Letectví
Moderátor: Faskal
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letectví
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letectví
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letectví
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Letectví
Na jednu stranu je to absurdní, na druhou stranu je to asi nutné. Celkem typický přístup UCL.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18507
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Letectví
Není k něčemu takovému presidentská milost?
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letectví
Ne, na tohle má stačit zdravý rozum UCL... už se těším, co jim na to řekne Karla Cháberová
Video z kroužení u LAX, jestli se dá věřit údajům na kameře, tak pilot měl na 3 okruzích odchylku vzdálenosti 250 m
Video z kroužení u LAX, jestli se dá věřit údajům na kameře, tak pilot měl na 3 okruzích odchylku vzdálenosti 250 m
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letectví
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Letectví
Tyve s tim Southwestem x FedExem to bylo hodne natesno.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Letectví
Nojo, Amerika a FAA regulace.
Vydávat povolení ke vzletu ve chvíli, kdy jiná mašina už má povolení na přistání, to by se v civilizovaném světě stát nemohlo.
Edit: Myslím schválně. Omylem se to samozřejmě může stát leckde. Ale aby to ten ATCO udělal řízeně a ještě to po dotazu pilota potvrdil, to se fakt v Evropě legálně dělat nesmí.
Vydávat povolení ke vzletu ve chvíli, kdy jiná mašina už má povolení na přistání, to by se v civilizovaném světě stát nemohlo.
Edit: Myslím schválně. Omylem se to samozřejmě může stát leckde. Ale aby to ten ATCO udělal řízeně a ještě to po dotazu pilota potvrdil, to se fakt v Evropě legálně dělat nesmí.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letectví
Vallune, nevím co dáváš za obrázky, ale píše mi to jen "Obrázek" a když zadám přímo adresu, kterou jsi vložil do příspěvku, tak to píše URL signature expired Dělá to u všech tvých obrázků na dvou různých PC i mobilu, takže to nebude na mé straně.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Letectví
Co jsem na to viděl reakce od jiných ATC, tak to na 90% nebyla chyba řízení letového provozu a z jeho strany to byla úplně normální zvládnutelná rutina, jenže to vzlétávající letadlo se prostě moc zdržovalo, přestože z jeho komunikace ATC očekávalo, že je ready a vyklidí to mnohem rychleji (což se běžně takhle stíhá). I jinde, když podobné záběry poslouchám/sleduju, je něco takového na frekventovaných letištích relativně obvyklé (a to i mimo USA, například Heathrow se podle mě bez toho ve špičce asi taky neobejde). Podle mě to byla kombinace špatné komunikace ze strany odlétajícího letadla, zahálka na straně ATC (který přinejmenším měl dřív analyzovat, že se jeden pilot fláká a že je vhodné odmávnout to druhé letadlo) a v nemalé míře i fakt špatného počasí.MarkyParky píše: ↑5. 2. 2023, 23:44 Nojo, Amerika a FAA regulace.
Vydávat povolení ke vzletu ve chvíli, kdy jiná mašina už má povolení na přistání, to by se v civilizovaném světě stát nemohlo.
Edit: Myslím schválně. Omylem se to samozřejmě může stát leckde. Ale aby to ten ATCO udělal řízeně a ještě to po dotazu pilota potvrdil, to se fakt v Evropě legálně dělat nesmí.
Což je ale samozřejmě v tuto chvíli ještě docela spekulace. Jen bych asi nikoho hned neobviňoval, než to projde nějakým podrobnějším přezkumem, teď je to celé trochu moc v teritoriu dohadů.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: Letectví
Ja jsem to chapal tak, ze ATC rekl "odstartuj hned" a southwest typek nad tim moc dlouho premyslel. Zas mi nekdo rikal "southwesti jsou blbci a start jim vsem trva dyl nez ostatnim, s tim melo ATC pocitat" tak nevim.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Letectví
Amerických ATC. Podle FAA pravidel tohle není chyba. ICAO to vidí jinak. A tam míří můj komentář. USA je z pohledu letectví a bezpečnosti divočina proti zbytku světa.Co jsem na to viděl reakce od jiných ATC, tak to na 90% nebyla chyba řízení letového provozu a z jeho strany to byla úplně normální zvládnutelná rutina, jenže to vzlétávající letadlo se prostě moc zdržovalo, přestože z jeho komunikace ATC očekávalo, že je ready a vyklidí to mnohem rychleji (což se běžně takhle stíhá).
V civilizovaném světě nesmíš vydat povolení k přistání dokud předcházející letadlo neminulo po vzletu opačný konec dráhy, případně nesplnilo jinou podmínku definovanou v lokálních HIRO postupech (např. v Praze můžeš na dráhu 24 povolit sednout letadlo, když předchozí minulo křížení s 12/30 myslím). V USA můžeš.
Re: Letectví
Je fajn, že jsi jasnovidec a máš předem jasno, reakce koho kdo sleduje Pak se nedivím, že máš už dopředu jasno i v tom, kdo za to může i bez vyšetřování
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů