[článek] Zkušenosti z OG - Problémy s RP
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
A TO JE ZÁKON? Nejsou snad hráči a DM rovnocení partneři?Bifi píše:Ehm... GM nema fate pointy, prave naopak hrac moze pouzit fate point a GM-a odstavit.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
QUALDEZAR: V tak důležitém momentě bych se jako DM opřel o co se dá. Pochybuji, že některá z postav má nachystánu ready akci směřovanou na správné místo se správnou podmínkou. Upír vystupuje ze stínu, tj. má výhodu překvapení, má jednu akci, za tu stihne říct víc, než 3 slova. Dále následuje vyřešení iniciativy. Abych to osolil, nechal bych postavy házet Will save proti značnému DC (bobky z ponuré svatyně, postavy jsou vyklepané, objeví se tajemná bytost, jež promluvila ...). Pokud postava podhodí, tak má postih k hodu na iniciativu (řekněme rovný výši podhození Will savu). Mno, vidělo by se, co upír všechno řekne, než některá postava vůbec pohne rukou ...
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Jenže IMHO mi tohle připadá jako řešení situace (trochu násilné) pomocí mechanismů hry v místě, kde by měla zafungovat spíše ne-mechanická část hry (k níž samozřejmě patří nejen RP jako takové, ale i pravidlo respektování Vypravěče a/nebo základního herního kodexu, jíž si ta/která skupina stanovila).andtom píše:QUALDEZAR: V tak důležitém momentě bych se jako DM opřel o co se dá. Pochybuji, že některá z postav má nachystánu ready akci směřovanou na správné místo se správnou podmínkou. Upír vystupuje ze stínu, tj. má výhodu překvapení, má jednu akci, za tu stihne říct víc, než 3 slova. Dále následuje vyřešení iniciativy. Abych to osolil, nechal bych postavy házet Will save proti značnému DC (bobky z ponuré svatyně, postavy jsou vyklepané, objeví se tajemná bytost, jež promluvila ...). Pokud postava podhodí, tak má postih k hodu na iniciativu (řekněme rovný výši podhození Will savu). Mno, vidělo by se, co upír všechno řekne, než některá postava vůbec pohne rukou ...
VITUS: Proti řešení "tiše děti, upír jde promluvit, vaše postavy stojí" to svěřuje výsledek co se stihne náhodě. Ten mechanizmus dá jednak postavám šanci a pak: není přece pro hráče proti atmosféře se o něco snažit a zjistit, že postava to díky strachu, překvapení nestihla, že zůstala bezmocná. Máš šanci a ... a nic. To házení má v daný moment správnou atmosféru, hráč se bojí, pomáhá to k prožitku, alespoň podle mě.
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
To jo, s tím souhlasím. Záleží na podání ze strany DMa, jestli z toho pro atmosféru vytěží nebo ji pohřbí.Vitus píše:... používání mechanismů v nevhodném místě může zbourat atmosféru hry ...
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Otázka je, co je cílem vypravěče a poté vybrat nejvhodnější prostředek. Dost to záleží na samotné skupině.
V tomto případě je cílem sdělit hráčům a postavám nějakou informaci. Dosáhnout toho lze různými způsoby. Buď střihovou scénou, nebo tím co psal andtom, nebo něčím jiným.
Andtomův postup je jeden z možných, i když já bych se mu asi vyhnul. Mím cílem je sdělit informaci, chci jim ukázat druhou stvář jejich nepřítele. Chci jim ukázat že vše není jen černé a bílé. Chci aby o tom přemýšleli. Ale nechci udělat postavy bezmocnými, ne nezbitně a ne za každou cenu jen proto, že já si něco vymyslel a teď jim ot chci předat. Něketré hráče tohle může frustrovat a o oprávněnosti tohoto postupu by se dalo diskutovat. Já osobně bych raději přistoupil k jinému řešení. Npř.: než by postavy vstoupili do síně, udělal bych střih...
Vedle pootevřené rakve stojí temná silueta hraběte Kvákuly. Pomalým a láskyplným pohybem přejíždí rukou po rakvi a říká: "Už přicházejí má drahá. Cítím je. Nyni přišel čas, abych jim odhalil celou pravdu o nás dvou....
Mám na výběr. Mohu pokračovat a vybalit to všechno během střihové scény, nebo to můžu utnout. Postavy už pravděpodobně zloducha vyslechnou. Navíc se mi podařilo zvíšit napětí a drama.
V tomto případě je cílem sdělit hráčům a postavám nějakou informaci. Dosáhnout toho lze různými způsoby. Buď střihovou scénou, nebo tím co psal andtom, nebo něčím jiným.
Andtomův postup je jeden z možných, i když já bych se mu asi vyhnul. Mím cílem je sdělit informaci, chci jim ukázat druhou stvář jejich nepřítele. Chci jim ukázat že vše není jen černé a bílé. Chci aby o tom přemýšleli. Ale nechci udělat postavy bezmocnými, ne nezbitně a ne za každou cenu jen proto, že já si něco vymyslel a teď jim ot chci předat. Něketré hráče tohle může frustrovat a o oprávněnosti tohoto postupu by se dalo diskutovat. Já osobně bych raději přistoupil k jinému řešení. Npř.: než by postavy vstoupili do síně, udělal bych střih...
Vedle pootevřené rakve stojí temná silueta hraběte Kvákuly. Pomalým a láskyplným pohybem přejíždí rukou po rakvi a říká: "Už přicházejí má drahá. Cítím je. Nyni přišel čas, abych jim odhalil celou pravdu o nás dvou....
Mám na výběr. Mohu pokračovat a vybalit to všechno během střihové scény, nebo to můžu utnout. Postavy už pravděpodobně zloducha vyslechnou. Navíc se mi podařilo zvíšit napětí a drama.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
QUALDEZAR: Proč postavy zloducha vyslechnou, ony to slyšely? Ale ne, já tomu rozumím, radši než mechaniku použiješ jiné řešení: metainformaci, kterou hráč zohlední při vedení své postavy. Ano, je to jedno z řešení, ale to se zas nelíbí mně. Každý jsme víc alergický na něco jiného
EDIT: Ovšem zábavné by bylo, pokud by výcledkem onoho střihu bylo ze strany hráčů: "tak se na toho kreténa připravíme a hned ho sejmeme, ne?" ... a udělají potřebné přípravy
EDIT: Ovšem zábavné by bylo, pokud by výcledkem onoho střihu bylo ze strany hráčů: "tak se na toho kreténa připravíme a hned ho sejmeme, ne?" ... a udělají potřebné přípravy
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
- Goran
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Qualdezar: dobrý přístup, i když jde použít jen v určitém stylu atmosféry.
Kdyby hráči jednali podobným stylem (kašlem na kecy, chceme krev!), tak bych asi v téhle situaci vystoupil z role upíra a prohodil něco ve stylu: "Tak fajn, takže zabijete upíra a ten ukrytý poklad, o kterém vám chtěl říct, necháte ležet..." U jinak disciplinované družiny by ale něco takového zkazilo atmosféru.
Kdyby hráči jednali podobným stylem (kašlem na kecy, chceme krev!), tak bych asi v téhle situaci vystoupil z role upíra a prohodil něco ve stylu: "Tak fajn, takže zabijete upíra a ten ukrytý poklad, o kterém vám chtěl říct, necháte ležet..." U jinak disciplinované družiny by ale něco takového zkazilo atmosféru.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!
R.I.P.
R.I.P.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jde o to, co postavy vědí. Pokud je onen upír opravdu zlosyn a dělal nepěkné věci ubohým vesničanům, je celkem jasné že postavy se ho budou snažit zničit a budou se snažit omezit jeho čas na příparavu, tedy vrhnou se na něj hned. Z pohledu postav je tohle logické. Proto mi příjde nefér je nějak omezovat nebo násilně do něčeho nutit.
Každopádně o metainformacích asi založím vlastní téma, myslím že by to mohla být zajímavá diskuze...
Každopádně o metainformacích asi založím vlastní téma, myslím že by to mohla být zajímavá diskuze...
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
QUALDEZAR: Ono popravdě pokud někdo chce vyběhnout s proslovem před hlouček nepřátel, tak by měl mít promyšleno jak to udělat, aby stihl zaujmout před frontal assaultem z jejich strany nebo aby byl neúčinný. Pak není potřeba nic ničím uměle podrovnávat ...
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
2 andtom: Nemusí být vždy dokonale připraven. Nemusí mít dostatek času. Může, ale nemusí. Nidky nemůžeš mít jistotu, jak postavy zareagují, pokud je vyloženě nepošleš do sitace, kdy nebudou moci reagovat.
Každopádně založil jsme diskuzi o meta... viz hraní obecně
Každopádně založil jsme diskuzi o meta... viz hraní obecně
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
A není právě to na tom to hezké? Copak chceme, aby se věci staly způsobem, jež lze předvídat? Pokud ano, tak si ideálně domluvme scénář, který se následně odehraje a kostky nechme doma.Qualdezar píše:2 andtom: Nemusí být vždy dokonale připraven. Nemusí mít dostatek času. Může, ale nemusí. Nidky nemůžeš mít jistotu, jak postavy zareagují, pokud je vyloženě nepošleš do sitace, kdy nebudou moci reagovat.
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Upírobijci jsou klasickej konflikt dvou přístupů. Hráči nehrajou špatně, naopak hrajou, křičí své bojové pokřiky, a navíc proti upírovi, kterej určitě umí kdovíjaký ovládání mysli a hypnózy, je lepší neposlouchat, co říká, a rubat.
Podle mě dobré řešení, pokud Vypravěč zná hráče a ví o jejich přístupu k věcem, je na rovinu vyhlásit žánrové pravidlo "Hlavní zloduch má právo na proslov předtím, než začne boj". A klidně proti tomu dát třeba "A postava, která zemře, má právo na umírací scénu".
A pokud by to hráči nebyli ochotní akceptovat, tak je jasné, že je tu konflikt přístupů bez ochoty na kompromis, a budou problémy.
Podle mě dobré řešení, pokud Vypravěč zná hráče a ví o jejich přístupu k věcem, je na rovinu vyhlásit žánrové pravidlo "Hlavní zloduch má právo na proslov předtím, než začne boj". A klidně proti tomu dát třeba "A postava, která zemře, má právo na umírací scénu".
A pokud by to hráči nebyli ochotní akceptovat, tak je jasné, že je tu konflikt přístupů bez ochoty na kompromis, a budou problémy.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
V tomhle se s tebou ale nijak nehádám. jen pokud chceš do hry jako vypravěč vnést nějaký element, je lepší nespoléhat na náhodu. Tím co jsem psal, jsem hráče niajk neomezil, naopak, obohatil jsme je o věc, na kterou by třeba nepřišli. Navíc střihivé scený mají větší dopad, než jen poskytnutí informací.andtom píše:A není právě to na tom to hezké? Copak chceme, aby se věci staly způsobem, jež lze předvídat? Pokud ano, tak si ideálně domluvme scénář, který se následně odehraje a kostky nechme doma.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Semrush [Bot] a 5 hostů