 100, a každý hodnocení menší než 5 hvězd ten přepočítanej průměr sníží; jinak řečeno, nikdy nezaokrouhluju např. 5,2 -> 5).
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:14, celkem upraveno 1 x.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21006
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Neeee, ty úseky nemají byt stejné. Kde jste to vyhrabali? Nekomplikujte matematiku základní školy. Prostě normální zaokrouhlování plz.
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Při zaokrouhlování to vychází:
0-9 není hvězda, 10-29 jedna hvězda, 30-49 dvě, 50-69 tři, 70-89 čtyři, 90+ pět
0-9 není hvězda, 10-29 jedna hvězda, 30-49 dvě, 50-69 tři, 70-89 čtyři, 90+ pět
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Ale bullshit - to je totálně paskviloidní blbost kterou si na začátku přehlíd nebo nedomyslel a teď jí už jen zakecáváš.
A kdyby to neznamenalo hypotetickou neférovost vůči dřívějším hodnocením popř. nutnost uživatelů revidovat svoje hodnocení, tak bych tu na Tebe už věčnost křičel, že to máš ksakru opravit. Bohužel, fakt že DB už má tuny hodnocení v současném systému znamená, že to udělat nejde, takže nemáš důvod se strachovat - ale aspoň to nemaluj na růžovo jako feature, když to je naprosto zjevnej bug.
(Actually... mě tak napadá že by to šlo udělat tak že by se 1* zobrazovala jako černá nebo jako down-vote paleček po vzoru csfd a teprve 2, 3, 4 a 5* by byly legitimní žluté hvězdičky - čímž by bylo jasně komunikováno, že DB funguje na škále 0, 25, 50, 75 a 100 (namísto současných 20, 40, 60, 80 a 100...) ... well, tempting, ještě chvíli se bavme o tom jak je nemožnost hodnotit nulou správně a začnu to prosazovat s extrémně otravnou intenzitou a vytrvalostí...)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21006
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Zaokrouhlit 4,3 dolů na 4 je bug?
Zaokrouhlit 4,3 dolů na 4 je neférovost?A kdyby to neznamenalo hypotetickou neférovost
A jsi ten samý Sirien, co napsal tohle?
Sorry, děcka, mě už tohle hlava nebere, cítím se jak ve špatné realitě. Jakože fakt nechápu ani slovo z předchozího příspěvku.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21006
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Díky moc za ochotu to dál zkoušet. Bohužel tohle hází tyhle výsledky. Dobrá zpráva je, že jste našli / jsi našel místo, které skutečně hýbe se zobrazením hvězd. Blbá zpráva je, že je to zobrazuje pořád špatně.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16468
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
V tom modelu neexistuje žádné tvé 4,3 hvězdičky. To je číslo, které sis vymyslel.Markus píše:Zaokrouhlit 4,3 dolů na 4 je bug?
V tom modelu existuje možnost dát něčemu 20, 40, 60, 80 nebo 100 bodů pomocí hvězdičkového udělátka.
Můžeš počítat nějaké průměry hodnocení, ale nejsou to průměry hvězdiček. Jsou to průměry těch bodů.
Tzn. není žádný průměr 4,3 hvědiček. Je průměr 86 bodů.
Dotaz, který si máš klást je:
"Kolik hvězdiček je 86 bodů?" nebo "Kolik hvězdiček je 22 bodů." nebo "Kolik hvězdiček je 70 bodů."
A nebo třeba taky otázku. "Jak kurňa získám s pomocí průměru na škále od 0 do 100 hodnocení 15 hvězdiček, když nejmíň co jde zadat, je 20.", která je poměrně klíčová.
Čímž přiznávám, že tohle zmátlo i mě a Iwas Passingby mě korigoval správně.
Prostě se smiř s tím, že "normální matematika základní školy" nad touhle množinou bude dávat vždycky blbé výsledky. A tvým úkolem je vybrat jak blbé.
... no a tady si dovolím si ocitovat a zároveň opravit Aegnora:
Píšeš "Nejlepší", ale ve skutečnosti jsi chtěl napsat "Nejmenší zlo, u které se ještě dá dodatečně okecat nějaký význam."Aegnor píše:Jo, po nějakém přemýšlení a konzultaci je to normální zaokrouhlování nejlepší řešení.
O užitečnosti toho, že na pět hvězdiček dosáhnou jen "neušpiněné" pětihvězdičky si dovolím trochu pochybovat - IMHO to spíš povede k tomu, že dobré produkty to bude zbytečně strhávat na průměr, ale uznávám, že všechna ostatní řešení, co tu zatím zazněla, jsou fakt ještě o něco blbější.
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Marky: tužku. Hodnotíš na škále 1-5 (žádný 20-100 neexistuje, to je až nějakej druhotnej přepočet pro vnitřní potřeby systému...), pokud to umí zobrazit jen celé hvězdičky, tak při průměru 1.4 to má ukázat jednu a při 1.7 to má ukázat dvě a právě tak a pouze tak to je správně, všechno ostatní sou nějaký it/nerd halucinace. Zjevný, intuitivní, jasný.
5 hvězdiček se zobrazí jen u her které mají 4,5 a víc. Super, top-klub by neměl bejt pro každýho.
1 hvězdička se zobrazí jen u her které mají míň než 1,5. Super, shit-klub by taky neměl bejt pro každýho.
2, 3 a 4 pak ukáží podprůměr, normálku a kvalitu. Což je to co Tě vlastně zajímá. Minimáně na takhle hrubý škále.
5 hvězdiček se zobrazí jen u her které mají 4,5 a víc. Super, top-klub by neměl bejt pro každýho.
1 hvězdička se zobrazí jen u her které mají míň než 1,5. Super, shit-klub by taky neměl bejt pro každýho.
2, 3 a 4 pak ukáží podprůměr, normálku a kvalitu. Což je to co Tě vlastně zajímá. Minimáně na takhle hrubý škále.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21006
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG
Marky, to je zvhrlá logika. Jako uživatel vidíš hodnocení 1–2–3–4–5. Průměr pod hodnocením se zobrazuje třeba jako 4,3 a očekáváš, že se to zaokrouhlí na 4. Je naprosto logické a očekávané, že od 4,5 a výš se to bude zaohkoulovat na 5, zatímco mezi 3,5 a 4,49 se to bude zaokrouhlovat na 4. (takže ano, pětka má poloviční rozsah co čtyřka – a tak to má být)
Jestli to je interně v engingu reprezentováno jako škála 0 až 100, 20 až 100, 333 až 666 nebo 2570 až 6690 je z hlediska uživatele úplně irelevantní šumák. Jak si to zpracovává interně engine, je úplně jedno a nemusí to zajímat nikoho kromě programátora, jehož úkolem je nějak zařídit, aby to fungovalo tak, jak popisuju v předchozím odstavci.
Sirien: Co ty to tady člověče předvádíš za názorové obraty? Předchozí příspěvek je normální Sirien (a souhlasím s ním, je to ostatně i na jeho popud). Ten předtím ti někdo hacknul účet, nebo co?
EDIT: Přeformulováno 0:31
Jestli to je interně v engingu reprezentováno jako škála 0 až 100, 20 až 100, 333 až 666 nebo 2570 až 6690 je z hlediska uživatele úplně irelevantní šumák. Jak si to zpracovává interně engine, je úplně jedno a nemusí to zajímat nikoho kromě programátora, jehož úkolem je nějak zařídit, aby to fungovalo tak, jak popisuju v předchozím odstavci.
Sirien: Co ty to tady člověče předvádíš za názorové obraty? Předchozí příspěvek je normální Sirien (a souhlasím s ním, je to ostatně i na jeho popud). Ten předtím ti někdo hacknul účet, nebo co?
EDIT: Přeformulováno 0:31
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host