Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Uh, počkej, jaké téma? K téhle soutěži žádné jiné téma není, teda alespoň já o žádném nevímNekra píše:York: Téma nalezeno.
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Myslel jsi tím Rozcestím tohle: viewtopic.php?f=197&t=12098&p=411118 ?
Jestli jo, tak na pochopení to musím přečíst.
Jestli jo, tak na pochopení to musím přečíst.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Aha, ano Jako příklad stačí každopádně posledních několik stránek.Nekra píše:Myslel jsi tím Rozcestím tohle: viewtopic.php?f=197&t=12098&p=411118 ?
Jestli jo, tak na pochopení to musím přečíst.
Děkuju ti za zájem a příspěvky do diskuse, nicméně situace je taková, že tenhle projekt zůstane ještě nějakou dobu spát. Podrobnější informace jsou k dispozici zde.
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Tak jsem si to přečet od strany 64 a řešení vhodných sousloví a výrazů v pravidlech (+ nějaké další věci ohledně vydání, jako třeba písmo) mi opravdu nepomáhají objasnit, co může být špatně na vytvořeném dungeonu.
Dungeon (z pohledu málo aktivního hráče RPG) vnímám jako něco jednoduššího než pravidla hry (systému). Snad jen kromě případu, kdy má PJ před sebou pravidla, která vymyslel někdo jiný, ale dobrodružství v tom dungeonu musí VÉST (osobně se hodně bojím zkoušet vést RPG).
Může tam být teda nějaké to neporozumnění popisu dungeonu, i když si nemyslím, že zdaleka tak velké, jako tomu může být v pravidlech.
Ještě tak nějaká supernezranitelnost nestvůr nebo nějaká ta nelogičnost (postavy potřebují ke dveřím klíč, ale autor dungeonu ho do něj zapomene umístit).
Pořád si myslím, že v dungeonu toho nemůže být zdaleka tak blbě (k nutným opravám či dodělávkám) jako je to u celé nové hry nebo systému.
(Minidungeon je součástka. Hra nebo systém je stroj.)
Dungeon (z pohledu málo aktivního hráče RPG) vnímám jako něco jednoduššího než pravidla hry (systému). Snad jen kromě případu, kdy má PJ před sebou pravidla, která vymyslel někdo jiný, ale dobrodružství v tom dungeonu musí VÉST (osobně se hodně bojím zkoušet vést RPG).
Může tam být teda nějaké to neporozumnění popisu dungeonu, i když si nemyslím, že zdaleka tak velké, jako tomu může být v pravidlech.
Ještě tak nějaká supernezranitelnost nestvůr nebo nějaká ta nelogičnost (postavy potřebují ke dveřím klíč, ale autor dungeonu ho do něj zapomene umístit).
Pořád si myslím, že v dungeonu toho nemůže být zdaleka tak blbě (k nutným opravám či dodělávkám) jako je to u celé nové hry nebo systému.
(Minidungeon je součástka. Hra nebo systém je stroj.)
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Jó, to by ses divil, chlapče. To by ses divil...Nekra píše:Co může být na dungeonu špatně...?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Asi jsi chtěl říct "To by ses divila, holka."
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Jerson píše:Asi jsi chtěl říct "To by ses divila, holka."
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Pokud jdi Nekru neviděl/neslyšel, chápu, že tě její psaní o sobě v mužském rodu zmátlo. Nicméně v tomto tématu už jen trollím.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
"Špatně" není nutně jasně vymezené dvěma stavy, tedy je/není to špatně. Kritici to sice tak rádi používají, protože"Máš to úplně špatně" zní jako "Tak a teď jsem ti to nadal, já totiž o tom něco vím, zatímco ty jsi jen ubohý autor".Nekra píše:Co může být špatně na vytvořeném dungeonu.
Ve skutečnosti je ale na herním designu máloco fakt úplně špatně ve smyslu, že by se to třeba nedalo vůbec hrát. Jsou samozřejmě objektivní chyby, jako třeba překlepy, omylem vypuštěné slovo ve větě, takže to pak dává jiný význam, než autor zamýšlel a podobně. Mimo ně je ale stále velký prostor od "ok, hrát se to asi dá" po "je to nejlepší a nejzábavnější dungeon, jaký jsem kdy hrál". Testeři a revieweři ti mohou například pomoci promyslet různé varianty řešení (a co když místo boje s volkodlakem nakecám tady tomu prastarému upírovi, že vlkodlačí krev zbavuje upíry zranitelnosti světlem?). Zábavný dungeon by měl být přiměřeně komplexní a nelineární, takže se v něm zaručeně najdou místa, kde hráče napadne něco, co autora nenapadlo. Opět nemusí být naprosto zásadní s tím něco dělat, vždycky to může nějak pořešit Vypravěč. Ale právě takové detaily mohou pak třeba tvořit rozdíl mezi tím, že Vypravěč řekne "to bylo super" místo "no, dalo se".
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Jerson: Právě v tom, jak to Pepa napsal, to bylo aspoň zčásti milé ;).
York: Co, oni jsou revieweři už i v RPG :o ?
Jinak ano, právě že opravy očekávám hlavně (teda skoro jedině) v těch faktických chybách, jako špatný popis a nehratelný dungeon. To, jestli to bude "nejlepší" dungeon (pro ty hráče), tak to taky závisí na volbě testovacích hráčů (oblíbený žánr, oblíbené akce... - dungeon přeplněný potvorami k boji hráče se zálibou bojovat nadchne spíš, než vyjednavače).
Jinak jsem to nejdřív pochopil, že to "bylo to super" mají říct hráči postav, ne Vypravěč ;). I když jasně, dobrý dungeon bude snadno pochopitelný pro Vypravěče, co tam jak funguje a jak to má "řídit".
York: Co, oni jsou revieweři už i v RPG :o ?
Jinak ano, právě že opravy očekávám hlavně (teda skoro jedině) v těch faktických chybách, jako špatný popis a nehratelný dungeon. To, jestli to bude "nejlepší" dungeon (pro ty hráče), tak to taky závisí na volbě testovacích hráčů (oblíbený žánr, oblíbené akce... - dungeon přeplněný potvorami k boji hráče se zálibou bojovat nadchne spíš, než vyjednavače).
Jinak jsem to nejdřív pochopil, že to "bylo to super" mají říct hráči postav, ne Vypravěč ;). I když jasně, dobrý dungeon bude snadno pochopitelný pro Vypravěče, co tam jak funguje a jak to má "řídit".
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Vypravěč je taky hráčNekra píše:Jinak jsem to nejdřív pochopil, že to "bylo to super" mají říct hráči postav, ne Vypravěč . I když jasně, dobrý dungeon bude snadno pochopitelný pro Vypravěče, co tam jak funguje a jak to má "řídit".
Navíc z pohledu autora skoro i důležitější, protože když se tvé dobrodružství nebude líbit jemu, tak ho prostě nepovede a připraví si nějaké jiné. A navíc z pohledu hráčů může i zmateně napsané dobrodružství být zábavné, když to Vypravěč dobře podá. Mezi Vypravěčem a autorem nikdo takový nestojí.
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
York: Netvrdím, že Vypravěč není důležitý (tedy v těch RPG, která používají Vypravěče). To "z pohledu autora" mi připadá trochu zavádějící - bylo by přesnější, kdybys napsal, že z tvého pohledu, nebo z pohledu většiny/všech autorů dungeonů, které znáš ;). Ne pro každý, kdo sesmolí dungeon, musí považovat názor Vypravěče za důležitější.
Osobně moc nechápu, že to Vypravěče má/může bavit. Vždycky jsem to vnímal, že dělat Vypravěče je obtížné a otravné a že ti lidi, kteří Vypravěče dělají, jsou hodní(na ostatní) a ochotní (přinejmenším v tom hraní), když se uvolí dělat Vypravěče, místo toho, aby taky měli jen svoji postavu a nebyli "zodpovědní" za celý svět. Ještě tak výzvu v tom, něco uvypravěčovat dokážu vidět, ale tu zábavu moc ne.
Netvrdím, že to někoho nemůže bavit, ale primárně Vypravěče vnímám jako "ochotného chudáka", který si nezahraje vlastní postavu (a místo toho musí rozhodovat za hromady nestvůr) - tudíž jsem o tom "aby to bavilo Vypravěče" primárně neuvažoval, protože mne jako první napadne, že Vypravěče to (samo o sobě) nebaví a dělá to pro ostatní.
Osobně moc nechápu, že to Vypravěče má/může bavit. Vždycky jsem to vnímal, že dělat Vypravěče je obtížné a otravné a že ti lidi, kteří Vypravěče dělají, jsou hodní(na ostatní) a ochotní (přinejmenším v tom hraní), když se uvolí dělat Vypravěče, místo toho, aby taky měli jen svoji postavu a nebyli "zodpovědní" za celý svět. Ještě tak výzvu v tom, něco uvypravěčovat dokážu vidět, ale tu zábavu moc ne.
Netvrdím, že to někoho nemůže bavit, ale primárně Vypravěče vnímám jako "ochotného chudáka", který si nezahraje vlastní postavu (a místo toho musí rozhodovat za hromady nestvůr) - tudíž jsem o tom "aby to bavilo Vypravěče" primárně neuvažoval, protože mne jako první napadne, že Vypravěče to (samo o sobě) nebaví a dělá to pro ostatní.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
Nekra: Pokud o tom při psaní dungeonu budeš uvažovat takhle, tak je celkem pravděpodobné, že to pak Vypravěče opravdu bavit nebude.
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
York: Tak Vypravěči mohou být různí. Někdo to dělá, protože ho to teda baví, někdo, protože se nechal ukecat ostatními hráči. Při testech si sice autor může vybírat, ale obecně dobrodružství může dostat Vypravěč toho i onoho typu.
Ano, pokud se na dobrodružství dívám z pohledu uživatele, pak je to spíš hráč postavy, než vypravěč (A když jsme u toho slovíčkaření, i předtím jsem psal "hráč postavy". Jaký je vhodný český výraz pro hráče RPG, který není Vypravěč? - Když hráči jsou všichni.).
Už jsem uvažoval o tom, že nejlepší (v souhrnu) pro tvorbu dungeonů budou ti, kteří dělají Vypravěče a tvoří si k tomu dungeony. Ti, které to baví, v tom budou nejspíš lepší.
Pak budou asi autoři, kteří vytvořili již spoustu dungeonů (a mají síť betatesterů a bohatou zpětnou vazbou).
Potom by mohli být hodně aktivní hráči, kteří prostřednictvím postav již spoustu dungeonů prolezli. A pak ti ostatní.
I když nebudu na chvíli uvažovat zkušenosti, hráč, kterého Vypravěčování baví (jsou tací, ale nejsou takoví nutně všichni Vypravěči) do toho dokáže přenést svoje Vypravěčské nadšení. Když Vypravěčské nadšení nemám, tak ho tam přenést nemůžu. Přesto ale nezavrhuji možnost, že autor bez nadšení pro Vypravěčovství může sestrojit dobrý (kvalitní) dungeon (i když já to nebudu).
Ano, hráči/autoři s Vypravěčským nadšením mají větší předpoklady pro vytvoření lepšího (atraktivnějšího) dungeonu.
Myslím, že jsem to už psal - mojí primární motivací je se kreativně vylbnout v rámci zadání ;). O použitelnosti uvažuji až pak, pokud o ní pod návalem kreativity v průběhu soutěže vůbec uvažuju.
Ano, pokud se na dobrodružství dívám z pohledu uživatele, pak je to spíš hráč postavy, než vypravěč (A když jsme u toho slovíčkaření, i předtím jsem psal "hráč postavy". Jaký je vhodný český výraz pro hráče RPG, který není Vypravěč? - Když hráči jsou všichni.).
Už jsem uvažoval o tom, že nejlepší (v souhrnu) pro tvorbu dungeonů budou ti, kteří dělají Vypravěče a tvoří si k tomu dungeony. Ti, které to baví, v tom budou nejspíš lepší.
Pak budou asi autoři, kteří vytvořili již spoustu dungeonů (a mají síť betatesterů a bohatou zpětnou vazbou).
Potom by mohli být hodně aktivní hráči, kteří prostřednictvím postav již spoustu dungeonů prolezli. A pak ti ostatní.
I když nebudu na chvíli uvažovat zkušenosti, hráč, kterého Vypravěčování baví (jsou tací, ale nejsou takoví nutně všichni Vypravěči) do toho dokáže přenést svoje Vypravěčské nadšení. Když Vypravěčské nadšení nemám, tak ho tam přenést nemůžu. Přesto ale nezavrhuji možnost, že autor bez nadšení pro Vypravěčovství může sestrojit dobrý (kvalitní) dungeon (i když já to nebudu).
Ano, hráči/autoři s Vypravěčským nadšením mají větší předpoklady pro vytvoření lepšího (atraktivnějšího) dungeonu.
Myslím, že jsem to už psal - mojí primární motivací je se kreativně vylbnout v rámci zadání ;). O použitelnosti uvažuji až pak, pokud o ní pod návalem kreativity v průběhu soutěže vůbec uvažuju.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů
@Nekra: Docela by mě zajímalo, kolik znáš a kolik jsi hrál různých RPG systémů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů