Grafické zpracování a typografie

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
exi
Příspěvky: 38
Registrován: 17. 7. 2020, 18:58

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od exi »

Smrq: Dělá ti ti to teď u všech obrázků, nebo jenom u obrázků z Aliena? A jestli jenom z Aliena, zkoušel jsi to nějak "hacknout", třeba ten image vyscreenshotovat a pak to teprve hodit do indesignu, jestli to dělá pořád? Tim bys mohl zjistit, kde je zakopanej pes.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od smrq »

S jiným pozadím jsem to nezkoušel, ale tohle je specifické. V podstatě černá plocha a hromada malých teček. Na běžné fotce si té komprese moc nejde všimnout, tady to bije do očí. Ale večer si podobné hvězdné nebe udělám a vyzkouším.
Vyscreenovaný obrázek nepomůže. Já tam používám efekty na bloky textu. Je to na velkém množství stránek. A taky průhlednost na takových páscích u rámečků s texty, to je defakto na každé stránce (ale to by se dalo obejít a nedělat průhledné).
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od York »

smrq píše: 25. 12. 2022, 08:37A nedělá to jen na renderu, projeví se to hned při práci.
Znamená to, že jsi z toho už zkoušel udělat pdfko? Je totiž možný, že to rozmazává jen při zobrazení v indesignu, ale v pdf to bude v pohodě.

Při exportu do pdf se případně dá nastavit komprese obrázků, tak ji kdyžtak zkus změnit.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od smrq »

Ano, zkoušel. Je to i v renderu. :(

Edit: ale ono to v renderu dělá jen na té druhé stránce, kde mám jen vektorové logo s transparenci na 70% (viz ten obrázek výše). Tak to prostě zruším a bude.
Ale i tak to nechápu a fakt by mě zajímalo, čím to je.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Ecthelion »

Musim rict, ze v cs5 se mi tohle nikdy nestalo. A to pouzivam pruhlednost docela dost. Ale kdyz nad tim premyslim tak hlavne na raytrove objekty. Asi bych zkusil prevest ten objekt na rastr a zkusil co to udela.

Alternativne udelej ten efekt primo ve Photoshopu. Do InDesignu muzes linknout primo psdcko tak ti zustane flexibilita pro pozdejsi upravy.
Za tento příspěvek děkují uživateli Ecthelion:
smrq
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
boubaque neprihl.

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od boubaque neprihl. »

Jo, v CS5 se mi to delo urcite, problem byla vzdycky pruhlednost. Dokonce pruhledny ppzadi vytvarelo v tisku jemne sedy ramecek. V CS6 (kterou pouzivam doted) si nejsem jisty, mozna to nedela, mozna jsem to nejak vyresil, kazdopadne, pokud jsem to vyresil, nevim jak :(
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od smrq »

Už jste se setkali s tím, že by font nešel v InDesignu prohnat přes funkci GREP na ostranění jednoznakových předložek?
Ve Vetřelci používán font Gotham a jak spustim v GREPU najít a zaměnit, odstřelí mi to za předložkou celý text pryč z textového rámečku (někde tam je, ale nejde vidět). Když font vyměním, je to v pořádku a všechno proběhne, jak má.
Zkoušel jsem i to, že to aplikuju na font, kde GREP funguje a pak teprve text změním na písmo Gotham, ale chyba se projeví hned poté.
Máte s tím někdo zkušenosti?

EDIT - tak to nedělá jen v GREPu. Jak zkusím dát mezeře za předložkou pevnou mezeru, hned mi to ten problém udělá taky. :(
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Markus »

Mezi fontem a GREP by neměla být žádná souvislost – reálně je to psané prostě jako znaky a ten font to jenom vykresluje. Můžeš stisknout Ctrl + Y a podívat se do plaintextového zobrazení, v čem je problém. Můj tip je, že ve fontu nemáš znak pro nedělitelnou mezeru.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od smrq »

Hmm... plaintextovému zobrazení nerozumím, posílám náhled.
Ale zjistil jsem, že Pevná mezera je v InDesign ještě jedna, označená fixed width. A s tou mi to již funguje. Takže v grepu jsem zadal jako zaměnit na konci malé s.
Jen netuším, jestli si jejím použitím nezadělávám na nějaký problém do budoucna. :/
(Jdu zkusit ve fontu najít tu pevnou mezeru, mohlo by to být tím.)
Přílohy
chyba.jpg
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od ShadoWWW »

Takže evidentně ti v tom fontu chybí znak pro ^s mezeru. Lepší by bylo si ji do fontu doplnit a použít ji než používat mezeru ^S. Jestli chceš vidět její slabé místo, mrkni do prvního vydání JaD, kde si můžeš na některých řádcích všimnout, že mezera za jednopísmennými předložkami je jiná než zbytek mezer na tom řádku. Oproti tomu druhé vydání JaD už správně používá ^s, takže mezery na řádku jsou všude stejné.
Za tento příspěvek děkují uživateli ShadoWWW:
smrq
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od smrq »

Tak jsem si otevřel FontForge a teda vůbec nevím, kde ta pevná mezera je. Marně hledám nějaké vyhledávání.
Unicode by mělo být U00A0. Netuším, kde to najít.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od boubaque »

Ve FontForge bys mel mit nejakou tabulku znaku, kde tu pevnou mezeru vyhledas. Ale uz jsem to nemel otevrene nekolik let a i predtim se mi v tom blbe orientovalo.

Jeste me ale napadlo, ze muze mit pevna mezera jen nejak blbe nastavenou sirku, na nejaky nesmysl, ktery je sirsi nez cely radek (protoze ti to evidentne nevykresluje ani ty predlozky/spojky).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od smrq »

Tak jen pro pořádek, Markus měl pravdu a celá rodina fontů neměla dodělanou nedělitelnou mezeru. Problém vyřešen, díky za pomoc.
Za tento příspěvek děkují uživateli smrq tito uživatelé (celkem 2):
Markus, ShadoWWW
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 296
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Pan Bača »

Musím říct, že se mi teď při sazbě Duchů Slaniska hodně osvědčilo vyřešit si pevné mezery, promazání nadbytečných mezer, nahrazení spojovníků pomlčkou apod. ještě ve wordu.
Jak jsem to někde neudělal, hned se mi to vrátilo zpět.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od boubaque »

Já jsem to vždycky dělal jako jednu z prvních věcí v InD, protože se to dělá snáz než ve Wordu.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů