Vosí hnízdo

Pro velký úspěch se opakuje soutěž/výzva, ve které tvoříme dvoustránkové dungeony na zadané ingredience.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Vosí hnízdo

Příspěvek od Korhul »

Vosí hnízdo
Náčelník Bana z kmene Atu-Atu byl unesen služebníky kněžky Vespuly do obřího vosího hnízda v koruně nejvyššího baobabu. Kněžka s ním splodí nové potomstvo a potom bude sežrán vlastními larvami. Na modrých křídlech motýlic odlétáte na záchrannou výpravu!

Téma "Zlatý řez"

Fibonacciho posloupnost je použitá při eskalaci poplachu ve vosím hnízdě. Jednotlivá patra vosího hnízda mají tvar zlaté elipsy (elipsa vepsaná do obdélníku, jehož strany jsou v poměru φ).

Použité prvky
  • papírmaš - je z něj hmota hnízda,
  • chitin - těla vos, další všudypřítomný prvek,
  • přesládlé květy - varovný feromon vos,
  • kadidlo - signalizující pokrok v oplodňovacím rituálu,
  • hexagon - komůrky ve vosím hnízdě.
PDF zde:
vosi_hnizdo.pdf
20221205 18:23
(262.7 KiB) Staženo 60 x
Naposledy upravil(a) Korhul dne 5. 12. 2022, 18:23, celkem upraveno 3 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Korhul:
Selhan
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Ota »

Hezké, máš už nějakou představu, jak bude vypadat mapa?
Půjde bourat stěny všemi směry? Stropy? Podlahy?
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Korhul »

No budou tam patra z těch komůrkových pláství, ty půjdou provalit asi tam, kde už nebudou živé larvy. A pak bude ten obal kolem hnízda, asi ve dvou vrstvách? Ještě se musím podrobněji podívat, jak takové vosí hnízdo přesně vypadá a jak ho ty vosy vlastně staví.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Korhul »

Brainstorming:

:arrow? Kněžka vosího boha je mutantka - vosí hlava, křídla, černé vnadné tělo. Ovládla kolonii obřích vos. Dělnice jí slouží, zatímco bývalá královna živoří polomrtvá ve svých komnatách. Pokud ji postavy nakrmí / poléčí, začne zase kontrolovat své vosy.

:arrow? Vosí hnízdo se buduje od shora. První patra budou nízká (vosy chodí "po šesti"). Patra budovaná pod vlivem kněžky už budou vysoká, aby se tam mohla ona a její kříženci snáze pohybovat. Trochu blbé je, že hlavní vchod do vosího hnízda je naspodu, přičemž mnohem lepší by bylo možná hráče napřed protáhnou plazivkami. To se ale možná vyřeší samo tím, že hráči stejně budou hledat nějakou alternativní cestu - nějak se do hnízda provrtat.

:arrow? "Komnata" vosích samců, kteří propadli apatii a pití nektaru, kterého jim ale dělnice už nosí jen málo.

:arrow? Vosy komunikují chemicky (feromony) a vnímají vibrace. Bude třeba vytvořit stupnici (hodiny) na měření "poplachu" v hnízdě - čím vyšší stupeň tím více stráží se seběhne k narušitelům. Každé vrtání do hnízda a jiný rozruch znamená posun na stupnici k horšímu. Pokud je nějakou dobu klid, stupeň poplachu klesne.

:arrow? Jak budou postavy komunikovat s vosami? Do hnízda dáme příležitosti, jak můžou postavy získat určité feromony a využít je ke zmatení vos? Nebo jim dát nějaký lektvar, co jim tuto schopnost propůjčí? Samotná kněžka bude komunikovat s lidmi telepaticky?

:arrow? Kopulace kněžky s omámeným náčelníkem by měla proběhnout při nějakém rituálu v komantě vosího boha. Náčelník bude na konci obřadu ochromen. Až se začnou líhnout larvy, tak i skrmen. Zahájení rituálu bude signalizováno novým feromonem, vosy ovládané kněžkou se stáhnout do svatyně. Taky by bylo fajn na to mít nějaké počítadlo.

:arrow? Komnata osídlená prazitickou housenkou, která vylučuje feromony, které působi, že si dělnice myslí, že je larva vosy a nosí jí krmení. Postavy se můžou pomazat jejími výměšky a stát se tak nenápadnými.

:arrow? jak jsem se díval, tak vosí hnízdo bývá konstruované tak, že ty patra pláství bývají spojena tenkými pilíři. To si vyloženě říká o možnost, že je postavy přetnou, jedno patro spadne na druhé a tím aspoň na nějakou dobu eliminuje podstatnou část hnízda. Na druhou stranu by to pak mělo rovnou spustit nejvyšší poplach.

:arrow? Postavy dostanou obří ochočené motýlice, na kterých můžou doletět k hnízdu a zase si je přivolat, až budou potřebovat zmizet.

:arrow? Jaké poklady by mohlo skrývat vosí hnízdo?

:arrow? Zlatý řez... Zatím mě nanapadá jak to tam propašovat, než že pojmenuju kněžku Fí. Je to lame. Nebo budou hybridi z nějakého důvodu zranitelní zlatými zbraněmi?
Za tento příspěvek děkují uživateli Korhul:
kin
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Selhan »

Super nápady!
U pokladů se nabízí nějaký cenný nektar nebo jed, mutageny, šamanovy magické hračky, a vždycky můžeš říct, že si vosy postavili hnízdo na místě, kde už něco cenného bylo. Případně mě ještě napadá, že mohli na stavbu tak velkého hnízda ukrást nějaký cenný kus papíru, třeba mapu - a ještě ji nerozžvýkaly na kaši.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
Korhul
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Korhul »

Takže něco kutím, ale říkám si, že nějak plýtvám místem. Uvidíme, jak se popasuju s druhou stranou, kdyžtak nasadím písmo 10pt a zmenším nadpisy, mezery, no prostě všechno.

Jo a ten zlatý řez tam pořád nějak chybí, ale nápady snad jsou. Ví vil sí.
hnizdo.png
Za tento příspěvek děkují uživateli Korhul:
kin
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Korhul »

Přece jen je třeba místem šetřit. Písmo 10pt a žádná okázalá grafika :-). Každopádně zpracování strany 2 je pro mě výzva a zatím se hýbu spíše mikroskopickou rychlostí.
Strana 1
Strana 1
Strana 2
Strana 2
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Korhul »

Tak úvodní příspěvek aktualizován. Hlásím hotovo.

Je to poprvé, co jsem přispěl do Kuchyně. Tvorbu jsem si užil, nemám teď moc příležitostí hrát, tak alespoň tímto si ventiluju tenhle mindrák :-)

Nevím, nakolik se mi ve výsledku podařilo předat svoji vizi. Postavy prolézají vosí hnízdo, kde je to stísněné a funguje to tam dost jinak. Není tam moc vidět, důležité jsou pachy a vibrace. Řešení hrubou silou by si měli hráči rozmyslet, myslím, že mechanika poplachu má potenciál na brzký TPK O-)

S čím jsem si moc nevěděl rady - na co navázat progres hodin rituálu, který rozhodne o osudu náčelníka...

No a poklady jsou takové polotovary. Nezbylo na ně místo a ani čas to nějak domýšlet. Možná jsem se nemusel tolik rýpat s těmi plánky pláství, na kterých toho zas tak moc není a místo toho tam dát více textu. Bohužel už není čas tuto část nějak zásadně přepracovat.

No a samozřejmě výtky stran toho, že vosí hnízdo takovéto velikosti by zřejmě nemohlo držet pohromadě, vážilo by několik stovek kg, takže by asi ani nemohlo viset na stromě a obří hmyz nemůže existovat, tak ty hážu do koše rovnou, kdyby to někdo zkoušel :-)

P.S.: Když jsem hledal, jak vlastně "voní" vosy, našel jsem pouze, že včelí feromony v případě ohrožení voní po banánech.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Korhul »

Tak po přečtení ve vlaku z práce ještě dodány drobné opravy a zpřesnění.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od radunamlejn »

Tak jsem se dostal k přečtení první „navářky“ z letošní kuchyně.

Co to je?
Malé dobrodružství v obřím úle (Jakože fakt obřím, na délku to má před čtyřicet metrů, na výšku o něco míň, větev na které to visí má, pokud odpovídá obrázek, průřez cca dvacet metrů.) Dobrodruzi se budou snažit zachránit uneseného kohosi než ho kdosi sežere (vím kdo je unesen i kdo ho sežere, ale jen si to přečtěte sami).

Forma – text
Celý text je čtivý, první stránka je pěkně přehledná. Druhá stránka má horší přehlednost, způsobenou rozpadem třísloupcové struktury bez náhrady nějakým rámováním co k čemu patří. Z obsahu to naštěstí jde vydedukovat celkem snadno. Font je neutrální patkový, nijak intenzivně z něj netrčí téma, ale je pěkně čitelný. Text na některých místech překrývá mapu, ta sice jde přečíst, ale není to ideální.

Forma – mapy a grafika
Barevné šestihrany poplachu působí pěkně, ale boužel nejsou graficky navázané na žádné další prvky. Ostatní šestihrany jsou vesměs s konturou a barevné v jemnějších odstínech. Obrázky kolem jsou ilustrační, ale nepříliš graficky konzistentní. Mapy jsou celkem přehledné (ovšem nevím jak to bude vypadat vytisknuté černobíle). Třetí patro by mohlo být o něco více schématicky místnosťovité, aby z něj bylo jasně patrné jak je odlišně uspořádané a vyplněné. Celkově to působí vizuálně téměř konzistentně, avšak trochu nahňácaně (ovšem u koho to tak v Kuchyni není, že?).

Obsah
Modul obsahuje dost herního materiálu na příjemné sezení, bez nutnosti větší improvizace vypravěče (v oblasti obsahu a jeho provázanosti). Konkrétní scény ovšem budou vznikat až interakcí dobrodruhů a tudíž jejich přesné vyznění bude plně v rukou improvizujícího vypravěče, který ale má materiál, podle kterého určit o co by přibližně mělo jít. Včetně hodin odtikávajících život zachraňovaného a stupňů poplachu v úle. Pár otázek a nejasností, které i tak mám.
  1. Jak velké jsou obří vosy? Jako člověk? Větší? Menší?
  2. Je královna inteligentní a tudíž je možné ji (a některé stále věrné vosy) využít jako frakci proti Vespule?
  3. Nejsem si přesně jist jak fungují úrovně poplachu. Co ho zvyšuje? Jak to souvisí s tou Fabonačiho posloupností?
  4. Není to celé trochu moc vražedné? Nějak jsem si ten poplach interpretoval, (asi možná blbě) ale příjde mi že pokaždé když narazíš na vosu tak přivolá další a ti přivolají ještě další a ti zase další a za dvě tři kola se všichni topí ve vosách...
  5. Housenky jsou pěkný nápad, ale proč tam jsou? Jak do celé situace můžou přispět? Jsou s tím nějak provázaní/zainteresovaní?
  6. První patro je úplně nahoře, chápu to dobře a další patra jsou níž a níž? (Tak to totiž vypadá z přiloženého celku úlu.)
  7. Jak se dá přecházet mezi patry? Jen venkem? Nebo lezením zboku těch plátů? Skrz jsem tam žádnou cestu nenašel, dna jsou totiž tlustá. Je to tak?
  8. Jak se mutanti bez křídel dostávají z úlu?
Závěr
Kromě pár detailů a nejasností (které si nějak vypravěč sám rozhodne na začátku hry) povedené malé dobrodružství, které má mnoho vstupů, netradiční uspořádání pater, zajímavý problém s ohněm, spousta příležitostí si zabojovat (proti létajícím a po stropě lezícím nepřítelům), plížit se kolem a doufat, možná i intrikovat proti frakcím (bude záležet zda je královna intelignetí) a celkově prokázat, že hrdinové se nebojí být v papírovém paneláku v úctyhodné výšce. Možná s trochu komplikovanou mapou, která se nejspíš nebude úplně snadno předávat hráčům.
Za tento příspěvek děkují uživateli radunamlejn:
Korhul
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Korhul »

Takže děkuji za recenzi a tady jsou odpovědi:

U Malabara jsem se podivoval nad velikostí Hexu zvící 500 m. Přitom až při čtení tvého textu mi došlo, že jsem si velikost hnízda vlastně nikdy nespočetl a 40 m je vlastně fakt hodně, takto velké jsem si to sám nepředstavoval. Ani to, že na skice struktury hnízda má větev stromu vlastně 20 m, mi nedošlo. Autorská slepota jak vyšitá. Škoda, mohl jsem ty hexová pole zmenšit a bylo by to tak asi přehlednější.
radunamlejn píše: 16. 12. 2022, 23:01
  1. Jak velké jsou obří vosy? Jako člověk? Větší? Menší?
  2. Je královna inteligentní a tudíž je možné ji (a některé stále věrné vosy) využít jako frakci proti Vespule?
  3. Nejsem si přesně jist jak fungují úrovně poplachu. Co ho zvyšuje? Jak to souvisí s tou Fabonačiho posloupností?
  4. Není to celé trochu moc vražedné? Nějak jsem si ten poplach interpretoval, (asi možná blbě) ale příjde mi že pokaždé když narazíš na vosu tak přivolá další a ti přivolají ještě další a ti zase další a za dvě tři kola se všichni topí ve vosách...
  5. Housenky jsou pěkný nápad, ale proč tam jsou? Jak do celé situace můžou přispět? Jsou s tím nějak provázaní/zainteresovaní?
  6. První patro je úplně nahoře, chápu to dobře a další patra jsou níž a níž? (Tak to totiž vypadá z přiloženého celku úlu.)
  7. Jak se dá přecházet mezi patry? Jen venkem? Nebo lezením zboku těch plátů? Skrz jsem tam žádnou cestu nenašel, dna jsou totiž tlustá. Je to tak?
  8. Jak se mutanti bez křídel dostávají z úlu?
  1. velikost vos - to jsem tam zapoměl vepsat, dá se to snad odvodit z velikosti komůrek; takže ano cca jako člověk
  2. Inteligence královny - vlastně nevím, tak nějaké hlasité úvahy. Kdyby byla inteligentní, jak by se s ní postavy domluvily (kouzlo mluv se zvířaty myslím většinou na hmyz neplatí)? Možná by bylo fajn, kdyby se spíš postavy snažily získat nějaké feromony, které ta královna produkuje, třeba je zkusili posílit a vyvolat chaos. Nevím je to trochu slepé a nedodělané místo.
  3. Úrovně poplachu - když se ve hnízdě někde projeví silné vibrace nebo se postavy setkají tváří v tvář s vosami či hybridy a zároveň nebudou nějak maskovan nebo když budou kouzlit vosám na očích nebo když začne hořet... spustí se poplach, tzn. vosa, která je na místě začne vylučovat varovné feromony. Souvislost s fibonaccim je jen taková, že čím vyšší stupeň, tím více posil dorazí na daný impuls po prvním intervalu, a toto číslo stoupá po této stupnici.
  4. V podstatě je to tak, že jakmile se poplach spustí, měly by se postavy zdekovat a někde schovat, protože boj nemají šanci vyhrát. Vosy se stahují na místo, které je označené feromonem (tam, kde vznikl poplach). Jiná místa jsou bezpečná (dokud poplach nestoupne na stupeň, kdy začnou po hnízdě chodit hlídky). Určitě by se to mělo hráčům předem signalizovat a upozornit je, aby si vybavili, jak to probíhá, když se rojí vosy při nezbezpečí. To v textu chybí.
  5. Housenka je tam jen jako zdroj feromonů pro postavy. Můžou je natěžit v bezpečné zóně, pak se jimi nějak potřísnit a tím se maskovat, pokud jde o pach. Vlákno z kokonu je pak hlavní poklad dobrodružství (přece jen jde o masivní množství hedvábí).
  6. Rozložení pater - chápeš to dobře. 1. patro je nahoře.
  7. Průchod mezi patry je možný určitě hlavně lezením z boku těch plátů a venkem. Ale pokud by postavy přišly na nějaký elegantní způsob jak provrtat díru skrz "plástev" (rozmořit to vodou, nějakým kouzlem), tak by to mohlo jít i takto napřímo. Papírmaš je zpracované dřevo, takže by mohla fungovat i kouzla působící na zpracované dřevo.
  8. Mutanti bez křídel se buď nechají odnést mutanty s křídly nebo vyšplhají na tom pojivovém vlákně a pak slezou po kmeni. Aspoň to napadá mě, při psaní jsem to nepromýšlel.
Za tento příspěvek děkují uživateli Korhul:
radunamlejn
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od sharka »

Celkový nápad na vosí úl se mi líbí. Rivalita mezi kněžkou a královnou je dobrý prvek, který by se při delším hraní dal využít, ale nejsem si z popisů jistá, jakým způsobem mají postavy šanci se to dozvědět, když setkání s vosami způsobuje hned poplach.
Hm, mapy... Ačkoliv mám mapy obecně ráda, tak v mapkách pro tohle dobrodružství se nevyznám. Esteticky vypadají moc pěkně, ale nechtěla bych podle toho hledat cestu.
Fibonacciho posloupnost jako stupně poplachu je super a kříženci působí patřičně creepy.
Za tento příspěvek děkují uživateli sharka:
Korhul
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Ota »

Zkusím napsat pár komentářů, připomínek či dotazů. Pokud se budu někde opakovat po předpřispěvatelích, omlouvám se. Přítomnost či eleganci zapojení ingrediencí nebudu hodnotit zde ani u jiných příspěvků. Ingredience osobně chápu jen jako tvůrčí jiskry, kdežto já se pokusím napsat postřehy ohledně ohně.

- při tvorbě nového dobrodružného místa je podle mě nejdůležitější nápad, o čem to celé vlastně bude. Vosí hnízdo, v němž se kněžka snaží unášet oběti a plodit s nimi křížence, je kvalitní základ a skrývá v sobě velký potenciál. Zde samozřejmě limitován rozsahem dvou stran. Už jenom předat čtenáři představu o architektuře vosího hnízda je výzva.

- u mechaniky Poplachu je jasné, že ke snížení stupně Poplachu dochází časem. I postupné přivolávání posil je vysvětleno dostatečně. Jenom se mi nepodařilo rozklíčovat, na základě čeho určí Vypravěč startovací stupeň Poplachu. Před příchodem postav je 0, ale jak se dostane třeba na hodnotu 3? Zvyšuje se automaticky každým bojem? Nebo každým "kolem" boje?

- odstavec Uvnitř hnízda je pro mě nejzapeklitější na představu. Pochopil jsem to tak, že pro postavy je nejsnazší pohybovat se v mezerách mezi patry (výška 1.5 metru), přičemž když se rozhlédnou, vidí kolem sebe jednak nosné pilíře (nevím jestli podle mapy patra nad mezerou nebo patra pod mezerou) a druhak spoustu hexagonálních děr, po jejichž hranách se v mezeře opatrně pohybují a mohou nakouknutím kontrolovat obsah jednotlivých buněk. Buňky totiž podle všeho nemají "zátku". Vletové a ventilační otvory také vedou do těchto mezer. Pouze třetí patro je speciální a díky vyhlodaným buňkám připomíná klasický dungeon. Je to tak správně? Znamená to, že i včelí královna je nacpaná v malé komůrce? Nikde jsem neviděl nějakou větší královskou komůrku.

- odehrání dobrodružství by se pak odvíjelo od toho, zda je moje výše uvedená idea správná. Housenka by musela svou vahou prorazit několik buněk a prorůstat až do mezery. Postavy v mezerách by se musely před vosami skrývat za pilíři nebo v prádných komůrkách. Mezi patry se dá dostat tak, že postavy naruší podlahu komůrky (10 coulů) a ocitnou se v nižší mezeře.

- místo podle mě klade středně velké nároky na Vypravěčovu schopnost organizace a představivosti, přece jenom jde o zcela cizí prostředí, navíc se zde operuje s velkým počtem potenciálních protivníků, kteří mají možnost i vertikálního pohybu. Stejně jako u "Zlatého dítěte" od radunamlejna bych si toto místo zjednodušil, abych se ho nebál vést.

- líbí se mi nápad s housenkou jako zdrojem feromonů, je škoda, že nezbylo místo na popis zvláštních předmětů. Bylo by dobré přidat jednu větu o tom, zda a jak se liší chování vos ve dne a v noci.

- stránka s mapou atakuje limity přehlednosti, možná mohlo být o patro méně a vyhnout se tak situaci, kdy text překrývá mapu.

- sám uvažuji zařadit do vlastní kampaně údolí "včelověků", kříženců lidí a včel, určitě si z tohoto modulu pár nápadů půjčím (feromony, housenka, žihadla). Díky :).
Uživatelský avatar
Malabar
Příspěvky: 72
Registrován: 17. 10. 2021, 23:47

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Malabar »

Také se přidávám s mými postřehy a pokusím se rovnou vypustit to, co bylo psáno přede mnou.

Na úvod byl vyzdvihnul celkovou originalitu nápadu s vosím hnízdem. Tento nápad se dál pěkně zrcadlí v komůrkovém pojetí dungeonu, kdy je nutné procházet jednotlivé hexagonové komůrky místo klasického putování chodbami.

Co se týče formy, přijde mi decentní a většinou přehledná. Orientace na šířku papíru by podle mě mohla být pro samotnou hru přínos pro lepší orientaci při hledání informací za běhu, prakticky to ale odzkoušené nemám. Druhá strana to má s přehledností trochu horší, kde bloky textu přes mapy mohou být zabijákem mapy samotné.

Úvod do dobrodružství mi přijde dlouhý akorát a výstižný s jasnou motivací a nastřelení představy settingu, kde by se hra mohla odehrávat.

Systém poplachu mi přijde dobrý a zásadním pro celý dungeon i když může být dost smrtící - což dle mě není na škodu. Konec konců, jde o hnízdo - hlavní základnu, měla by být dobře bráněná. Pokud bych hru vedl, předal bych nějak tuto informaci postavám, aby hráči nebyli překvapeni.

Dále mě zaujaly následující nápady a prvky:
- Pěkný generátor kříženců.
- Linka kněžka vs. královna.
- Zajímavé nápady na zpracování bio materiálu z hnízda a vos.

Pokud bych hru vedl, asi bych si připravil ještě pár náhodných událostí co se v hnízdě mohou dít. Použil bych je pokud by se postavy dlouho plahočili v nějaké prázdnější části. napadá mě např.:
- Nějaký “predátor”, který se vydal sám na lov vos/larev se kterým by mohlo dát buď domluvit a nebo naopak by to byla další hrozba
- Šarvátka vos od kněžky s vosami od královny. Např. roztržka dělnic v nějaké nižší části? Postavy by mohly zjistit o nejednotnosti vos a třeba s tím nějak pracovat dál.
- Střet s jinou skupinou s jiným cílem, nebo jen jejich přeživším. Např. lovci hedvábí.
- Určitě by se dalo vymyslet i něco jiného.

Na závěr bych řekl, že dungeon je určitě zajímavý a hráče, co mají zažité jen klasické kobky jistě příjemně potrápí. Dokáži si představit, že bych jej bez nějakých větších úprav dokázal použít a odehrát jako jednorázovku. Pravděpodobně ale tento dungeon “přemaluji” do postapo scifi prostředí a zasadím si to na mapu pustin jako jednu ze zajímavých lokací. Protože zmutované vosy se do radioaktivních pustin hodí dobře :)

Děkuji za tvorbu.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Vosí hnízdo

Příspěvek od Selhan »

Lepší pozdě, nežli později!

Nejodvážnější nápad, obří vosí hnízdo, a velmi pěkné zpracování, ale i když se hodně snažíš, tak mi nakonec přijde, že je to na dvě stránky moc. Texty na mapách jsou vtipně nebojácné řešení, ale těžko ideální – už tak se v těch mapách nedá vyznat zrovna snadno. (Legenda o patnácti řádcích už je dle mého varování sama o sobě.) Super jsou pomůcky jako hexový odpočet, a text mi přijde sepsaný přehledně a pohledně, v podstatě ve všem krom nepřehledných map bych tohle doporučoval budoucím kobkostrůjcům jako příklad k prostudování.

Co dle mého chybí – a chápu, že na to nebyl na papíru už prostor, ale chybí to stejně – je řešení, jak se hráči mají do hnízda dostat. Samozřejmě si to můžu odimprovizovat, ale trochu to limituje použitelnost jako “ready-made” oneshot. (V případě zapojení do kampaně to možná tolik vadit nebude, protože ta tomu nejspíš kontext dá.) Druhá podobná potíž je, že družiny bez magického světla budou dost nahrané – svítit si v hnízdě ohněm zní jako velmi špatný nápad. Nějaká volitelná pomůcka (e.g. tělo nějaké předešlé oběti s několika svícemi ledového plamene v torně pověšené ve větvích) by se mohla hodit.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2022“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů