Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Moderátor: skaven
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Družina prozkoumává Volokarnovy katakomby a tak se bojuje častěji, než jsme zvyklí. Narazili jsme na to, že když postava obdrží 5 sečných zranění, je vlastně jedno, jestli má aktuální Sílu 5 nebo 2.
Před příští hrou tak navrhnu hráčům následující úpravu ohledně kritických zranění:
Utrpí-li postava větší zranění Síly, než je její aktuální Síla, za každý "přesah" si hází bonusový hod na příslušná kritická zranění. Ze všech takto hozených hodů se bere v potaz ten nejvyšší. Tento výsledek se bere jako jeden výstup, pokud do hry vstupují talenty Popravčí nebo Štastlivec.
Příklad: Bojovník Pechfógl má momentálně Sílu 3. Obdrží 5 sečných zranění. Hází si tak 3x na kritická zranění sečnou zbraní a bere v potaz to nevyšší. A udělá to dvakrát, protože zranění mu způsobil nepřítel s talentem Popravčí 1.
Pokud nebude pro většina, necháme to tak, jak to je.
Před příští hrou tak navrhnu hráčům následující úpravu ohledně kritických zranění:
Utrpí-li postava větší zranění Síly, než je její aktuální Síla, za každý "přesah" si hází bonusový hod na příslušná kritická zranění. Ze všech takto hozených hodů se bere v potaz ten nejvyšší. Tento výsledek se bere jako jeden výstup, pokud do hry vstupují talenty Popravčí nebo Štastlivec.
Příklad: Bojovník Pechfógl má momentálně Sílu 3. Obdrží 5 sečných zranění. Hází si tak 3x na kritická zranění sečnou zbraní a bere v potaz to nevyšší. A udělá to dvakrát, protože zranění mu způsobil nepřítel s talentem Popravčí 1.
Pokud nebude pro většina, necháme to tak, jak to je.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
To pravidlo je vymyšlené systémově rozumně a bude funkční.
Ale udělá to hru zase o cosi těžší, úmrtnost se navýší. Při množství bojů ve VK a tvé úpravě pravidel se může stát, že budou hráči poměrně často střídat postavy. Nebude to na škodu? Mě na rpg piplání postavy baví, nerad bych každý měsíc o jednu přišel.
Ale udělá to hru zase o cosi těžší, úmrtnost se navýší. Při množství bojů ve VK a tvé úpravě pravidel se může stát, že budou hráči poměrně často střídat postavy. Nebude to na škodu? Mě na rpg piplání postavy baví, nerad bych každý měsíc o jednu přišel.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Jasně, záleží na vkusu, nechám to na hráčích, sám hlasovat nebudu.
Ono to totiž může přinést i efektní koncovku na druhé straně.
Jinak když vezmu zvýšení úmrtnosti u řezných ran (zatím u nás nejčastější):
Pravděpodobnost, že při vyřazení dojde podle současných pravidel k instantní smrti: 2 z 36, to jest 5.56%
Pokud by byl podle diskutovaného pravidla někdo vyřazen jakoby do -1 Síly: 1-((34/36)x(34/36)), to jest 10.80%
Pokud by byl podle diskutovaného pravidla někdo vyřazen jakoby do -2 Síly: 1-((34/36)x(34/36)x(34/36)), to jest 15.76%
atd.
Samozřejmě by bylo férové, kdyby se to stejné když tak zavedlo i při hodech na hrůzu.
Ono to totiž může přinést i efektní koncovku na druhé straně.
Jinak když vezmu zvýšení úmrtnosti u řezných ran (zatím u nás nejčastější):
Pravděpodobnost, že při vyřazení dojde podle současných pravidel k instantní smrti: 2 z 36, to jest 5.56%
Pokud by byl podle diskutovaného pravidla někdo vyřazen jakoby do -1 Síly: 1-((34/36)x(34/36)), to jest 10.80%
Pokud by byl podle diskutovaného pravidla někdo vyřazen jakoby do -2 Síly: 1-((34/36)x(34/36)x(34/36)), to jest 15.76%
atd.
Samozřejmě by bylo férové, kdyby se to stejné když tak zavedlo i při hodech na hrůzu.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Dobrý den.
Používáte někdo úpravu pro orky nezlomný + jezdec cesta společníka 2 a lovce cesta šelmy 2.
Tyhle talenty trochu rozbíjí hru člověk si může představit v podstatě že má u všech vlastností štit v podobě všech aktuálních bodů vůle což ve výsledku je 12-16 "životu" když nepočítám že si může nabrat nějaké body vůle při boji z jiné vlastnosti nebo to človek může brát tak že zkoušeni štěsti ho nejvíc ohrožuje jen v tom že se mu něco rozbije... A to je extrémní rozdíl v podstatě to z orků jezdců a lovců dělá trochu polobohy je to fakt rozdíl jít do boje s tím že můžu dostat 2-6 zranění a konec nebo 12-16+ pokusy štěstí do jiných vlastnosti než dostává aktuálně zranění....
Tak jestli má někdo jiný nápad než já dejte vědět
Přijde mě adekvátní a furt extrémně silné dat že obnova jedné vlastnosti stojí 2 body vůle
Používáte někdo úpravu pro orky nezlomný + jezdec cesta společníka 2 a lovce cesta šelmy 2.
Tyhle talenty trochu rozbíjí hru člověk si může představit v podstatě že má u všech vlastností štit v podobě všech aktuálních bodů vůle což ve výsledku je 12-16 "životu" když nepočítám že si může nabrat nějaké body vůle při boji z jiné vlastnosti nebo to človek může brát tak že zkoušeni štěsti ho nejvíc ohrožuje jen v tom že se mu něco rozbije... A to je extrémní rozdíl v podstatě to z orků jezdců a lovců dělá trochu polobohy je to fakt rozdíl jít do boje s tím že můžu dostat 2-6 zranění a konec nebo 12-16+ pokusy štěstí do jiných vlastnosti než dostává aktuálně zranění....
Tak jestli má někdo jiný nápad než já dejte vědět
Přijde mě adekvátní a furt extrémně silné dat že obnova jedné vlastnosti stojí 2 body vůle
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Shodou okolností se tu talent Nezlomný nedávno řešil v trochu jiném kontextu, tak jen pro zajímavost posílám odkaz.
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Koukám na to. Tam byl psaný akorad nápad udělat to jako dlouhou akci. To mě přijde jako hodně soft a v podstatě skoro bez omezeni protože s talenty a krátkou akci toho člověk vyčaruje docela hodně. Napadlo mě znemožnit jakoukoliv akci při následujícím kole ale to mě přijde z pohledu hráče nezábavné. Navíc to nijak neřeší problém u aktivit mimo souboj. Příklad ork nebo zmíněné povolání někam šplhají nebo něco přeskakují a klidně se vyřadí na pokusech štěstí a vylezou nahoru a jsou bez ztráty kytičky když to tak blbě řeknu.
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Takto od stola mi napadajú dve veci: zohľadňuješ tam efekty kritických zranení (tie sa musia aplikovať vždy pred použitím toho talentu)? Lebo síce sa ork môže resurektovať takto prakticky donekonečna, vždy sa najprv vyhodnotí kritické zranenie a tie sa kumulujú, nejako sa mi nechce veriť, žeby po treťom/štvrtom vyradení bol vôbec schopný boja.
Tiež môžeš zapojiť do boja príšery/pasce/artefakty, ktorých zásah odčerpáva body vôle (príručka tuším také nemá, ale myslím, že v expanziách už takú nájdeš, nie je problém si aj nejakú vytvoriť).
Tiež môžeš zapojiť do boja príšery/pasce/artefakty, ktorých zásah odčerpáva body vôle (príručka tuším také nemá, ale myslím, že v expanziách už takú nájdeš, nie je problém si aj nejakú vytvoriť).
Tomuto úplne nerozumiem, lebo práve kritické zranenia majú často dlho až navždy trvajúci efekt.Ork more like hulk píše: ↑5. 12. 2022, 09:44 Navíc to nijak neřeší problém u aktivit mimo souboj.
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Tak beru v potaz to že kdokoliv kdo má v plánu tohle používat má šťastlivce
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Navíc jako ork a nebo ty povolání před tím než tě protivník vyřadí můžeš se cíleně vyřadit sám a to je bez kritického zranění i kdyby protivník měl popravčího na 3 tak tě to nezajímá a hned potom co se vyřadiš si stoupneš s plnými vlastnostmi což jak na to koukám další výhoda tohoto talentu můžeš při troše štěsti obcházet popravčiho
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Môžeš nazrieť do oficiálneho fóra, kde to riešili. Síce nevyriešili, ale pár nápadov tam je
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Osobně jsem to ještě nemusel řešit, nikdo z mých hráčů orka nehrál. Ale osobně bych s tím měl problém a snažil se nějakou rozumnou úpravu aplikovat.
Takže ti bohužel nic odzkoušeného neporadím, ale máš mé pochopení a podporu.
Takže ti bohužel nic odzkoušeného neporadím, ale máš mé pochopení a podporu.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
S naší skupinkou sme to upravili že orkský talent a jemu podobné jdou použít jen jednou za odpočinek/den
A pak ješte úprava šťastlivce na 3 stupni když ho hrač chce použít musí utratit bod vůle a až pak si může vybrat jaké dostane zranění. Vrací to tak do hry tabulku kritických zranění a postava s šťastlivcem obdrží i jiné zranění než vyraženy dech / krvácející čelo. Protože se jí nebude chtít utrácet bod vůle a radši se vypořádá s vážnějším zraněním ale když šťastlivec nemá opravdu štěsti tak bod vůle... a z infarktu jsou bílé vlasy xD
+
A zároveň je to dalši menši nerf pro používání nezlomného + šťastlivce
Jak vám to příjde takové úpravy ?
A pak ješte úprava šťastlivce na 3 stupni když ho hrač chce použít musí utratit bod vůle a až pak si může vybrat jaké dostane zranění. Vrací to tak do hry tabulku kritických zranění a postava s šťastlivcem obdrží i jiné zranění než vyraženy dech / krvácející čelo. Protože se jí nebude chtít utrácet bod vůle a radši se vypořádá s vážnějším zraněním ale když šťastlivec nemá opravdu štěsti tak bod vůle... a z infarktu jsou bílé vlasy xD
+
A zároveň je to dalši menši nerf pro používání nezlomného + šťastlivce
Jak vám to příjde takové úpravy ?
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Za mě ok. V obou případech.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Úpravy pravidel Zapovězených zemí
Jak by fungovaly ZZ jako class-less, hlavně co se týče Talentů?
Uvažuju nad tím (jen myšlenkový experiment, žádná touha to realizovat), jak by ZZ zvládly nahradit DnD a jako první věc mě napadá nedostatek povolání a ras. Ale classy by se daly vyřešit - např. Monk by mohl mít bojovnickou Cestu čepele (předělanou třeba na cestu pěsti) a přístup k druidově Path of Sight. Jenže to je kombinování profession talentů různých povolání.
Vznikaly by OP, game-breaking (or damaging) kombinace, nebo to vlastně není problém?
Uvažuju nad tím (jen myšlenkový experiment, žádná touha to realizovat), jak by ZZ zvládly nahradit DnD a jako první věc mě napadá nedostatek povolání a ras. Ale classy by se daly vyřešit - např. Monk by mohl mít bojovnickou Cestu čepele (předělanou třeba na cestu pěsti) a přístup k druidově Path of Sight. Jenže to je kombinování profession talentů různých povolání.
Vznikaly by OP, game-breaking (or damaging) kombinace, nebo to vlastně není problém?
Verba vana aut risui apta non loqui!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů