DrdPlus.info - pracovní skupina
Moderátor: Bouchi
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Ten první problém by spíše vyřešili nějaký rady pro hráče, aby si před hrou sjednotili preference. To, že PJ nenechá ostatní zasahovat do toho, jak hra vypadá, nezachrání multiclass, ale nějaký doporučení, jak hru hrát k vzájemné spokojenosti všech zúčastněných.kostrivec píše: ↑
- hráče přestane bavit současné povolání (obvykle v kombinaci s aktuálními úchylkami Pána jeskyně, který v předchozím tažení ujížděl na boji, takže nebojová povolání fňukala, ale poslední tažení je samá psychologie a politika a vůbec je to naruby) a protože si postava nemůže vzít jako další úroveň něco jiného, tlačí na Pána jeskyně, až nakonec získá úplně novou postavu - příběh tím dostane na frak, hráč je pod zátěží vymyslet novou historii a hrát ze dne na den jinak a tak (my nemáme potíže s neefektivními prvními úrovněmi, protože osmé úrovně jsme se ještě nedožili, popřípadě jsme se příběhově rozešli)
- Pán jeskyně mnohdy shání talentovaného multifunkčního padoucha, jenže hráči jsou všímaví a prskají, že zloduch se ohání v plné plátové obouručákem a do toho si pouští mlhu, takže to pak musí skrývat za různé předměty, které pak ale hráči chtějí, nebo jim musí oznámit, že zločinec má prostě více povolání a a hráči ať nepyskují, že život holt není fér
Oni fakt existují lidi, kterým v DrD/DnD hrách vadí, že se NPC netvoří podle pravidel pro PC? Ti musí svého PJ hodně nenávidět...
Ale nic z toho nemyslím jako argument proti multiclassu, ten hře určitě prospěje. Spíš mě jen překvapuje, že tohle jsou hlavní důvody. Ale nemusíš mě brát zase moc vážně, pro hry jako jsou Pluska nebo jejich remake určitě nejsem cílovka.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Nikoli hlavní, ale první důvody. Jinak souhlasím, že trpíme určitou nevyspělostí hráčů, ale víš jak to je, vyspělí hráči vlastně žádná pravidla nepotřebují.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Proč by ho měli nenávidět? Jen chtějí, aby všichni hráli podle stejných pravidel. Zejména pokud mají v příručce natvrdo napsáno, že kvůli kouzlení nesmí nosit těžkou zbroj a zbraně, a pak potkaní nepřítele, kterému je to zcela jedno, snadno to budou považovat za podraz.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
K historickému článku Patnáctka, kterou sepsal jeden z původních autorů DrD+ před šestnácti lety, jsme přidali náš komentář, co jsme si z článku odnesli.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Staty NPCček v bestiářích a oficiálních dobrodružstvích jsou tvořeny podle pravidel pro hráčské postavy?Jerson píše: ↑17. 10. 2018, 10:31Proč by ho měli nenávidět? Jen chtějí, aby všichni hráli podle stejných pravidel. Zejména pokud mají v příručce natvrdo napsáno, že kvůli kouzlení nesmí nosit těžkou zbroj a zbraně, a pak potkaní nepřítele, kterému je to zcela jedno, snadno to budou považovat za podraz.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
A nejsou snad? Oficiální dobrodružství pro DrD+ jsem žádné neviděl, ale NPC dělaná pro DrD byla vytvářená podle pravidel.
Přečetl jsem si to ... popravdě, když vidím, jakou si dáváte práci s vytažením jednotlivých pravidel, zkoumáním a postupným skládáním, nutí mě to připomenout vám ještě jeden článek od původního autora DrD+. Ten totiž napsal, že při vytváření pravidel jsou v zásadě dvě možnosti:
1) představit si svět, jaký má být, a vytvořit pravidla tak, aby v jednotlivých oblastech splňovala tuto představu (tak bylo dělané DrD)
2) Vytvořit konzistentní a logická pravidla, ze kterých podoba herního světa vyjde, a nedá se s ní moc dělat. Následné pokusy o úpravu jednotlivých oblastní nadělají víc škody než užitku. DrD+ mělo být dělané tím druhým způsobem (bez následných oprav), ale protože základ by postavený na špatné myšlence, výsledná podoba světa byla nerealistická, a po zavedení mnoha roztříštěných oprav (pro každou schopnost jiná pojetí základní mechaniky a jiné konstanty) vyšel stále nerealistický, a ještě navíc pokřivený svět, který umožňoval jakž takž normální hraní jen ve velmi úzkém rozmezí akcí. Pokud z nich hráči nevybočovali, tak mohli tvrdit, že pravidla fungujou, pokud zkusili udělat nějaké nestandardní akce a PJ se chtěl opřít o pravidla, hra se mu buď zasekla na hledání řešení, nebo se rozsypala.
Navíc polovina těch duševních a astrálních věcí, které zkoumáte, vznikla v důsledku "logické" stavby světa, ve které bylo třeba definovat vztahy a zákonitosti mezi nově vzniklými entitami. Následkem vytvoření vazeb mezi různými objekty a tvory musely být definovány takové věci jako cenózy, a následně musely nějak působit a naopak být ovlivnitelné. Vím to, protože jsem se v roce 1996 nechal tímto konceptem tvorby světa ovlivnit a postavil ho podobně logicky. A také jsem narazil na problémy, když mi třeba vyšlo, že buď budou nemrtví v pohodě existovat ve slunečním svitu, nebo bude muset být Slunce živé a skutečně vyzařovat život. Nebo že magické zbraně musí být stejně "živé" jako právě umírající lidé. Žádný kousek se z toho pak nedal vytrhnout, protože samostatně by nefungoval, a ve změněné podobě také ne, muselo by se změnit mnoho dalších věcí. Přitom vůbec nezáleželo na podobě mechanik, na výši čísel nebo hodů kostkou, i když pokud na ně došlo, tak také musely být navzájem v souladu (a tak měly magické zbraně duševní vlastnosti).
Takže celkově si myslím, že to co zkoušíte, zejména s duševním světem, podle mě už z principu nemůže fungovat, protože se snažíte vytvořit svět s požadovanou podobou pomocí využití komplexně provázaných pravidel, které samy o sobě svět definují. Je to jako ze s rozřezaného třínohého slona pokoušet složit rychlou a mrštnou gazelu.
A nejhorší - pro vás - je to, že všechno co obsahují pravidla DrD+ se dá udělat mnohem jednodušeji a funkčněji, aniž by to muselo být nacpané do exaktních tabulek. Třeba bonusy pokrývající vliv exponenciálně rostoucí vzdálenosti nebo počtu ovlivněných lidí jsem zavedl v roce 2001 a fungovalo to jednoduše bez jakékoliv tabulky.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Jsou pouze dva druhy existence: ten, který prežil evoluci a ten, který vymysleli lidé. Jedno nahrává odolnosti, druhé rychlosti změn. Při vývoji jde o to najít rovnováhu mezi nimi. A revoluce, po které tak hlasitě voláš, patří do kategorie násilí, do skupiny lidských výmyslů, do toho druhu existence, který se dokáže prudce měnit a nic nevydrží. Nic pro mě.
A tak krůček po krůčku oddělujem části a z potu potůčku vytváříme masti. Tuna drhne, tuna máznem, něco zdrhne, něco smáznem, tu myšlénku polechtáme, hlavní my však ponecháme.
A tak krůček po krůčku oddělujem části a z potu potůčku vytváříme masti. Tuna drhne, tuna máznem, něco zdrhne, něco smáznem, tu myšlénku polechtáme, hlavní my však ponecháme.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Přiznám se, že tvé odpovědi nerozumím, zejména na poezii jsem strašně málo vnímavý.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Na blogu zkoušíme zahodit zažité nulové vlastnosti a místo nich zavést definitivní nulu, kdy hrdina padne a zároveň začátek hrdiny posunout na šestu, kde se mu teprve otvírá svět, https://blog.drdplus.info/#!clanky/2018-10-22-nula.md
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Dopracovali jsme se k tomu, že hod na Boj byl užitečný, ale už ho nepotřebujeme, https://blog.drdplus.info/#!clanky/2018-10-26-neboj.md
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Když jsme posunuli začáteční vlastnosti z nuly na šest, zhroutil se nám tím předchozí návrh na více akcí za kolo, který jsme nyní oživili a krapet očistili: Minuta inteligence
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Charisma je neoddělitelnou součástí Dračího doupěte, ani Dračí doupě 2 se jí nezbavilo, jen ji skrylo do Duše. A ani my jsme se jí nezbavili, jen ji začínáme odsouvat na vedlejší kolej, nebo spíše na odvozenou kolej, protože cit je základnější charisma (třetí pád).
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Nejdříve jsme pracovali na oživení odvozených vlastností, u kterých nám kdeco zapáchá, ale nakonec z toho vypadl jako předvoj pokus o záchranu Krásy. Neúspěšný, musím podotknout. A takhle jsme Kráse házeli záchranný kruh.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Pokračujeme ve změnách odvozených vlastností, tentokráte přes Odolnost a Výdrž a výsledek je pro nás krapet překvapivý, obě vlastnosti končí. Ovšem otevřeli jsme tím dveře aktivnímu potlačování postihů, což nám zavaří mozkovnu příště.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Oklikou přes Odvozené vlastnosti jsme se prokousali k odolávání únavě a postihům vůbec a zjistili jsme, že názvosloví DrD II Vyčerpat se je pro nás taky použitelné. Jen se nám do toho pořád plete čas a výslednou náročnost pravidel pro potlačování únavy násobí , O potlačování postihů, zatínání zubů a unaveném volovi.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů