Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Teď odpovídám z voleje, protože to nemám před sebou, ale u těch organizací by to šlo pokud máš dost vysoké postavení a zároveň ti nevadí adekvátní navýšení bodů moci které za to zaplatíš.

Přesně to jsem kdyžtak napíšu večer nebo zítra, až se k tomu dostanu.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

MarkyParky píše: 20. 10. 2022, 19:38...u těch organizací by to šlo pokud máš dost vysoké postavení a zároveň ti nevadí adekvátní navýšení bodů moci které za to zaplatíš.
Spoiler
Za každou úroveň Charakteristiky může pomocník získat jednu zvláštní schopnost nebo vyhrazenou dovednost odpovídající jeho původu.
Ano, platba Mocí ti dovolí získat opici, co krade. Nedovolí ti použít Cvičitele jiné postavy na tvého pomocníka.
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Stařec »

MarkyParky píše: 19. 10. 2022, 13:47 Seslané kouzlo můžeš kdykoliv zrušit, tzn. můžeš si na boj vyhodit tu ohnivou auru na kopí a po boji ji zase shodit.

Ono to trvání do magického okamžiku je maximum (bez opakování rituálu), často se při hře stává, že je to na kratší dobu - buďto protože se kouzelníkovi nehodí to kouzlo dál držet seslané nebo protože okolnosti ho zruší (např. můžeš pohánět loďku proti proudu vodním kouzlem s trváním na celý den, ale když po hodině plavby vystoupíš a jdeš dál pěšky, nemá smysl kouzlo držet a nohy na souši už ti nepopožene).
Jsem se blbě zeptal - nešlo mi o to, jestli můžu zkrátit trvání, ale jestli můžu seslat kouzlo s nějakým krátkým (ale ne okamžitým) trváním bez zvláštní schopnosti.
Verba vana aut risui apta non loqui!
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Stařec píše: 21. 10. 2022, 22:03Jsem se blbě zeptal - nešlo mi o to, jestli můžu zkrátit trvání, ale jestli můžu seslat kouzlo s nějakým krátkým (ale ne okamžitým) trváním bez zvláštní schopnosti.
Máš tři možnosti:

- kouzlo sešleš krátkodobě, ono něco udělá, pak se přestaneš na kouzlo soustředit a kouzlo zmizí
- kouzlo sešleš krátkodobě, ale budeš se na něj soustředit, kouzlo bude něco dělat každé kolo, pak se na něj přestaneš soustředit a kouzlo zmizí
- pokud chceš, aby kouzlo existovalo, aniž by ses na něj soustředil, potřebuješ na to zvláštní schopnost.

A pokud přemýšlíš, že si uděláš nějaké vlastní domácí pravidlo o kouzlech, co trvají do konce konfliktu, nedělej to. Kouzla jsou už takhle hrozně silná a nepotřebují ještě zesilovat.
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Stařec »

Co znamena, ze kouzlo seslu kratkodobe? 😀

Chapu to teda tak, ze ocarovat kopi, aby bylo ohnive na cely konflikt, znamena bud udrzovat soustředění nebo zvlastni schopnost.

Stejne tak zarikavacova prokleti a pozehnani trvaji jen na jedno kolo, leda by je udrzoval soustredenim/mel by zvlastni schopnost.

Ptam se hlavne proto, ze priklady na trvani akci mi neprisly ekvivalentni (coz je samozrejme subjektivni) a protoze vetsinou v mene crunchy hrach byva trvani kouzel "na scenu" jako jedna z defaultnich moznosti.

O homebrew vubec nepremyslim, jen jsem si nebyl jisty, co mi pravidla rikaji.

A ze jsou kouzla hrozne silna - to mi pripada diskutabilni, zalezi na situaci a typu magie. Zrovna ta ohniva me teda neopíjí svou mocí - v konfliktu koneckoncu funguje stejne jako jine metody boje. Je versatilnejsi, ale nepripada mi nutne mocnejsi. Ale mozna to jen blbe hraju 😀
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Pokud chceš ohnivé kopí do konce scény, na které se nemusíš soustředit, potřebuješ ho seslat s příslušnou ZS jako dlouhé. (a zaplatit si to.)
Nic ti nebrání po skončení scény to kouzlo zrušit, nebo už při sesílání určit, že trvání dlouhého (nebo velmi dlouhého) kouzla bude kratší, než maximální (tedy do "den" nebo "čtvrtrok").
Ale stát to bude stejně.
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 22. 10. 2022, 18:23, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Fafrin:
Stařec
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Stařec: Tu trvanlivost chápeš správně.

Magie jsou silné dvěma věcmi:
- dokáží spoustu věcí, na které nemagič potřebuje tahat nějaké vybavení a
- mají i v základu možnost plošného působení na chýši (což je kompenzováno tím, že na ně není nadání, ale i tak je to dost významný herní prvek).
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Stařec
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Mám pocit, že jsem se na to už někdy ptal, ale...

Dá se působení zázračné složky Elixíru, například plivání ohnivých koulí, posílit zvláštní schopností, kterou má moje postava, například Dračí dech?
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Ano, ale budeš si házet asi menší z použitých dovedností.
(Používání Elixíru je používání elixíru a ZS Dračí dech je Ohnivá magie.)

Stejně jako když plivání ohne zapojíš do svého kejklířského vystoupení k ohromení davů.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Shunker
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 12. 2018, 17:52

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Shunker »

Teoretický dotaz: Mám symbolický dotek na někoho přes jeho exkrementy? 🤔

Nějak si nejsem jistý jak hráči odpovědět.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

No, jako. Proč ne, ale pokud to jde, lze předpokládat, že je to známá vlastnost světa a lidi se podle toho budou chovat.

(Typicky ve světě kde dle vlasy a nehty představují symbolický dotyk, existují postupy, rituály a nástroje pro jejich likvidaci v rámci hygieny.)

Samozřejmě platí, že
Symbolický dotyk na tvora získá kouzelník, pokud se dotýká něčeho, co bylo součástí jeho těla (např. odstřihnutý pramen lidských vlasů) nebo co mu patřilo a on má k dané věci silný citový vztah (např. prsten po rodičích).

Pokud chce kouzelník sesílat čáry skrze část těla svého cíle, potřebuje aby tuto část někdo cíleně oddělil (i když to nemusel dělat kvůli symbolickému dotyku) -- např. pramínek vlasů odstřižený lazebníkem, ostříhané nehty nebo odebranou krev. Nestačí proto opadané chlupy, lejno za tábořištěm nebo sliny na skleničce. Nejste-li si jistí, dobrým měřítkem je, že kouzelník by měl vynaložit určité úsilí, aby symbolický dotyk získal. Například může v průběhu boje jeho pomocník nebo spojenec záměrně zranit nepřátelského velitele tak, aby jej kouzelník mohl později očarovat skrze krev na čepeli použité zbraně, zatímco vzpomene-li si na něco takového družina až dodatečně, symbolický dotyk nezíská, i kdyby ke zranění během bitky došlo a velitelova krev na čepeli zbraně náhodou ulpěla.
Což vede k tomu, že jako, asi ne, pokud někdo neprovede speciální akce k tomu, aby ho někdo získal za tímto účelem.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Jak praví Fafrin.

Náhodné hovínko nalezené v den starém tábořišti symbolický dotek fakt nedá.
Počkat si významnému měšťanovi pod prevétem (aniž by to vzbudilo pozornost městských hlídek) a chytit si symbolický dotyk pěkně "za tepla", to zní jako věc, co by fungovat mohla.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
Fafrin, JacobWolf
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Chtěl bych se, prosím, zeptat na tři dotazy:

1) Jak funguje zbroj, když se setká s ohněm nebo třaskavinou? Pokud mám třaskavinu, která ničí kámen, znamená to, že kamenná (nebo horší) zbroj neposkytuje slevu? A když mám oheň, který taví železo a rozžhavuje kámen do ruda, znamená to, že kamenná (nebo horší) zbroj neposkytuje slevu? Protože fikce naznačuje, že neposkytuje.

2) V pravidlech na str. 177 se píše, že pokud je NPCčko proměněné, tak dovednosti, které proměnou získá se přidají do jejího obsahu charakteristiky. Zároveň je tam i napsáno, že pokud jsou proměněni Hrdinové a takovou dovednost neovládají, protože je proměnil někdo jiný, tak si na nové dovednosti přičítají nulu. Neměli by si i NPCčka házet s nulou, pokud je proměnil někdo jiný?

3) Pokud přechod z reálného světa do snového a zpátky je 1:1, tj. pokud utržené jizvy se promítnou v obou světech a lektvar vypitý v jednom světě je vypitý i v tom druhém, jak fungují šamanské přeměny světa? Znamená to, že kámen přeměněný v chléb bude chlebem i v reálném světě? A hrdina přeměněný v létajícího mluvící žraloka bude létajícím mluvícím žralokem i v reálném světě? Nebo bude mluvícím plácajícím se žralokem na suchu? Nebo se promění zpět v člověka během probouzení? U šamana jako takového je jedno jakou má podobu ve snovém světě, ale u lidí, které bere s sebou je podle mě důležité tohle řešit, protože podle mě se probudí jako ryba na suchu.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

1) Útočí ta třaskavina/oheň/žíravina na zbroj (snaha zbroj zničit/poškodit) nebo na nositele?
V prvním případě si zbroj slevu neposkytuje nikdy a podle síly kouzla poznáš jestli je ničení/poškození možné.
V druhém případě by dle mého měla zbroj poskytovat slevu vždy, když to dává smysl. Tedy proti třaskavině či žíravině spíše ano. (Chrání část těla, je těžší zasáhnout.) Proti ohni asi ano, třeba proti dýmu či žáru spíše ne.
2) Dobrý point. Tohle nutně vyplývá ze zjednodušení, kdy bytosti mají jen jednu "úroveň" (charakteristiku), kdežto hrdinové několik (úroveň povolání). Pokud to odpovídá příběhu, lze říct, že proměnou se pro nějakou bytost nějaká činnost/dovednost stala možnou, ale stále nespadá do její charakteristiky a bude si na ni házet s nulou.
3) Tady už to hodně záleží, jak se domluvíte. Základní pravidla předpokládají, že Hrdinové nikde reálně neputují, ale procházejí sny. Spotřebovaný lektvar tak nezmizí, ale může se zkazit nebo ztratit svou magickou moc. Šamanské změny světa se do reálného světa asi taky úplně nepřenesou. Pokud přeměněný hrdina z proměny neprocitne (třeba protože je jeho jizvou) bude si spíše stále myslet, že je žralokem, ale umírat by neměl.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Fafrin píše: 7. 12. 2022, 09:03
Dekuji. S tou trojkou, s dovolenim, pockam na Markyho, protoze tuhle konverzaci jsem tady s nim kdysi uz vedl a odpoved je lisila od tve. Tehdy jsme ale resili pouze jizvy a predmety a dosli jsme k nazoru, ze oboji se presouva se samanem presne tak, jak byli v druhem svete. Vstup do snoveho sveta tedy neni astralni projekce, ale cista teleportace. Ale nikdy me nenapadlo resit cele lidi.
MarkyParky píše: 29. 10. 2022, 16:55
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů