Váš názor na {insert problem here}
Váš názor na {insert problem here}
Manuál k použití:
- Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
- Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
- Reagujte na otázky ostatních.
- Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
- Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Jablko je populárnější příchuť, a taky se líp prodává.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Dám sem svůj subjektivní, zcela neobjektivní názor.
Mám jednoduchou odpověď: Mytago. Já, celá naše domácnost i mí kamarádi mají velmi pozitivní zkušenosti se vším, co vydalo Mytago.
Ale vidím stejný trend u deskových her. Nové deskovky táhnou mnohem víc než ty staré, i kdyby po nich za rok neštěkl ani pes. Trend, kdy novinka vzbudí obří pozornost, rok boduje napříč všemi žebříčky, a za dva roky jako by se po ní zem slehla, je ještě mnohem výraznější než v RPGčkách.
Mám jednoduchou odpověď: Mytago. Já, celá naše domácnost i mí kamarádi mají velmi pozitivní zkušenosti se vším, co vydalo Mytago.
- Protože mají rádi JaD, táhne je to i k hraní/zkoušení 5E překladů.
- Protože je nadchly Zapovězenky, hned zkoumají všechno od Free League.
- Příběhy impéria jako hra nejsou úplně můj šálek čaje, ale jejich komiksy žeru.
- Já a moji kámoši máme rádi Tolkiena. Takže první volba padla logicky na Adventures in Middle-Earth, ale protože to bylo v angličtině, tak to velký úspěch u kámošů nesklidilo. Pak vyšel The One Ring 2E, a protože byl od Free League, asi nějak tak podvědomě o něj kámoši projevili větší zájem. Od chvíle, co Mytago oznámilo překlad, se mě každou chvílu ptají, kdy už to bude.
Ale vidím stejný trend u deskových her. Nové deskovky táhnou mnohem víc než ty staré, i kdyby po nich za rok neštěkl ani pes. Trend, kdy novinka vzbudí obří pozornost, rok boduje napříč všemi žebříčky, a za dva roky jako by se po ní zem slehla, je ještě mnohem výraznější než v RPGčkách.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Váš názor na {insert problem here}
RPGčka maj oproti deskovkám výhodu dlouhodobý hratelnosti. Hodně skupin stále hraje nějaký starý RPGčko, přestože už se dávno nevydává a komunita se rozpadla.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Zrovna Paranoia a InSpecters byly u nás dost neznámé a za svou herní kariéru jsem je viděl hrát jen jednou. A přijde mi, že jak to jsou obě odlehčené humorné hry, tak se v nich hrají spíše oneshoty nebo velmi krátké kampaně, které se rychle ohrajou - pokud je tedy vůbec někdo hrál.
Cold City je taky zajímavá hra a kromě jedné hry s Bifim jsem na ni nikde jinde nenarazil.
Cold City je taky zajímavá hra a kromě jedné hry s Bifim jsem na ni nikde jinde nenarazil.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Váš názor na {insert problem here}
York: Určitě. Ono i vyvinout nové RPG je časově mnohem náročnější než vyvinout novou deskovku. Takže je logické, že i lifespan RPGček je delší. Ale zas zrovna včera jsem potkal kamaráda, který mě vykládal, že teď s malou dcerou hrají Cavernu, jeho nejoblíbenější hru, protože miluje euro hry. (Pak se ukázalo, že už skoro deset nové deskovky nesleduje, i když předtím byl docela náruživý hráč.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Váš názor na {insert problem here}
ShadoWWW: Zase deskovek spíš budeš hrát víc (na střídačku) a tudíž se spíš budeš vracet i ke starším, pokud byly dobrý. Když přejdeš dejme tomu z DrD na JaD, tak už asi nemáš moc důvod hrát DrD.
Re: Váš názor na {insert problem here}
No, zrovna starší Traveller jsem s jednou partou před lety hrál, ale to bylo proto, že oni jej měli rádi jako totální novinku, ještě když já jsem chodil do školky, takže to se nepočítá.
U Runequestu je ten problém jasně daný tím, že každá verze toho systému je natolik kompexní, že i když třeba ty starší by někdo rád hrál, tak k nim prostě není žádné Forum (mrtvé ani živé), kde by se člověk mohl dopátrat, jak některé ošemetné situace řešit .Markus píše: ↑4. 6. 2023, 14:05 Ptal bych se i na takové věci, jako proč třeba Lost Mine of Phandelver patří k nejznámějším dobrodružstvím, zatímco o legendárním Griffin Mountain nikdo neví, ale tam je to zjevně navázané na předchozí otázku o oblíbenosti jádrových her.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Začněte hru soubojem
Jaký je váš názor na souboj na začátku hry, ať na oneshotech s náhodnými hráči, nebo v kampani?
Jaký je váš názor na souboj na začátku hry, ať na oneshotech s náhodnými hráči, nebo v kampani?
hraju: Ω Projekt Omega
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Záleží na hře. Má to výhodu že to opravdu nakopne hru – ale taky nevýhodu, že to hráče donutí bojovat, a mně třeba bojování ve hrách nebaví, takže to logicky nepoužívám. Kdybych někdy hrál hru, kde mi to sedí (napadají mě třeba nějaké mechy), tak bych to zvážil.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Váš názor na {insert problem here}
Raz som zahájil kampaň slovami "hoďte si na iniciatívu" (to bola jedna z položiek na mojom bucket liste). Hráči boli zmätení - prečo sme tu? kam ideme? čo nám hrozí? Myslím si, že to vie fungovať, ak GM dá hráčom priestor na charakterizáciu a trocha kontroly nad "minulým" dejom napr. v podobe flashbackov, možnosti určovať motiváciu protivníkov a pod.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Váš názor na {insert problem here}
Osobně jsem proto začínat hru akcí, ne nutně bojem. Ale záleží na hráčích, jestli jsou s tím kompatibilní a ochotní se odvázat a jít té akci naproti. Jsou takoví, kteří začnou okamžitě protestovat a takovému přístupu se vzpříčí, protože prostě nutně potřebují kontext a další informace a bez nich se odmítají tvrdohlavě hnout. A s takovými takový přístup moc nejde. Popravdě se ale takovým hráčům spíše snažím vyhýbat.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Mne sa napriklad boje vo vacsine rpg zdaju neuveritelne nudne a neohrabane a vysledok je, ze vlastne nikoho nenadchnu. Zabiju tak prvu hodinu sedenia bojom bez kontextu.
Ak je boj v rpg skutocne zaujimavy a zabavny (usagi yogimbo, dogs in vineyard), viem si predstavit, ze takato alternativa moze naladit hracov na hru. Ale ja by som teda radsej zmenil premisu na:
Zacinajte in medias res. Zacnite vo vypatej situacii. Slow start s pripravou a planovanim a cestovanim po vidieku je pre hracov dlhych kampani, oneshot hraci nemaju cas na tieto nudne veci...
Ak je boj v rpg skutocne zaujimavy a zabavny (usagi yogimbo, dogs in vineyard), viem si predstavit, ze takato alternativa moze naladit hracov na hru. Ale ja by som teda radsej zmenil premisu na:
Zacinajte in medias res. Zacnite vo vypatej situacii. Slow start s pripravou a planovanim a cestovanim po vidieku je pre hracov dlhych kampani, oneshot hraci nemaju cas na tieto nudne veci...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Tak ta rada asi byla myšlena pro rpg, kde je boj zábavný, ne? Respektive asi pro lidi, které baví. Moc si neumím představit hrát rpg zaměřená na boj, kde by mě ten boj nebavil. Proč?
Samozřejmě chápu, že spousta rpg není o boji - ale pro ta není ta rada z principu použitelná (duh! ).
Na druhé straně bych souhlasil, že pro oneshoty se to moc nehodí. Nejde o to, že by se zabil čas nudnou činností (znovu, pokud mě nebaví boje, nebudu hrát akční rpg...), ale ztratí se čas činností, kterou si lze snadno užít jindy a jinde. U oneshotu jde zpravidla o to stihnout něco odehrát a od toho boj opravdu zdržuje. Navíc nejspíš ten boj nebude jediný a přirozená gradace radí mít nějaký boj spíš blíže finále...
Začínat bojem bych tedy chápal spíš u nějakých jednodušších oneshotů, které jsou spíš o tom užít si schopnosti svých "avatarů" v zajímavém prostředí, víc "pivo a preclíky". Pokud chci nenáročnou hru, spíš roleplayovou deskovku, pak bych bojem klidně začal i končil, přičemž střední obsah může být naplněn nějakým krátkým průzkumem asociální interakcí.
Začínejte in medias res je naopak obecně dobrá rada. Hodně věcí má tendenci se zasekávat v úvodu, kdy se moc neví, co se má dělat. Mě třeba docela baví dát postavám čas se "sčuchnout", ale objektivně mám zkušenost, že se pak nestíhá odehrávat ten zajímavější obsah.
Za mě je nejlepší zvládnout seznamovací scénu (případně scény) a pomocí střihů se rychle dostat k obsahu a zápletce, "krizi", chcete-li.
Když teď vzpomínám na Slezinu, tak u většiny her jsme zvládli jakýsi částečně moderovaný krátký úvod, aby bylo jasné, co jsou postavy zač a pak se poměrně rychle (s různou mírou úspěchu) stříhalo do větší či menší akce (dle typu hry, rozhodně ale do "zápletky/překážky/problému"). Řekl bych, že většinou se to povedlo když ne na výbornou, tak alespoň chválitebně A třeba pro mě osobně to bylo ideální, ale jak říkám, já mám obecně radši pozvolnější starty - byť bojuju rád.
Samozřejmě chápu, že spousta rpg není o boji - ale pro ta není ta rada z principu použitelná (duh! ).
Na druhé straně bych souhlasil, že pro oneshoty se to moc nehodí. Nejde o to, že by se zabil čas nudnou činností (znovu, pokud mě nebaví boje, nebudu hrát akční rpg...), ale ztratí se čas činností, kterou si lze snadno užít jindy a jinde. U oneshotu jde zpravidla o to stihnout něco odehrát a od toho boj opravdu zdržuje. Navíc nejspíš ten boj nebude jediný a přirozená gradace radí mít nějaký boj spíš blíže finále...
Začínat bojem bych tedy chápal spíš u nějakých jednodušších oneshotů, které jsou spíš o tom užít si schopnosti svých "avatarů" v zajímavém prostředí, víc "pivo a preclíky". Pokud chci nenáročnou hru, spíš roleplayovou deskovku, pak bych bojem klidně začal i končil, přičemž střední obsah může být naplněn nějakým krátkým průzkumem asociální interakcí.
Začínejte in medias res je naopak obecně dobrá rada. Hodně věcí má tendenci se zasekávat v úvodu, kdy se moc neví, co se má dělat. Mě třeba docela baví dát postavám čas se "sčuchnout", ale objektivně mám zkušenost, že se pak nestíhá odehrávat ten zajímavější obsah.
Za mě je nejlepší zvládnout seznamovací scénu (případně scény) a pomocí střihů se rychle dostat k obsahu a zápletce, "krizi", chcete-li.
Když teď vzpomínám na Slezinu, tak u většiny her jsme zvládli jakýsi částečně moderovaný krátký úvod, aby bylo jasné, co jsou postavy zač a pak se poměrně rychle (s různou mírou úspěchu) stříhalo do větší či menší akce (dle typu hry, rozhodně ale do "zápletky/překážky/problému"). Řekl bych, že většinou se to povedlo když ne na výbornou, tak alespoň chválitebně A třeba pro mě osobně to bylo ideální, ale jak říkám, já mám obecně radši pozvolnější starty - byť bojuju rád.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Je třeba počítat s tím, že se do něj musí dát jiné stakes než smrt postav. Boj, který automaticky začal DM, už z principu nemůže ohrozit hráčské postavy na životě, protože se tím odebrali ty dvě základní volby před bojem "Chceme s nimi bojovat?" a "Kde, a jak s nimi budeme bojovat?"
Jsem tedy klidně pro, ale pouze pokud se napětí z toho boje přesune z přežití na něco jiného, třeba záchranu nějakých NPC.
Výhodu má start bojem ve hrách, které mají na boj soustředěný character building (D&D, PF...), protože pak hráči stejně sedají ke stolu natěšení vyzkoušet svoje buildy v akci, a takhle se tahle potřeba rychle naplní a může se začít v klidu roleplayovat.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 5 hostů