Svět fantazie - nová česká hra na hrdiny

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.

Jak se Vám Svět fantazie líbí (hodnocení jako ve škole)?

Supr
1
11%
Výborný
1
11%
Chvalitebný
2
22%
Dobrý
3
33%
Dostačující
2
22%
Nedostačující
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 9

Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Svět fantazie - nová česká hra na hrdiny

Příspěvek od Renny »

Aloha RPG fanoušci!

Patřím do drobné skupinky lidí, kteří se ujali tvorby nové české hry na hrdiny Svět fantazie. Pro její zdokonalování je nutný ohlas hráčů (příp. i čtenářů pravidel). A tak, na podnět jednoho z pravidelných návštěvníků RPG fóra, bych vás rád poprosil o jakýkoliv postřeh, připomínku, návrh na vylepšení či spolupráci, atd. Myslím, že si to Svět fantazie zaslouží a určitě mu to prospěje. Už jednou jsme dělali něco podobného s beta verzí na našich webovkách a ohlas byl pro začátek více než slušný. Doufám, že nám alespoň někdo pomůže s první oficiální verzí (i když zatím neopravenou). Díky moc!!!

www.svetfantazie.webz.cz
Naposledy upravil(a) Renny dne 12. 8. 2006, 22:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Markusi to jsou gentlemani o kterých jsem ti psal v PMce.

Pánové jdu na pravidla

zdraví Dalcor
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Přesunul jsem tohle téma do sekce Netbooky.

Jo a stáhnul jsem si pravidla a chystám si je pročíst. Dám potom vědět, co si myslím :wink:
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

OK, díky moc.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Tak jsem přečetl. A můj názor je:
- Vyhodit pokročilý soubojový systém a všechno, co s ním souvisí (tabulky zbraní/zbrojí; hody na zranění, atd...)

Systém má dvě hlavní myšlenky (pokud jsem to správně pochopil):
- Pravidla jsou nutné zlo, mělo by jich být co nejmíň ----> čím jednodušší pravidla, tím lépe
- Kostkou se má házet co nejméně

Nechápu tedy, proč pravidla obsahují soubojový systém, který je v totálním rozporu s jeho dvěma hlavními myšlenkami. Je mi jasné, že Svět fantasie se snaží uspokojit všechny hráče - a to je podle mě chyba. Trh s RPG hrami je v dnešní době přesycený a systémů je strašná spousta. Systémů, které mají podrobné bojové systémy, jsou desítky. Rozšířený bojový systém Světa fantasie se ani zdaleka nemůže rovnat se systémy her jako jsou GURPS nebo The Riddle of Steel. Tak se o to ani nepokoušejte...

Chci říct - kdybych chtěl hrát hru s propracovaným bojovým systémem, budu hrát nějaký jiný systém. Kdybych chtěl rozšířené boje, nebudu hrát Svět fantasie.
Kdybych už se někdy rozhodl, že začnu hrát Svět fantasie, tak jedině proto, že mám rád jednoduchá pravidla. Když se rozhodnu hrát svět fantasie, nestojím o rozšířené souboje.

Mohu-li tedy něco doporučit, pak jedině to, abyste ze systému vyhodili všechna přebytečná pravidla. Svět fantasie o sobě prohlašuje, že staví především na jednoduchosti - dobrá, v tom případě tam nemá co dělat iniciativa, hexový papír, akční body, hody na zdraví, tabulky zbraní/zbrojí, atd...

Čas, který ušetříte tím, že se vykašlete na soubojový systém, můžete věnovat jiným věcem. Navrhoval bych propracovat více mechaniku Soupeření, která může dát hře dobrý šmrnc.
Je s podivem, že systém stavěný na podporu Příběhu a nebojových řešení, věnuje desítky stran právě boji, přičemž nebojové konflikty jsou shrnuty do jediného odstavce (Soupeření).

Myslím si, že v jednoduchém, příběhovém systému by neměl mít boj vlastní pravidla. Boj by se měl řídit stejnými pravidly jako jakýkoliv jiný konflikt. Boj by měl být podřízen stejným mechanikám jako např. vyjednávání, svádění, zápas v páce, atd...
Tím, že souboji dáváte vlastní pravidla, ho totiž stavíte na výsluní a nepřímo říkáte, že je něco extra - že vyjednávání je nedůležité (a proto ho shrnete do jednoho odstavce), kdežto boj je důležitý (a proto má stránek desítky).

Doporučuji prostudovat Alnagovu O Fortunu, která má velmi elegantně jednotnou mechaniku pro všechny konflikty, nehledě na to, jestli jde o boj nebo o vyjednávání.

Uff...

Závěrem:
Omlouvám se za tvrdou kritiku. Doufám, že to nevyznělo příliš nepřátelsky a pokud ano, tak pardon. Svět fantasie je zajímavý projekt a myslím, že má před sebou nadějnou budoucnost. Ale pořád potřebuje ještě hodně práce. Prvním vaším krokem by mělo být přestat se snažit uspokojit všechny hráče. Svět fantasie chce být příběhovým, nebojovým systémem s maximálně jednoduchými pravidly. Je na čase přestat se za to stydět a konečně to přiznat. Vyhoďte rozšířené souboje a zaveďte jednotnou mechaniku pro všechny konflikty. Hráči, kteří stojí o detailní boje, nejsou vaší cílovou skupinou.

Přeju hodně štěstí do budoucna a především hodně trpělivosti s takovými rejpaly, kteří vás budou neustále pošťuchovat - tak jako já :wink:
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

Tak ju - spíše super a dík. Vůbec se k tvému poměrně dlouhému povídání nestavíme negativně, ba pozitivně, ale jsme z toho spíše v rozpacích.

V původní verzi Světa fantazie (jo, ne fantasie :wink: ) ani rozšířený soubojový systém nebyl. Ten jsme "dodali" až později na připomínky prvních externích hráčů. My sami ho nepoužíváme, ale je tam jako nepovinné pravidlo pro ty, kteří by ho eventuelně chtěli (a údajně jsou tací).

Jinak rozpracování základního soubojového je dost dobrý postřeh, který určitě nebude nezpracován. V mnoha ohledech s tebou souhlasíme - takže zase dík. 8)

Co se týče toho, co jsi napsal - právě tohle potřebujeme! My si také myslíme, že Svět fantazie má budoucnost a pomocí pohledů z venčí se k ní pomaloučku přibližujeme. Tak to má přece být, ne? :wink:
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Renny píše:V původní verzi Světa fantazie ani rozšířený soubojový systém nebyl. Ten jsme "dodali" až později na připomínky prvních externích hráčů.
Těmto externím hráčům bych řekl asi toto:
"Děkujeme za názor. Svět fantazie očividně není hra pro vás. Pokud toužíte po detailních soubojích, hrajte GURPS nebo něco podobného."

Ne, vážně...
Snažit se být zároveň jednoduchý a zároveň složitý (soubojový systém) je tak trochu... protichůdná snaha 8)

Myslím, si, že důvod, proč hráči volali po detailnějším soubojovém systému, je ale trochu jinde: Standardní mechanika Soupeření je strašně pustá a nezajímavá a tihle hráči chtěli něco zajímavějšího. A proto žádali zajímavější boj (pravděpodobně se ještě nesetkali s hrou, která zajímavě řeší i nebojové situace).

Řešení, které by vyhovělo těmhle hráčům i systému samotnému by bylo vymyslet zajímavý (a jednoduchý) systém řešení všech konfliktů (tj. nejen bojů). Ukázat lidem, že i mechanika pro vyjednávání může být zajímavá (ne jenom suché "hoď si na úspěch"). Myslím, že kdybyste měli zajímavější řešení nebojových konfliktů, nikdo ani neštěkne po rozšířeném soubojovém systému.

Opět doporučím jako studijní materiál O Fortunu, kde je i řešení nebojových konfliktů celkem zajímavé.

Moje rozříšená rada tedy je - vyhodit rozřířený souboják. Vymyslet jednotný, jednoduchý a přitom zajímavý způsob řešení všech herních konfliktů (nezávisle na tom, jestli jde o boj, nebo o soutěž v krasobruslení 8) ).
A co si budeme nalhávat - mechanika "hoď kostkou, konflikt vyřešen", vůbec není zajímavá.
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

Připomínku opět bereme v úvahu :wink: a věř, že situaci kolem soubojů opravdu přehodnotíme. Chce to jen trochu času, abychom nic neuspěchali a pořádně zvážili. Bez odezvy ovšem tvůj postřeh určitě nezůstane. Opravdu si ho vážíme... Díky
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Přeju hodně zdaru a trpělivosti :wink:
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Hele, když už to maj napsaný tak proč to vyhazovat. osobně si myslím že systém volitelných pravidel které trochu znásilňují hru není špatný, ale musí se s tím dobře zacházet. Třeba dva booky - jeden bez volitelných pravidel, druhý s volitelnými pravidly, nebo taková globální volitelná pravidla dát uplně nakonec booku, jako rozdílný přístup k mechanice. A rozhodně neposílat hráče pryč :>:o/ Jestliže se jim princip líbí, ale chtějí ještě něco navíc tak je přeci nebude posílat do..pryč. ne :wink:
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Zatím jsem neměl čas pročíst pravidla, tak jsem zkouknu cenník -
tedy, jestli to mají být středověké ceny nevím, co ale vím je, že strašně podceňujete cenu skla. Zracadlo ve středověku běžný člověk neviděl za celý život, a to nejspíš ani kovové (co tím myslíte? Bronzové?). Laboratorní sklo a tedy i flakónky byly nehorázně drahé ještě v 17. století.

A pokud pes má být "lovecký" tedy že už něco umí, měl by stát víc než 10 večeří. A nebo tam dejte jen "pes".
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

Hoj všem zúčastněným!

1. Co se týče ceníku, hold musíme poděkovat za postřeh - zas takové znalosti při jeho tvorbě nebyly uplatněny, takže, takže... Takže to opravíme - díky.

2. K soubojovému systému - když už je vytvořen, tak určitě nebude zahozen - to si pište. O tom, jakým způsobem budou uspořádány pravidla v 2. verzi zatím moc nevíme, ale to se nějak zkloubí a nějak to dopadne (hodně bude záležet na dalších ohlasech).

Každopádně moc díky za připomínky a případně pište dál své postřehy. Budeme se těšit!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Tak jsem si přečetl pravidla a docela mě zarazilo, jak jsou v několika pasážích dost podobné těm mým, někdy jsem skoro poznával celý odstavec. Ale třeba jsme jen oba četli ten samý člávěk nebo pravidlo jinde. 8)

Co mě ale zarazilo je docela velký rozptyl náhody proti hodnocení rysů a předpokladů. Rysy maximálně 10, předpoklady 4 a náhoda 2 - 20 - trochu mnógo.

Jak tu už zaznělo, rozšířený soubojový systém je ošklivost - všechno ostatní je vcelku přirozené a pochopitelné a pak najednou vyskočí kola trvající zhruba 6 sekund a body akcí jak z počítačového UFA.

Také nikde není popsáno, jak pracovat s rysem bohatství, i když je nepovinný.

A na závěr - chtělo by to méně věty "Hrajte způsobem jaký vás baví a nenechte se omezovat!!!"
Už jen proto, že hráči často omezení potřebují, aby měli svojí fantasii o co opřít, ale hlavně mi to přijde jak kopance do hlavy.
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

Každopádně díky za názor, ALE...

Předpoklady mají hodnocení 1-10, stejně jako rysy. 4 se týká specializací...
K větě "Hrajte způsobem...", tak ta tam být musí a v pravidlech ji najdeš asi 150x, bo je základní myšlenkou celého systému Světa fantazie. Pokud hráči omezení potřebují a baví je hrát takovým způsobem, pak je vše v souladu s tímto sdělením. Pokud omezení nepotřebují, i v tomto případě je správné, když se budou bavit způsobem, který jim vyhovuje nejvíc. Svět fantazie nemá být hrou, která někoho k něčemu nutí (, ale určitá svá omezení obsahuje). Buďto je SF bavit bude, nebo ať hrají jinou hru - to také v pravidlech několikrát opakujeme. Nevínm, jestli je to srozumitelné, takže... Ve SF najdeš hned několik pravidel k různým situacím, a tak dáváme hráčům volbu, jak chtějí dle našich pravidel hrát.. Nevyhovuje-li jim to, ať si vymyslí svoje nebo ať hrají něco jiného. Toť asi vše k tomuto bodu.

Asi to je trochu chaos, píšu to v práci a je tu docela našlápnuto - kdyby něco, ještě se na to podívám v klidu večer.

Zatím dík a měj se bájo!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

V tom případě se přiznávám, že jsem předpoklady a specializace příliš nepochopil, protože z pravidel jsem měl dojem, jako že předpoklad je jakýsi souhrn schopností, z nichž by si hráč měl vybrat konkrétní podskupinu, kterou bude umět.
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti