[databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

„Meta“ diskuze o samotném RPG Fóru.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Markus »

:!: :!: Upozornění: Databáze používá (od roku 2017) jiné uživatelské účty než fórum, takže jestli se nemůžete přihlásit, nejspíš tam účet vůbec nemáte nebo tam máte nějaké staré heslo. Můžete si ho obnovit.

Databáze RPG je komunitní projekt RPG Fóra a zároveň jeho hlavní stránka. Cílem je postupně vybudovat databázi RPG her a produktů, se sofistikovanými možnostmi řazení a vyhledávání. Asi je nad naše síly vytvářet kompletní databázi všech RPG na celém světě, ale bylo by fajn kompletně zmapovat aspoň domácí scénu. :arrow? Tady je podrobná dokumentace. V tomhle tématu je úvodní představení a následná diskuze.

Pomozte nám budovat a spravovat databázi! Funguje tak trochu na principu wiki. Každý registrovaný uživatel může přidávat nový obsah a upravovat obsah stávající. A samozřejmě můžete hodnotit a komentovat jednotlivé záznamy!

Známé chyby:
  • Zlobí full-textové vyhledávání. Někdy funguje, jindy ne. Našeptáváč je ale spolehlivý.
  • Hry s překladem se zobrazují zdvojeně.
  • Odkazy na externí recenze zatím nejsou upravovat - chybí UI
  • 21 hlas
  • Našeptávač leze při menších rozlišeních ven z obrazovky.
Výhledové plány:
  • Ve formuláři řadit tagy vodorovně.
  • Lepší řazení souvisejících produktů pod anotacemi (nejdřív základní příručky, pak až další věci)
  • Lepší filtry - zpřístupnit filtrování podle žánrů a mechanik, vícenásobný výběr
  • Sloučit sloupce Typ a Kategorie
  • Doplň odkaz na RSS feed
  • Uvést u každého, kolik má komentářů
  • Nějaký lepší způsob, jak vyfiltrovat dobrodružství podle systému
  • Chtělo by to půlhvězdičky
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:14, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Markus »

Aegnore, skooooro souhlasím, ale nechápu to s tím „taháním do průměru“ . Zobrazování správně zaokrouhlené hodnoty není žádné „tahání do průměru“, ale prostě zaohrouhlování. :) Ale hlavně že si rozumíme.
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:14, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Markus »

Ano. A podotýkám, že se bavíme čistě o vizuálním efektu, protože (a) číselné hodnoty průměru se tím nijak nemění; (b) číselný průměr se tam vždy explicitně zobrazuje.

Vlastně nechápu, jak okolo něčeho tak jasného může vzniknout taková mlha :)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od sirien »

Ten předtím je má dlouhodobá iritace z faktu že je Databáze nastavená špatně a efektivně mi neumožňuje hodnotit nulou - tedy žádnou hvězdičkou (nebo, jak se říká na CSFD - odpadem). Pocitově mě DB nutí dát všude aspoň 20% (i když vim, že to tak neni... tak to tak prostě vypadá), i když je daná věc naprosto shit.

Každá rozumná škála má začínat nulou, aspoň v tom maj ITáci pravdu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Selhan »

Ja fakt nechapu, co resite. Opravdu Marky navrhujes, aby se hodnota 4,4 zaokrouhlovala nahoru? V cem je to lepsi nez to nechat tak, jak kazdy ceka, ze se to ma dit? V cem je dobre mit pro pet hvezdicek stejne siroky rozsah?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od MarkyParky »

Teď jsem dokonale zmaten, ale připouštím, že jsem se mohl zmást sám.

Jestli je celá debata o tom, že chcete zobrazovat průměr, a bavíme se o tom, jaký vedle nej má být obrázek, tak zobrazujte průměr. Tomu se nebráním a na tom není nic špatně.

Samotný průměr nic nezkresluje. resp. zkresluje, ale něco jiného než o čem je debata, takže to neřeším.

Zkreslení nastane až v té fázi chvíli, kdy se rozhodnu ten průměr graficky doplnit obrázkem pomocí celých hvězdiček - tedy mapuji reálné číslo na pětiprvkovou množinu.

Podle toho, jaký algoritmus zvolím, tak podle toho bude vypadat zkreslení.

Já žádné zkreslení neprotěžuji, jen konstatuji že dát zadání "Chci to dělat matematickým zaokrouhlením na bližší hodnotu, protože chci a je mi jedno, co to dělá", které stalo na začátku debaty, je divné zadání.

Když teď Markus píše v odůvodnění (volně parafrázuji) "Chci to dělat matematickým průměrem, protože to lidem bude připadat intuitivní, když to uvidí vedle sebe a číslem a nevadí mi, že vizuálně to bude víc produktů ukazovat jako průměrných a pět/jednu hvezdicku dostanou jen extrémy", Tak to je za mě naprosto v pohodě, zanalyzované a smysluplné zadání. Obzvlášť, když to doplnil informací, že chce zároveň zobrazovat i ten průměr číselně, bez zaokrouhlení (resp. s jemnějším zaokrouhlováním).


Po čemž jsem teda nějak volal od prvního vstupu.

A jak jsem odpověděl Aegnorovi, nejspíš i nejmenší zlo z možných, resp. nejvíce intuitivní zkreslení.

Takže mám pocit, že mě podezírate z něčeho jiného, než o co mi tu jde, ale je možné, že si za to můžu sám a píšu nesrozumitelně :)


Jinak, popsáno takhle (že jde jen o intuitivní grafický prvek vedle jinak zobrazovaného přesného čísla) už se dá i přemýšlet, zda to zkreslení nějak neumenšit. Neuměl ten plugin náhodou i půl hvězdičky? Tady by dávaly dost smysl.

EDIT: Neumí dokonce i v jiném poměru částečně zbarvené hvězdičky přes css? Mám pocit že jsem něco takového v kódu viděl, když mi to kdysi Markus posílal, a že to bylo jen vykomentované a nahrazené tou zaokrouhlování funkcí. Ale možná mě klame paměť.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Markus »

Marky: Zmátl jsi sám sebe, pravděpodobně tím, že ses napřed nepodíval, o čem mluvíme. :) Klikni si nahoře na Žebříček a pochopíš. Ale hlavně že jsme se našli.

Půlhvězdičky to neumí, řešilo se to o pár příspěvků nazpět. Určitě by šly přidělat (všechno jde), ale je to samozřejmě další práce, tak bych to zatím ignoroval a řešil problémy jeden po druhém. Navíc tam ani není grafika půlhvězdičky, nestačilo by to naprogramovat, muselo by se to i kreslit (detail).
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od sirien »

*fascinovaný, lehce nejisté pobavený pohled*

M říkal že to půl hvězdy neumí. Ale možná by to udělal šlo. (4.2 by byly čtyři, 4.3 by byly čtyři a půl, 4.7 by byly 4 a půl a 4.8 by byl Fate...)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: 15. 4. 2022, 11:28 Půlhvězdičky to neumí, řešilo se to o pár příspěvků nazpět. Určitě by šly přidělat (všechno jde), ale je to samozřejmě další práce, tak bych to zatím ignoroval a řešil problémy jeden po druhém. Navíc tam ani není grafika půlhvězdičky, nestačilo by to naprogramovat, muselo by se to i kreslit (detail).
Právě že grafika na dynamické vykreslování půl hvězdičky Tam podle mě je.

Myslím si že je to udělané tak že je tam světla a tmavá hvězdička přes sebe, a styl, který tu tmavou ořezává zprava, podle toho jakou mu pošleš vhodnotu zlomku.

Jen je to teď feedované celočíselnými daty z té zaokrouhlovací funkce.

Ale teď to fakt Lovím zpaměti. Možná večer budu mít chvíli tak se na to mrknu, jestli si to pamatuji správně a jestli se bavíme o té samé části stránky.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Markus
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Markus »

Kdyžtak tady je kód.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od MarkyParky »

Zatím zběžný pohled, ať nezdržuju.

Ano, pamatoval jsem si to dobře, umí to dva režimy - statický a percentuální - v jednom tom templatu je:

Kód: Vybrat vše

        {% if data.percent is not empty %}
          {% set rating_item_attributes = rating_item_attributes.addClass('on').setAttribute('style', 'width:'~data.percent~'%') %}
takže když se mu položka "data.percent" nastaví na nějakou percentuální šířku, tak pak nastaví ve stylu příslušnou šířku "plným" hvězdičkám, které překrývají prázdné hvězdičky a je to tedy vybarvené plynule. A není třeba žádné zaokrouhlování a není žádné zkreslení.

Hlouběji do toho teď nevidím, nevím kdy se to do toho dostanu pořádně, tak to sem píšu, kdyby to nakoplo někoho zdatnějšího/rychlejší/s víc volným časem, kde pátrat.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Passingby »

A v nastavení toho modulu to není? Dokumentaci má dost příšernou, z té se nedá zjistit nic...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Markus »

Oficiálně to tu funkci neumí a v nastaveních je prd.
Uživatelský avatar
Celoush
Příspěvky: 34
Registrován: 15. 12. 2008, 15:04
Bydliště: Brno

Re: [databáze RPG] Technická diskuze k Databázi RPG

Příspěvek od Celoush »

Beru zpět. Teď jsem si to prošel a ta funkce byla od začátku správně. Byl mi divný ten výstup při těch mezních hodnotách, ale to byl záměr, protože to, která "hvězdička" je aktivní si určuje jen ta twig šablona dle hodnoty rating (0-100). Jak naznačoval i MarkyParky tak v percent se jen předávala hodnota, jak moc tu hvězdičku má vybarvit (což byl ve skutečnosti smysl té funkce). Proto to i na 4.2 (neboli rating 84) vybarví pátou hvězdičku, protože ta šablona by měla zajistit následné jen částečné vybarvení páté hvězdičky z 20 procent. Proč to nedělá je teď otázkou.

Je to takové hledání chyby trochu naslepo, ale nešlo by zkušebně nahradit tento soubor (templates/fivestar-static.html.twig) jen pro zkontrolování zda skutečně šablona dostává všechna data správně?
fivestar-static.html.twig.txt
(2 KiB) Staženo 38 x
EDIT: samozřejmě s původní verzí fivestar.module.php
Za tento příspěvek děkují uživateli Celoush:
Markus
Odpovědět

Zpět na „O RPG Fóru“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti