Co dělá OSR hry kompatibilními?

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Co dělá OSR hry kompatibilními?

Příspěvek od Pieta »

Markus píše: 21. 3. 2023, 12:53V oD&D jsou životy dost jednoznačně fyzické zranění, na tom není co komplikovat. Léčí se tempem 1 až 1k3 životů za den, prostě fyzické zranění.

Jediná „nerealistická“ věc je, že hrdinové (postavy na vysokých levelech) ustojí mnohem víc ran než běžný smrtelník. (A pomaleji se uzdravují.)

Bordel v tom udělaly až nové edice se zavedením různých rychlejších forem uzdravování, u kterých se nedalo moc věřit tomu, že jde o fyzické rány a jejich hojení.
Já teda vím, že to je tisíckrát omílané téma, ale co na životech v oD&D se chová jako fyzické zranění, natož jednoznačně?

Mám čtyři životy, dostanu ránu, co mě skoro zabije.
Jak dlouho se budu léčit z téměř smrtelného zranění? 1-3 dny.
Jaká je šance, že ze zranění vykrvácím? Nulová.
Jaká je šance, že dostanu sněť, když ho neošetřím? Jaká, když ho ošetřím? Stejná, totiž nulová.
Jaká je šance, že mám něco zlomeného? Nulová.
Jaká je šance, že budu mít trvalé následky? Nulová.
To zní, jako něco, co úplně jednoznačně fyzické zranění není.

Způsobí mi to třeba aspoň problémy srovnatelné s tím, že jsem právě dostal téměř smrtelné zranění, když budu dál fyzicky aktivní? Může se mi ne zcela zhojená rána znovu otevřít, když nebudu odpočívat?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co dělá OSR hry kompatibilními?

Příspěvek od eerieBaatezu »

Antharon píše: 21. 3. 2023, 13:45 Stále sa môžeš rozhodnúť mechaniku nahradiť inou, či už bude mať kompatibilný interface (teda že čísla z modulov môžeš vložiť priamo), alebo nie. A aj keď nebudeš mať hru kompatibilnú, môžeš vyrobiť adaptér, ktorý bude hovoriť ako aplikovať staré moduly na nový systém.

Navyše stále je tu možnosť spraviť si veci po svojom a povedať si, že to nejak game mastri zvládnu.
Pokud měl Marky pravdu v tom, že jednotkou OSR kompatibily je effort, tak mám z jakékoliv změny dost zkroucenej žaludek.

Dokážu si dost dobře představit, kolik lidí odradí už jen to, že něco nějak musí konvertovat, když si to jinde mohou zahrát přímo jak to mají před sebou v knížce.

Leda by je samozřejmě oslovil ten systém na tolik, že by byli ochotni to dělat, protože by byl o tolik "lepší" - čtěte: někomu by to prostě na oldskůl hraní vyhovovalo, přestože by to přesně nereplikovalo ten pravidlovej feel, co mají OSE.

Jo... protože tady už taky navíc nejde o to, že tam nebudou pasovat čísla, ale ona by nepasovala i spousta jiných věcí, ledaže by lidi řekli "hele, neblbni, ten vancian s jedním kouzlem na první a házením šipek a střílením z praku tam nechej, protože oldskůl feel". Tam bych samozřejmě narazil na svou nerozhodnost, protože bych nevěděl, kde až se zastavit. Jen u toho, že se sjednotí hody, nebo změní pojetí armoru, nebo životů, nebo se rovnou předělá magie, nebo...
Markus píše: 21. 3. 2023, 12:53 V oD&D jsou životy dost jednoznačně fyzické zranění, na tom není co komplikovat. Léčí se tempem 1 až 1k3 životů za den, prostě fyzické zranění.

Jediná „nerealistická“ věc je, že hrdinové (postavy na vysokých levelech) ustojí mnohem víc ran než běžný smrtelník. (A pomaleji se uzdravují.)

Bordel v tom udělaly až nové edice se zavedením různých rychlejších forem uzdravování, u kterých se nedalo moc věřit tomu, že jde o fyzické rány a jejich hojení.
Ne-ééé. Hele figher má víc HP než velkej drak, těžko je to "jednoznačně fyzické zranění", když už to navíc jako fyzický zranění ani není v těch pravidlech definovaný. Nechci kecat, ale myslím hned první DnD tam mělo ten příklad, že fighter má 4x víc HP než kůň, takže tam explicitně řekli, že to fyzický není.
Passingby píše: 21. 3. 2023, 13:58 Moje teorie je, že Eerie hledá a po cestě sepisuje svůj DnDaistický manifest.
DnDaistický je co? $D
York píše: 21. 3. 2023, 14:53 "Upgradovat" oDnD sice určitě má smysl, ale je to úplně jinej úkol než upgradovat DrD.
Jak to myslíš?
Bifi píše: 21. 3. 2023, 15:52
Než odepíšu, přečtu si ty odkazy. Dík!
Obrázek
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Co dělá OSR hry kompatibilními?

Příspěvek od Passingby »

eerieBaatezu píše: 21. 3. 2023, 21:44 DnDaistický je co? $D
Původně jsem to měl napsaný jako DaDaistický, ale z toho to DnD nebylo moc poznat. Jenom takovej džouk, ale moc smysl asi nedává :D
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti