Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
MarkyParky
Příspěvky: 12988
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

1) Tady dost záleží na okolnostech ve fikci.

V dosahu tady znamená, že ta bojovníkova (proti)akce je možná.

Udělat jeden dva kroky a sekanou dřív, než útočník natáhne luk určitě možné je. Takže na dva tři kroky by v dosahu byl.

Pokud je to přes celé tábořiště a lučištník by stihnul třikrát vystřelit, než k nemu bojovník doběhne, tak to v dosahu není. Bojovník by ale pořád mohl využít téhle Zvláštní schopnosti, aby udělal jinou tělesnou protiakci. Například strhnul kamaráda na zem, zakryl ho vlastním tělem/štítem, a pod...

2) Tady určitě zvláštní schopnost uplatnit nemůže. Ta jen rozšiřuje možnost hrát protiakci z obrany i ve chvíli, kdy akce ohrožuje někoho jiného než bojovníka. Neumožňuje ale reagovat na jakoukoliv akci.

Popsána akce zvednutí meče je věc, kterou nepřítel pomáhá sám sobě a tedy na ni obranu nelze uplatnit.
Ardea
Příspěvky: 10
Registrován: 2. 3. 2021, 17:25

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Ardea »

MarkyParky píše: 16. 2. 2022, 13:19 1) Tady dost záleží na okolnostech ve fikci.

V dosahu tady znamená, že ta bojovníkova (proti)akce je možná.

Udělat jeden dva kroky a sekanou dřív, než útočník natáhne luk určitě možné je. Takže na dva tři kroky by v dosahu byl.

Pokud je to přes celé tábořiště a lučištník by stihnul třikrát vystřelit, než k nemu bojovník doběhne, tak to v dosahu není. Bojovník by ale pořád mohl využít téhle Zvláštní schopnosti, aby udělal jinou tělesnou protiakci. Například strhnul kamaráda na zem, zakryl ho vlastním tělem/štítem, a pod...

2) Tady určitě zvláštní schopnost uplatnit nemůže. Ta jen rozšiřuje možnost hrát protiakci z obrany i ve chvíli, kdy akce ohrožuje někoho jiného než bojovníka. Neumožňuje ale reagovat na jakoukoliv akci.

Popsána akce zvednutí meče je věc, kterou nepřítel pomáhá sám sobě a tedy na ni obranu nelze uplatnit.
Dík moc!

Samozřejmě, fikce je vždy na prvním místě :) To strhnutí kamaráda mi přijde super :)

A.
Uživatelský avatar
JacobWolf
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 5. 2016, 21:07

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od JacobWolf »

Ahoj,

mám dotaz k Magii iluzí.
Kolega se kterým hraju si pročítal pravidla a přišel na mě s následujícím - jelikož jako jeden z příkladů programování iluze v ZS Přeludy je uvedená neviditelnost skrývající sebrané předměty, napadlo ho, že kdyby na někoho zakouzlil iluzi neviditelnosti, kterou naprogramoval, aby pohlcovala cokoliv, co na něj dopadne, nezabíralo by na něj přirozené lámání kouzel, jako je zasypání moukou nebo přehození ubrusu přes hlavu, protože vše by se rovněž zneviditelnilo. Naštěstí to byl z jeho strany pouze žertík, ale i tak mě zajímá, jak se potom dá s takovým kouzlem poprat - celodenně neviditelný válečník by mě strašil i ve snech.
Angardh xorr feleal
Uživatelský avatar
Iwas Passingby
Příspěvky: 471
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Iwas Passingby »

JacobWolf píše: 21. 2. 2022, 17:05 Naštěstí to byl z jeho strany pouze žertík, ale i tak mě zajímá, jak se potom dá s takovým kouzlem poprat - celodenně neviditelný válečník by mě strašil i ve snech.
Total Overload.

To kouzlo bude mít určitě max kapacitu hmotnosti/věcí, který je schopný celkově zneviditelnit, než začne blikat a pak se úplně rozsype a všechno se zase zviditelní. Takže zasypat ho vápnem a pak chvilu nechat bejt...

(Ale to je obecná rada, DrD2 neznám.)
"Dobrý den, máte už prosím Pravidla pro experty???"
:>:o/
MarkyParky
Příspěvky: 12988
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

JacobWolf:
Magie nemá ráda formalismus a nemá ráda, když ji kouzelníci zkouší očůrat.

"Ukrýt iluzí i předmět, který seberu" je pro ni něco o dost jiného, než "ukrýt mouku z pytle/mléko z konve, které na mě někdo vysypal/vylil".

Jednak zrníčka mouky nejsou soubor drobných předmětů.

A druhá, i kdyby ten kouzelník měl předpřipravenou tu reakci právě na takové vysypání mouky na neviditelného, pořád to je akce která má magií zrušit. Chytře nastavená reakce té iluze možná způsobí, že dotyčný bude mít na lámání třeba postih, ale určitě neučiní lámání nemožným.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
JacobWolf
Agros
Příspěvky: 15
Registrován: 3. 8. 2021, 10:28

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Agros »

Ahoj, až dnes jsem si všiml že vědmák má boj proti neživým pouze zblízka, jedná se o chybu nebo je k tomu nějaký důvod?
Nebo je to tím že je složený z bojovníka a mastičkáře?
Protože hraničář má boj proti netvorům jak zblízka tak z dálky.
MarkyParky
Příspěvky: 12988
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Agros píše: 27. 2. 2022, 21:32 Nebo je to tím že je složený z bojovníka a mastičkáře?
Tak.

Boj z dálky se dá vyhodnotit pomocí pravidla "Menší z..."
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Fafrin
Ardea
Příspěvky: 10
Registrován: 2. 3. 2021, 17:25

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Ardea »

Ahoj,

měla bych dvě otázky, co si nejsem úplně jistá:

1. Družina pronásleduje alchymistu k jeho doupěti a spustí nastraženou past, která na ně shodí třaskavinu posílenou na ničení kovu. Plošně zasáhne všechny hrdiny a vzhledem k tomu, že se vyčerpali, mají všichni zvýšené ohrožení, ale co s jejich vybavením?
Zničí jim to všechny dřevěné/kožené/kovové zbraně a zbroje? Nebo tím vyčerpáním ochránili i své vybavení?

2. Jak funguje magie, kde jsou rituálem gesta a obouruční zbraně?
Příklad - čaroděj používá obouruční kopí k boji.
Začíná iniciativa :
Lapka s tesákem: 8
Bojový Čaroděj: 7
Lapka s lukem: 5

Lapka s tesákem chce našeho čaroděje seknout a ten se brání a využije řekněme všechny tři manévry a lapka s tesákem leží rozpláclý na zemi.
Lapka s lukem vystřelí - může na to čaroděj reagovat magií ohně i když má v obou rukou zbraň?

Příklad 2:
Lapka s lukem: 8
Bojový Čaroděj: 7
Lapka s tesákem: 5

Lapka s lukem střílí - čaroděj chce přepálit tětivu a uchopí kopí do jedné ruky (to m přijde ok) a sešle kouzlo.
Následně útočí lapka s tesákem - může čaroděj říct, že uchopí kopí obouručně a může ta využít všechny tři manévry?

Díky.

Ardea
Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda »

Ahoj,
1) Vyčerpání vymění i všechny zamýšlené fikční důsledky za vlastní smysluplný popis zvýšení ohrožení. Takže ano, mohou zachránit i vybavení, pokud to dává smysl. (např. uskočí z dosahu)

2a) Záleží jak to čaroděj popíše a jak se shodnete... pokud je pro vás přijatelné např. gesto typu: "Zhluboka se nadechnu vydechnu na lupiče s lukem proud ohně/kolem sebe oblak dýmu." Tak kopí ničemu nebrání. Pro mě by takhle hrubá kouzla mohla jít dělat - kouzlení s jednou rukou by toho mohlo zvládnout víc, ale určitě budou kouzla, na která to chce i jemné pohyby prstů obou rukou (např. něco psát do vzduchu). Pak ještě záleží jak je pro Vás ve fikci uvěřitelné, že se čaroději podaří takto hrubým kouzel upálit tětivu.. měli byste se dohodnout jestli je to akce možná/náročná/nemožná.

2b) Tohle se mi zdá úplně ok. Akce v drd2 jsou spíš delší - takové chytnutí/puštění kopí se mi zdá se k tomu určitě vejde.

Odkud počítáš třetí manévr? (kopí samo o sobě umožní jednou za kolo použít 2 a do nich se počítá i případná obrana)
Ardea
Příspěvky: 10
Registrován: 2. 3. 2021, 17:25

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Ardea »

Ahoj,
1) Vyčerpání vymění i všechny zamýšlené fikční důsledky za vlastní smysluplný popis zvýšení ohrožení. Takže ano, mohou zachránit i vybavení, pokud to dává smysl. (např. uskočí z dosahu)
Díky bohu :) Už jsem svého evil alchymistu málem škrtla z kampaně :D
"Zhluboka se nadechnu vydechnu na lupiče s lukem proud ohně/kolem sebe oblak dýmu."
No čaroděj kouzlí gesty rukou, to je celý point....
Odkud počítáš třetí manévr? (kopí samo o sobě umožní jednou za kolo použít 2 a do nich se počítá i případná obrana)
Tři manévry jsou nadání + dlouhá zbraň (ano, jedno z nich je obrana).

No cele to vzniklo, že jsem právě četla přezbrojování a při hledání tady na foru jsem k tomu našla téma plášť vs obouruční zbraň a dovedlo mě to na myšlenku, jestli to tak mám brát i na kouzla....
MarkyParky píše: 23. 3. 2018, 00:36
Strigo píše:Zdravím, takový dotaz, mám-li kejklíře a schopnost "Plášť" je s ním teoreticky možné použít obranu ikdyž má postava v ruce obouruční zbrań?
Současně ne. Na používání Pláště je potřeba mít volnou ruku.

Pokud by to postava chtěla nějak střídat (na chvíli obouruční kladivo odložit/jen podržet a nebojovat s ním a pak ho zase uchopit), zacházejte s "pláštěm" stejně, jako kdyby šlo o přezbrojování.
Strigo píše:budeš-li mít kupříklad meč Bastard, který je v povědomí hráčů jako jeden a půl ruční. Chápu to tak, že když je držen obouruč, vztahuje se na něj manévr navíc (dlouhá zbraň), ale dá se s ním zároveň bojovat jednou rukou a tím pádem do druhé lze vzít plášť a používat jako štít ?
Bastard umožňuje oba úchopy a myslím, že i v pravidlech je tak v nějakém příkladu popsán. V takovém případě bude záležet na tom, jakým způsobem bude postava bastarda držet:

* pokud ho chytne obouruč, bude mít 1x za kolo přesně zdarma (je sečný) i+1 manévr (větší razanci a ovladatelnost obouručního držení = je to dlouhá zbraň), ale nebude moci používat plášť
* pokud ho chytne jednoručně, bude mít 1x za kolo přesně zdarma (je sečný) a 1x obranu zdarma (za plášť), ale jednoručním úchopem nebude moct využít výhody dlouhé zbraně

Bude-li to chtít postava střídat, opět jde o přezbrojování.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2312
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Na to abych dělal gesta, nemusím mít nezbytně prázdné ruce, ale dělat gesta s plnýma rukama může být Náročné.
Jak přesná gesta potřebuji záleží na povaze a složitosti kouzla.

Stejně jako bych mohl během boje přezbrojit (pustit zbraň, vytáhnout jinou, vyskočit na koně, ...) můžu si uvolnit ruce v rámci uvěřitelné a přijatelné situace v příběhu pro kouzlení.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Ardea
Příspěvky: 10
Registrován: 2. 3. 2021, 17:25

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Ardea »

Fafrin píše: 2. 3. 2022, 00:57 Na to abych dělal gesta, nemusím mít nezbytně prázdné ruce, ale dělat gesta s plnýma rukama může být Náročné.
Jak přesná gesta potřebuji záleží na povaze a složitosti kouzla.

Stejně jako bych mohl během boje přezbrojit (pustit zbraň, vytáhnout jinou, vyskočit na koně, ...) můžu si uvolnit ruce v rámci uvěřitelné a přijatelné situace v příběhu pro kouzlení.a
Jasně, já neříkám, že je to automaticky nemožné, jenom nevím, jak naložit s přezbrojováním u použití kouzel...protože u přezbrojování se řeší jen manévr zdarma ze zbraně.

Příklad:
Iniciativa:
Lapka s tesákem 8
Náš Čaroděj: 7
Nepřátelský čaroděj: 5

Na našeho čaroděje zaútočí lapka s tesákem, ten ho chce odzbrojit a zvýšit mu ohrožení. Pro ilustraci řekněme, že vyhrál a využil přesně (zběhlost), mocně (zaplatil si 1tělem) i lstivě využil z kopí zdarma. Tzn. využil "dlouhou" zbraň i nadání i manévr ze zbraně.
Pak na našeho čaroděje letí blesk nepřátelského čaroděje. Pustí kopí do jedné ruky a využije ZS "magický štít" - obrana zdarma proti magii a zároveň zaútočí vlastní ohnivou koulí na sesílatele. Může využít "magický štít" na obranu zdarma? Protože kdyby chtěl použít klasický štít, tak nemůže, protože již využil dlouhou zbraň i manévr zdarma...

Nebo mi možná bude i stačit, jak funguje přezbrojování u dlouhých zbraní :)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2312
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

("Magický štít" nevyžaduje, aby k obranné akci byla využita magie. ;) - Takže na každý pád může Magický štít použít určitě, je otázkou, jestli může přidat využití Magické koule - a tam za mě jo.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Shunker
Příspěvky: 12
Registrován: 10. 12. 2018, 17:52

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Shunker »

Zdravím všechny.

Opět zde máme pro nás novou situaci a nevíme jak ji řešit. Jde o "přebírání" pomocníků s poutem.
Konkrétně:
Měli jsme se zbavit lva. Nakonec se nám tam objevily dvě lvice. Úspěšně jsme jim vyčerpali sudbu a situace byla taková ,že jedna lvice byla uvězněná v jámě a druhá byla pod vlivem rychlého jedu (proti účinků se vyčerpala,ale měla na pohyb hloupě),takže nedokázala efektivně opustit konflikt (situaci jsme přirovnali k psovi po narkóze,chodit mohla ,ale utéct od nás vpodstate nedokázala,nebo by to trvalo dost dlouho než by se nám dokázala ztratit). No a za této situace jsme se rozhodli si lvice ochočit a připoutat jako pomocníky místo jejich zabití.
No a v této fázi začal pj čerpat z pouta (do té chvíle jsme netušili,že o někomu mají silné pouto 5). To je všechno v pořádku dle našich her.
Ale nevíme jak vyřešit to ,že teď již mají obě dvě na poutě 5 jizvy o velikosti 3 vlivem jejich vyčerpávání se proti naším akcím. Nakonec se obě dvě nechaly uklidnit a vyřadit z konfliktu a de facto jsou "zajaté".

Pokud si je budeme chtít připoutat ,musíme nejdříve zrušit pouto které mají.

1.Je legitimní akce udělení jizvy na poutu? Případně jak by taková akce mohla vypadat v tomto případě v příběhu?
2.jakym jiným způsobem můžeme to pouto zrušit abychom si je mohli ochočit.
3.kdyz jsou naši zajatci kdo za ně bude hrát (dle mě pj,s tím,že se nebudou asi chovat nějak agresivně za běžných okolností tj pokud je pán nepřijde vysvobodit atd)
4.pokud bychom řešili postupné snižování pouta je směrodatné,že původní pouto bylo 5 a má tři jizvy ,nebo to máme brát tak,že pouto je vlastně momentálně 2 (sníženo o jizvy). Je rozdíl jestli za lva jednat tak že k pánovi má pouto tak silně ,že za něj položí život ,nebo je to pouto jizvami už tak oslabeno?
Předem děkuji za odpovědi.
MarkyParky
Příspěvky: 12988
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Shunker píše: No a v této fázi začal pj čerpat z pouta (do té chvíle jsme netušili,že o někomu mají silné pouto 5). To je všechno v pořádku dle našich her.
Je poněkud nezvyklý přístup používat mechaniku Pouta u vztahů mezi NPC - není na to dělaná. Ale jestli jste se tak dohodli...

Mimochodem, všimněte si, že kdyby to byl Pomocník nějaké hráčské postavy a ta nebyla na scéně, tak Sudbu čerpat nemohou a čerpají rovnou Pouto.
Shunker píše: 1.Je legitimní akce udělení jizvy na poutu? Případně jak by taková akce mohla vypadat v tomto případě v příběhu?
Ano.
Co třeba: "Vidíš, jaké pro vás mám dobré masíčko? Takové ti tvůj předchozí páníček nedával, viď? U mě se budeš mít mnohem líp." Lovec: Ovlivňování zvířat nebo Šaman: Magie zvířat.
Shunker píše: 2.jakym jiným způsobem můžeme to pouto zrušit abychom si je mohli ochočit.
Součástí vzniku každého Pouta bývá nějaká (implicitní nebo explicitní) dohoda, za jakých podmínek vztah mezi páníčkem a tvorem trvá.
Pokud fikčně vytvoříte situaci, která tuhle dohodu poruší, tak Poutu zanikne.

U těch lvů mě nic nenapadá, ale představme si, že postava X má žlodnéře a slíbí mu žold tucet stříbrných týdně, bez ohledu na to, zda něco dělá nebo ne. Tak když se postaráte, aby žold tomu žoldákovi nedorazil, tak pro něj budou porušeny podmínky Pouta a to zanikne.
Shunker píše: 3.kdyz jsou naši zajatci kdo za ně bude hrát (dle mě pj,s tím,že se nebudou asi chovat nějak agresivně za běžných okolností tj pokud je pán nepřijde vysvobodit atd)
To dává smysl.

Dokud nebudou mít Poutu k některé z hráčských postav, hraje za něj Průvodce s tím, že respektuje fikční vymezení, která od vás mají.
Shunker píše: 4.pokud bychom řešili postupné snižování pouta je směrodatné,že původní pouto bylo 5 a má tři jizvy ,nebo to máme brát tak,že pouto je vlastně momentálně 2 (sníženo o jizvy). Je rozdíl jestli za lva jednat tak že k pánovi má pouto tak silně ,že za něj položí život ,nebo je to pouto jizvami už tak oslabeno?
Dlouhodobý vztah k pánovy vyjadřuje zdatnost Pouta - dokud ji má 5, tak za něj lev položí život, i kdyby měl zároveň Jizvy.
V momentální situaci se ale Jizvy projeví skrze Náročnost - a je tak možné, že některé (proti)akce ten lev neudělá (aby nemusel Náročnost platit), i kdyby je s plným poutem dělal - tedy že bude v plnění některých rozkazů liknavější.

Jakmile se mu ale Jizvy na Poutu zhojí/vyléčí, tak bude zase věrný naprosto.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
Shunker, Fafrin
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 0 hostů