Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Nejsem si jist tou druhou obranou zdarma z druhého tesáku.
Každá ZS přidávající obranu zdarma by se měla použít nejvýše 1x za kolo a už ji v daném kole jednou použil.

Může z každého tesáku v daném kole použít jeho manévr zbraně, ale obranu čerpá primárně ze ZS Rodová zbraň, nikoliv z tesáku.
(Nemám u sebe pravidla, abych to podpořil nějakou citací.)
Za tento příspěvek děkují uživateli Fafrin:
T.T
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Jak praví Fafrin.
Pravidla píše:Hráč si vybere jeden druh zbraně (např. „krátké meče“, „kopí“, „luky“ nebo „oštěpy“). Když s takovou
zbraní postava bojuje, má právo použít jednou za kolo zdarma manévr obrana pro akci, ve které svou rodovou zbraň využije.
Je to jednou za kolo za ZS vztaženou k druhu použité zbraně, nikoliv za každý exemplář.


Nebo ještě jinak - je to manévr za to, že jsi splnil podmínky té ZS, a dává ti to, co je napsané v ZS.
Není to manévr z vybavení (zbraň), který dostáváš za to, že máš zbraň v jedné či druhé ruce. (Naopak ty přesně ze zbraně jsou a ty máš správně použité 2x v tom dualwieldu).
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
T.T
Shunker
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 12. 2018, 17:52

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Shunker »

Zdravím
Máme nejasnost kterou nemůžeme nikde v pravidlech najít.

Jedná se o válečníkovu dovednost "vedení lidí v boji" (potažmo i zvědovu vedení lidí mimo boj).
Konkrétně výcvik vojáků a výcvik v souhře a disciplíně (u zvěda trénování sehranosti).

Netušíme co se pravidlově "získá " když budu mít vycvičené a sehrané lidi. Je jasné,že je to dlouhodobá akce patrně na týdny či měsíce ale otázka je jestli se jim může nějak zvednout charakteristika či přidat zs nebo je to jenom fikční "mám tady sehranou partu".

Předem dík za odpověď :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Spíš si představ takové ty situace ala Sedm statečných.

Družina přijede do vesnice, ví že za dva dny přijedou banditi a teď si chcete hodit, jestli z vesničanů válečník vykřeše alespoň nějaké základní bojové dovednosti.

A jde primárně o fikci.

Přidávání ZS nebo dovedností do charakteristiky je až se Zvláštní schopností k tomu určenou.
Shunker
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 12. 2018, 17:52

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Shunker »

Zdar,
Mám tady ještě jeden dotaz.
Lze pomocí magie větru vytvořit zvuk? Nemyslím tím hraní na píšťalu kdyby tam ta píšťala k dispozici byla,ale opravdu stvoření zvuku (což je vpodstate vlnění vzduchu).
Myslím si ,že ano ,ale chtěl bych mít jistotu než to použijeme :)
Předem díky za odpověď.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Jednoduché zvuky jako ránu, kvílení meluzíny a pod asi v pohodě.

Složitější věci - třeba tóny, slova, bych viděl na náročnost. S tím, že asi je ok říct, že někomu něco zašeptal nebo zahrál vítr, ale není v pohodě, aby ten zvuk napodobil konkrétní osobu, tvora, hudební nástroj a podobně. Tak jemná a přesná ta magie bez nástrojů není.

To už patří spíš do magie iluzí.

Naopak zahrát na flétnu, poponést vyřčená slova za roh nebo vzít paličku a praštit s ní do gongu je v pohodě určitě, ale to víš.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Fafrin
Pavlajz
Příspěvky: 10
Registrován: 27. 11. 2019, 22:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Pavlajz »

Ahoj moudre sovy :)

mam par dotazu k "obrannym" Zvlastnim schopnostem:

Valecny tanecnik (Valecnik): muze postava pri boji zblizka tuto obranu zdarma vyuzit i pro neco jineho, nez pro Dovednost Bezny boj zblizka? Muze tak napr. neco zakouzlit (pokud umi kouzlit)?

Znameni Tiwaz (Vedmak): chapu spravne, ze pro vyuziti teto obrany zdarma je nutno branit se vyhradne pomoci Dovednosti (pripadne posilene Zvl. schopnosti) Znameni? Neni tedy to tedy mozno "zkombinovat" tak, ze "kouzlim Tiwaz a to me zrychli (viz popisek u kouzla Tiwaz) a zvladnu tak zoldnere seknout mecem"? Je to tedy vyuzitelne pouze proti Besum atd., pripadne proti kouzlum v kombinaci se znamenim Berkano?

Magicky stit (Carodej): kdyz postava celi magii, muze ji celit i jinak nez magii, aby mela diky teto Zvl. schopnosti obranu zdarma? Muze v teto obrane nahlasit jakoukoliv (smysluplnou) akci, napr. Boj zblizka a pocitat si tak uroven Bojovnika?

Jake tyto Zvl. schopnosti jdou kombinovat se Zvl. schopnosti Osobni Strazce (Valecnik)?

Predem diky za odpovedi! :)
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Valecny tanecnik - Je potreba definovat, co znamena "pri boji zblizka". My pouzivame definici "pokud ty nebo tvuj nepritel planujete bojovat zblizka toto kolo". Ale uz jsem slysel i definici "kdyz stojite dost blizko". Ale rozhodne to neznamena, ze valecnik musi bojovat zblizka toto kolo. Protoze ta obrana se minimalne da pouzit i na pohyblivost.

Obranu z Tiwazu muzes pouzit pouze, pokud pouzivas dovednost znameni. Pokud akce, kterou provadis spada do dovednosti znameni, tak obranu mas zdarma. Neni pravda, ze znameni se da pouzit pouze proti nezivym. Berkano dovoluje odrazet magii a Hry mocnych dale rozsiruji, co vsechno se pomoci te dovednosti da delat.

Magicky stit dovoluje pouzit jakoukoliv dovednost.

Osobni strazce urcite jde zkombinovat s valecnym tanecnikem a magickym stitem, pokud hrac splni vsechny podminky obou ZSek. Tiwaz s velkou pravdepodobnosti nejde, protoze osobni strazce vyzaduje akci spadajici pod telo, zatimco tiwaz vyzaduje znameni, ktere je pod vlivem. Napada me, jak ty podminky splnit, ale jsou to vyjimecne situace.
Za tento příspěvek děkují uživateli trajda:
Pavlajz
Pavlajz
Příspěvky: 10
Registrován: 27. 11. 2019, 22:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Pavlajz »

trajda píše: 26. 1. 2022, 14:59 Valecny tanecnik - Je potreba definovat, co znamena "pri boji zblizka". My pouzivame definici "pokud ty nebo tvuj nepritel planujete bojovat zblizka toto kolo". Ale uz jsem slysel i definici "kdyz stojite dost blizko". Ale rozhodne to neznamena, ze valecnik musi bojovat zblizka toto kolo. Protoze ta obrana se minimalne da pouzit i na pohyblivost.
Když postava čelí v boji zblízka více než jednomu tvorovi, může jedenkrát za kolo použít manévr obrana zdarma.

Muze to tedy pouzit i na neco jineho nez boj zblizka (at uz bezny boj, akrobacie, boj proti nemrtvym/besum...)? Napr. magii ohne? Nebo to musi byt vylozene telesne akce?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Klíčové slovo "čelit" jsme v pravidlech používali pro situace, kdy postava je cílem nějaké akce.

Tzn. "čelit v boji z blízka víc než jednomu tvorovi" = "více jak jeden tvor na postavu* útočí bojem zblízka".

*Při kombení ZSek s tím Osobním strážcem to pak samozřejmě může být na postavu nebo jejího spolubojovníka.


Protože ZS se vždy používá společně s manévrem obrana, který je vždy hraný v protiakci, vyplývá z toho, že akce může být libovolná (včetně magie), ale musí to být legitimní protiakce (musí bránit té akci, které postava čelí, aby ZSko vůbec spustila).


Naopak kdy Válečného tanečníka použít nemůžete, jsou příklady kdy byste potřebovali odolat:
- puchu nestvůr, se kterými bojujete
- někomu třetímu, kdo střílí do šarvátky
- kouzlu, které někdo sesílá na dotyk
protože to není čelení v boji z blízka.
Čutis
Příspěvky: 24
Registrován: 19. 12. 2018, 10:04

Esence

Příspěvek od Čutis »

Zdravíčko,

Narazil jsem při hraní čaroděje na otázku, zda mohu v jednu chvíli aktivovat obě esence (oheň a vítr)? V pravidlech jsem se o žádném omezení nedočetl a osobně jsem názoru, že by v tomhle neměl být problém.

A druhá otázka ohledně magie, spíše pro ověření. Když budu kouzlit dlouho trvající kouzlo magie větru, které bude družině nadnášet kroky a dávat zběhlost na pohyblivost.... můžu zakouzlit bez manévru rozsáhle a kouzlo bude působit i když každý potom půjdeme svou cestou a opoustime pomyslnou chýši?

Díky
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Více esencí naráz: Ano, ale samozřejmě to bude vidět.

Ad chýše: Ne, chýše bez rozsáhle je plošná ve svém rozsahu, ale když ji lidi opustí, tak opustí oblast působení a tedy i efekt kouzla. A naopak kdo do ní vstoupí, na toho kouzlo působit začne.

Prostě to kouzlo má na sobě jeden člověk (např. vůdce skupiny) a zbytek se musí držet v chýši kole něj.

Aby kouzlo působilo i po rozchodu na každého zvlášť, tak musí být právě seslané rozsáhle.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Fafrin
Čutis
Příspěvky: 24
Registrován: 19. 12. 2018, 10:04

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Čutis »

Zdravíčko,

mám další dotaz ohledně magie.

Chci očarovat čepele dlouhodobou magií vzduchu (jestli znáte Naruta, něco na ten způsob) ať mají magické ostří. Konzultoval jsem s PJ a máme otázky ohledně podoby, kterou kouzlo může nabýt.

1. Vložení jizvy do dlouhodobého kouzla.


Magická čepel by byla ostřejší a kouzlo v ní by způsobovalo jizvu magií vzduchu.

Zde jsme dospěli k závěru, že dlouhodobé kouzlo nemůže působit jizvy (ani zvyšovat ohrožení) a že nám dává smysl jedině výhoda... osobně bych rád dával magickým ostřím jizvu, ale po dlouhé debatě jsme usoudili, že jizvu dlouhodobě asi nelze zakouzlit.

2. Vložení manévru do kouzla.


Magie v čepeli by zvyšovala manévrem mocně vyčerpání proti čepeli samotné.

Zde jsme dospěli k tomu samému závěru, že manévr bude fungovat jednorázově, tudíž mocné dlouhodobé kouzlo je pouze v momentě když bych vyvolával kouzlo ve střetu, tudíž je to okamžitý efekt a kouzlo dále, je jen kouzlo. Každý kdo by odolával nebude odolávat mocnému kouzlu.

3. Postih, zběhlost


Z podstaty kouzla, by byl boj proti těmto čepelím náročnější než proti běžným (nepřesně či hloupě)

U tohoto bodu jsme debatovali o možnosti zkombinovat postih, např. nepřesně s výhodou...je-li to možné, dávat si výhodu a zároveň postih...ale usuzujeme, že jelikož je výhoda jediný účinek který si kouzlo nese dlouho, měla by tato možnost být dostupná.


Díky a doufám že jsem to sepsal dost srozumitelně
Uživatelský avatar
T.T
Příspěvky: 101
Registrován: 7. 2. 2015, 20:09

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od T.T »

Ahoj, doporučuju si přečíst kapitolu tady: http://drd2srd.d20.cz/zakladni-prirucka ... e-pravidel , část Magie působící dlouho

Na tvůj příklad by sedělo dát postavě bojující s mečem zběhlost na něco, třeba boj proti devítiocassým démonům
Za tento příspěvek děkují uživateli T.T:
Fafrin
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Čutis píše: 4. 2. 2022, 18:50
V podstate souhlasim s T.T, jeho odpoved mi mela byt dostacujici. Ja bych jeste rad dpdal, ze to neni jako u Sarutoby Asuny, kde vetrna magie se to projevi jako rozzarene ostri. Ta magie musi byt videt, aby se dala lamat prirozenymi prostredky. Neco takoveho:

https://imgur.com/a/joZtf3B

Edit: Nemusi byt videt to kouzlo, ale ty ucinky toho kouzla ano.
Za tento příspěvek děkují uživateli trajda:
Fafrin
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 11 hostů