DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Moderátor: Bouchi
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Možná jo, jsem na matiku úplně blbej.
No tak u 2k6 je to 2k6 vs 7+obtížnost. Takže když má někdo o 3 víc než já, tak hážu 2k6 proti 7+3, takže musím hodit 10 a víc. Takže jsem se ukoukl o jeden řádek. O 3 je to teda 17 procent. O 4 je to těch 8. Což je u furt děsně málo. Pokud jsem to teda počítal dobře.
Dík.
To asi bude třeba.
Re: eerieho DrD remake
Ta chyba neni az tak docela chybou. Zalezi jeste, zda uspech je uz dorovnani NEBO az prehozeni opozice.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Máš recht. Ale bral jsem dorovnání. Takže o 3 je to 17 a o 4 těch 8.
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 18. 9. 2021, 10:39, celkem upraveno 1 x.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Ví někdo, co Argonantus myslel tím "jádrem ideje"?
Jo a hele co ti kudůci? Jsou k něčemu? To je další slovo jako hobit, který vlastní The Tolkien Estate.
Jo a hele co ti kudůci? Jsou k něčemu? To je další slovo jako hobit, který vlastní The Tolkien Estate.
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: eerieho DrD remake
Kdybys nebyl líný a dočetl si, na co to reagovalo, tak tam máš zbytek kontextu.
Já nevidím důvod sem tapetovat příspěvky z předchozích stran znova.
A ne, kudůci nejsou k ničemu. Je to výsledek šílených matfyzáckých úvah o zachycení všech kombinatorických dvojic vlastností.
Já nevidím důvod sem tapetovat příspěvky z předchozích stran znova.
A ne, kudůci nejsou k ničemu. Je to výsledek šílených matfyzáckých úvah o zachycení všech kombinatorických dvojic vlastností.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Hele línej, jo? Já jsem za posledních několik dní přečetl asi tak 200 stran všech možných vláken o novelizaci DrDO, co tady jsou.Argonantus píše: ↑18. 9. 2021, 06:57 Kdybys nebyl líný a dočetl si, na co to reagovalo, tak tam máš zbytek kontextu.
Já nevidím důvod sem tapetovat příspěvky z předchozích stran znova.
Tak já čtu:
Argonantus píše: ↑7. 3. 2016, 09:27 Není to snaha přeškolit hráče DrD k tomu, aby hráli něco jiného, protože DrD, jak známo, žere kočky.
Není to o tom, přeškolit Dračákisty, aby hráli něco jiného. Ale přeškolit z čeho? Pro někoho je Dračák jedna.šestka s horou tabulek, pro někoho skoro freeform hraní na výletech.
Takže se ptám, co je jádro? 1.6 nebo hraní na výletě?
No, a mimo tý matematiky? Je kudůk k něčemu podstatnej?Argonantus píše: ↑18. 9. 2021, 06:57 A ne, kudůci nejsou k ničemu. Je to výsledek šílených matfyzáckých úvah o zachycení všech kombinatorických dvojic vlastností.
Protože ta matika asi stejně jako v DrDO fakt fungovat nebude. Leda by se házelo k20, aby to pobralo všechna ta číslíčka!
A to jako vážně. Když se kouknu na DrDO, atributy rozlítaný od -5 do +5, síla zbraní od 0 do 8, démoni na útok až někam po +21, k tomu nějaký bonusy od povolání, apod. A do toho hod buď 2k6 nebo 1k10. To je opravdu mazec.
A řeší se to samý, co jsem četl na fórech ohledně DnD 4e (a proč vlastně 5e zavedlo bounded accuracy). Čísla jsou tak rozlítaná, že PJ musí pečlivě vybírat, co postavy potkají, protože hody mají smysl jen v určitém užším rozsahu modifikátorů.
A teď co s tím? Má to tak být? Když potkáš něco, proti čemu si prostě nemůžeš hodit, tak máš zdrhnout hledat theurga, co ti okouzlí meč +15, nebo máš vymyslet takovou lest, aby si příšera nejlíp vůbec neházela na obranu nebo aby překážka byla zredukována na automatický úspěch? Tohle je težká otázka na jádro a filosofii celého systému.
Proto potřebuju pomoc víc, než ostatní.
Hele, ono to zase tak moc jiný, než DnD nebo OSR hry nebude. Zase tolik novou hru nedělám.
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: eerieho DrD remake
Já nevím, co chceš vysvětlovat na tomhle, dvě strany dozadu, ptáš se na to podruhé:
Opět - čemu na tom jako nerozumíš?
Opět mi to připadá dost jednoznačný výrok.
Otázka je, zda tě fascinují spousty hratelných ras. Mně to nikdy moc nebralo, jasní se mi jeví být trpaslíci a elfové, možná nějací obři a možná hobiti, ale spíš ne. Barbar je taky nesmysl; vskutečnosti člověk.
Všechny varianty byly daleko elegantnější než původní verze.
Ježto jsem asi šestnáctkrát nižší level gamedesignéra než York, nějak nemám potřebu se k tomu vracet.
Představa, že vykydlíš všechno, co potkáš hned z první vody příšerně zplošťuje svět a nutí tě dělat potvory, které pro tebe za pět dalších levelů budou totálně nezajímavé.
A já na to:York píše: Tohle záleží. Pokud pro vás je Dračák to, co jste hráli o přestávkách nebo na výletech, budete nejspíš doma. Pokud je to DrD 1.6 se spoustou tabulek a házení, tak bohužel. S trochou štěstí taky začnete mít rádi sandbox
+1, tohle je asi jádro ideje
To je za pět let dost slabý. Musíš hodně přidat.Hele línej, jo? Já jsem za posledních několik dní přečetl asi tak 200 stran všech možných vláken o novelizaci DrDO, co tady jsou.
A my ti dvojhlasně s Yorkem odpověděli, že freeform hraní na výletech chceme, jedna šestku ne.Ale přeškolit z čeho? Pro někoho je Dračák jedna.šestka s horou tabulek, pro někoho skoro freeform hraní na výletech.
Takže se ptám, co je jádro? 1.6 nebo hraní na výletě?
Opět - čemu na tom jako nerozumíš?
A ne, kudůci nejsou k ničemu.
Opět mi to připadá dost jednoznačný výrok.
Kudůci nejsou k ničemu. S matematikou i bez ní.No, a mimo tý matematiky? Je kudůk k něčemu podstatnej?
Otázka je, zda tě fascinují spousty hratelných ras. Mně to nikdy moc nebralo, jasní se mi jeví být trpaslíci a elfové, možná nějací obři a možná hobiti, ale spíš ne. Barbar je taky nesmysl; vskutečnosti člověk.
Opět se to tu massivně řešilo, došlo se k něčemu, pak došel York k něčemu trochu jinému.Protože ta matika asi stejně jako v DrDO fakt fungovat nebude. Leda by se házelo k20, aby to pobralo všechna ta číslíčka!
Všechny varianty byly daleko elegantnější než původní verze.
Ježto jsem asi šestnáctkrát nižší level gamedesignéra než York, nějak nemám potřebu se k tomu vracet.
Tohle pro mne vůbec otázka není. Vždycky jsme hráli tak, že potkáš něco, na co v danou chvíli prostě nemáš, a musíš se na to vykašlat a přijít až po X levelech vývoje. Jako Morrowind, třeba. Nemáš zdrhnout hledat theurga, ale máš zdrhnout tečka.:arrow? A teď co s tím? Má to tak být? Když potkáš něco, proti čemu si prostě nemůžeš hodit, tak máš zdrhnout hledat theurga, co ti okouzlí meč +15, nebo máš vymyslet takovou lest, aby si příšera nejlíp vůbec neházela na obranu nebo aby překážka byla zredukována na automatický úspěch? Tohle je težká otázka na jádro a filosofii celého systému.
Představa, že vykydlíš všechno, co potkáš hned z první vody příšerně zplošťuje svět a nutí tě dělat potvory, které pro tebe za pět dalších levelů budou totálně nezajímavé.
Re: eerieho DrD remake
Je fakt, že pokud pojmeš barbara jako variantu člověka a kudůka jako variantu hobita, tak oDrD má vlastně jen tolkienovský rasy + krolla.Argonantus píše: ↑18. 9. 2021, 13:17 Otázka je, zda tě fascinují spousty hratelných ras. Mně to nikdy moc nebralo, jasní se mi jeví být trpaslíci a elfové, možná nějací obři a možná hobiti, ale spíš ne. Barbar je taky nesmysl; vskutečnosti člověk.
Já jsem to tak ostatně udělal. Barbaři jsou divočejší lidi, kudůci jsou divočejší hobiti.
Eerie má pravdu, DrD má naprosto zoufalý scalování soubojáku, ještě horší než DnD. Řešit jsem se to ani nepokoušel, udělal jsem rovnou novou hru.Argonantus píše: ↑18. 9. 2021, 13:17Opět se to tu massivně řešilo, došlo se k něčemu, pak došel York k něčemu trochu jinému.Protože ta matika asi stejně jako v DrDO fakt fungovat nebude. Leda by se házelo k20, aby to pobralo všechna ta číslíčka!
Všechny varianty byly daleko elegantnější než původní verze.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Teď už tomu rozumím. Čili; všechno vyhodnocování maximálně jako hod na atribut, naprosto žádné dovednosti, pouze striktní class and level design.Argonantus píše: ↑18. 9. 2021, 13:17 A my ti dvojhlasně s Yorkem odpověděli, že freeform hraní na výletech chceme, jedna šestku ne.
Opět - čemu na tom jako nerozumíš?
Jinak ale freeform hraní na výletech přímo odporuje třeba souboják, pokud ho chceš hrát podle pravidel.
Není takový freeform Dračák na výlety spíš nějaká forma Fateu v kulisách Dračáku? Nebo spíš povídání si s kámošema v kulisách Dračáku, než Dračák samotnej?
Pro mě by bylo i jednodušší udělat čistě class and level atributovej systém, ale mám takovou tuchu, že ty dovednosti by si tam lidi stejně měli potřebu doimplementovat. Dycky to k tomu v tomhle stylu hraní vedlo.
Já s tímhle zas takovej problém nemám. V dobách DnD 3,5e některý lidi, že právě postavy na mega levelech mají třeba +25 bonus k hodu, že low level maník nemá šanci, a mně to nikdy nepřišlo jako problém, ale jako feature. High level postava má bejt polobůh, o tom to přece je. Sirien a lidi z JaD by mi na to asi řekli, že je to debilní design, ale... mně to dycky dávalo smysl.Argonantus píše: ↑18. 9. 2021, 13:17 Tohle pro mne vůbec otázka není. Vždycky jsme hráli tak, že potkáš něco, na co v danou chvíli prostě nemáš, a musíš se na to vykašlat a přijít až po X levelech vývoje. Jako Morrowind, třeba. Nemáš zdrhnout hledat theurga, ale máš zdrhnout tečka.
Představa, že vykydlíš všechno, co potkáš hned z první vody příšerně zplošťuje svět a nutí tě dělat potvory, které pro tebe za pět dalších levelů budou totálně nezajímavé.
DrDO je ovšem extrém na druhou stranu. Čili pro mě je směrodatné to, že z hlediska filosofie designu není třeba, aby každej měl aspoň minimální šanci hodit na všechno, čili rozsah číšel může přerůst kostku, ale na druhou stranu je potřeba to scalování upravit, aby ty šance nebyly až zas tak moc úzký.
Ano. Barbar může být varianta člověka. Kuduk by může být varianta hobita, blbé je ovšem to právní hledisko, když The Tolkien Estate zakázalo používání těhle názvů, čili teď všude máme pulčíky a ne hobity. Né teda že by se TTE někdy dozvěděli o tomhle projektu, ale je mi teda blbý tý názvy používat.
Řešení je asi tak v tom, že se holt sesekají čísla, nebo se bude házet k20. Jiná varianta není.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: eerieho DrD remake
Eerie, pokud chceš dračákovský hod s rozumným rozsahem, tak prostě vezmi vlastnost (+ dovednost) + 1k6 - 1k6.
Má to výhodu, že samotná hodnota vlastnosti plus případné dovednosti říká, jaká bude střední hodnota výsledku, hráč může házet oba hody, nebo hodí 1k6 a PJ hodí 1k6 proti němu... A pokud ti to přijde jako malý rozsah hodu, tak snadno vyměníš kostky za k10, k12 nebo i k20, aniž by bylo třeba měnit cílová čísla nebo parametry protivníků.
Má to výhodu, že samotná hodnota vlastnosti plus případné dovednosti říká, jaká bude střední hodnota výsledku, hráč může házet oba hody, nebo hodí 1k6 a PJ hodí 1k6 proti němu... A pokud ti to přijde jako malý rozsah hodu, tak snadno vyměníš kostky za k10, k12 nebo i k20, aniž by bylo třeba měnit cílová čísla nebo parametry protivníků.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Takhle to bude, no. Buď dvě kostky, nebo jedna kostka+bonusy versus statická polovina+bonusy. Prostě dycky to bude cílit na střed rozsahu.Jerson píše: ↑18. 9. 2021, 15:22 Eerie, pokud chceš dračákovský hod a rozumným rozsahem, tak proste vezmi vlastnost (+ dovednost) + 1k6 - 1k6.
Ma to výhodu, že samotná hodnota vlastnosti plus případné dovednosti říká, jaká bude střední hodnota výsledku, hráč může házet oba hody, nebo hodí 1k6 a PJ hodí 1k6 proti němu... A pokud ti to přijde jako malý rozsah hodu, tak snadno vyměníš kostky za k10, k12 nebo i k20, aniž by bylo třeba měnit cílová čísla nebo parametry protivníků.
Jediný, co teď řeším, je kostka. Zní to blbě, ale zatím mi nejlíp vychází ta k20.
Re: eerieho DrD remake
To není vyloženě podmínka. Jde spíš o to, že schopnosti i dovednosti jsou pokud možno čistě deskriptivní: "Dokážeš se přesunout na místo, který vidíš". Nemusíš na to házet, PJ popíše prostředí, ty řekneš "Sešlu hyperprostor a přemístím se támhle".eerieBaatezu píše: ↑18. 9. 2021, 15:21Čili; všechno vyhodnocování maximálně jako hod na atribut, naprosto žádné dovednosti, pouze striktní class and level design.
Ano, to máš pravdu. Souboje jsme házeli i na výletech, každej měl v kapse šestistěnku. Souboják musí bejt tak jednoduchej, abys to odehrál z hlavy.eerieBaatezu píše: ↑18. 9. 2021, 15:21Jinak ale freeform hraní na výletech přímo odporuje třeba souboják, pokud ho chceš hrát podle pravidel.
Fate není freerom.eerieBaatezu píše: ↑18. 9. 2021, 15:21Není takový freeform Dračák na výlety spíš nějaká forma Fateu v kulisách Dračáku?
Proč by to neměl bejt Dračák? Prolejzáš dungeony, bojuješ s nestvůrama, lootuješ poklady, to je podle mě Dračák jak vyšitej.eerieBaatezu píše: ↑18. 9. 2021, 15:21Nebo spíš povídání si s kámošema v kulisách Dračáku, než Dračák samotnej?
Však tam dovednosti jsou, jen se na ně nehází. Když mi hraničář řekne, že stopuje, odpovím, jaký tady jsou stopy. Hod přidává akorát možnost, že se informace nedostanou do hry, v tom nevidim přínos.eerieBaatezu píše: ↑18. 9. 2021, 15:21Pro mě by bylo i jednodušší udělat čistě class and level atributovej systém, ale mám takovou tuchu, že ty dovednosti by si tam lidi stejně měli potřebu doimplementovat. Dycky to k tomu v tomhle stylu hraní vedlo.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Deskripci místo házení používám. Hodnota atributu a dovednosti mi řekne, jak dobře něco umím, podle toho PJ popíše výsledek, pokud nemá fakt extra důvod házet.
Fate není freeform, ale je to mnohem blíž "hraní na výletech", než DrD s osobním deníkem, házením na pasti, a tak. Starej Fate je "jsem tohle a tohle" a "výborně umím tohle a dobře tohle".
Mnooo, souboják odehrát z hlavy... To jde kdejakej souboják, když ten systém hraješ dost dlouho.
Prolejzat dungeony a bojovat s příšerama je náplň her od nejjednodušších OSR po DnD 4e...
Fate není freeform, ale je to mnohem blíž "hraní na výletech", než DrD s osobním deníkem, házením na pasti, a tak. Starej Fate je "jsem tohle a tohle" a "výborně umím tohle a dobře tohle".
Mnooo, souboják odehrát z hlavy... To jde kdejakej souboják, když ten systém hraješ dost dlouho.
Prolejzat dungeony a bojovat s příšerama je náplň her od nejjednodušších OSR po DnD 4e...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: eerieho DrD remake
Unikl ti smysl mého návrhu. Vždy to má být hod 1kX + něco versus (či mínus) hod 1kX. Díky tomu bude střední hodnota hodu vždy 0, bez ohledu na to, jakou kostkou budeš házet. Tajze v téhle fázi vůbec nemusíš řešit, jakou kostku konkrétně použiješ, ale dokonce by fungovalo i to, že si každý hráč zvolí, jakou kostkou chce házet.eerieBaatezu píše: ↑18. 9. 2021, 15:27 Takhle to bude, no. Buď dvě kostky, nebo jedna kostka+bonusy versus statická polovina+bonusy. Prostě dycky to bude cílit na střed rozsahu.
Jediný, co teď řeším, je kostka. Zní to blbě, ale zatím mi nejlíp vychází ta k20.
Tajte se můžete společně dohodnout, že chcete mít hru s malým vlivem náhody, a všichni budou házet k6. Nebo řeknete, že chcete svět, kde i úplný cucák může náhodou uspět proti mistrovi - a bude se házet k20. Nebo si řeknete, že každá postava věří na jiný vliv náhody, takže ten kdo věří na vliv schopností bude házet k6, a ten kdo věří na vliv náhody bude házet k20, a kdo věří půl na půl, bude házet k10 nebo k12. Dokonce to bude fungovat, i když budou stát takové postavy proti sobě, a každá bude házet jinou dvojicí kostek.
Ta mechanika bude pořád fungovat, a pokud na někdo základní bonus +3, tak jeho střední výsledek budou tři úspěchy, zatímco pokud bude mít základ - 1, tak jeho střední výsledek bude jeden neúspěch (a je na tobě, zda budeš výsledky brát jako binární uspěl /neuspěl, nebo budeš počítat i míru (ne)úspěchu.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: eerieho DrD remake
Jerson: Zapomněls na k4! Za trest si jich pár rozházej v noci po pokoji a pak zkus kolem nich kličkovat.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů