Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Anotace v Databázi RPG
Nejsi žádný hrdina. Jsi dobrodruh: plenitel, chmaták, zabiják bezvěrců, málomluvný černokněžník. Hledáš peníze a slávu a dobýváš je mečem a kouzlem. Jsou zbrocené špínou a krví slabochů, zloduchů, démonů a pokořených nepřátel. Hluboko pod zemí leží poklady a čekají na tebe…
Vraťte se do starých dobrých dob brakové fantastiky a zažijte dobrodružství, za jaká by se nestyděla ani sedmdesátá léta!
Dungeon Crawl Classics (zkráceně DCC) je klasická dobrodružná fantasy hra pojatá neklasickým způsobem. Napodobuje způsob hraní i mnohé motivy, jaké znáte z her jako Dungeons & Dragons, ale jde na to jinak. Vrací se do 70. let, kdy RPG hry vznikaly, a klade si otázku, jak by se asi mohly vyvíjet, kdyby se místo wargamingu a čím dál podrobnější simulace soustředily spíš na napodobování klasických dobrodružných povídek v žánru meče a magie (sword & sorcery). Výsledkem jsou svižná, příjemně volná pravidla jako dělaná pro zběsilou akci. Válečníci vládnoucí mocnými skutky! Kouzelníci snažící se s pomocí nadpřirozených patronů ovládnout nevyzpytatelné magické síly! A půlčíci, kteří přinášejí štěstí!
DCC v češtině
Z nakladatelství Mytago:
Pravidla pro rychlý start a dvě dobrodružství (PDF zdarma nebo fyzický sešit) – Zjednodušená pravidla pro 0. a 1. úroveň
Deníky postav na webu mytago.cz/dcc
„Neoficiální“ překlady na webu:
dobrodružství Plavci po bezhvězdném moři, pro 0. úroveň (Pan Bača)
dobrodružství Zkáza divošských králů, pro 1. úroveň (Markus)
Náhled ShadoWWWova překladu DCC
české karty postav (Pan Bača) – terminologie sedí k ShadoWWWově překladu, ne k Mytagu
Další odkazy
Bifiho recenze v 32. čísle Drakkaru.
Markusův hack pravidel DCC + DCC Lankhmar
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Ahoj, zrovna včera Goodman games ohlásily offiko print pro 3rd party setting Umerican survivel guide. Sám o tom nic nevím, takže možná třeba Markus nebo Vandal by mohli vědět víc, nebo to třeba vzít do příštího dílu jejich podcastu
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Videl jsem a nijak me to extra nezaujalo. Je to alternativni post-apo Amerika se spoustou popkulturnich narazek, cili pro nasince trochu mimo, pokud neni vylozene nadsenec do USA.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Současný překlad je tady.
Zároveň ještě máme přeložených (zatím nepublikovaných) pár dalších částí od nových překladatelů Muzzuga a Tessangera. Jsou tam nějaká kouzla + ukázkové dobrodružství. Potřebujeme se teď nějak skonzolidovat a naplánovat další postup. Hodně teď záleží na ShadoWWWovi, který má trochu ztížené podmínky, ale zatím v nějaké formě pracuje dál. Uvidíme, jak to bude a jak si situace sedne. Je to především ShadoWWWův překlad a my ostatní jen přicrmrdáváme, takže o dalším postupu musí rozhodnout on.
Já bych teď chtěl zkorigovat už přeložená kouzla (kouzelnická 1. úrovně) a potom to přeložené ukázkové dobrodružství. Potom se nějak poradíme, co dál, jako práci bude chtít dělat ShadoWWW, jakou přenechá jiným atd. Myslím, že to minimálně bude chtít armádu dobrovolných překladatelů na ta kouzla. Ale než se armáda nahrne, rád bych zkorigoval první várku a vypsat časté problémy, ať se pak zbytečně neopakují.
Každopádně ShadoWWW má hendikep, já spoustu práce jinde, neočekávejte dramatické pokroky.
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Jen pro upřesnění, nepřeložená kouzla mají 142 stran... všechna 175, což je třetina knihy
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
To jo, ale to by mohlo jít rychle. Layout všech kouzel je šablonovitý a toho textu tam taky moc není (a myslím, že syntakticky jedou kouzla taky podle určitých šablon).
Jakože když bude text, tak nasypat všechna kouzla do layoutu je otázka klidně jen jednoho dne.
Jakože když bude text, tak nasypat všechna kouzla do layoutu je otázka klidně jen jednoho dne.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
jednoho velmi zábavného dne se silným náběhem na zánět karpálních tunelů.
(Pokud by někdo slušně nastyloval už vstupní texťák, tak to je jen hrozně zábavný půlden a pár křečí v zápěstí)
(Pokud by někdo slušně nastyloval už vstupní texťák, tak to je jen hrozně zábavný půlden a pár křečí v zápěstí)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Tak koukám, že vyšlo 9. vydání DCC RPG. (Jedinou) novinkou je, že pravidla byla přepsána do genderově neutrálního formátu. Respektive existují dvě verze 9. vydání. Softcover s klasickou ilustrací a ta už je přepsaná, a pak existuje 9. vydání v hardcoveru, které genderově přepsané (ještě) není, a je na něm tato ilustrace:
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
"Přepsání do genderově neutrálního formátu" nejspíš znamená, že místo "he" (k označování hráčů, např.) všude píšou "they" – což je v angličtině standard a měli to udělat už dávno (a byl to standard už v roce 2012, kdy DCC vyšlo). "He" fakt vypadá dost nemístně.
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Podpořil někdo z místních DCC Dying Earth?
Poslouchal jsem podcast autorů a vypadá moc zajímavě. Pracují na něm teď už skoro tři roky. Podobně jako DCC Lankhmar má i DCC DE vycházet ze základního DCC, ale opět bude mechanikami hodně ohnutý a přizpůsobený Vanceho světu. Např. tam bude nové povolání Čarodějnice s novou mechanikou uřknutí, kdy pomocí žetonů budete moct protivníkovi negovat přirozenou 20. Nebo celá mechanika kouzlení kouzelníka bude předělaná. Kdy čaroděj si při naučení kouzla hodí na kouzlení a výsledek bude moci použít při každém seslání daného kouzla a znovu si bude moci získat nový "výsledek" při přestupu na novou úroveň. Nekouzlící povolání mají být taky předělaná.
Celkově ta hra má mít mechaniky více uzpůsobené dlouhodobému hraní. Prý totiž na základní DCC chodí ohlasy, že je spíš na one-shoty a kratší hraní než dlouhodobé kampaně. I když už Lankhmar je v tomto prý lepší než základ.
Poslouchal jsem podcast autorů a vypadá moc zajímavě. Pracují na něm teď už skoro tři roky. Podobně jako DCC Lankhmar má i DCC DE vycházet ze základního DCC, ale opět bude mechanikami hodně ohnutý a přizpůsobený Vanceho světu. Např. tam bude nové povolání Čarodějnice s novou mechanikou uřknutí, kdy pomocí žetonů budete moct protivníkovi negovat přirozenou 20. Nebo celá mechanika kouzlení kouzelníka bude předělaná. Kdy čaroděj si při naučení kouzla hodí na kouzlení a výsledek bude moci použít při každém seslání daného kouzla a znovu si bude moci získat nový "výsledek" při přestupu na novou úroveň. Nekouzlící povolání mají být taky předělaná.
Celkově ta hra má mít mechaniky více uzpůsobené dlouhodobému hraní. Prý totiž na základní DCC chodí ohlasy, že je spíš na one-shoty a kratší hraní než dlouhodobé kampaně. I když už Lankhmar je v tomto prý lepší než základ.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Já jsem backnul PDF verzi, jsem na to zvědavý. A jestli se budou hrabat v základu pravidel a představí nějaká vyladění základních mechanik, tak to jsem ještě zvědavější. Asi pak budu muset napsat nějakou syntézu, Markusovo DCC Lankhmar + Dying Earth.
Jinak nesouhlasím s tím, že DCC není vhodné na kampaně. Čas od času to někde slyším a nikdy jsem nepochopil, proč by to tak mělo být. Je pravda, že ta hra má silnou turnajovou komunitu a že moduly jsou koncipované spíš jako kratší epizody, ale to přece neříká nic o samotných pravidlech. Naopak mi vždycky přišlo, že spousta věcí v pravidlech vyzní až při kampani – důsledky mnohých kouzel a rtuťovité magie, patroni a vztahy s nimi (!), celá mentalita „quest for it“ atd. Mám v DCC odehrané kampaně dvě, pravda, obě kratší (něco málo přes 10 sezení), ale neměl jsem dojem, že by se ta pravidla nějak omrzela nebo že by pro to nebyla vhodná.
DCC Lankhmar nicméně představilo některá objektivní vylepšení, která si zaslouží integrovat do základu. Především přelétavé štěstí a možnost doplňovat spálené štěstí hýřením v mezičase mezi dobrodružstvími (+ tabulka následků), což té hře dává zajímavý cyklus zdrojů (se štěstím se najednou aktivně pracuje, místo aby to byla jednorázová věc, kterou už nikdy nevyužiješ) a taky to dává cyklus kampani (dobrodružství > odpočinek a hýření > následky vedou k dalšímu dobrodružství).
Jinak nesouhlasím s tím, že DCC není vhodné na kampaně. Čas od času to někde slyším a nikdy jsem nepochopil, proč by to tak mělo být. Je pravda, že ta hra má silnou turnajovou komunitu a že moduly jsou koncipované spíš jako kratší epizody, ale to přece neříká nic o samotných pravidlech. Naopak mi vždycky přišlo, že spousta věcí v pravidlech vyzní až při kampani – důsledky mnohých kouzel a rtuťovité magie, patroni a vztahy s nimi (!), celá mentalita „quest for it“ atd. Mám v DCC odehrané kampaně dvě, pravda, obě kratší (něco málo přes 10 sezení), ale neměl jsem dojem, že by se ta pravidla nějak omrzela nebo že by pro to nebyla vhodná.
DCC Lankhmar nicméně představilo některá objektivní vylepšení, která si zaslouží integrovat do základu. Především přelétavé štěstí a možnost doplňovat spálené štěstí hýřením v mezičase mezi dobrodružstvími (+ tabulka následků), což té hře dává zajímavý cyklus zdrojů (se štěstím se najednou aktivně pracuje, místo aby to byla jednorázová věc, kterou už nikdy nevyužiješ) a taky to dává cyklus kampani (dobrodružství > odpočinek a hýření > následky vedou k dalšímu dobrodružství).
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
One page spellbook generator a další doplňky.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Počeštil jsem karty postav pro DCC (pro nultou úroveň i pro všechna povolání).
Kdyby to někdo využil, může si to stáhnout tady.
Karty jsou v originální grafice (stažené přímo z goodman-games) a všechny mají vyplnitelná formulářová pole.
Uvítám zpětnou vazbu, nejsem si úplně jistý vhodnou velikostí fontu ve formulářích a taky jestli je všude správně importována čeština.
Kdyby to někdo využil, může si to stáhnout tady.
Karty jsou v originální grafice (stažené přímo z goodman-games) a všechny mají vyplnitelná formulářová pole.
Uvítám zpětnou vazbu, nejsem si úplně jistý vhodnou velikostí fontu ve formulářích a taky jestli je všude správně importována čeština.
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
To je parádní!
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Odpovím ti přímo tady v diskuzi pro DCC.
Nevím, jestli jsou někde nějak jednotné pokyny, ale obecná rada: Při používání dobrodružství pro staré D&D počítej, jako by každá úroveň v DCC byla dvě úrovně v D&D. To protože postavy jsou v DCC drsnější. Když tedy budeš mít v DCC postavy na 2. úrovni, vezmi pro ně dobrodružství pro 4. úroveň v D&D a tak podobně.
Nějaké další konverzní nástroje mám na konci svého hacku, např. tabulky pro konverzi nestvůr.
Určitě bude potřebovat taky zkonvertovat kouzla - tam je nejjednodušším řešením prostě jim přiřadit nějaké kouzlo přímo z DCC.
No a obecné věci, co už nejsou tak docela konverze, ale spíš stylová věc: DCC má rádo nestandardní a divné příšery a kouzelné předměty. Pro účely bojů je dobré mít v dungeonech různé „interaktivní prvky prostředí“ (žebříky, lustry, ohňové koše...), se kterými může válečních interagovat pomocí mocných skutků.
Nicméně jednodušší by to tebe bylo asi hrát oficiální dobrodružství pro DCC. Jsou jich mrtě, dokonce i na Imagu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host