Stíny Angmaru
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
A hlavne, ked pridem o mec, stratil som artefakt a vyplytval jeden aspekt, respektive ten aspekt mozem vyuzivat pri hladani meca.
Ak pridem o psa, aspekt uz nevyuzijem, a stratim aj body schopnosti.
Ak pridem o psa, aspekt uz nevyuzijem, a stratim aj body schopnosti.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Doporučuju nebalancovat pravidla, ale přímo postavy proti sobě. Všichni si vezměte 4 aspekty + 24 bodíků na skilly + nějakou specialitu. Někdo si vybere psa. Někdo magický meč. Oboje není úplně součást postavy a jde o to přijít. Pokud se meč zdá slabší než pes, tak mu k tomu přisypte víc zlata do začátku nebo mu takoví ty obří orli dluží jedno svezení nebo tak něco.
Už si ale fate2e moc nepamatuju. Jen tu tak melu z nudy
Už si ale fate2e moc nepamatuju. Jen tu tak melu z nudy
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
A psotavy balancujte jen tehdy, že Vám to za to stojí:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Ja nehovorim, ze pes je slabsi, ale ze pristup k pomocke, ci uz je to pes, alebo mec, je rozny, a mal by byt rovnaky.
Fate 2e na strane 25 pise, ze za investovanie jedneho bodu schopnosti do pomocnika pomocnik dostane jeden aspekt, ktory mu da rovnaky pocet bodov, ako pri tvorbe normalnej postavy.
Teda ze hrac obetuje 1B schopnosti, ziska pomocnika s jednym aspektom, a moze mu rozdelit 6 bodov medzi schopnosti.
To uz sa mi zda prijatelnejsie, aj ked viac by sami pozdavalo nieco na styl Puta z DrD2, alebo extra stress check pre pomocnokov - Vernost.
Fate 2e na strane 25 pise, ze za investovanie jedneho bodu schopnosti do pomocnika pomocnik dostane jeden aspekt, ktory mu da rovnaky pocet bodov, ako pri tvorbe normalnej postavy.
Teda ze hrac obetuje 1B schopnosti, ziska pomocnika s jednym aspektom, a moze mu rozdelit 6 bodov medzi schopnosti.
To uz sa mi zda prijatelnejsie, aj ked viac by sami pozdavalo nieco na styl Puta z DrD2, alebo extra stress check pre pomocnokov - Vernost.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Mě tady jen tluče do očí ten rozdíl - buď si vezmu normální aspekt, nebo za ten samý aspekt dalšího tvora, který má vlastní akce a zdarma navíc 6 dovednostních bodů. Nemusím být munchkin, aby se mi ta druhá varianta zdála lepší...Vallun píše:1) chceš hrát tak gamsiticky, že by to vadilo?
Hmm... Dívám se, že jsem to včera nečetl úplně dobře. Speciality jsou věc, co jsme do Příběhů z Fate vyhodili (protože je to prakticky to samé, co aspekty, jen se to jinak jmenuje), takže jsem tím včera rychle listoval. Hm. I tak mi to přijde trochu divné... budu se nad tím muset zamyslet.crowen píše:Fate 2e na strane 25 pise, ze za investovanie jedneho bodu schopnosti do pomocnika pomocnik dostane jeden aspekt, ktory mu da rovnaky pocet bodov, ako pri tvorbe normalnej postavy.
Teda ze hrac obetuje 1B schopnosti, ziska pomocnika s jednym aspektom, a moze mu rozdelit 6 bodov medzi schopnosti.
Ono je to tak prakticky domluvené... Urcuner bude mít svou gondolinskou čepel, Ingwar bude mít psa, Aelfric bude mít trpasličí loutnu... původně jsem nechtěl té gondolinské čepeli dávat nějaké fixní bonusy, ale asi bude třeba té čepeli nějaké bonusy mechanicky dát (třeba +2 k boji), když bude pes takhle zvýhodněný a loutna má nějaké kouzelné schopnosti taky mechanicky. Hm. Podvědomě jsem se tomu chtěl vyhnout (Středozemě je spíš postavena na tajemství, než na explicitních bonusech), ale asi nebude zbytí.Quentin píše:...Všichni si vezměte 4 aspekty + 24 bodíků na skilly + nějakou specialitu...
Ok, ještě to promyslíme a probereme.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Ecthelion - každý aspekt se dá tím spíše obrátit proti postavě;) Ale jako chápu, třeba já mám psy rád, ale ve hrách se je bojím mít, protože přijít o psa byť ve hře je nemilé...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Vsak ten pes bude vediet hryzt a brechat aj ked do neho neinvestujem ten aspekt a budem ho mat v rovnakej mook kategorii ako kona. Akurat, ze pribehovo k nemu nebudem citovo priputany, a ked ho skreti nakrmia sipmi, tak si kupim druheho, namiesto krutej krvavej pomsty, alebo hladania vzacneho protijedu na skreti jed => chudobnejsi pribeh.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Příběh snad nemusí být chudší, ale bude jiný...výběr psa, kontakty mezi chovately... situační vtípky na jejich účet a pod.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Ecthelion: Ten meč může bejt dobrej i bez číselnýho bonusu.
Crowen: Aspekt může reprezentovat jen, že je to důležitá část postavy. Díky tomu budeš mít jistotu, že se to dostane do příběhu. Samotný mechaniky toho psa (hp, skills) už se tvojí postavy/aspektů/skillů týkat nemusí.
Ale už vám tu spamovat nebudu
- Září v přítomnosti nějakého typu (nebo všech) nepřátel.
- Je odolný, nerezne, netupí se, snadno se nezlomí.
- Je legendární. Lidé tě respektují, skřeti se tě bojí.
- Je neskutečně ostrý. Při každém úspěšném úderu něco utne (zbraň, kus zbroje, končetinu)
- Je prokletý. Zranění jím způsobené nelze vyléčit.
- etc.
Crowen: Aspekt může reprezentovat jen, že je to důležitá část postavy. Díky tomu budeš mít jistotu, že se to dostane do příběhu. Samotný mechaniky toho psa (hp, skills) už se tvojí postavy/aspektů/skillů týkat nemusí.
Ale už vám tu spamovat nebudu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Ano, ale Fate 2e funguje trochu jnak než Fate v Příbězích Impéria. Zaprvé, jeden bod dovednosti je spíš jedna úroveň dovednosti (což oproti "příběhovému" jednomu bodu zvedá hodnotu), navíc se podle doporučeného nastavení ve F2 nepočítají speciality do pyramidy dovedností (čímž se ještě víc zvedá "přepočítaná hodnota" do bodů podle Příběhů). A další důležitá věc - pokud investuješ do speciality body, ale nepojistíš si ji aspektem, můžeš přijít nejen o tu specialitu, ale i o ty body (aspoň tak jsem to pochopil já).crowen píše:Fate 2e na strane 25 pise, ze za investovanie jedneho bodu schopnosti do pomocnika pomocnik dostane jeden aspekt, ktory mu da rovnaky pocet bodov, ako pri tvorbe normalnej postavy.
Teda ze hrac obetuje 1B schopnosti, ziska pomocnika s jednym aspektom, a moze mu rozdelit 6 bodov medzi schopnosti.
To znamená, že abys o psa (a všechny bodové investice) nepřišel, musíš do něj dát aspekt. To ti zaručuje, že pes neumře, nebo - podle F2 - ti jako aspekt alespoň bude zdrojem FP. Protože je to "integrální součást" tvé postavy. Když k tomu přičtu tu zvýšenou hodnotu dovednostního bodu, znamenalo by to, že investuješ aspekt a např. 3 dovednostní body, aby tvůj pes měl jeden aspekt a 6 bodů do dovedností. Nebo investuješ ty (příkladové) 3 body do psa bez aspektu, pak jednou o psa přijdeš, a aby sis mohl koupit/vycvičit nového psa, budeš potřebovat utratit další body.
Tohle všechno může vyjadřovat už sám aspekt. Ty další nápady jsou fajn (jen tyhle konkrétní mi přijdou možná trochu moc "přeurčené", co se týče fikce).Quentin píše:Ten meč může bejt dobrej i bez číselnýho bonusu.
- Září v přítomnosti nějakého typu (nebo všech) nepřátel.
- Je odolný, nerezne, netupí se, snadno se nezlomí.
- Je legendární. Lidé tě respektují, skřeti se tě bojí.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Goran
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Tak do toho taky rejpnu.
Běžný pes má nějaké dovednosti, nejspíš nějaký aspekt. Běžného psa si může pořídit každý, stejně jako běžného koně nebo běžný kvalitní meč.
Aspekt znamená, že pro mě ten pes je nějak důležitý. A nejen pro mě, i pro celý příběh. Jestli bude schopnější než běžný pes už není jasné, ale rozhodně by neměl být míň schopný, spíš schopnější.
Kdyby to mělo být striktně tak, že pes umí jenom to, co mu hráč koupí za body na rozvoj své postavy, tak by bylo výhodnější mít obyčejného psa, který taky štěká, hlídá a pomáhá v boji, než mít aspektovaného psa, do kterého musím vrazit aspekt a dejme tomu 6 dovednostních bodů, aby se tomu neaspektovanému psovi vyrovnal. Odměnou za to je, že ten pes je věrnější a má příběhovou imunitu, což je tak akorát protiváha za aspekt, ne za aspekt a čtvrtinu všech dovedností.
Co bude navrch by už hráč nějak platit měl. Klidně to může být i nějak zvýhodněné (1:2? jeden aspekt za jeden bod je moc, ale zase bod ve specialitě má nižší hodnotu než bod v dovednosti IMHO), ale nemusí.
Podobně mít kvalitní meč (normálně žádný pravidlový efekt, ale proti špatně vybavenému soupeři kvůli tomu můžu získat bojovou výhodu a např. popsat, jak přesekávám nekvalitní skřetí tesáky) by mělo jít bez zvláštního aspektu do meče, měl by to být vedlejší efekt aspektu "bohatý", "kníže" nebo "trpaslík". Meč který je jištěný aspektem by měl mít tuhle vlastnost v základu, navíc možnost použít aspekt normálně na bonus (nezávisle na tomto), a další efekty by už měly být placené stejně, jako když majitel psa nemá obyčejného bojového vlkodava (vybavení jako každé jiné, s aspektem "hraničář" by možnost si ho pořídit bez charakterových bodů měla jít automaticky), ale nějakého lepšího, měl by za jeho zvláštní schopnosti platit zvlášť.
Alternativou je zakázat jakákoli zvířata kromě koní, pokud si je dotyčný nekoupí za aspekt, ale to mi přijde omezující.
Běžný pes má nějaké dovednosti, nejspíš nějaký aspekt. Běžného psa si může pořídit každý, stejně jako běžného koně nebo běžný kvalitní meč.
Aspekt znamená, že pro mě ten pes je nějak důležitý. A nejen pro mě, i pro celý příběh. Jestli bude schopnější než běžný pes už není jasné, ale rozhodně by neměl být míň schopný, spíš schopnější.
Kdyby to mělo být striktně tak, že pes umí jenom to, co mu hráč koupí za body na rozvoj své postavy, tak by bylo výhodnější mít obyčejného psa, který taky štěká, hlídá a pomáhá v boji, než mít aspektovaného psa, do kterého musím vrazit aspekt a dejme tomu 6 dovednostních bodů, aby se tomu neaspektovanému psovi vyrovnal. Odměnou za to je, že ten pes je věrnější a má příběhovou imunitu, což je tak akorát protiváha za aspekt, ne za aspekt a čtvrtinu všech dovedností.
Co bude navrch by už hráč nějak platit měl. Klidně to může být i nějak zvýhodněné (1:2? jeden aspekt za jeden bod je moc, ale zase bod ve specialitě má nižší hodnotu než bod v dovednosti IMHO), ale nemusí.
Podobně mít kvalitní meč (normálně žádný pravidlový efekt, ale proti špatně vybavenému soupeři kvůli tomu můžu získat bojovou výhodu a např. popsat, jak přesekávám nekvalitní skřetí tesáky) by mělo jít bez zvláštního aspektu do meče, měl by to být vedlejší efekt aspektu "bohatý", "kníže" nebo "trpaslík". Meč který je jištěný aspektem by měl mít tuhle vlastnost v základu, navíc možnost použít aspekt normálně na bonus (nezávisle na tomto), a další efekty by už měly být placené stejně, jako když majitel psa nemá obyčejného bojového vlkodava (vybavení jako každé jiné, s aspektem "hraničář" by možnost si ho pořídit bez charakterových bodů měla jít automaticky), ale nějakého lepšího, měl by za jeho zvláštní schopnosti platit zvlášť.
Alternativou je zakázat jakákoli zvířata kromě koní, pokud si je dotyčný nekoupí za aspekt, ale to mi přijde omezující.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!
R.I.P.
R.I.P.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Moc díky za všechny nápady, kluci. Teď to s crowenem a Bubákem řešíme (jak se to nakonec udělá) a dáme vědět, jak to domyslíme.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Jenom, takovej rejpavej - vzhledem k tomu, kdo všechno hraje - nebylo by lepší prostě hrát? v tom složení bych se neobával, že by někdo ninjoval díky lepším statům ostatní:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Stíny Angmaru
"Problém" je totiž v tom, že Fate není "take and play" hra, ale spíš jakási stavebnice, ze které si hráči tu hru sami složí. (Ale asi mnohem menší stavebnice, než třeba GURPS.) Proto se musí hodně věcí domluvit a připravit.Vallun píše:Jenom, takovej rejpavej - vzhledem k tomu, kdo všechno hraje - nebylo by lepší prostě hrát? v tom složení bych se neobával, že by někdo ninjoval díky lepším statům ostatní:)
Já osobně toto téma sleduji nejenom pro výsledek (na zápisy se strašně moc těším ), ale i kvůli té přípravě samotné. Jak "nadesignujete" pomocníky, kouzelné předměty, kouzla, ale i "obyčejné" zbraně a zbroje, to všechno mě velmi zajímá.
Nenechte se rušit...
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stíny Angmaru
Vlkodava Adhba nakonec vyřešíme tak, že si crowen vezme dovednost Psovod, skrze kterou mu bude rozdávat příkazy (a podle hodu se určí, nakolik je pes pochopil/zvládl naplnit)... a vlkodav sám bude cizí postava, kterou budu řešit pravidlově sám. Je to asi nejlepší řešení z toho hlediska, že se to nezvrhne v to, že pes bude "druhým útokem", ale bude skutečně společník s tím, že se bude řešit jeho příběhové zapojení. Asi nejvíc mi to sedí k lehce "pravidlově nejasné" Středozemi.
Crowen si ještě vezme aspekt, aby vyjádřil výjimečný vztah právě s Adhbem.
Crowen si ještě vezme aspekt, aby vyjádřil výjimečný vztah právě s Adhbem.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů