[Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7280
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Příspěvek od Quentin » 31. 8. 2019, 20:00

Markus: +1
Taky jsem to pořád příliš nepochopil.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9022
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 9. 2019, 11:43

Mně to přijde zajímavé, ale v té fikci je to takové divoké, no. Je fakt, že ne každý den se cítíme stejně, jenže ze zkušensoti vím jednu věc, jak dojde na adrenalin, tak je úplně jedno, kdo se jak blbě vyspal, nebo zda vůbec.

Spíš mimo combat bych si házel na to, kolik mám zrovna únavy/náladu/apod., ale v combatu je člověk, alespoň prvních pár kol, dost ready, když jde fakt o hubu.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5097
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Příspěvek od Bifi » 6. 9. 2019, 14:23

Inšpirovaný Markusom a Quentinom, viedol som s hráčmi diskusiu o mechanikách výdrže. Z niekoľkých diskutovaných variantov sme na playtestovanie zvolili toto riešenie:

Hodnota výdrže je hráčovi známa.
Výdrž je predstavovaná pevným číslom s malým variabilným komponentom.
Pevné číslo sa určí štandardne podľa kociek výdrže a hodí sa pri tvorbe postavy (dvakrát a vyberá sa lepšia hodnota). Pri prestúpení na vyššiu úroveň skúsenosti sa hodí znova všetkými kockami a platí nové číslo, minimálne ale pôvodná hodnota +1.

Pri prvej strate výdrže (alebo ráno?) sa hodí k6 na variabilnú zložku: 1-2: znamená -1 na maximálnu výdrž, 3-4: bez úpravy, 5-6: +1 na maximálnu výdrž. (U postáv od 3. úrovne zvažujem takto: 1: -2, 2: -1, 3-4: 0, 5: +1, 6: +2. Neskôr možno ešte väčší rozptyl: 1: -3, 2: -2, 3: -1, 4: +1, 5: +2, 6: +3.)

To tiež znamená, že – podobne ako v Chainmail alebo OD&D – výdrž (resp. hit points) nemá úplne nemenné maximum. Čarodejné efekty, ale kľudne aj silná motivácia, vedia výdrž zdvihnúť nad bežné maximum.

Zvažujem tiež inak riešiť liečenie – 10-minútové vydýchanie sa po boji (k3 výdrže) zruším a namiesto toho zavediem hodinový odpočinok pri jedle (spotrebovanie dennej dávky), ktorý navráti k6 bodov. Oddych v posteli na bezpečnom mieste s teplým jedlom prinavráti 2k6L (teda lepšiu hodnotu z dvoch hodov) + úroveň.

Napadalo to takto: Všetci majú výdrž niekde medzi 5 a 8, iba chudák Gojko má 3.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10132
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Příspěvek od Markus » 6. 9. 2019, 19:44

Ale ještě pořád jsi mi neřekl, proč chceš mít variabilní životy, když už máš variabilní damage :)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9022
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Příspěvek od eerieBaatezu » 11. 9. 2019, 09:47

No minimálně to působí divně. :)

Jsem přemýšlel, jestli je dobré mít některá pravidla jen pro ten pocit z nich, víc než pro jakékoliv jiné zdůvodnění. (Ono pak stejně samo to pravidlo implicitně vytváří určité herní zážitky, ať už za tím je záměr, či ne. Pak se dá samozřejmě debatovat, jak moc dobré herní posezení z toho je (Jerson versus DrDO, např. :D).)

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5097
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Příspěvek od Bifi » 12. 9. 2019, 05:52

Pôvodná idea bola, že je to menej predvídateľné a že to menej pôsobí ako klasické HP aj s ich pevným maximom. Malo to posilniť fíling, že je to len výdrž. Hráči to väčšinou komentujú slovami "dnes som sa zle vyspal" a podobne.

Teraz už majú niektoré postavy maximum viac ako 6 - keďže bežná zbraň robí 1k6, už sa tam objavuje nejaká forma imunity, teda že nepadnú na prvý úder. Omnoho väčší rozdiel však robí štít, ktorý sa dá proti jednej rane obetovať. Takto sa dá kalkulovať, že dve rany postava vydrží.

Tú kalkuláciu zase rozbíjam tým, že nie každá príšera alebo zdroj poškodenia robí 1k6 (napr. medveď robí 1k8 a ak pri hode na zásah hodí 17 a viac, tak 2k8) a výdrž pomaličky znižuje aj únava (každé tri kolá boja) alebo podchladenie. Tiež efekty obchádzajúce výdrž (paralýza, save or die). Zvažujem, že zapojím aj nejaké mentálne efekty, napríklad Pálffyho klaustrofóbia by mu tiež mohla v špecifických situáciách znížiť výdrž (len som na to zabúdal).
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10132
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Příspěvek od Markus » 20. 9. 2019, 16:33

Všiml jsem si v jiné diskuzi:
Bifi píše:
19. 9. 2019, 13:18
okrem toho majú postavy fixný počet hp, čo tak predtým nebolo
Takže už jsi zpátky na fixních hit pointech? Co tě k tomu vedlo?

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5097
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Příspěvek od Bifi » 20. 9. 2019, 17:00

Fixné s malým optional plus-mínus ako píšem hore.

Hráčom príde realistické, že nemáš stále stabilný počet maximálnej výdrže, ale nemala by pre nich byť úplne náhodná.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9022
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: [Divné Hornouhorsko] Kocky a mechanická estetika

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 10. 2019, 11:35

Ty variabilní životy by dost dobře mohly odrážet, co píše Jerson.
Jerson píše:
27. 9. 2019, 08:27
Nicméně RPG obecně vůbec neřeší psychiku v boji a v tom jsou systémy dost často velmi podobné. Ani oldschoolové systémy nepočítají počet životů z vůle, která by je pro setrvání v boji a bojeschopnost mnohem důležitější než fyzická konstituce - přesněji mohutný "zbabělec" bude z boje vyřazen i při malém zranění, nebo dokonce ještě před samotným střetem, zatímco mentálně odolný střízlík dokáže bojovat třeba i s utrženou rukou.
Přemýšlel jsem, proč jsou lepší HP, než mít třeba Stres z Fate, kde je fyzický a mentální stres. Ono často je boj kombinace obého, dostat ránu mečem nebo výbuch fireballu může mít jak fyzické tak hodně psychické následky. Ve Fate by asi člověk musel nějak odečítat z obou stresů při každé újmě, kdežto v DnD to jde zahrnout pod jeden, Životy, což je super. A to ošéfování by bylo v tom, že pevná složka HP je fyzička a ta variabilní by se počítala z Vůle. Máš natrénováno stejně, ale konkrétní nálada v konkrétní situaci může dost změnit to, jak se budeš chovat.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host