Dračák podle staré školy

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky

Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od MarkyParky »

Doufal jsem, že nemineš poznámku, že to je pořád ještě živej text, a tudíž zatím neřeším, jak to vychází na konkrétní stránky. Projdu si to ale, ať vím, na co si pak mám dávat pozor.
Tak v té poznámce jsi říkal, že nemám řešit jednotlivá slova.
Tohle jsou trochu větší kusy.
Tohle je zvláštní. Nadpisy maj nastaveno "keep with next 2 lines", ale zjevně to nefunguje.
No, funguje, ale vypadá/čte se to i tak blbě. IMHO pokud nemáš za nadpisem alespoň celý odstavec, tak šup sním na další stránku.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 9. 5. 2023, 23:58No, funguje.
Právě, že je za ním jen jedna řádka, takže nefunguje.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od eerieBaatezu »

Pročítám ta pravida. Parádní jako prase!

Jestli to fakt někde vyjde, tak to stopro objednám.

Jedna zpětná vazba. Jsou tam místa, co by šla vysvětlit výstižněji.
Třeba když mluvíš o tom, co je to KZ, tak by mi pomohlo, kdyby jsi hned řekl, že je to rozsah 0 až 1, a ne, že se toho musím dovtípit až z příkladu, kde to navíc taky není řečeno, ale dá se to dopočítat.
Na takových míst jsem narazil víc. (Alcháč a předměty, Kouzelník a magy.) Prostě by to chtělo jednou větou hned k jádru věci, protože někdy mám pocit, že přečtu odstavec a stejně si nejsem jist, jak to teda je.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 13:16 Jedna zpětná vazba. Jsou tam místa, co by šla vysvětlit výstižněji.
Třeba když mluvíš o tom, co je to KZ, tak by mi pomohlo, kdyby jsi hned řekl, že je to rozsah 0 až 1, a ne, že se toho musím dovtípit až z příkladu, kde to navíc taky není řečeno, ale dá se to dopočítat.
Na takových míst jsem narazil víc. (Alcháč a předměty, Kouzelník a magy.) Prostě by to chtělo jednou větou hned k jádru věci, protože někdy mám pocit, že přečtu odstavec a stejně si nejsem jist, jak to teda je.
Zapisuj si to, prosím, jak to čteš. Kde ti to nebylo jasný, pokud možno i co ti nebylo jasný (jako u těch KZ).

Zrovna u těch KZ si ale nejsem úplně jistej, jestli je nutný vysvětlovat, jak to funguje matematicky. Hráčům imho stačí vědět, jak určí výsledek. Navíc to není žádná raketová věda, takže pokud to někoho bude zajímat takhle detailně, přijde na to v klidu sám.
eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 13:16 Alcháč a předměty
Co konkrétně nebylo jasný?

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 13:16Kouzelník a magy.
Magy jsou speciální případ. Příprava kouzel mechanicky funguje i bez nich, je to čistej fluf. Stále váhám, jestli tam tan odstavec nechat, protože nikde jinde se v pravidlech o magenergii nemluví. Alchymista záměrně nepoužívá magy, ale kouzelnou esenci, abych nemusel vysvětlovat, že to je něco jinýho a funguje to jinak.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 2. 6. 2023, 13:35 Zapisuj si to, prosím, jak to čteš. Kde ti to nebylo jasný, pokud možno i co ti nebylo jasný (jako u těch KZ).
Jop.
York píše: 2. 6. 2023, 13:35 Zrovna u těch KZ si ale nejsem úplně jistej, jestli je nutný vysvětlovat, jak to funguje matematicky. Hráčům imho stačí vědět, jak určí výsledek. Navíc to není žádná raketová věda, takže pokud to někoho bude zajímat takhle detailně, přijde na to v klidu sám.
No právě že... si čteš, že existují nějaké KZ, ale vlastně nedostaneš explicitní vysvětlení, co to je. To mi přijde blbý. :D

Tam se píše:
Výsledek hodu „kz“ určíš tak, že postupně
nebo najednou hodíš příslušný
počet šestistěnných kostek a spočítáš, na
kolika z nich padlo 4 nebo víc.
Ale nikde mi to neříká, co vlastně určuji? Spočínám, na kolika kostkách padlo 4 a víc... a? Tam úplně chybí pointa.
York píše: 2. 6. 2023, 13:35 Magy jsou speciální případ. Příprava kouzel mechanicky funguje i bez nich, je to čistej fluf. Stále váhám, jestli tam tan odstavec nechat, protože nikde jinde se v pravidlech o magenergii nemluví. Alchymista záměrně nepoužívá magy, ale kouzelnou esenci, abych nemusel vysvětlovat, že to je něco jinýho a funguje to jinak.
No právě. Já jedu pravidly a říkám si, hergot tady už o mazích není ani zmínka, proč to tam ten kouzelník má?
Nebudeš ty dračákoviny stejně muset vyhodit, když to nebudeš vydávat pod Altarem?
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 14:03 Ale nikde mi to neříká, co vlastně určuji? Spočínám, na kolika kostkách padlo 4 a víc... a? Tam úplně chybí pointa.
Pomohlo by říct, že tím dostaneš číslo v rozsahu 0 až počet kostek?

York píše: 2. 6. 2023, 13:35Já jedu pravidly a říkám si, hergot tady už o mazích není ani zmínka, proč to tam ten kouzelník má?
Protože mě až dodatečně napadlo, že se to takhle dá chápat. Není to úplně špatná myšlenka, je to konzistentní s tím, jak alchymista používá kouzelnou esenci (na každej předmět potřebuje 1 kapku, kouzelník na každý kouzlo potřebuje 1 mag). Dalo by se to provázat třeba tak, že alchymista může z kouzelníkova mozku vytěžit tolik kapek kouzelný esence, kolik měl kouzelník navázanejch magů. Ale asi je to opravdu spíš matoucí a navíc těžení kouzelný esence z mozků mrtvejch kouzelníků je dost morbidní ;)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 2. 6. 2023, 14:13 Pomohlo by říct, že tím dostaneš číslo v rozsahu 0 až počet kostek?
Osobně jsem pro tu nejvýstižnější možnou variantu, což je IMO informace: Jedna KZ se rovná co?

1 KZ dává výsledek nula nebo jedna. Tím je řečeno vše.
Já si třeba myslel, že hodnoty KZ jsou jedna nebo dva. Nevím proč, ale to, že tomu tak není, jsem zjistil, až když jsem spočítal příklad. Čili ani ne z hlavního textu a ani ne z příkladu, as written, ale až mým výpočtem.
York píše: 2. 6. 2023, 13:35 Protože mě až dodatečně napadlo, že se to takhle dá chápat. Není to úplně špatná myšlenka, je to konzistentní s tím, jak alchymista používá kouzelnou esenci (na každej předmět potřebuje 1 kapku, kouzelník na každý kouzlo potřebuje 1 mag). Dalo by se to provázat třeba tak, že alchymista může z kouzelníkova mozku vytěžit tolik kapek kouzelný esence, kolik měl kouzelník navázanejch magů. Ale asi je to opravdu spíš matoucí a navíc těžení kouzelný esence z mozků mrtvejch kouzelníků je dost morbidní ;)
Tohle ta jedna věc. Pokud to tam máš, tak by chtělo jasně a zřetelně (čau Descarte), říct, jedno kouzlo = jeden mag.

Přečetl jsem celou tu pasáž u Kouzelníka a jeho sesílání, a začal jsem hledat, kolik teda jaké kouzlo stojí magů. Nemám pocit, že bych tam někde hned na začátku, buď v odstavci Magenergie, nebo Příprava kouzel, našel jasně řečeno, každé jedno kouzlo = jeden mag. Hotovo.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 15:45 1 KZ dává výsledek nula nebo jedna. Tím je řečeno vše.
Já si třeba myslel, že hodnoty KZ jsou jedna nebo dva. Nevím proč, ale to, že tomu tak není, jsem zjistil, až když jsem spočítal příklad. Čili ani ne z hlavního textu a ani ne z příkladu, as written, ale až mým výpočtem.
Ano, ale to zajímá tebe, protože řešíš RPG teorii a remakování DrD. Zajímá to běžnýho hráče?

York píše: 2. 6. 2023, 13:35Pokud to tam máš, tak by chtělo jasně a zřetelně (čau Descarte), říct, jedno kouzlo = jeden mag.
To by zase svádělo k otázce, kolik těch magů teda vlastně máš. Když magy vůbec nedefinuju, tak na ni nemusím odpovídat. Ale je fakt, že pro hráče DrD je to asi matoucí tak jako tak.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 2. 6. 2023, 15:58 Ano, ale to zajímá tebe, protože řešíš RPG teorii a remakování DrD. Zajímá to běžnýho hráče?
Ne, to mě zajímá jako hráče! $D

Já chci přece vědět, co mám k tomu pevnému číslu přičíst. U 1k6 mi dojde, že je to výsledek mezi jedničkou a šestkou.
Ale jak mi to má dojít z názvu KZ? Vždyť tam žádné číslo nefiguruje!
York píše: 2. 6. 2023, 13:35 To by zase svádělo k otázce, kolik těch magů teda vlastně máš. Když magy vůbec nedefinuju, tak na ni nemusím odpovídat. Ale je fakt, že pro hráče DrD je to asi matoucí tak jako tak.
No vidíš, ani jsem si nevšiml, že nikde není řečeno, kolik těch magů Kouzelník vlastně má.

Pokud se Ti ta myšlenka líbí, tak to přepiš do srozumitelnější podoby. Pokud na tom netrváš, nechceš to jako část světa, nebo pravidel, tak to vyhoď.

Takže informace, které chci vědět: kolik magů kouzla stojí (ukáže se, že každé kouzlo nezávisle na síle jeden mag), a kolik jich Kouzelník má, nebo kde se berou, nebo prostě abych pochopil, na co jsou dobré, proč je má a jak fungují (bere je z hlavy, kde jich má neomezeně mnoho?).
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 16:12 Takže informace, které chci vědět: kolik magů kouzla stojí (ukáže se, že každé kouzlo nezávisle na síle jeden mag), a kolik jich Kouzelník má, nebo kde se berou, nebo prostě abych pochopil, na co jsou dobré, proč je má a jak fungují (bere je z hlavy, kde jich má neomezeně mnoho?).
Magenergii kouzelník neshromažďuje, navazuje ji přímo na jednotlivá kouzla. Je úplně jedno, kolik který kouzlo stojí (pokud se to tak vůbec dá počítat), podstatný je jen to, jestli máš ke kouzlu navázanou magenergii (tj. je připravený k seslání) nebo nemáš (pak ho seslat nemůžeš).

Nejspíš ale ty odstavce zrušim.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jinak chápu správně, že Kouzelík může každé kouzlo, které zná, seslat mezi dvěma odpočinky právě jednou?

To je zajímavé! Je to nějaká forma balancování Kouzelníka, nebo incentiva ke specifickému stylu hraní, nebo co?
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 16:35 Jinak chápu správně, že Kouzelík může každé kouzlo, které zná, seslat mezi dvěma odpočinky právě jednou?
V zásadě ano.

Příprava kouzla teda technicky vzato nevyžaduje odpočinek, ale typicky to ve hře vychází tak, že léčitel ošetřuje a kouzelník si připravuje kouzla.

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 16:35Je to nějaká forma balancování Kouzelníka, nebo incentiva ke specifickému stylu hraní, nebo co?
Brání to tomu, abys mohl spamovat jedno kouzlo pořád dokola (třeba ohnivou kouli). Díky tomu je zajímavější kouzlení v boji a taky přemýšlení nad tím, který kouzla se naučíš - potřebuješ aspoň několik útočnejch kouzel, abys měl vůbec v průběhu boje co kouzlit (boje obvykle trvaj tak 3-5 kol), a pár dalších na různý situace a různě zranitelný potvory.

Na rozdíl od Vanciánky nemusíš předem dumat, který kouzla si připravit (připravený máš všechny, který znáš) a není těžký si pamatovat, který máš použitý, protože jsi to nedávno odehrál a doplňuješ si je obvykle po každym boji, takže si to nemusíš pamatovat dlouho.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Updatnul jsem Zatopený důl a vysázel ho do nový dvousloupcový a dvoustránkový sazby: Zatopený důl (pdf). Pokud ho se mnou budete hrát na slezině nebo na Gameconu, tak si ho pokud možno nevyspoilujte :-)

• Zjistil jsem, že prohlížeč pdfek v Chromu při dvoustránkovym zobrazení ignoruje InDesignový spready a dává vedle sebe vždycky sudou a lichou stránku, takže jelikož je obálka lichá, dvojstránky se pak zobrazujou špatně. Přidal jsem kvůli tomu prázdnou druhou stránku.

• Mělo by tentokrát platit, že každá lokace je vždycky na jednom spreadu a měl by tam k ní bejt výřez mapy a staty potvor (doufám, že se mi to nevymstí, dělat v tom teď jakýkoliv větší úpravy bude peklo).

• Bohužel do sleziny nestihnu předělat karty a ingame texty, takže zatím v pdfku nejsou.
Za tento příspěvek děkují uživateli York:
Vitus
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od MarkyParky »

Nečetl jsem, jen rychle prolítl, abych si to nevyspoiloval.

Vypadá to dobře, zlepšení použitelnosti na úplně jinou úroveň 👍. Neprocházel jsem teda do detailu které lokace jsi sdružoval k sobě.

K výřezům mapy jeden hint co dobře funguje (ale je to pracné) - mít potlačené to okolí. Ne úplně vymazané, to je blbé, ono je dobře ty návaznosti na okolí vidět, ale potlačené (např. prolnuté do pozadí nebo nějak zšedivěné nebo tak...).
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 5. 6. 2023, 05:47 K výřezům mapy jeden hint co dobře funguje (ale je to pracné) - mít potlačené to okolí. Ne úplně vymazané, to je blbé, ono je dobře ty návaznosti na okolí vidět, ale potlačené (např. prolnuté do pozadí nebo nějak zšedivěné nebo tak...).
Tím myslíš třeba troch zprůhlednit lokace, který nejsou na aktuálním spredu? To zní dobře, říkal jsem si, že se takhle občas špatně hledaj. Jen tím teda přijdu o pohodlí toho, že všude linkuju celou mapu a přímo v indesignu nastavuju, která část je z ní vidět.


Přemýšlím taky, co s tím dvojstránkovým zobrazením. Tiskový pdfko bude mít určitě první stránku samostatně a bylo by fajn mít to stejně i v online verzi.
Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů