[OSEnauti] Zdroje pravidel
Moderátor: MarkyParky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[OSEnauti] Zdroje pravidel
Pravidla OSE
OSE existuje v různých variantách. Podrobnosti viz anotace. Věnujte pozornost tomu, jaká pravidla používá první sudí, u kterého budete hrát. Podle těch si vytvoříte postavu a dál se jimi budete řídit. Hlavní varianty jsou:
OSE Stručná pravidla (CZ) – dostupná zdarma, obsahuje základní pravidla (pro vás dostačující) a povolání klerik, kouzelník, válečník, zloděj. Obsahuje jen kouzla 1. úrovně (stačí pro začínající postavy, později máte problém.)
OSE Klasická fantasy (CZ) – český překlad ke koupi buď jako tištěná kniha nebo PDF „zaplať, kolik chceš“. Obsahuje úplná pravidla a povolání elf, hobit a trpaslík. Obsahuje kouzla všech úrovní.
OSE Advanced Fantasy (EN) – na odkazu si můžete půjčit PDF. Obsahuje úplná pravidla + několik nových volitelných pravidel + spoustu nových povolání a kouzel. Pro sudí spoustu nových kouzelných předmětů a nestvůr.
Povinná „volitelná“ pravidla
Bylo dohodnuto, že všechny hry musejí jednotně používat:
- Volitelné pravidlo „Vzestupná třída zbroje“ (přímo v OSE)
- Variantu pravidel „pokročilé zatížení“ v tomto znění – jde o kompilaci pravidel pro „položkové vybavení“ (ze zinu Carcass Crawler) s oficiálním ceníkem, včetně pár rozšíření z oficiálních zinů. Toto pravidlo nahrazuje původní ceník předmětů z OSE.
Tahle pravidla představují společný základ, kteří jednotliví sudí můžou dál upravovat – u každé hry se seznamte s jejími domácími úpravami.
Prázdné deníky postav
Ze stránek Mytaga:
Vzestupná třída zbroje + položkové zatížení
Varianty OSE
Sudí můžou používat domácí pravidla – budou vždy upřesněna v jejich diskuzi.
Na stránkách Mytaga jsou k dispozici některé oficiální varianty OSE, například Položkové zatížení (inventář založený na řádcích místo na váze v mincích). Sudí je můžou volitelně používat, případně jejich používání povolit hráčům.
Další varianty pravidel, nové rasy a povolání, vycházejí v oficiálních zinech Carcass Crawler. Případně je možné lovit věci odjinud z internetu.
Sdílená složka na deníky postav
Hráče OSEnautů prosím, aby vždy před hrou nahráli aktuální deník své postavy do téhle složky, kde se na něj můžou sudí podívat.
OSE existuje v různých variantách. Podrobnosti viz anotace. Věnujte pozornost tomu, jaká pravidla používá první sudí, u kterého budete hrát. Podle těch si vytvoříte postavu a dál se jimi budete řídit. Hlavní varianty jsou:
OSE Stručná pravidla (CZ) – dostupná zdarma, obsahuje základní pravidla (pro vás dostačující) a povolání klerik, kouzelník, válečník, zloděj. Obsahuje jen kouzla 1. úrovně (stačí pro začínající postavy, později máte problém.)
OSE Klasická fantasy (CZ) – český překlad ke koupi buď jako tištěná kniha nebo PDF „zaplať, kolik chceš“. Obsahuje úplná pravidla a povolání elf, hobit a trpaslík. Obsahuje kouzla všech úrovní.
OSE Advanced Fantasy (EN) – na odkazu si můžete půjčit PDF. Obsahuje úplná pravidla + několik nových volitelných pravidel + spoustu nových povolání a kouzel. Pro sudí spoustu nových kouzelných předmětů a nestvůr.
Povinná „volitelná“ pravidla
Bylo dohodnuto, že všechny hry musejí jednotně používat:
- Volitelné pravidlo „Vzestupná třída zbroje“ (přímo v OSE)
- Variantu pravidel „pokročilé zatížení“ v tomto znění – jde o kompilaci pravidel pro „položkové vybavení“ (ze zinu Carcass Crawler) s oficiálním ceníkem, včetně pár rozšíření z oficiálních zinů. Toto pravidlo nahrazuje původní ceník předmětů z OSE.
Tahle pravidla představují společný základ, kteří jednotliví sudí můžou dál upravovat – u každé hry se seznamte s jejími domácími úpravami.
Prázdné deníky postav
Ze stránek Mytaga:
Vzestupná třída zbroje + položkové zatížení
Varianty OSE
Sudí můžou používat domácí pravidla – budou vždy upřesněna v jejich diskuzi.
Na stránkách Mytaga jsou k dispozici některé oficiální varianty OSE, například Položkové zatížení (inventář založený na řádcích místo na váze v mincích). Sudí je můžou volitelně používat, případně jejich používání povolit hráčům.
Další varianty pravidel, nové rasy a povolání, vycházejí v oficiálních zinech Carcass Crawler. Případně je možné lovit věci odjinud z internetu.
Sdílená složka na deníky postav
Hráče OSEnautů prosím, aby vždy před hrou nahráli aktuální deník své postavy do téhle složky, kde se na něj můžou sudí podívat.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Zdroje pravidel
Aktualizoval jsem v odkazech nahoře dokument, který používáme jako společný standard pro „položkové zatížení“. Místo původní verze používáme tenhle můj přepis. Pravidla jsou (téměř) identická, ale pro přehlednost je to rovnou spojené s ceníkem a doplněno o pár dalších předmětů z oficiálních zinů.
Poprosím všechny organizátory her, aby si aktualizovali odkaz v úvodu svého tématu a aby přešli na používání tohoto dokumentu.
(Samozřejmě na něj můžete začít vrstvit vlastní domácí úpravy, jako vždy.)
Poprosím všechny organizátory her, aby si aktualizovali odkaz v úvodu svého tématu a aby přešli na používání tohoto dokumentu.
(Samozřejmě na něj můžete začít vrstvit vlastní domácí úpravy, jako vždy.)
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [OSEnauti] Zdroje pravidel
Poměrně často zápasím s tím, že nějaká potvora z modulu není popsaná v OSE/DnD Basic, ale až v ADnD nebo nějakém bestiáři k němu.
Google prozradil, že v The Rules Cyclopedia jsou oficiální konverzní instrukce pro převod monster mezi ADnD a DnD Basic, tak si dovoluji je sem odložiti:
Červeně česky jsou moje komentáře.
Google prozradil, že v The Rules Cyclopedia jsou oficiální konverzní instrukce pro převod monster mezi ADnD a DnD Basic, tak si dovoluji je sem odložiti:
Červeně česky jsou moje komentáře.
The Rules Cyclopedia, Appendix 2 píše: Monsters
Use a similar system to convert monsters from one game system to the other. If a similar monster already exists in the system you are converting to, use those statistics. Otherwise the guidelines in the Converting Monsters Table can be used. Given values are those in the system you are converting from.
Additional AD&D® Monster Statistics
The following AD&D® statistics have no D&D® equivalent, but can often be found in the monster description. Including them is optional. They are as follows:If you like a special monster power that does not exist in the D&D system, feel free to adapt it to your game. For example, although magic resistance is not a standard rule, there is no reason why a special monster of this type could not be introduced by the DM as a special encounter.
- ORGANIZATION: (tribal, herd, flock, etc.).
- ACTIVITY CYCLE: (nocturnal, diurnal, etc.).
- DIET: (carnivore, herbivore, etc.).
- THACO: Use D&D attack number.
- SPECIAL ATTACK: Use D&D equivalent, if there is one.
- SPECIAL DEFENSE: Use D&D equivalent, if there is one.
- MAGIC RESISTANCE: Assume no special resistance to magic.
Converting Monsters Table* This gives the D&D move per game turn. To find the move per combat round, divide by 3.
Statistics To D&D® System To AD&D® System Armor Class Use given Armor Class Use given Armor Class Hit Dice Use given Hit Dice Use given Hit Dice Size Use given size Use given size Move Use given Movement*
X" = X*10'(X*10/3')Use given Move Attacks Use No. of Attacks Use given Attacks Damage Use Damage/Attack Use Damage No. Appearing Use given No. Appearing Use given No. Appearing Save as Pozn: Tabulka záchran monster z OSE je ekvivalentní bojovníkovi.
- Intelligent monsters save as a fighter of equal level; unintelligent monster save as a fighter of half level
- Kindred of demihuman races save as a demihuman of equal level
- Monsters save as a fighter of equal level, with a bonus level per +4 bonus hit points
- If a monster has other areas of ability (cleric, mage, thief), it gets the best saving throw
- If non-intelligent, the monster saves versus poison or death magic at equal level, but at half level otherwise
Morale** 2 or 3 = 2
4 or 5 = 3
6 or 7 = 4
8 = 5
9 or 10 = 6
11 or 12 = 7
13 or 14 = 8
15 = 9
16 or 17 = 10
18 or 19 = 11
20 = 122 = 2 or 3
3 = 4 or 5
4 = 6 or 7
5 = 8
6 = 9 or 10
7 = 11 or 12
8 = 13 or 14
9 = 15
10 = 16 or 17
11 = 18 or 19
12 = 20Treasure Use listing of similar monster
Pozn. Tady je IMHO chyba, resp. pro poklady A..I to sedí.
Poklady J..T jsou proházené takto:
J=P, K=Q, L=R, M=S, N=T, O=J, P=K, Q=L, R=M, S=N, T=O.
Další dva už nesedí vůbec:
U=90%: 1d8*10 gems, 80%: 5d6 jewlery, 70%: 1 of each magic excluding potions & scrolls
V=85%: 2 of each magic excluding potions & scrolls
A pak má ADnD pár typů, co DnD/OSE nezná:
W=60%: 5d6*1000 gp, 15%: 1d8*100 pp, 60%: 10d8 gems, 50%: 5d8 jewelery, 55%: 1 map
X=60%: 1 misc. magic plus 1 potion
Y=70%: 2d6*1000 gp
Z=20%:1d3*1000 cp, 25%: 1d4*1000 sp, 25%: 1d4*1000 gp, 30%: 1d6 pp, 55%: 10d6 gems, 50%: 5d6 jewelery, 50%: Any3 magic
Use listing of similar monster Intelligence Use given number
OSE žádnou inteligenci nemáUse given number Alignment Evil monsters become Chaotic, regardless of other alignment; otherwise drop the Good-Evil axis Assign a second alignment on the Good-Evil axis, based on the monster description XP Value Recalculate by D&D rules Recalculate by AD&D rules Monster Type Assign, based on descriptiont Ignore Frequency** Common = Common
Uncommon - Rare
Rare or Very Rare = Very RareCommon = Common
Rare = Uncommon
Very Rare = Rare or Very RareTerrain Use given terrain Use given terrain; assign climate based on description Load, barding modifier Estimate from equivalent D&D creature Estimate from equivalent AD&D creature ___________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________
** Read "previous system = new system statistic" when making these conversions. The secondary item is the statistic you will need in the system to which you have converted.
Magical Items
Magical items should be converted to an equivalent item in the base system. For example, the AD&D cloak ofelvenkind would become an elven cloak, a wand of fire would become a wand offireballs, etc. If no equivalent exists, the DM may decide that the item isn't there, that a comparable item has replaced it, or that he will translate the given item into the base system. When converting AD&D items to the D&D game, try to limit the number of effects they can create and simplify use as much as possible.
Immortals and Deities
The Immortals of the D&D system and the deities of the AD&D system should not be converted between the game systems.
Measurements
Game measurements are not converted; use the equivalent measurements of the system to which you convert.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host