[FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Hraní 'Dark Stars and Bleeding Hearts' ve Fate Core
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

[FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Bifi »

Hráči: Boubaque, Bifi, Aljen, GM Ecthelioni
Spôsob a frekvencia: Roll20 (https://app.roll20.net/campaigns/details/133186), 1x za 14 dní, možnosti najmä streda a nedeľa
Systém: FATE v nejakej podobe (rodí sa z toho čosi medzi FATE Core a Diasporou)
Setting: hard SF, prvky Dark Heresy (inkvizícia vo WH40K)

Status:
Prebiehajú prequely a dopilovávanie postáv. Prvé zápisy ready tu.
Archív zhrňujúci prvky prostredia (t.j. diskusiu o clusteri, viere atď.) je tu.

Pre archiváciu - hlavné klany (rody, syndikáty) v clusteri sú:
Rod Gordon-Lau
Klan Wardar (správne?)
Syndikát de Bosch Ráhman
Aliancia Maeda-Takehito ("Aliancia")
Dynastia Roberts
Krax Industries (Van Krax)
ešte nejaký?
Medzi ďalších významných hráčov patrí Imperiálna Ekleziarchia (viacero rôznych ustanovizní) a Konfederácia Živého Svetla.

Obsah diskusie:
prvky prostredia a diskusia (s. 1 až 4)
tech indexy (s. 7)
mapa subsektoru (s. 7)
popis systému Nový Čenaj (s. 7)
popis systému Studňa (s. 7)
popis systému Anandara (s. 8 )
popis systému Gutta Tristis (s. 9)
náčrt cirkevnej štruktúry (s. 9)
tabuľka intenzity viery podľa spoločenskej úrovne (s. 11)
skilly a psykerstvo (s. 12)
popis systému Ghor (s. 14)
zoznam skillov pre tvorbu postavy (s. 15)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od boubaque »

Já jen potvrzuju zájem a (budoucí) účast. Jen bych rád, kdybychom nějak společně dali dohromady prvky prostředí, ať máme trochu podobné představy (vzhledem k tomu, že já nejsem ve sci-fi dvakrát kovaný :)).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Ecthelion »

Také potvrzujeme zájem a účast! :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Bifi »

Tento týždeň som ešte na cestách, a k mojim Dark Heresy príručkám sa dostanem až v pondelok.

IMHO najdôležitejšie je určiť, kto bude robiť GMa. Ja by som hral ako hráč veľmi rád. Mám tiež pocit, že ako GM by som mohol mať časové problémy s prípravou, ale snáď by sa dalo.

Takže z brucha nejaké základné princípy prostredia WH40K - to neznamená, že ich máme prebrať, veľmi rád budem ak z nich "uvaríme" niečo nové. Tieto princípy sú "za" settingovými prvkami ako cisár v stázovom poli, ktorému sú denne obetované tisíce duší, či správna štruktúra Impéria alebo Rády Inkvizície.

1. Ohromná, neľudská mierka všetkého. Časovo (v Impériu sa píše 41. milénium, ľudia s prístupom k vhodným technológiám žijú aj 300-400 rokov) aj priestorovo - ohromné vzdialenosti, stámilióny hviezd a poväčšinou mŕtvych, nehostinných alebo opustených planét. Impérium samotné je obrovské, obsahuje milióny planét, a samozrejme potrebuje masívny správny systém (občas sa na niektoré planéty na pár storočí zabudne a tak). Základná priestorová jednotka ohraničujúca hru je sektor (v príručkých je popísaný sektor Calixis), a najmenšou je planéta. Teda planéta síce môže mať rebelov alebo čo, ale má planetárnu vládu a typicky je nejakého typu (agri-svet, cirkevný svet, hive world, výrobný svet, rekreačný svet a pod., čo je samozrejme trochu tupé). Medzi sektormi sa cestuje týždne, mesiace až roky, vnútri sektoru sa cestuje dni až týždne. Lode, ktoré necestujú warpom, lietajú po trasách, ktoré sa merajú v desiatkach a občas aj v stovkách rokov. Obrovské lode, organizácie a budovy. Kulty a konšpirácie s tisíckami členov.
BTW vo FATE Diaspora sa vyrába malý prepojený lokálny cluster asi 5-8 svetov, ale tie by sme mohli zasadiť do širšieho kontextu.

2. Vesmír je nehostinné miesto. Trocha vychádza z predchádzajúceho, ale zároveň má čosi od Lovecrafta. Napriek neskutočnej mierke Impéria je to stále len fliačik svetla v nehostinnej temnote. Jeho hranice sú neustále ohrozované cudzími a nepochopiteľnými rasami, zvnútra korupciou, kultmi, pôsobením konšpirácií a Chaosom, a samozrejme nám známy priestor, t.j. dimenzie, ktoré vnímame našimi zmyslami ako pevnú realitu, sú len tenkou škrupinkou na bublajúcom oceáne Warpu. Podstatná časť zdrojov Impéria ide na udržiavanie akej-takej stability - od masívnej vojenskej mašinérie (Impérium je v nepretržitom vojnovom stave) cez Inkvizíciu, cirkev, policajný aparát, vymývanie mozgov a potláčanie mutácií a tak. Impérium je šedá, industriálne špinavá byrokracia, kde jediný, kto má slobodu a aký-taký prepych, je buď boháč (šľachtic, obchodník), vysokopostavený agent Impéria (napríklad významný klerik alebo Inkvizítor) alebo žije na okraji spoločnosti (heretici, pašeráci a pod.). Vesmír je okrem toho starý, plný pascí zanechaných už dávno vymretými rasami. Žijeme na hrobkách dávno vymretých a cudzích kultúr. Zlatý vek už bol. Teraz stojíme na kraji priepasti.

3. Jednotlivec vs. masy. Princíp nie nepodobný Star Wars. Spoločnosť tvoria šedé masy biliónov ľudí, či už sú to továrenskí robotníci, úradníci či ľudia na jej okraji ako zločinci, chudáci či mutanti. Títo sú akoby pasívna hmota, tvarovaná a ovplyvňovaná malým počtom silných, magnetických a outstanding osobností - významní šľachtici, heretici, inkvizítori, rogue obchodníci alebo generáli. Ľudia sú ovplyvniteľní a ľahko sfanatizovateľní. You are being watched. Okolo známeho heretika sa začnú zhromažďovať kulty, potom mu podľahne celá planéta, potom sa jeho vplyv začne šíriť sektorom. Celé jeho plemeno ho bude nasledovať po stovky rokov. Proste silný kontrast medzi "hviezdami" o ktorých je príbeh, a šedými, tvárnymi masami.

4. Knowledge is power. Imperiálna viera, dogmatizmus, nevedomosť, cenzúra a propaganda je normou. Akékoľvek poznanie je chránené vrstvami rituálov a mysticizmu. Okolo technológií sa vyvinuli kulty, ktoré dnes už jej samotným princípom ani nerozumejú a nie sú schopní ju reprodukovať. Špióni, zradcovia, tajné služby, assassinations, monitorovanie populácie atď. Slobodu myslenia si (viac-menej otvorene) môže dovoliť iba úzka vrstva na okraji spoločnosti: dobrodruhovia ako napríklad šľachtici z "podozrivých" rodov , rogue traderi (pololegálni kupci/pašeráci operujúci na okrajoch Impéria), lovci výnimočných xeno druhov či hľadaných zločincov, možno nejakí učenci pôsobiaci na kontroverzných kolégiách a pod.

5. Nikto nie je nevinný. Každý je hriešnik, zločinec alebo heretik, alebo sa takým stane pri vhodnej príležitosti. Chaos zasieva pochybnosť v ľudských srdciach. Kontakt s cudzou rasou korumpuje. Narábanie s archeo alebo xeno techom korumpuje. Čítanie starých kníh korumpuje. Používanie psychických schopností (ktoré majú zdroj vo Warpe) alebo prostriedku Chaosu korumpujú. Toto všetko je zakázané a potenciálne veľmi, veľmi mocné. Otázkou nie je, či stojíš na správnej strane, ale koľko "dobra" stihneš vykonať, kým padneš vlastným pričinením. Kedy siahneš po zakázaných prostriedkoch?

Ešte iné zhrnutie:

“In the grim darkness of the far future, there is only war.” -Warhammer 40,000 tag line
Dystopia. Xenophobia. The Dark Ages. Big Brother. The worst excesses of religious fanaticism. Roll all these elements into one big mass and ratchet it up to eleven. Welcome to the 41st millennium, a time when the Imperium of Man dominates the galaxy. It is not a fun place to live.

Humanity has collapsed into an intellectual and technological dark age, held tenuously together by faith and force of arms. Technology is barely understood by those few tech priests capable of operating complex machinery, and the manufacture and operation of high tech devices is as much a holy ritual--designed to appease the power of the machine spirits--as it is an act of craftsmanship. A labyrinthine and mind-numbingly incompetent bureaucracy barely copes with the Sisyphean task of running an empire of a million worlds. Feudal Planetary Governors rule with absolute authority, backed by the unnumbered legions of the Imperial Guard, an armed force trillions strong that takes the military disregard for the value of life and hauls it up to near unthinkable levels.

The Space Marines, genetically augmented, fanatically trained religious zealots, engage in systematic campaigns of holy war against the Imperium’s external foes while the Imperial Inquisition brutally suppresses the enemy within: rebellion, mutation, heresy, traffic with alien races, and the influence of daemonic powers. The systematic purging of entire worlds, an operation called “Exterminatus,” is considered a standard operating procedure whenever an Inquisitor deems that heretical taint or xenos influence runs too deep within a planet. Interstellar travel and communication is a hazardous venture, dependent on “psykers” who tap into the power of the hellish parallel dimension known as The Warp, a realm where our emotions are made manifest as daemons. Messages may arrive months, years, or even centuries too late, and every interstellar jump carries the risk of entire fleets being warped, consumed, or even possessed by cosmic horrors.

Ďalšie zdroje sa dajú nájsť tu:
http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Dark_Heresy - plus celá wiki (na hlavnej stránke http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Warhammer_40k_Wiki sú celkom užitočné základné odkazy)
http://darkheresy.wikia.com/wiki/Main_Page
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Main_Page

Príručky DH sa asi dajú nájsť v PDF-kách kdesi, ja som si kupoval originály. Pre informáciu, mám základnú príručku (veľa dobrého background/setting čítania, prípadne inšpirácia pre charakter koncepty), The Inquisitor's Handbook (použiteľné: veľmi dobré character backgrounds a kopa vybavenia s kúl popismi, inak veľa crunchy options pre DH), Disciples of the Dark Gods (kulty a pod., použiteľné pre GMa), Creatures Anathema (xeno rasy, príšery Chaosu, xenotech), The Radical's Handbook (radikálnejšie Rády, tech, schopnosti a tak, použiteľné možno ak by sa do centra hry dostala viac Inkvizícia), Ascension (vývoj postáv od Akolytov k Agentom, ale zároveň akoby nový systém keď hru prebrala Fantasy Flight, nejaké backgroundy a koncepty sú užitočné), Blood of Martyrs (cirkev a všetko okolo, vrátane špecializovaných postáv), Book of Judgement (kriminálny a právny systém, postavy typu sudcov, policajtov, vyšetrovateľov a tak, špeci tech).

Samozrejme, chcem to hrať menej "military" ako by naznačovali texty okolo WH40K wargames či Death Watch alebo Only War RPG... Preferoval by som osobné príbehy postáv z rôznou minulosťou a na rôznych priečkach spoločnosti, ktorých životy sú nejako dotknuté Chaosom a Inkvizíciou. Niektoré postavy môžu byť priamo Akolyti, niektoré Kontakty a niektoré priamo alebo nepriamo v priebehu hry kontaktovaní či vyšetrovaní Inkvizíciou... Ale to už hovorím o dosť konkrétnych predstavách, takže radšej ešte hoďme spiatočku a poďme sa prípadne baviť o tých princípoch. Akékoľvek konkrétne settingové elementy môžeme potom mix-and-match, rekonceptualizovať, vyhodiť, vymyslieť nové, whatever. BTW nemusíme ani prijať premisu jediného Impéria, môže byť viacero ríší (ako napr. v Burning Empires) alebo frakcií (rebeli a pod.).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Aljen »

kurna kurna chcem!

Katka ale nedovoli aby som zozral jeden vecer pre seba a nepomohol s Kubkom (dovoli ale sa casom zblazni, lebo Kubko je dost narocny na energiu okolia).
Skusim sa spytat ci predsa nejak dako nahodou ...
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Gediman »

Takže z brucha nejaké základné princípy prostredia WH40K - to neznamená, že ich máme prebrať, veľmi rád budem ak z nich "uvaríme" niečo nové. Tieto princípy sú "za" settingovými prvkami ako cisár v stázovom poli, ktorému sú denne obetované tisíce duší, či správna štruktúra Impéria alebo Rády Inkvizície.
To co jsi právě popsal má mezi /tg/ (a nejen jimi) svůj žargonový termín - "grimdark".

Více zde:
http://1d4chan.org/wiki/Grimdark

Jeho pravým opakem je potom "noblebright" :)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Bifi »

Aljen, pre Teba by sa určite ešte miesto našlo... (presnejšie, pri plánovaní vo Varne padlo Tvoje meno, Robove a Conlaiove ako potenciálne piate kolo u vozu...)

Gediman, dík za odkaz. Ten je užitočný a zachycuje veľa z toho, čo som chcel povedať aj ja (aj keď možno čosi navyše, čo je pre mňa menej dôležité). "Grimdark" som ako súhrnný termín nechcel použiť, chcel som ho rozobrať na elementy, ktoré ho tvoria, aby sa to dalo lepšie predstaviť a zasiať semienka pre nápady na postavy.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Aljen »

takze ak by som potencialne mohol hrat (dajme tomu odteraz za 2tyzdne plus) tak frekvencia raz za 14 dni je v poriadku. Co sa tyka casu asi mi skor vyhovuju neskore hodiny 2100+ ked obriadim rodinu a tak

setting a navrhnute elementy prestudujem neskor (momentalne som na tento styl celkom nahypovany a mam cerstvo precitane/citane viacere 1e a 2e Warhammer Rantasy booky) a neskor sa aj k nemu vyjadrim

Co sa tyka GMovania - to je u mna zrejme vylucene kedze neviem si zarucit cas na pripravu + o WH40K neviem takmer nic
Ak Bifi chce hrat a Bubak o scifi vie pomenj tak to zostane na E^2

System moze byt aj DrD2 core mimochodom. Princip jazvenia je pre WH celkom vhodny
Co sa tyka FATE tak na roll20 sa daju vizualne hadzat aj Fudge kocky ;)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Ecthelion »

Do pondělí jsme mimo, tak jen blesková odpověď... Aljen? MUHEHEHE... :-)=
Aljen píše:Ak Bifi chce hrat a Bubak o scifi vie pomenj tak to zostane na E^2
Pokud chce Bifi hrát, tak můžeme vést... ale rádi si taky zahrajeme pod jeho vedením. :wink:

:arrow? Pochopil jsem to tedy dobře, že nechceme hrát přímo Warhammer, ale nějaký vlastní svět a příběh s podobnou atmosférou (nebo jsem to pochopil špatně a hrajeme přímo Wh 40k)?

Napadla mě taková dost šílená myšlenka o hraní v britském Impériu (nástupce toho z Příběhů), které je notně dystopické a depresivní, kultisty nahrazují bolševici a anarchisti... střet moderního space světa s archaickými společenskými normami a vojáky, kteří pochodují v parádních uniformách ve stylu 19. století... $lol$
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Aljen »

To asi aj kus zavisi od toho komu co Warhammer koncept ako cloveku daco hovori (Chaos vs Order, pricom Order nie su ti svetli a dobri ... a Chaos su definitivne ti zli. Chaos sa siri a celym svetom vanie beznadej aj ked si to nechce priznat atd atd)

Osobne mi to vyhovuje viac a je mi to znamejsie ako blizsie neurcene Dystopicke Imperium v dalekej buducnosti.

Vo WH sa uz trochu orientujem to je vsetko :D (aj ked dystopia je moja oblubena tema)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Bifi »

Ecthelion píše: :arrow? Pochopil jsem to tedy dobře, že nechceme hrát přímo Warhammer, ale nějaký vlastní svět a příběh s podobnou atmosférou (nebo jsem to pochopil špatně a hrajeme přímo Wh 40k)?
Myslel som to tak, že WH40K by slúžil ako toolbox, z ktorého čosi povyhadzujeme, čosi reinterpretujeme a dáme čosi vlastné. Zároveň bude pre náš príbeh relevantný len istý výsek zopár uchopiteľných settingových elementov, aby tí, pre ktorých je ten svet nový - ako trebárs Bubák - nemuseli teraz čítať tony materiálu. Okrem toho mi niektoré settingové prvky pre potreby RPG takmer nič nehovoria - Space Marines, Sisters of Battle, väčšina Ekleziarchie, Bratstvo Marsu, cirkevní asasini, čiastočne psykeri a pod.

Trebárs jedna možnosť (z brucha) je vnútorná politika Inkvizície, xenotech, skupina pašerákov a nejaký hive world.
Alebo iná možnosť je podozrivý šľachtický rod, stará kliatba spojená so zvláštnymi astronomickými úkazmi, Schola Progenia a jedna dlhodobá a reaktivovaná inkvizítorská misia. Alebo ešte inak rogue traderi, dovoz xeno druhov pre podivné potreby zhýčkanej a znudenej šľachty, jeden otrávený a zomierajúci scholar s kontaktami medzi eldarmi a opustená továrenská planétka, ktorá slúži ako prekladacia a chovná stanica.

Chcel som ale ešte predtým diskutovať o tom, či všetkým vyhovujú princípy WH40K a čo prípadne zmeniť.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Aljen »

Konecne mam kus casu
Bifi píše:IMHO najdôležitejšie je určiť, kto bude robiť GMa.
Bifi píše: 1. Ohromná, neľudská mierka všetkého. Časovo (v Impériu sa píše 41. milénium, ľudia s prístupom k vhodným technológiám žijú aj 300-400 rokov) aj priestorovo - ohromné vzdialenosti, stámilióny hviezd a poväčšinou mŕtvych, nehostinných alebo opustených planét. Impérium samotné je obrovské, obsahuje milióny planét, a samozrejme potrebuje masívny správny systém (občas sa na niektoré planéty na pár storočí zabudne a tak). Základná priestorová jednotka ohraničujúca hru je sektor (v príručkých je popísaný sektor Calixis), a najmenšou je planéta. Teda planéta síce môže mať rebelov alebo čo, ale má planetárnu vládu a typicky je nejakého typu (agri-svet, cirkevný svet, hive world, výrobný svet, rekreačný svet a pod., čo je samozrejme trochu tupé). Medzi sektormi sa cestuje týždne, mesiace až roky, vnútri sektoru sa cestuje dni až týždne. Lode, ktoré necestujú warpom, lietajú po trasách, ktoré sa merajú v desiatkach a občas aj v stovkách rokov. Obrovské lode, organizácie a budovy. Kulty a konšpirácie s tisíckami členov.
BTW vo FATE Diaspora sa vyrába malý prepojený lokálny cluster asi 5-8 svetov, ale tie by sme mohli zasadiť do širšieho kontextu.
Lubi sa. Z toho na mna sala kozmicka cudzota*, dojem ze zivot ako taky je nahraditelny. Ak ma populacia kvadriliony jedincov tak niekolko miliard kdesi na okraji zaujmu nic neznamena. To co je zaujimave pre mna je stret tejto antiempatie so zelaniami a cielmi postav. Ak sa tie miliardy tykaju ich planety ma to iny rozmer*. Rovnako ako strategicke rozhodnutia na najvyssej urovni - prenechanie sustavy hordam Chaosu pretoze naklady na evakuaciu nikto nezaplati a exterminacia vsetkeho zivota sa nestiha. Taktiez starocia zabudnute planety kde sa ludsky druh mohol posunut uplne mimo mainstream ci uz ideologicky, technicky alebo Psykersky a to smerom hore ale aj dole. Dlzka cestovania zase hovori ze aj ked sa niekde objavi problem ci techno breakthrough tak mozno potrva mesiace kym sa dostane do usi najblizsieho centra a mozno ze vobec. Skusil by som po ujasneni settingu modifikovanu Diaspora tvorbu (bez ohladu ci budeme hrat FATE alebo nie). Taktiez by som meritko o nieco zmensil a uvazoval o planetach ako o subore viacerych vlastnosti s jednou mozno dominantnou (Balkanizovany cirkevny svet, plny klastorov a katedral, kde kulty vedu svoje studene vojny s dykou v jednej a sigmarovym medailonom v druhej ruke a zaroven ovladajuce masy generacne vymytych veriacich co na nich robia, pokojny agrarny svet nekonecnych kukuricnych lanov kde starocia tradicia a vynos v tonach na hektar ruluje vsetkemu (trebars ktory klan bude dalsich 10 rokov mat narok na najlepsie pasienky ci dostane nahradne diely na traktory z centra :D) pod cim sa skryva divoke obcovanie pred oltarmi bohov plodnosti v zastrcenych stodolach ci vyrobny svet kde sa prizmuruju oci nad mutaciami sposobenymi strasnym znecistenim a tak su tam chaosom poznaceni bezpecnejsi ako inde - takze akekolvek pokusy o vylepsenie zivotneho prostredia sabotuju - komunisticka vychova, kadre a schodze + kilometre dlhe bytovky spojene provizornymi lavkami nad toxickym bahnom oproti ultrabohatym ministrom oddavajucim sa Slaaneshovym radovankam) pricom taketo spolocenstva muzu osidlovat len rozne kontinenty a tak sa mozu surovo ovplyvnovat a viest vojny kym tam raz za 100 rokov nedojdu imperiali a polovicu kazdej populacie neupalia
*: jasne dedina PC pod horami ponechana svojmu osudu a horda orkov je to iste ale predsa sa mi vidi ze ten rozmer z toho robi vacsiu bezndej (plus to ze vo WH40K by PC tu planetu pred hordou Chaosu proste nezachranili. Bud by mali moznost evakuovat par najblizsich a rozhhodnut kto dostane gulku z milosti, alebo spravit s Chaosom dohodu - ktora bude horsia ako smrt). Na celkovom status quo Imperia a spolocnosti to vsak vobec nic nezmeni
Bifi píše: 2. Vesmír je nehostinné miesto. Trocha vychádza z predchádzajúceho, ale zároveň má čosi od Lovecrafta. Napriek neskutočnej mierke Impéria je to stále len fliačik svetla v nehostinnej temnote. Jeho hranice sú neustále ohrozované cudzími a nepochopiteľnými rasami, zvnútra korupciou, kultmi, pôsobením konšpirácií a Chaosom, a samozrejme nám známy priestor, t.j. dimenzie, ktoré vnímame našimi zmyslami ako pevnú realitu, sú len tenkou škrupinkou na bublajúcom oceáne Warpu. Podstatná časť zdrojov Impéria ide na udržiavanie akej-takej stability - od masívnej vojenskej mašinérie (Impérium je v nepretržitom vojnovom stave) cez Inkvizíciu, cirkev, policajný aparát, vymývanie mozgov a potláčanie mutácií a tak. Impérium je šedá, industriálne špinavá byrokracia, kde jediný, kto má slobodu a aký-taký prepych, je buď boháč (šľachtic, obchodník), vysokopostavený agent Impéria (napríklad významný klerik alebo Inkvizítor) alebo žije na okraji spoločnosti (heretici, pašeráci a pod.). Vesmír je okrem toho starý, plný pascí zanechaných už dávno vymretými rasami. Žijeme na hrobkách dávno vymretých a cudzích kultúr. Zlatý vek už bol. Teraz stojíme na kraji priepasti.
Tu mi hned prisli na mysel Reavers v podobe ludi pridlho vystavenych vesmiru, takze sa vnutorne zmenili na nieco ine (a to v serialovej podobe, kde su strasni prave tym ze o nich divak prd vie). Alebo Vydedenci z Hyperionu ktori tiez zmenili samych seba a su najvacsou hrozbou Hegemonie - a to hlavne v propagandistickej podobe E. Goldsteina alebo Al-Kvajdy pricom realne su uplne iny ako ich MSM vykresluje.
Divne mesta s este divnejsimi uhlami stavieb alebo masivny oltar na ktorom sa cielene obetovala cela mimozemska rasa je samozrejme parada
Bifi píše: 3. Jednotlivec vs. masy. Princíp nie nepodobný Star Wars. Spoločnosť tvoria šedé masy biliónov ľudí, či už sú to továrenskí robotníci, úradníci či ľudia na jej okraji ako zločinci, chudáci či mutanti. Títo sú akoby pasívna hmota, tvarovaná a ovplyvňovaná malým počtom silných, magnetických a outstanding osobností - významní šľachtici, heretici, inkvizítori, rogue obchodníci alebo generáli. Ľudia sú ovplyvniteľní a ľahko sfanatizovateľní. You are being watched. Okolo známeho heretika sa začnú zhromažďovať kulty, potom mu podľahne celá planéta, potom sa jeho vplyv začne šíriť sektorom. Celé jeho plemeno ho bude nasledovať po stovky rokov. Proste silný kontrast medzi "hviezdami" o ktorých je príbeh, a šedými, tvárnymi masami.
Sedomasovost je fajn ale pride mi lepsie ak su ludia viacfarebni. Jasne ze je konzumna masa co preziva ale najdu sa aj v nej jedinci co obcas pod tlakom okolnosti spravia nieco necakane a nemusia to byt PC. Ak podlahne cela planeta tak nie preto ze na nej ziju iba jedinci s IQ50 ale pre sikovne politicke manevrovanie ci rozsirene experimentalne drogy alebo mysticke aury Vodcu. Zvysit o nieco myslenie masy. O nieco. :D
Bifi píše: 4. Knowledge is power. Imperiálna viera, dogmatizmus, nevedomosť, cenzúra a propaganda je normou. Akékoľvek poznanie je chránené vrstvami rituálov a mysticizmu. Okolo technológií sa vyvinuli kulty, ktoré dnes už jej samotným princípom ani nerozumejú a nie sú schopní ju reprodukovať. Špióni, zradcovia, tajné služby, assassinations, monitorovanie populácie atď. Slobodu myslenia si (viac-menej otvorene) môže dovoliť iba úzka vrstva na okraji spoločnosti: dobrodruhovia ako napríklad šľachtici z "podozrivých" rodov , rogue traderi (pololegálni kupci/pašeráci operujúci na okrajoch Impéria), lovci výnimočných xeno druhov či hľadaných zločincov, možno nejakí učenci pôsobiaci na kontroverzných kolégiách a pod.
V pripade pseudofeudalnej spolocnosti kde imperiali akurat tahaju dane a obcas navela dojdu kuknut miestnu vzburu ci uprazit heretickeho guvernera, mi pride zaujimave ze sloboda prejavu moze byt aj znacne volna ... docasne. Imperiali nemaju cas hned skakat do lodi a riesit planetu kdesi v prdeli takze par x rokov moze byt spolocnost a jej zmyslanie ina ako zelany mainstream. Imperiali su na to aby obcasne vsetko dali do laty a zrezali vsetky vyhonky ludstva vratane perspektivnych. To ale neznamena ze sa perspektivne vyhonky nerodia a ze sa guvernerom ci miestnym biskup nemoze stat na pomery okolia osvieteny a humanny clovek (alebo taky hajzel ze su imperiali videni ako spasitelia a ich prichod sa tuzobne ocakava). Rad by som bol aby PC ak budu z najodlisnejsich vrstiev spolocnosti mali dovod byt aspon vacsinu casu spolu (Okrem hracskeho socialneho kontraktu). Rogue traders styl som hral dva roky v SW ale prisposobim sa ak treba, mozno vsak najdeme iny typ grupy.
Bifi píše: 5. Nikto nie je nevinný. Každý je hriešnik, zločinec alebo heretik, alebo sa takým stane pri vhodnej príležitosti. Chaos zasieva pochybnosť v ľudských srdciach. Kontakt s cudzou rasou korumpuje. Narábanie s archeo alebo xeno techom korumpuje. Čítanie starých kníh korumpuje. Používanie psychických schopností (ktoré majú zdroj vo Warpe) alebo prostriedku Chaosu korumpujú. Toto všetko je zakázané a potenciálne veľmi, veľmi mocné. Otázkou nie je, či stojíš na správnej strane, ale koľko "dobra" stihneš vykonať, kým padneš vlastným pričinením. Kedy siahneš po zakázaných prostriedkoch?
Toto je pre mna velmi pritazlive a inherentny Chaos v ludoch ma zaujima viac ako bezmenna horda na okraji imperia (aj ta je cool a ma svoje 3:16 miesto samozrejme). Sorcererovske co Si ochotny obetovat preto aby si dosiahol svoj ciel
Bifi píše: Samozrejme, chcem to hrať menej "military" ako by naznačovali texty okolo WH40K wargames či Death Watch alebo Only War RPG... Preferoval by som osobné príbehy postáv z rôznou minulosťou a na rôznych priečkach spoločnosti, ktorých životy sú nejako dotknuté Chaosom a Inkvizíciou. Niektoré postavy môžu byť priamo Akolyti, niektoré Kontakty a niektoré priamo alebo nepriamo v priebehu hry kontaktovaní či vyšetrovaní Inkvizíciou... Ale to už hovorím o dosť konkrétnych predstavách, takže radšej ešte hoďme spiatočku a poďme sa prípadne baviť o tých princípoch. Akékoľvek konkrétne settingové elementy môžeme potom mix-and-match, rekonceptualizovať, vyhodiť, vymyslieť nové, whatever. BTW nemusíme ani prijať premisu jediného Impéria, môže byť viacero ríší (ako napr. v Burning Empires) alebo frakcií (rebeli a pod.).
Menej military beriem (extremna absurdnost armady, rozkazov a sialenstvo SpaceMarines aka 3:16 vratane drill serzanta a samovrazednych misii sa da zazit ako sidequest). Takisto inkvizicia a jej ocistny a destrukcny ucinok je fajn
Ked zvazujem, vonkajsia Chaos hrozba ci ine rasy ani nie su zvlast potrebne. Uplne staci Warp (nech je to co chce), rozlahlost a dystopia imperia, cudzota vesmiru a vnutorny predpoklad k zlu jednotlivcov vratane inkvizicie a kultov
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Bifi »

Ecthelion píše:Pokud chce Bifi hrát, tak můžeme vést...
No ja budem rád - navyše som v hre mástrovanej vami hral možno 2x... takže teším...
Ecthelion píše:Napadla mě taková dost šílená myšlenka o hraní v britském Impériu (nástupce toho z Příběhů), které je notně dystopické a depresivní, kultisty nahrazují bolševici a anarchisti... střet moderního space světa s archaickými společenskými normami a vojáky, kteří pochodují v parádních uniformách ve stylu 19. století... $lol$
Dalo by sa to skĺbiť? T.j. star cluster na okraji rozpadávajúceho sa kozmického impéria, známy revolucionár, ktorý dorazil z iného sveta práve na tento nedôležitý kúsok vesmíru (a nikomu nie je jasné prečo), jedna z postáv môže byť reaktivovaný inkvizičný sleeper agent, ktorý bol na tento svet posadený pred vyše 50 rokmi (myslela si, že na ňu už zabudli), ďalšia trebárs znudená mladá žena nejakého planetárneho uzurpátorského guvernátora koketujúca s anarchistami, pričom jeho vojská sú vystrojené v tom archaickom štýle (aj keď používajú hard SF technológie), chrám Plamennej cesty vedený starým fanatickým ekleziarchom...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od Bifi »

Aljen píše:Tu mi hned prisli na mysel Reavers v podobe ludi pridlho vystavenych vesmiru, takze sa vnutorne zmenili na nieco ine (a to v serialovej podobe, kde su strasni prave tym ze o nich divak prd vie). Alebo Vydedenci z Hyperionu ktori tiez zmenili samych seba a su najvacsou hrozbou Hegemonie - a to hlavne v propagandistickej podobe E. Goldsteina alebo Al-Kvajdy pricom realne su uplne iny ako ich MSM vykresluje.
V Dark Heresy je jeden z pôvodov tzv. Void born, teda ľudia, ktorí už generácie žijú priamo vo vesmíre, typický na charter ships, ktoré necestujú Warpom, a sú stáročia vystavení všelijakému žiareniu a vplyvom Chaosu a pod. Takže sú mierne divní. A charter ships či space hulks (ktoré void borni skúmajú a vykrádajú) sú divné tiež, plné dlho opustených miest, zvláštnych zvukov a stôp... Sú samozrejme civilizovanejší ako Reavers z Firefly, ale možno majú viac skrytých prekvapení - a tiež netvoria homogénnu rasu či národ.
http://www.obsidianportal.com/campaign/ ... /void-born
http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Misericord

K zvyšku ešte počkajme, čo ostatní napíšu.

Kým sa GM-Ecthelion výraznejšie zapojí, navrhujem, aby sme postupovali nejako takto:
1. prediskutujme princípy a celkový fíling (t.j. nakoľko WH40K)
2. dohodnime sa na nejakých základných elementoch a hrubých líniách (t.j. nakoľko inkvizícia, aký typ hrania a tak)
3. vygenerujme lokálny cluster podľa Diaspory, možno s miernymi modifikáciami podľa bodu 1 a 2
4. vygenerujme 8-10 zaujímavých postáv
5. postavy si rozdeľme, zvyšok by boli NPC-čka
6. vymyslime zopár zaujímavých lokácií pre začiatok
7. počiatočný setup pre hru (čo sa práve deje v clusteri, kde je ktorá postava a tak)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE] Dark Stars and Bleeding Hearts

Příspěvek od boubaque »

Uf. No, zkusím se k tomu vyjádřit :)
Bifi píše:1. Ohromná, neľudská mierka všetkého.
2. Vesmír je nehostinné miesto.
Dovedu si si v tomhle duchu představit příběh, kde postavy "nikdo neuslyší křičet", což by bylo docela fajn. Ale moc to pak nezapadá dohromady s dalšími body, zejména 3.
Bifi píše:3. Jednotlivec vs. masy.
4. Knowledge is power. Imperiálna viera, dogmatizmus, nevedomosť, cenzúra a propaganda je normou.
Moc se mi nelíbí ten rozpor prázdnoty a rozlehlosti vesmíru s obrovskými, homogenními masami lidí na jednotlivých světech. Nedokážu si představit ve hře obojí, důraz musí být na jednom a druhé bude nějak potlačené - buď to postavit na té rozlehlosti a odloučenosti, přičemž masovost jen vysvětluje, proč jsme postradatelní a nikdo nám nepomůže, i kdyby byl poblíž; nebo postavit hru na uniformitě společnosti s tím, že rozlehlost vesmíru vysvětluje, proč společnost podléhá nějakým snad nesmyslným tradicím, i když ji do ní nikdo viditelně (nebo pravidelně) neusměrňuje (a.k.a. "rozkazy z Berlína").
Bifi píše:5. Nikto nie je nevinný.
Jo. Beru. Jen mi to pak možná o něco víc spíná s tím "kosmickým hororem".
Na druhou stranu: co to znamená "korumpuje"? k čemu nebo čím? Co to znamená "vykonat dobro"?

Problém vidím trochu s tím, co mají dělat/chtít postavy. S velikostí vesmíru se těžko bojuje, stejně jako s uniformními masami. Takže zbývá boj o přežití, touha po vědění (a tím moci, ne nutně kvůli vědění samému) a boj se sebou samým. Nejvíc mě láká to poslední, ale bohužel nevím, co mě korumpuje a k čemu.

Souhlasím s tím, abychom hráli míň military. Jsem všema deseti pro osobní příběhy postav, i když se trochu bojím postav na vyšších příčkách společnosti, protože ovládání mas mě v RPG neláká... (a mimo RPG... hmm... taky ne :D).

Omlouvám se, že zatím nejsem nijak konstruktivní, ale takhle pozdě večer už mi to tolik nemyslí :/

Co se týče systému, docela mě láká, potom co hodil Alef na Šiestej stene odkaz na recenzi, zkusit to ve Fate Core. Spojení WH40K a Britského impéria se nebráním... každopádně není potřeba všechno nahrazovat komunisty a anarchisty, nějaká návaznost na indické kulty může být i v tomhle spojení :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Odpovědět

Zpět na „Dark Stars and Bleeding Hearts“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host