Zatížení, naložení, inventář

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od Markus »

Sloučeno s podobnou dřívější diskuzí.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od Markus »

Gratuluju ke správnému rozhodnutí, kartičky jsou cool, dobře se s nimi pracuje (předat kartičku jinému hráči je lepší než gumovat text na deníku) a je to podle mě jediný způsob ever, jak může fungovat práce s inventářem. Bez kartiček to podle mých zkušeností prostě nejde. Například teď hrajeme bez nich a v předminulém sezení zemřela hráčská postava. Ostatní s řekli, že si rozeberou její výbavu... a doteď to podle mě nebyli schopní udělat. Nemám absolutně představu, kdo si co zapsal, jestli se něco neztratilo nebo jestli se něco naopak nezdvojilo. Chaos.

Pak je samozřejmě aspekt toho, že bez kartiček vůbec nikdo nikdy neřeší, co má zrovna v rukách (má v nich to, co zrovna potřebuje), co v batohu, kolik to váží, jak to překáží atd... Řešit bez kartiček věci jako odkládání batohu v dungeonu nebo dočasné přendávání výbavy na mezka je strašný vopruz.

Plus efekt toho, že hráči mají bez kartiček tendenci zapomínat, co vlastně mají u sebe a můžou použít.

Plus můžeš na kartičky napsat efekty předmětů, takže odpadají tradiční dotazy typu „Jak přesně že funguje svěcená voda?“

My jsme kartičky používali při hraní DCC. Svůj systém jsem před lety popsal v článku, pak k tomu vznikla tahle diskuze, tak si ji můžeš přečíst od začátku. :) Od té doby jsem to ještě trochu štelovat. V koroně jsem přešel zpátky na řádkový systém a psaní tužkou na deník – čistě kvůli tomu, že to umožňuje hrát online. Ale jinak je to v zásadě totéž. 1 řádek = 1 slot na kartičku.

Aktuální stav po desítkách sezení ladění: počty slotů a kolik jich co zabírá, najdeš v Markusově DCC, strana 40 a dál. Pár postřehů:

- Mám několik volných slotů bez postihů. (Konkrétně zboj + 2 ruce + 8 věcí „po ruce“). Všechno dalšího se dává do „batohu“, který je reprezentovaný fyzicky samostatným deníkem (právě pro to, aby se dal snadno odložit). A batoh už dává postihy.

- Moje počty slotů jsou asi benevolentnější, než je běžné, ale jsem zase docela ras na to, co zabírá kolik místa. Pochodeň musí zabírat celý slot, jinak to nedává smysl. Krátké 15metrové lano zabírá 2 sloty, dlouhé 30metrové rovnou 4, protože lano je těžké jak sviňa. Kotvička na lano je pátý slot. Hodně štěstí, až to budeš chtít táhnout. Taková ta D&D klasika, kdy každý dobrodruh nese 30 metrů lana, u mě moc nefunguje.

- Do toho musíš nosit vodu (1 políčko na den), jídlo (1 políčko na den), deku na spaní v přírodě (2 políčka... a to jsem hodnej)...

- Obecně mi vždycky přišlo, že když jsi příliš benevolentní (3 pochodně na slot; 7 dní jídla na jeden slot – LOL), tak to postrádá smysl: to můžeš inventář zrušit úplně. Přeháním... reálně jde samozřejmě o to, jak si nastavíš "velikost slotu" a kolik přesně slotů budeš mít. Funkčních kombinací je asi dost. Ale mě rozhodně přijde dobrá poučka:

jednoruční zbraň = voda na jeden den = jídlo na jeden den = pochodeň

Pochodeň je sice lehká, ale neskladná a velikostně odpovídá kyji nebo palcátu, takže jasně musí zabírat celý slot. (Kompenzuje to samozřejmě tím, že svítí dvakrát víc než lucerna.*) Kopí má dva sloty! (Protože je děsně neskladné). Koketuju s tím, že štít by asi měl mít taky dva sloty... ale nakonec jsem to neudělal, abych držel logiku "jedna ruka = jedna kartička".

* Nesmyslně vysoká svítivost luceren ve fantasy hrách je další moje oblíbená hnida. Lucerna svítí špatně! Hůř než svíčka! Protože to není nic jiného než svíčka/lampička, navíc schovaná za pergamenovou/papírovou stěnou. Šílená svítivost luceren vychází z představy moderních petrolejek se skly a zrcadly, což je silný anachronismus.

===

Teď hrajeme OSE, zatím bez kartiček, ale to je hlavně proto, že jsem zatím neměl vůli/čas to řešit, vymýšlet (každá hra má specifika, tak to nejde překlopit 1:1) a vyrábět kartičky. Ale strašně mi chybí, protože pohled na aktuální inventáře hráčů a způsob, jak s nimi nakládají, mě trýzní. :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od Markus »

Jo a svitek je taky cely jeden slot. :) Viděli jste někdy, jak vypadá reálný svitek? To jsou velké krávy.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Karty vybavení a nosnost

Příspěvek od Passingby »

Quentin píše: 19. 1. 2022, 11:52 To funguje u karet mnou připravených, ale strašně moc karet se nageneruje za hry. A přidávat debatu o ikonce váhy, kdykoli na to dojde, se mi nechce.
:think:
Tak jestli na to budeš mít šablony, do kterých jenom dokreslíte obrázek a napíšete název (příp. stručně další info), může být v rohu prázdný okýnko, kam napíšete D/M/S/V (drobný/malý/střední/velký) a nebo rovnou číslo 0, 1/3, 1, 2, 3 (kolik slotů zabere)... A nebo ty hodnoty můžou být rovnou v šabloně (třeba z pravýho horního rohu směrem dolů) a jenom zakroužkujete tu vhodnou (takže si je nebudete muset pamatovat).

A na kontejnery (a na předměty "po ruce," "na sobě," "aktivní" atd.) může být větší karta, na kterou se naskládá to, co v nich je (tzn. kapacita je daná buď vizuálně velikostí karty a obrysama, nebo textovou poznámkou). I když hardcore mind theater rpgeři pak budou prskat, že to vypadá jak deskovka...

A ještě takové minimalistické trololó (ie. dílem trololó a dílem užitečná informace)... :wink: :D
Dobrodružná hra Pán prstenů (1992) píše: Na sobě můžeš mít pouze: 1 kompletní brnění, 1 dýku (na opasku), 1 plášť, 1 batoh a 1 opasek s měšcem.
K tomu můžeš nést 6+(3*SIL) kusů výbavy. Z toho max 3 mohou být zbraně. Když přijdeš o batoh, nosnost se ti sníží na polovinu (zaokrouhleno dolů) a s batohem přijdeš i o všechno nadbytečné vybavení.
Během dobrodružství můžeš získat zvláštní předměty, pro které tato omezení neplatí.
Brnění dává k dovednostem tyto bonusy/postihy:
  • plátovka: +3 k obraně, -3 ke lstivosti, pohybu a magii
  • kroužkovka: +2 k obraně, -2 ke lstivosti, pohybu a magii
  • kožená: +1 k obraně, -1 ke lstivosti a pohybu
  • štít: +1 k obraně, -1 k magii
Když máš luk, válečnou sekeru, bojovou hůl nebo obouruční meč, nemůžeš mít štít.
Hobiti měli sílu -2, tzn. nosnost 6 nebo taky 0 (z pravidel to není jasné), elfí bard -1, takže nosnost 6 nebo 3, ostatní elfové (válečník, zvěd) +0, takže nosnost 6 a zbývající bojová povolání mají +1 nebo +2, takže nosnost 9 nebo 18.
Jídlo na 1 den asi byl jeden slot. Síla postavy je pevně daná povoláním/rasou, během hry se nezvyšuje a žádná kombinace povolání/rasa ji nemá vyšší než +2.

Pro představu o bonusech - házelo se tam 2k6 a přehazovala se GMem určená obtížnost. Vlastnosti a dovednosti byly bonusy od -2 do +3 (příp. i víc, ale na to byla potřeba magie).
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od PardGalen »

Quentin píše: 19. 1. 2022, 11:52 To funguje u karet mnou připravených, ale strašně moc karet se nageneruje za hry. A přidávat debatu o ikonce váhy, kdykoli na to dojde, se mi nechce.
Ještě je tu možnost mít různě velké karty. Obaly na to jsou. 41x63 pro malé předměty a 79x102 pro velké. Je to ale práce navíc která se možná tolik nevyplatí.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od Vitus »

Markus píše: 19. 1. 2022, 12:19 jednoruční zbraň = voda na jeden den = jídlo na jeden den = pochodeň
Mně se ten Markusův systém líbí, ale líbí se mi i některé postřehy Quentina, jenom s těmi pochodněmi - souhlasím s Markusovou výše uvedenou rovnicí.

Jenom si dovolím trochu rozvinout, že Markus u lucerny napsal odkud se bere fantasy zhovadilost (viz jeho poznámka o petrolejkách), ale už nenapsal, že podobná zhovadilost u pochodní je asi tím, že se běžně zaměňuje pochodeň (velmi hrubě lze popsat jako hořící macukatý metrový klacek) a louč. U louče bych klidně orodoval za to, že se jich do Markusova slotu vejde více (nějak intuitivně mi naskočilo číslo 3), ale zase mají horší svítivost, kratší dobu vydrží, jsou méně odolné na sníh, déšť, sprchu, průvan a navíc se s nimi rozhodně nedá bojovat. :D
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od Bifi »

S loučí som chcel napísať to isté, díky Vitusi.

Zároveň tá pochodeň možno lepšie svieti, ale prská, čmudí a plameň jej kolíše. Držať si ju pri hlave keď chceš niečo prečítať alebo zamieriť nie je bohviečo. Kdežto uzatvorená lucerna so sviecou má stabilnejšie svetlo.

Lucerna (na sviecu) zároveň nie je to isté, čo olejová lampa.

EDIT: Na svetlo máme aj tému...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

Příspěvek od Markus »

Ať úplně nevykolejíme diskuzi o kartičkovém inventáři, odbočku o svícení v historii jsem oddělil do diskuze Světlo, tak pojďme prosím ve výzkumu pokračovat tam.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatížení, naložení, inventář

Příspěvek od Quentin »

BTW na minulé hře, když postavy částečně zasáhl fireball, jsem je nechal vystavit všechny karty svého hořlavého vybavení a náhodně každému jednu zničil. Počítám, že při pádech takhle budeme rozbíjet křehké věci běžně. Se zapsaným character sheetem bych se s tím neobtěžoval.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatížení, naložení, inventář

Příspěvek od Markus »

Když tě zasáhne fireball, tak tvoje poslední starost je, že ti shořel jeden předmět. :)

Jinak ale souhlas.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Zatížení, naložení, inventář

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše: 20. 1. 2022, 14:07 BTW na minulé hře, když postavy částečně zasáhl fireball, jsem je nechal vystavit všechny karty svého hořlavého vybavení a náhodně každému jednu zničil. Počítám, že při pádech takhle budeme rozbíjet křehké věci běžně. Se zapsaným character sheetem bych se s tím neobtěžoval.
Rituálně spálit zapalovačem 🔥
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatížení, naložení, inventář

Příspěvek od crowen »

Zapalovac! Yo!
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 7 hostů