Business modely D&D
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Business modely D&D
Zrovna dneska jsem to četl - to není krize, ale nenažranost Hasbra, kterému Bank of America snížila rating kvůli dojení hráčů či spíše sběratelů Magicu.
Stejně tak to zapadá do jejich oznámení o zvýšení profitu - měli - a možná stále mají - v plánu dojit hráče ještě víc.
(Tady si můžete přimyslet několik ostrých nadávek na adresu lidí ve vedení korporátu, kteří takové plány iniciují a schvalují.)
A kdyz mám takovou náladu, tak k digitalizaci (a souvisejícímu zpoplatňování) DnD napíšu, že je to dobře - alespoň DnD sami odeberou ze segmentu stolních RPG, a hráči dostanou prostor začínat i na opravdových RPG a ne převlečených figurkových bojových hrách.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson tito uživatelé (celkem 3):
- MarkyParky, Quentin, crowen
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Business modely D&D
Znamená winninger to, co si myslím, že znamená? Teda že v jeho případě nomen omen neplatí?
Re: Business modely D&D
Já jsem to pochopil spíš tak, že One DnD is about selling you more (digital visual/cosmetic content).Iwas Passingby píše: ↑25. 11. 2022, 13:31 A neodešel zrovna ten týpek, co v reklamě na One D&D sliboval, že One D&D is about giving you more?
A vůbec, jak myslíte že OneDnD uspěje? Zůstane nám stolní papírové RPG nebo se WotC rozhodne, že je to přežitek?
Jerson: hej! Je dost figurkových bojových her, které mají lepší RPG prvky než DnD!
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Re: Business modely D&D
V tom magicu ale posrali vsetko co sa dalo. Snazia sa z toho co najrychlejsie vydojit penazi kolko sa bude dat aj za cenu, ze za par rokov znicia jednu z najstabilnejsich franchiz v oblasti.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Business modely D&D
Fair. I když cítím potřebu říct, že poslední boj, co jsem v DnD hrál byl úplně bez figurek. A jeden z nejkomplexnějších, co jsem v něm za poslední půlrok hrál (kdy šlo o turnaj a jiné cíle než "zabij nepřítele dřív než on tebe") byl sice na čtverečkovém plátně, ale figurky byly z lega
Jinak DnD má samozřejmě dost RPG prvků, jen je nemá (moc) mechanicky podchycené, což je u něj samozřejmě určitá vada oproti těm systémům, které s tímhle (lépe) pracují, ale v zásadě nic zvláštního, pokud jde o akční rpg...
Jinak DnD má samozřejmě dost RPG prvků, jen je nemá (moc) mechanicky podchycené, což je u něj samozřejmě určitá vada oproti těm systémům, které s tímhle (lépe) pracují, ale v zásadě nic zvláštního, pokud jde o akční rpg...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Business modely D&D
Četl jsem analýzu, že Wizardi zatím chtějí jen DnD ala rozšířená realita. Že budou hráči klasicky u stolu s obrazovkou/tabletem na stole, kde se bude vše odehrávat (digitálně). Do budoucna chtějí hlavně celý figurkový byznys přesunout do digitálu (budeš si kupovat figurky, různé skiny těch figurek apod). Přechod do úplného digitálu má být až s větším rozšířením VR (pak už chtějí dávat hráčům možnost, že si své digitální figurky budou moct sami digitálně barvit). Na VR sází i Meta, která na ní aktuálně pálí většinu svých provozních nákladů. Jestli mají pravdu (tak jako ji měl Zuckerberg před lety, když vsadil na FB jako čistě mobilní aplikaci, když si i jeho manažeři ťukali na čelo), nebo jestli tu vidíme podobný pád jako v Altavisty/GeoCities/Netscape/ICQ/Angelfire atp., to se uvidí.Zůstane nám stolní papírové RPG nebo se WotC rozhodne, že je to přežitek?
Každopádně tu vždycky budeme mít papírové Jeskyně a draky/Zapovězenky apod., takže nemám strach, že přiběhnou ninjové, spálí nám všechny papírová RPGčka a odvlečou nás v poutech do virtuálna.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Business modely D&D
Což dává smyls. Managment který tam teď dělá bude za pár roků dělat jinde, ale prémie dostanou tady a teď. Na jejich místě bych jednal stejně, jelikož můj vztah k CCG je spíše záporný.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Business modely D&D
Tak ono to je cisto biznisova zalezitost. Ak vydavas tcg a rozhodnes sa ze zrusis kompetitivne hranie, zabijes secondary market a zacnes obchadzat svoj vlastny reserve list aby si rozbil akukolvek stabilitu investicii do tvojho produktu, tak je velmi pravdepodobne, ze by sa mohli nejaki investori nahnevat a investovat do inej hry ktora ma potencial, napriklad do flash and blood.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Business modely D&D
Hlavně MtG je hra, která je v provozu už 29 let a celou tu dobu dodává stabilní zisk. Systém rotací znamená, že ti dávají peníze kompetetivci a casual hráči ti dávají peníze protože je baví kupovat boostery (guilty), který stojej vlastně 20 let pořád stejnou "stofku". Další věc je, že WotC má tak silné mainstream značky, že jsou super-stabilní. Za 20 let co se věnuju karetním hrám jsem zkoušel 4 další ale vždycky jsem se vrátil k Magicu - ať už proto, že to byla prostě lepší hra, nebo že ty ostatní zanikly. Nebo kombinace obou.
A podobné to je s DnD. V konečném důsledku tady je, vždycky bylo a vždycky bude a už to je samo o sobě kvalita. Krátkodobé snahy o "rychlý prachy" způsobí dlouhodobě jenom to, že se rozdrolí ty stabilní pilíře, na kterých ty hry stojí. Tak jak to vidíme třeba u Games Workshop a Warhammeru. Just sayin'
A podobné to je s DnD. V konečném důsledku tady je, vždycky bylo a vždycky bude a už to je samo o sobě kvalita. Krátkodobé snahy o "rychlý prachy" způsobí dlouhodobě jenom to, že se rozdrolí ty stabilní pilíře, na kterých ty hry stojí. Tak jak to vidíme třeba u Games Workshop a Warhammeru. Just sayin'
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Re: Business modely D&D
Mám tu tabulku, která ukazuje celkové prodeje DnD 5E produktů z amerických řetězců (Target, Walmart, Barnes & Noble atd.). Nezahrnuje prodeje na Amazonu, v nezávislých speciálkách a v zahraničí. Předpokládá se, že celková čísla ze všech prodejních kanálů mohou být zhruba dvonásobná (nebo jen o něco málo víc než dvojnásobná).
Jde o celkové prodeje od roku 2014, tedy od začátku páté edice.
(obrázek se dá rozkliknout)
Jde o celkové prodeje od roku 2014, tedy od začátku páté edice.
(obrázek se dá rozkliknout)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Business modely D&D
Je to jen vršek tabulky DnD prodejů, a teď koukám, že tam jsou asi i ostatní edice. Vidím PHB 3.5E s 141 681 ks a MM 3.5E s 81 146 ks. DnD 4E je asi někde hodně dole. To pak chápu, že 5E je fakt úspěšná, když PHB 5E 1 563 586 ks má a MM 5E má 780 019 ks.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Business modely D&D
To znova potvrzuje jednu známou pravdu RPG průmyslu, a sice že dělat dobrodružství se nevyplácí. Strávíš na nich spoustu času, udělat dobré je neskutečná dřina, výsledek většinou bude tak nějak průměrný a ve výsledku s tou hroznou snahou vyděláš mnohem míň, než když prostě splácáš dohromady knížku nových „možností pro hráče“, třeba kouzel nebo subclass.
EDIT: Ono je to samozřejmě složitější, protože ta dobrodružství nepřímo podporují prodej základních příruček i těch splatbooků, takže na papíře sice nevypadají tak impozantně, ale ve skutečnosti dělají důležitý support a i díky nim ta hra působí stále živě a dál se šíří.
EDIT: Ono je to samozřejmě složitější, protože ta dobrodružství nepřímo podporují prodej základních příruček i těch splatbooků, takže na papíře sice nevypadají tak impozantně, ale ve skutečnosti dělají důležitý support a i díky nim ta hra působí stále živě a dál se šíří.
Re: Business modely D&D
Ne, protože:
AnoMarkus píše: ↑8. 8. 2023, 22:53EDIT: Ono je to samozřejmě složitější, protože ta dobrodružství nepřímo podporují prodej základních příruček i těch splatbooků, takže na papíře sice nevypadají tak impozantně, ale ve skutečnosti dělají důležitý support a i díky nim ta hra působí stále živě a dál se šíří.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Business modely D&D
Z jednoho vzorku - myšleno z dat k jednomu RPG - je to dost odvážný závěr.
Že stejných dát se dá udělat závěr, že se nevyplácí udělat dobrodružství, které může použít jen malá část hráčů.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti