Acarion: pravidla a svět

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

Před časem jsem si začal pro sebe a své hráče designovat takový pravidlový hybrid s mottem "simple as 5e, feeling as 1e" a od té doby zažívám neutuchající love-hate. Na pravidla je navázaný i veliký svět, který jsme s přáteli jako náctiletí procestovali křížem krážem a máme v něm nahrány stovky hodin. Lore se ale dá velmi jednoduše "odpárat" a mít v ruce (snad!) jednoduchá pravidla pro trochu přízemnější a jednoduchou fantasy hru.

Tohle je místo pro případnou diskusi a polemiku nad pravidly. Všechno je v rozpracované fázi, a tak nic není definitivní.

O-) Ke stáhnutí: Pravidla - střípky: O-)
Hratelné rasy
Tvorba postavy
Jazyky
Povolání Barbar
Povolání Bojovník

Hlavní principy:
  • Více OSR než 5e hra
  • Kompabilita s DnD-like moduly
  • Jednoduchá kouzla a kouzlení
  • Rychlejší, ale zábavné souboje
  • Méně schopností postav, nové se mohou naučit během hry
  • 10 úrovní pro všechna povolání
  • Možnosti jak si přizpůsobit postavu při tvorbě i během hry
  • Pro svět platí stříbrný standard
Naposledy upravil(a) TheLacrot dne 9. 4. 2025, 13:15, celkem upraveno 8 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli TheLacrot tito uživatelé (celkem 3):
MarkyParky, kin, Archimedesfort1
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

O co tu jde?
K sepisování vlastních RPG pravidel mě popostrčilo několik věcí. Prvně to byli moji studenti, kterým jsem na hodinách gamedesignu chtěl ukázat proces tvoření nějakých pravidel, pak to samozřejmě byla moje chuť vytvořit něco vlastního a také znechucení nad Wizards of the Coast a jejich novými produkty obecně.

Proč to dělám? Svět Acarion (čti akaryjon) jsem vždy přizpůsoboval hernímu systému, ve kterém jsme zrovna s partou hráli, ať už to bylo Dračí doupě 1.6 nebo Dungeons and Dragons 5E. A když jsem už nabyl rozhodnutí změnit svět pro „čtvrtou herní sezonu“, tak jsem to vzal se vším všudy a začal sepisovat vlastní nápady.

Co je můj cíl? Sepsat RPG pravidla pro sebe a své přátele, kteří mají rádi D&D-like hry, ale už je nebaví překombinovanost, spousta balastu a obsahu, který buď nevyužijí, nebo je zneužije někdo jiný k nějakému OP buildu. Také je to svým způsobem návrat ke kořenům a začátkům mého hraní - k vybírání nebezpečných kobek, objevování záhadného světa a nalézání kouzelných pokladů. Pravidlové jádro nechávám proto na hodu k20 a z něho vycházím snad ve všech mechanikách.

Co uvítám: Možnosti, jak rozvíjet hráčské postavy - nikoliv novými a silnějšími schopnostmi, ale spíše zajímavým vybavením, kouzelnými předměty nebo větším výběrem lektvarů s různými účinky. Také mě zajímá ladění pro kompabilitu s OSR. Ostatně, moje tři největší inspirace jsou v DCC, OSE a Knave 1e i 2e).

Co mě až tak nezajímá: Rozhodně nechci mít přespříliš taktické a vleklé souboje, takže žádné složité manévry, pohyby, dosahy útoků atd. Také nechci všemocná povolání, která všechno vyřeší sama bez pomoci ostatních. Nezajímá mě ani přílišné hloubání nad nosností, nudným cestováním nebo nudným odškrtáváním si zdrojů.

Budu rád za jakékoliv nápady nebo připomínky, protože spousta z vás má více zkušeností s různými herními systémy než já. Někdy se ale jistě stane, že nové ideje nepřijmu, ani ne z toho důvodu, že by se mi třeba nelíbily, ale zkrátka proto, že mě nebo moji dlouholetou hráčskou partu to nebude lákat hrát.
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

Hráčské rasy - obecně

Obecně se mi líbí výběr a možnosti pro hráče, které odliší jejich postavu dobrodruha od přechozích postav nebo současných spoludružiníků. Každý hráč si proto může vybrat rasu a dobrodružné povolání a nakombinovat (ale ne nakombit!) si tak svoji postavu. Ohledně ras (ale v jisté míře se to týká i u povolání) není ale nutná celá plejáda různých možností. Proto (i vzhledem k loru světa - hobiti byli lidé postiženi pacifistickou kletbou; permoníci, trpaslíci a skřeti sdílejí společné prapředky aj.) mám 5 základních ras:

Člověk - připluli zpozamoře, dávní velcí dobyvatelé, hrdinové, králové a miláčci bohů
Elf - vyděděnci z hvězdného domova, milují unikátní osobnosti, svobodu, krásu a magii
Trpaslík - kdysi vylezli z hlubin země, s nadáním zdokonalovat materiální věci
Minotaur - bestie s démonickým původem, hledají slávu, pomstu... a v důsledku klid svojí duši
Ještěrec - otrlí obyvatelé pouští a pralesů, jedni z původních obyvatel světa

Výběr rasy dá hráči několik bonusů a schopností:
1) plusové body do vlastností (nejsou pevně dané - tj. nedostanu +"2 do Obratnosti a +1 do Inteligence", ale "mezi Obratnost, Inteligenci nebo Charisma si rozdělím 3 body")
2) informace o pohybu, průměrném věku dožití a typickém příklonu k přesvědčení (řád, neutralita, chaos)
3) naučené jazyky (většinou jsou 2, jeden je daný a druhý je na výběr)
4) 3 dané rasové schopnosti a 1 schopnost, kterou si může hráč vybrat (na výběr je ze dvou možností)

Pár poznámek k rasám:
U ras jsem také kvůli jednoduchosti zanevřel na všechny ty ultrasluchy, vidění ve tmě, infravidění a další podobné schopnosti. Exotické rasy minotaur a ještěrec jsem zařadil oproti jiným (z typické fantasy třeba půlelf, drow, půlčík nebo půlork) z toho důvodu, že svět je laděn trochu do starověku/raného středověku a z mé lásky ke hře Legend of Grimrock i k settingu Dragonlance. Může se také zdát, že z rasy získají hráči dost schopností a výhod do hry, ale většinou jsem se snažil jen o nějaké menší bonusy, to aby hlavní význam mělo povolání.
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

Hráčské rasy - konkrétní bonusy a schopnosti

Lidé: Vymyslet rasové bonusy pro lidi bylo asi nejtěžší. Nechtěl jsem totiž lidem dávat "již klasické +1 k vlastnostem" nebo podobnou nezajímavou výhodu. Chvíli jsem si pohrával s myšlenkou, že každý z velkých rodů bude mít různé rasové schopnosti, ale nakonec jsem od toho upustil. Předně bych něco podobného pak asi časem měl udělat i u elfů, ještěrců a dalších, což se mi nechtělo. Dále by mi to zesložiťovalo a nabobtnávalo tvorbu postavy, čehož se chci vyvarovat. Lidé jsou stále i tak nejuniverzálnější rasou, ale zato přihodit si kostku k jednomu hodu (Vnitřní odhodlání) + navíc body Štěstí (Miláček bohů) (Body štěstí se dají využít jako jednorázový bonus ve hře.) z nich dělají snad o něco zajímavější volbu.

Elfové: Tady jsem musel se schopnostmi brzdit a škrtat, jinak by byli elfové ultimátní rasou na vidění ve tmě, nebo střelbě, přírodě, magii a atd. Stalo se tak to, že jsem elfy znatelně oslabil, aby mohli být vůbec jakž takž na úrovni ostatních ras. Částečně je to kvůli loru světa, částečně kvůli pravidlům. Takže žádná nesmrtelnost, žádné vidění ve tmě a žádná lesní nenápadnost. Naopak se mi myslím podařilo imitovat jejich učenost a nadání k magii volitelnými schopnostmi.

Minotauři: Tyhle bestiální zabijáci se tvořili nejjednodušeji ze všech ras. Tak trochu mi nahrazují orky/půlorky jakožto "silná a bojující rasa". Nevím jak tahle rasa bude fungovat s povoláním Barbar a snad nebude až moc přesílená (pokukuju po schopnosti Krvavá lázeň a Vůle přežít). Nějaké labyrintové cítění apod. jsem mu odpáral kvůli démonickému ladění této rasy. Jinak je to docela standardní minotaur.

Trpaslíci: Opět jako elfové - další problém. U trpaslíků jsem musel škrtat o trochu méně. Co se tak nějak při tvorbě samovolně stalo, je to, že jsem mechanikami trochu podpořil trpasličí chamtivost (schopnost Čuch na zlato dává trvalý bonus +5 k hledání skrytých pokladů), což se mi ale zvláštním způsobem líbí. Pokud byste tedy u mě někdy hráli, nebojte se zlodějů, bojte se bandy trpasličích lupičů, co u vás vyčmuchají zlato a objeví ve vašem kamenném sídle všechny tajné vchody!

Ještěrci: K nim potřebuju dopsat trochu více textu o tom, kdo a co jsou zač. Snažil jsem se, abych nevědomky nevytvářel žádné druhy ještěrců - pouštní, pralesní a močálové - což se mi myslím povedlo takovými schopnostmi, které sedí na všechny tři zmíněné druhy. Po stránce pravidel jsem se nejvíc inspiroval D&D 5e, ale přidal jsem si tam své vlastní twisty - např. šupinatá kůže funguje jako zbroj a může se tedy jako zbroje rozbíjet nebo se nemusí očistit jídlo a pití, aby se ještěrci nažrali. Pokud bych neměl hrát minotaura, tak to bude jednoznačně ještěrec.
Přílohy
Lacrot Rules - Rasy.pdf
(67.35 KiB) Staženo 10 x
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

Tvorba postavy
Minule jsem publikoval ven hratelné rasy, které mohly působit až moc "pět éčkově". Možná budu formu zápisu ještě upravovat, ale jsem s ní více méně spokojen, protože je za mě stručná.

Dokončil jsem nějaké texty, a proto vypouštím ven celou kapitolu Tvorba postavy. Obsahuje:
  • tvorbu krok za krokem
  • vlastnosti postavy
  • seznam dovedností
  • úvod do Štěstí
  • přesvědčení postav
  • zázemí s bonusy
Tvorba krok za krokem se podle mě nijak neliší od jiných ala D&D pravidel. Nahodíte vlastnosti, rozdělíte nějaké bonusy atd. Mojí přidanou hodnotou je podle mě to (a načal jsem to už i v rasách), že si hráč může vybírat. A vybírat si jak z variantních pravidel, tak z možností, které budou vyhovovat jeho představě postavy.

Vlastnosti jsou klasický odstavec okecávání klasických 6 D&D vlastností. Známe to všichni - Síla, Odolnost, Moudrost atd. Potrhl bych jenom to, že Inteligence má větší význam (zde jsem se inspiroval DCC) a můžete díky ní mít více bodíků do dovedností, nebo naopak neumět číst a psát. Bonusová Charisma vám propůjčí možnost mít s sebou loajální společníky. V teorii by to měly být cizí postavy, které fungují jako najímatelní družinci, akorát za jejich služby nemusíte platit, půjdou s vámi dobrovolně - idea byla taková, že s vámi může jít takto spřátelená nehráčská postava jako váš panoš, potulný alchymista, nebo goblin, kterého jste ušetřili a on se vám zavázal sloužit. Naopak jsem zrušil podle mě zdržující pravidlo hojně používané různými OSR produkty - vyšší zisk ZK podle výše hlavní vlastnosti povolání. To mi přijde jako blbost, která zdržuje hru a navíc přidává procentuálními přepočty práci všem u stolu navíc.

Dovednosti jsem sprostě vybral z D&D 5e. Seznam se mi zdál tak akorát dlouhý a použitelný. Rozdíl oproti 5e je v tom, že nemám žádný zdatnostní bonus ani žádné zdatnosti v dovednostech. Hráč se prostě rozhodně přerozdělit bodíky do jednotlivých dovedností a kolik bodíku má k dovednosti přiřazených, takový má bonus k hodu k20 (+ nějaká ta oprava vlastnosti).

Štěstí je upravená verze z DCC, říznutá trochu Conan: Adventures in an Age Undreamed Of (destiny points se to myslím jmenovalo) a nějakým mým zjednodušovaným mechanismem. V zásadě to funguje jako odměna pro hráče a mohou tyto bodíky "spálit" a přičíst si bonus k jakémukoliv hodu ve hře. Chcete být cool zabijáci? Přičtete si třeba +8 ke zranění. Nebo chcete OPRAVDU někoho přesvědčit? Přidáte si onen bonus k hodu. A tak dále...

Přesvědčení nijak zvlášť neřeším. Tam se vracím hluboko do oldschool mentálního nastavení mysli a mám jen Řád, Neutralita, Chaos. Je to zkrátka pouze PŘÍKLON a na chování postavy by to nemělo mít valný vliv...

Zázemí jsou poslední věc v přiloženém mini pdfku. Chtěl jsem je co nejvíc simplifikovat. Zázemí vám dá +1 k dané vlastnosti, +3 bodíky do zúženého výběru dovedností a 1 předmět. Jednoduché a za mě účinné.

Pokud byste viděli nějakou nesrovnalost, pak se určitě ozvěte, nebo pokud vás napadne nějaké neotřelé další zázemí, rád ho proberu a zakomponuju.
Přílohy
Lacrot rules - Tvorba postavy.pdf
(91.16 KiB) Staženo 8 x
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

Jazyky
Mám až moc jiných rozpracovaných (a možná i pravidlově zajímavějších) kapitol, ale chtěl jsem dát ven něco trochu ucelenějšího. Jazyky jsou navázané na svět Acarion a obsahují lorové informace o některých národech a historii. Je jich dohromady 11, ale myslím si, že se k nim ještě časem několik jazyků přidá.
Přílohy
Lacrot rules - Jazyky.pdf
(43.32 KiB) Staženo 7 x
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 23580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od Jerson »

TheLacrot píše: 29. 1. 2025, 00:08Je jich dohromady 11, ale myslím si, že se k nim ještě časem několik jazyků přidá.
Jak se ty jazyky reálně používají během hry?
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

Asi jako v jiných RPGčkách. Řeším to např. při cestování a setkávání se s místními "domorodci", při důležitém RP obchodu, nebo při hledání různých tajemstvích z historie. Dobrodruh, který jazyk ovládá může slyšet i informace navíc, protože posádka lodi neví, že dokáže hovořit jejich jazykem. Atd. Také k rozlousknutí různých tajných zpráv jsme je používali. Dřív jsem sestavil třeba i slovníček základních frází s fonetickým přepisem. Např. z Jazyku Jihu: "Ata omune uhaj shisba lafa shozakaj lule, edei hanasaf". = "Tato otrokyně je jak pouštní květ, můj pane." (ta je tedy trochu složitější)
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

Povolání Barbar
Vykopávám ven první povolání. Kromě barbara pak zpracovávám povolání Bojovník, Klerik, Kouzelník, Poutník a Zloděj.

Barbar se podobně jako Bojovník zaměřuje na boj, ale má i jiné schopnosti, které mu pomůžou přežít v divočině. Oproti jiným OSR hrám nemá žádné postihy na manipulaci s kouzly nebo kouzelnými předměty. Laškoval jsem (a stále ještě tu otázku nemám zcela vyřešenou), jestli nedat Barbarovi kostku životů k8, ale nakonec zřejmě zvítězí k10, která je v přiloženém pdf. Barbar má tedy největší přírůstek životů ze všech povolání.

U povolání jsem se snažil, aby každá úroveň dala hráči 1 schopnost. Je to zkrátka tím, že úrovní mám jen 10 a bylo by podle mě trochu smutné, kdyby na 2 nebo 3 úrovních hráč nic nedostal. Schopnosti trochu okomentuji:


OBECNÉ SCHOPNOSTI (mají všichni barbaři)
Zuřivost: Klasická barbarská schopnost. Vypíchl bych nicméně několik změn a detailů: Barbar získává v zuřivosti útok navíc (musí mít zbraň na Sílu, takže seká dvakrát od 1. úrovně s většinou zbraní). Barbar má v zuřivosti i pár nevýhod - nemůže sesílat kouzla (třeba z předmětu), Obranné číslo má o 2 nižší a stav krvácení mu každé kolo ubírá o 1 život navíc.
Obrana beze zbroje: Klasika klasik. Strhnete svoji zbroj a zastavíte svými břišáky (Obranným číslem) útoky.
Rodná divočina: Zde jsem se inspiroval tuším Advanced D&D. Protože jsem chtěl pojmout Barbara jako týpka, co opravdu pochází z divočiny (tudíž zná ten kraj a ví o něm hodně!), tak si hráč zvolí prostředí (tundra, hvozd, hory atd.) odkud pochází. Pak si k hodům na dovednosti přičte dvojnásobný bonus z vlastností, když se v tomto prostředí nachází. Za mně pěkná doplňková schopnost.
Táboření v divočině: Rozděluji doplnění životů na to, když jsou dobrodruzi v civilizaci (mají postel, teplo atd.) a divočině (pod dekou na zemi třeba i v nepřízni počasí). V divočině postavám přibývají životy menší mírou. Barbarovi ne, tomu se léčí odpočinkem stejně rychle jako v civilizaci. Podporuje to podle mě "tvrďáctví" tohoto povolání.
Útok navíc: Opět klasika, mají ji všechna bojová povolání. Na páté úrovni podle mě ideální.
Divoké srdce: Nepřátelé barbara udolají a on klesne k zemi. Náhle se vymrští a s rykem se jde bít za svůj život. Podle mě docela epic, ale to k předposlední úrovni už je adekvátní.

SCHOPNOSTI ZAMĚŘENÍ:
Mám prostě rád, když má hráč na výběr. "Subclassy" v pravidlech nejsou pevně dané. Hráč si tak může vzít jakoukoliv schopnost, kterou ještě nemá z jakéhokoliv zaměření svého povolání. Řídí se jedinou podmínkou: Schopnost si může vzít, pokud má stejnou nebo vyšší úroveň než je uvedeno u schopnosti. Na 4. úrovni si tak může vzít klidně schopnost, která se mu "odemkla" už na 1. úrovni a kterou nemá.

Zběsilé útoky (Berserk 1.úr.): Proč vymýšlet kolo? Dám si výhodu, nepřátelé proto mají taky výhodu...
Krvavé bojiště (Berserk 4.úr.): Způsobí kromě zranění stav krvácení (ztráta 1 nebo více životů za kolo po X kol) za 1 bod Štěstí. Docela cool.
Zabiják hord (Berserk 7.úr.): Prosekávačka z obklíčení. Za mě fajn proti vícero slabým nepřátelům.
Masakrující bestie (Berserk 10. úr.): Zbraně s vlastností ničivá snižují OČ zbrojím. Ve spojení s Barbarovou silou... To zní docela parádně!

Rychlý pohyb (Lovec 1.úr.): Barbar z divočiny by prostě měl dohnat svoji kořist...
Daleký vrh (Lovec 4.úr.): Užitečná výhoda na lov nebo při přepadení ze zálohy :D
Lovcova kořist (Lovec 7.úr.): Na boj 1 na 1 fajn jednoduchý bonus.
Přepadení (Lovec 10. úr.): Opět něco, co podporuje feeling zkušeného domorodého lovce.

Masti a jedy (Šaman 1.úr.): Tuto schopnost má např. i povolání Poutník. Barbar by ze znalosti přírody měl těžit, proč ne právě výrobou jedu nebo léčivé masti?
Magické totemy (Šaman 4.úr.): Trochu moci od duchů přírody a spiritualismu.
Spirituální ochránce (Šaman 7.úr.): Původně jsem chtěl, aby měl Barbar nějakou schopnost spojenou se zvířaty, vykrystalizovalo to nakonec ve spektrálního ochránce - může to být vlk, panter nebo jiné zvíře co odráží Barbarovu náturu.
Bestiální proměna (Šaman 10. úr.): Tady byl inspirace z Dračího doupěte 2. "Ork rozpřáhl paže a vrhl se jako veliký orel vzhůru." Opět dost epické a druidovské, ale to nevadí.

Celkově by mělo povolání být laděno tak, aby dával Barbar v boji "pěkné pecky", ale byl slabší v obraně. Některé schopnosti jsou podmíněné výrobou, množstvím surovin nebo "zaplacením" body Štěstí.
Přílohy
Lacrot Rules - Povolání Barbar.pdf
(129.65 KiB) Staženo 6 x
Naposledy upravil(a) TheLacrot dne 9. 4. 2025, 13:17, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

Povolání Bojovník
Po delší odmlce přidávám povolání bojovníka. Bojovník v těchto pravidlech se zdá být z několika maličkých playtestů v boji velmi efektivní. Hlavní důvody za mě jsou: umí se všemi zbraněmi a zbrojemi, schopnost Převaha mu dává ultimátní výhodu a má na výběr z poměrně dost různých "taktik a schopností", které si hráč může libovolně zvolit a ovlivňují nepřátele i spojence.

Jako u všech povolání se snažím o to, aby na každé úrovni získal hráč pro svoji postavu 1 schopnost - je to forma satisfakce. A já rád hráče odměňuji.

Jako u Barbara, okomentuji bojovníkovy schopnosti:

OBECNÉ SCHOPNOSTI (mají všichni bojovníci)
Bojový styl: Taková D&D klasika. Hráč si zvolí styl a to mu dá možnost s určitým typem zbraní lépe nebo jinak zacházet. Osobně se mi líbí bojový styl Mrzačení, protože způsobuje moji oblíbenou mechaniku - krvácení (po určitý počet kol nepřítel přichází o X životů). Fajn je ale také podle mě styl s dlouhými zbraněmi a odstrkávání nepřátel od sebe.
Jenom škrábnutí: Opět klasika, nic nového, zkrátka léčení vlastních zranění.
Převaha: Skvělá, skvělá schopnost! Původně jsem ji viděl v DCC a musel jsem ji ukrást a maličko pozměnit. Spojení bonusu k útoku s nějakým cool popisným manévrem je za mě velmi hezké obohacení bojovníka. Žlutý text ohledně morálky nemám ještě pravidlově zcela vyřešený.
Odhad protivníka: Potřeboval jsem dát bojovníkovi nějakou poslední obecnou schopnost, ale už jsem neměl nápady. Zbrouzdal jsem proto do hodně RPG pravidel, až jsem se dostal ke starému nostalgickému DrD PPZ. A tam mě to trklo. Myslím, že je to vcelku užitečné. Na nic se nehází a hráči vědí jak na tom proti konkrétnímu monstru jsou.
Útok navíc: Klasika klasik. Na páté úrovni to má i barbar a bojová povolání obecně.

SCHOPNOSTI ZAMĚŘENÍ
Mám prostě rád, když má hráč na výběr. "Subclassy" v pravidlech nejsou pevně dané. Hráč si tak může vzít jakoukoliv schopnost, kterou ještě nemá z jakéhokoliv zaměření svého povolání. Řídí se jedinou podmínkou: Schopnost si může vzít, pokud má stejnou nebo vyšší úroveň než je uvedeno u schopnosti. Na 4. úrovni si tak může vzít klidně schopnost, která se mu "odemkla" už na 1. úrovni a kterou nemá.

Bojovník má tři "cesty/subclassy/rozdělení": Žoldnéř (zákeřný a bolestivý způsob boje), Strážce (ochrana spojenců a nevzdávání se) a Šermíř (obratný, pohyblivý a úskočný bojovník)

Pouliční rváč (Žoldnéř 1. úr.). Navýšení kostky u impro zbraní. Slabší schopnost, ale může se hodit.
Nečestný úder (Žoldnéř 4. úr.). Extra zranění dalšímu protivníkovi. A zadáčo!
Zlepšený kritický zásah (Žoldnéř 7. úr.). Klasika, kritické zranění není jenom z "nat 20" ale i z 19.
Zabijákova odplata (Žoldnéř 10. úr). Taková kriplící schopnost. Buď snižuje navíc Obranné číslo nebo dává krvácení.

Bojový postoj (Strážce 1. úr.). +2 k obraně nebo útoku, nijak neoslňující
Krytí spojenců (Strážce 4. úr.). Za mě fajn a trochu heroická schopnost. Cílem útoku se stane bojovník a ne spojenec.
Neohrožená mysl (Strážce 7. úr.). Chtěl jsem něco na podporu morálky, ale chce to možná trochu dopilovat.
Poslední odpor (Strážce 10. úr.). Takový last man standing. Za mě využitelné v cool momentech "Jděte, já je zdržím..."

Tanec duelantů (Šermíř 1. úr.). Bojovník se může krásně dostat z dosahu zbraně.
Kryt pláštěm (Šermíř 4. úr.). Podle mě jsem to dobře zpracoval a napasoval fungování na již existující mechaniku "prasknutí štítu nebo helmy", jenom se k tomu přidá i plášť. Znamená to to, že si nechám zničit část výzbroje a nedostanu žádné zranění.
Odrážení šípů (Šermíř 7. úr.). Kdysi jsem viděl film Král Škorpion a tam rozsekával mečem letící šípy hlavní záporák. Přišlo mi to cool, tak jsem to zařadil.
Vír čepelí (Šermíř 10. úr.). Škrábnutí protivníka za to, že mě netrefil. Pokaždé.
Přílohy
Acarion pravidla 0.12 Bojovník.pdf
(159.61 KiB) Staženo 3 x
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 134
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Acarion: pravidla a svět

Příspěvek od TheLacrot »

Po pauze se dávám opět do designování, ale než bude něco ucelenějšího venku, dávám sem jen pár rychlých radůstek z nových kouzelnických kouzel, která se v pravidlech vyskytnou. Přiznávám, jedná se o trochu temnější magii :D

PLÁŠŤ STÍNŮ (2. kruh)
Zahalíš se závojem temných stínů. Na 10 minut mají na tebe útoky nevýhodu, máš odolnost na svaté zranění a k hodům na ověření Nenápadnosti si přičti opravu své Inteligence.

ŽNĚ MRTVÝCH (3. kruh)
Svážeš nekromantickou magií mrtvé duše a přinutíš je, aby rozsévaly strach. Kouzlo trvá minimálně 1 kolo a jeho účinek můžeš protáhnout o tolik dalších kol, kolik je tvoje úroveň kouzelníka. Každý živý tvor kolem tebe do 6 sáhů si na začátku svého tahu musí hodit na Charisma proti SO tvého kouzla. Pokud neuspěje, ztrácí 2k6 životů psychickým a 2k6 životů nekrotickým zraněním.
Za každého mrtvého a nemrtvého tvora v dosahu kouzla navyš kostky obou zranění o 1k6. Nemrtví, kteří jsou vůči tobě nepřátelští, tě po dobu trvání kouzla ignorují.

KRVECHTIVÉ CHAPADLO (2. kruh)
Určíš místo, na kterém se objeví portál z jiné sféry ve formě zkrvavené blány. Z ní začne po tvých nepřátelích lačně pátrat nestvůrné černé chapadlo, oslizlé páchnoucí krví. I když je spojeno s portálem a nemůže se volně pohybovat, dokáže se natáhnout až na 4 sáhy. Chapadlo zmizí poté, co pou-žiješ akci a jeho odvolání nebo až 10 minut. Chapadlo jedná v boji v samo-statném tahu přímo po tobě a má následující statistiky:

Krvechtivé chapadlo
Životy: 14 (4k6+4)
OČ: 9
Velikost: střední, Rychlost: –, Tvor: bytost odjinud
SIL 12 (+1), OBR 14 (+2), ODL 10 (+1), INT 1 (-5), MDR 6 (-2), CHA 2 (-4)
Přesvědčení: Chaos, Morálka: –
Pasivní vnímání: 8
Jazyky: –
ZK: 35
Schopnosti: Cítění života. Dokáže „vidět“ všechny živé tvory do 12 sáhů, Zranitelnost vůči svatému zranění
Útoky: Nenasytné sání. Chapadlo se přilepí na oběť a začne sát jeho krev. Útok na blízko (2 sáhy), k zásahu +2, bodné zranění 1k4+2. Při úspěšném útoku získá tvor stav krvácení (1). Drcení. Útok na blízko (2 sáhy), k zásahu +2, drtivé zranění 1k6+2.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů