PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17463
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od York »

Pieta píše: 28. 3. 2023, 12:26 Já jsem ve skutečnosti jedničku nikdy nehrál, takže vlastně moc nevím, co se tam dělo (:
Vygoogli si "Diablo I ending".
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od eerieBaatezu »

Bez hraní a dohrání bych na to nekoukal.
Obrázek
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1746
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Corny »

Jezus píše: 28. 3. 2023, 12:14 Takže byl kamarád efektivní v zabíjení monster až tak, že tě skoro nepotřeboval (nepotřeboval zdvíhat efektivitu). Reálně tak zabíjel za dva. Představ si, že byste byli na obtížnosti (nebo části hry), kde by už nestíhal a ty by ses k tomu dostal taky - byly byste ještě efektivnější. Prostě jsi dokázal moje tvrzení, které jsi před tím rozporoval :-)
Nedokázal, protože vycházíš ze spousty ničím nepodložených spekulací ohledně herních mechanik, obtížnosti a synergie, které v té hře zkrátka nejsou.

A jelikož novější hry to zpravidla zvládají daleko lépe, tak nic divného na tom si na to stěžovat nevidím ;) Třeba nějaké formy adaptace obtížnosti, sdílení lootu a expů, apod. Ano, diablo II je stará hra, je pochopitelné, že to ještě neuměli. Což ale neznamená, že není korektní říct, že to tehdá moc nefungovalo.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Jezus
Příspěvky: 2616
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Jezus »

Pieta píše: 28. 3. 2023, 12:26 Já jsem ve skutečnosti jedničku nikdy nehrál, takže vlastně moc nevím, co se tam dělo (: Ale dvojka to celé dost autoritativně podala tak, jako že smůla, zlo je stejně věčné...
Jop. Což jako na jednu stranu "sucks", na tu druhou "ok, holt potřebovali pokračování..." což jsou ty hlavní důvody... ale v zásadě to sedí to té atmosféry a právě toho věčného boje, věčného zápasu se zlem, které nabírá na síle, je potlačováno a znovu se vrací... ono se to z té dvojky tak nezdá, ale jednička se snaží být do jisté míry horror :-)

Mimochodem mě zase minula trojka, ale mám pocit, že ta ti nakonec taky dost "bere" to vítězství. Tyrael myslím nějak zradí, roztříští Worldstone a tím vpustí síly Pekla (a asi i Nebe) na Svět (nazývaný Sanctuary). Takže zastavíš Diabla, pak Bhaala, aby nakonec stejně přišli démoni :-D
(Ale brát s rezervou, v tomhle už dost tápu a nezajímá mě to natolik, abych si to dohledával :-) ).
Corny píše: 28. 3. 2023, 12:45 Nedokázal, protože vycházíš ze spousty ničím nepodložených spekulací ohledně herních mechanik, obtížnosti a synergie, které v té hře zkrátka nejsou.
Jasně. Já tvrdil, že jsi ve dvou (a více) efektivnější v zabíjení monster. Ty jsi řekl, že s kamarádem to bylo tak rychlý, že jsi ani nestíhal něco pořádně zabíjet (a to mají nepřátelé dvojnásobek životů a dvojnásobek expů). To fakt nedokazuje vyšší efektivitu :think:

Synergie ve hře samozřejmě jsou - spojenci sdílí paladinovu auru, což boostuje nekromancerovi miniony, totéž s barbarovým bojovým řevem, nekromancerovými kletbami oslabená monstra jsou snažším cílem pro bojová povolání apod. Někdy se podívej, co s nepřáteli dělá paladinská aura Trnů, kterou nesou monstra oživená nekromancerem. Některé části hry pak už nemusíš ani hrát, prostě jdeš :-D

Expy se ve dvojce samozřejmě sdílí, když jsi v partě (zlato myslím taky, jen ten gear je problém). Takže jediný, kdo tu mluví v nepodložených (či doslova mylných) spekulacích jsi ty.

Na tom, že to pozdější hry dělají lépe, fakt není nic divného a na tom se shodneme. Ty jsi ale tvrdil, že to D2 dělá dost špatně, což prostě není pravda a jsou to poměrně silná slova od někoho, kdo to hrál chvíli, zakládá to na zkušenosti se schopnějším spoluhráčem a evidentně tomu moc nerozumí :-)

A hlavně, já tvrdil, že se vyplatí spojovat síly. To jsi dokázal hrou s tím nekromancerem (i když jsi evidentně nevěděl, že sdílíte expy).

Ostatně D2 se on-line hraje dodnes. To něco naznačuje.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1746
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Corny »

Ta věta, na kterou jsem reagoval, byla trochu delší než "More people = Faster kills" ;) Každopádně pokud ti dohrání čtvrtiny hry připadá jako nedostatečně relevantní "chvíle" a přijde ti jako "good gameplay" a dobrý příklad mechanické "synergie" u takovéhle hry, když jeden hráč bruslí hrou dvě obrazovky před tebou, vyžírá loot a s trochou štěstí je i tak daleko, že nedostáváš expy (které se sdílejí v určité blízkosti), ty jen procházíš vyprázdněné lokace, a baví tě to, tak asi nemá moc cenu se o tom dál bavit :) Zejména pokud ti přijde na místě odbíjet kritiku hry stylem "Hrál jsi to jen pár hodin, tomu nerozumíš".
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17463
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od York »

Corny píše: 28. 3. 2023, 12:45 A jelikož novější hry to zpravidla zvládají daleko lépe.
To asi bude ten druh pravidla, který prakticky nikdy neplatí :think:
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18549
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Corny píše: 28. 3. 2023, 12:45A jelikož novější hry to zpravidla zvládají daleko lépe, tak nic divného na tom si na to stěžovat nevidím ;) Třeba nějaké formy adaptace obtížnosti, sdílení lootu a expů, apod. Ano, diablo II je stará hra, je pochopitelné, že to ještě neuměli. Což ale neznamená, že není korektní říct, že to tehdá moc nefungovalo.
Tak balancování multiplayeru je věčný problém, protože tam nevyhnutelně vzniká meta a neustále se to pohybuje. Třeba vyrozuměl jsem, že PoE má normálně PvP systém, ale doslova nikdo ho nepoužívá (experimentálně oveřeno), protože jak je hra nastavená, tak to prostě nedává smysl. A nejde ani o balancování postav, jako spíše přímo aspektů systému, v nerovnováze nejsou primárně postavy, nýbrž DPS vs životy, do míry, že povolání vlastně nehrají moc roli, a kdo dá první ránu, vyhrává.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Jezus
Příspěvky: 2616
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Jezus »

Corny: Ne. Reagoval jsi doslova na tu větu, o kousek výše cituji tvůj citát, kde jsi přesně tu větu citoval :-)

Že neudržíš nit a diskutuješ o něčem jiném (nebo to zpětně tvrdíš), není můj problém. Stejně jako že jednou věcí (zábavnost gameplaye) zkoušíš argumentovat proti jiné věci (efektivita zabíjení monster ve dvojici, potažmo existence synergií mezi povoláními).

Pokud ti čtvrtina hry nestačila na to, aby sis té synergie všiml, tak jen krčím rameny. Navíc jsi prohlašoval, že se nesdílí expy, což mi teda přišlo, že fakt nevíš, o čem mluvíš (nebo si to nepamatuješ). Po tvém upřesnění to dává smysl, ale zase nedává smysl, aby sdílené byly (a synergie fungovaly), když vlastně nehrajete spolu, jen jste na jedné mapě :-)

Na to, že je totiž někdo o dvě obrazovky jinde a ty ho nestíháš jen valím oči. Nevím co na to říct, mě se to nikdy nestalo. Buď měl fakt mnohem vyšší level (na což jsem poukazoval a ty jsi tu informaci neposkytl, jen jsi se schoval za to, že spekuluji - co mám jiného dělat?), nebo jsi byl prostě mnohem horší hráč, nebo jste nehráli doopravdy "spolu". Jinak si to neumím vysvětlit.

O "good gameplay" jsem nemluvit. Říkal jsem, že existuje důvod hrát to teamově a ten byl more people = faster kill. Ty jsi rozporoval už toto. Navíc jsi prohlásil, že nejsou ve hře synergie mezi povoláními. To ukazuje, že to buď nevíš, než lžeš. Fakt, že někdo hraje jinde a ty se za ním táhneš pozadu, protože tu hru neumíš, nemáš level, nebo na tebe "kamarád" kašle, mě vůbec nenapadl, nechtěl jsem o něm spekulovat ;-)

Já multiplayer moc nehrál, přesto jsem tyhle synergie a efektivní "čištění" ve hře zažil. Takže nevím. Buď "čtvrtina" (kam jsi se vlastně dostal? Další věc, co nevím a musím spekulovat) hry nestačila, nebo jsi zvolil špatnou kombinaci postav (neúměrný level). Ale připadá mi, že jsi to buď neuměl, nebo moc nepochopil, a teď zpětně hledáš mouchy (včetně toho, že evidentně nevíš o spoustě mechanik, o kterých já vím, a to jsem multiplayer moc nehrál...). Proto mé vyjádření, že tomu nerozumíš. Nejde o to, kolik jsi toho zahrál (byť to s tím souvisí, zejména, pokud jsi se fakt táhl prázdnou hrou :roll: ), ale jak působíš. Protože často říkáš věci, co nejsou pravda (nebo neříkáš to "B", kdy pravda být začnou).

Pokud se budeme bavit o tom, že existuje důvod se spojovat kvůli efektivitě (pokud ji umíš dosáhnout), ale stává se, že to není zábavné, tak jsme v jiné části diskuse (já si všiml, že o tom mluvíš, a nerozporoval to. Problém, je, že ti tím zkoušíš rozporovat i jiné věci :-) ) a ano, beru, že to může u D2 nastat na není to zábavné.

Věřím tomu, že v D3 to nějak řeší a snaží se i v D4, aby natáhli a hlavně udrželi co nejvíce hráčů. Na druhé straně, pokud hraješ s "kamarádem", co je "o level lepší" (buď má mechanicky ve hře víc levelů nebo jako gamer narozdíl od tebe daleko líp víc, co dělá), ale kašle na tebe, nepočká na tebe a bere ti loot, tak ti nepomůže sebelepší systém (pokud teda má pořád odměňovat za dobrou hru a ne jen rovnat lidi, aby s nestejnou snahou měli stejné výsledky).
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1746
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Corny »

Eleshar_Vermillion píše: 28. 3. 2023, 13:48 Tak balancování multiplayeru je věčný problém, protože tam nevyhnutelně vzniká meta a neustále se to pohybuje. Třeba vyrozuměl jsem, že PoE má normálně PvP systém, ale doslova nikdo ho nepoužívá (experimentálně oveřeno), protože jak je hra nastavená, tak to prostě nedává smysl. A nejde ani o balancování postav, jako spíše přímo aspektů systému, v nerovnováze nejsou primárně postavy, nýbrž DPS vs životy, do míry, že povolání vlastně nehrají moc roli, a kdo dá první ránu, vyhrává.
Jsem docela zvědavý na tu DIV, jak to bude realizovat. V DIII už byl multiplayer i docela zábavný, byť ne dokonalý, a jestli se nad tím hlouběji zamýšleli v pokračování, tak by to mohlo hodně zvednout atraktivitu té hry. Určitě nejsem sám, pro koho by to pak znamenalo mnohem větší důvod tu hru hrát, na rozdíl od singleplayeru. Byť se obávám, že bez oficiální kopie to asi nepůjde a momentálně se mi Blizzardu dávat peníze vážně nechce.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15052
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Pieta »

Já teda taky patřím k těm, co mají zkušeností spíš míň, ale multiplayer v D2 mě docela rychle pustil, protože jsem z něj měl dojem, abych tak řekl, že to je multiplayer, ale ne coop. Že je ve hře víc lidí, co tlučou každý zvlášť do stejných cílů. Neříkám, že tam nebyly nějaké synergie, třeba paladin zapnul auru a hned pomáhal, ale zas tak moc jsem necítil, že bychom si nějak vzájemně šli na ruku.

V Last Epoch mi to přijde o dost lepší. Jasně, ne vždycky věci fungují, někdy jako melee postava mám smůlu, protože slabší nepřátelé zmizí, dřív než k nim dojdu, a někdy kamarád odpálí velké kouzlo a já těsně předtím udělám s mojí postavou orbital bear drop a on kouzlí do prázdna... Ale třeba u bossů já tankuju, držím nepřítele na místě a přerušuju silnější útoky, kamarádi to zase přebírají, když nepřítel použije auru, se kterou nechci být v dosahu melee. Snažím se bosse otáčet, aby jeho útoky šly spíš na mě a ne moc na ostatní. Do toho má každý aspoň nějakou schopnost upravenou tak, aby fungovala i na spoluhráče, nebo aby jinak pomáhala všem. Prostě hodně cítím, že spolu toho zvládáme o dost víc, než každý zvlášť.

A to ani nemluvím o synergiích v designu schopností - třeba když vím, že jsem ve skupině s někým, jehož rogue hodně rozdává bleed, tak jako primalist můžu
- používat schopnosti, které taky dávají bleed, protože se mezi sebou stackuje bez omezení
- používat schopnosti, které pomůžou mému i jeho bleedu, třeba které snižují physical resistance
- používat schopnosti, které využijí jeho bleed - třeba vyvolat raptora, který umí dávat větší zranění nepřátelům, co už krvácejí
- používat schopnosti, které přímo interagují s krvácením - třeba naučit raptora talent Dripping Blood, který při zásahu krvácejícího nepřítele všemu jeho krvácení zvýší rychlost "tikání".
Pokud místo toho bude kamarád rogue, který je zaměřený na blesky, tak jako primalist můžu být třeba lepší tank, protože blesky typicky rozdávají statusy, které způsobují zranitelnost na stun, a primalist rád rozdává stun drsnějším nepřátelům. A takhle skoro vždycky přijdu na nějaký důvod, proč jsem rád, že je tam se mnou kamarád, který dělá to či ono.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15052
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Pieta »

Ale pořád to samozřejmě nemá na hry, které jsou celé designované na coop, třeba Division, kde jeden člověk palbou drží nepřítele v krytu a druhý ho zatím obchází, aby na něj měl lepší úhel.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17463
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od York »

Zrovna v d2 je obrovskej rozdíl, na jakou hraješ obtížnost. Na hell jsou totiž prakticky všechny potvory na něco imunní a některý i na víc druhů damage, takže každá postava v partě pak řeší jiný potvory.

Problém ale je s nízkou motivací grupovat, která je daná hlavně tím, že s počtem hráčů rostou životy potvor, takže zabíjíte pořád to samý, jen je vás na to potřeba víc (zatímco v Diablu 1, jestli si správně pamatuju, tohle nebylo a v partě jste mohli jít na silnější potvory). Tohle je vlastně začátek "moderního designu", kterej se snaží vyřešit "problémy" class&level systému bez porozumění class&level systému. Vrchol toho je retail WoW, kde se nám stalo, že jsme šli dungeon v sestavě tank level 67 a zbytek kolem šedesátky a tank dostával těžce po čuni, a vyřešili jsme to tím, že šel tankovat level 60, protože on od těch samejch potvor dostával řádově menší damage. Jak tohle můžou designéři považovat za dobrej nápad je mi záhadou.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15052
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Pieta »

York píše: 28. 3. 2023, 15:15Zrovna v d2 je obrovskej rozdíl, na jakou hraješ obtížnost. Na hell jsou totiž prakticky všechny potvory na něco imunní a některý i na víc druhů damage, takže každá postava v partě pak řeší jiný potvory.
Zrovna z tohohle žádnou radost nemám. Nucený coop je fuj, ať je to tím, že nepřátelé mají hromady imunit, aby na ně nikdo nebyl moc dobrý, nebo třeba tím, že nepřátelé mají schopnosti, od kterých musí pomáhat kamarádi (à la Left 4 Dead nebo Vermintide). Neříkám nemít to tam občas, pro zpestření, ale když to dělají úplně všichni kromě řadových nepřátel, je to opruz. Milionkrát radši hru, která mi dá dobrý důvod, proč být v partě, než hru, co mě potrestá, jakmile si řeknu, že na pár vteřin potřebuju odběhnout někam bokem.
York píše: 28. 3. 2023, 15:15Problém ale je s nízkou motivací grupovat, která je daná hlavně tím, že s počtem hráčů rostou životy potvor, takže zabíjíte pořád to samý, jen je vás na to potřeba víc (zatímco v Diablu 1, jestli si správně pamatuju, tohle nebylo a v partě jste mohli jít na silnější potvory). Tohle je vlastně začátek "moderního designu", kterej se snaží vyřešit "problémy" class&level systému bez porozumění class&level systému. Vrchol toho je retail WoW, kde se nám stalo, že jsme šli dungeon v sestavě tank level 67 a zbytek kolem šedesátky a tank dostával těžce po čuni, a vyřešili jsme to tím, že šel tankovat level 60, protože on od těch samejch potvor dostával řádově menší damage. Jak tohle můžou designéři považovat za dobrej nápad je mi záhadou.
Já teda mám strašně rád hry s normalizací úrovní, protože potom se mnohem líp hledají spoluhráči. Ale musí se to umět, a tohle zní, jako že to někdo neuměl.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17463
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od York »

Pieta píše: 28. 3. 2023, 15:30 Já teda mám strašně rád hry s normalizací úrovní, protože potom se mnohem líp hledají spoluhráči.
Na to úplně stačí zmírnit tempo růstu síly postav s úrovní. V Anarchy Online spolu v pohodě grupovaly postavy s levlem 120-200, což byl rozdíl klidně dva roky hraní.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15052
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Pieta »

Tak to bych asi radši hrál hru, kde po dvou letech hraní poznám, že jsem se někam posunul. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host