[OSEnauti] Zdroje pravidel

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Zamčeno
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[OSEnauti] Zdroje pravidel

Příspěvek od Markus »

Pravidla OSE

OSE existuje v různých variantách. Podrobnosti viz anotace. Věnujte pozornost tomu, jaká pravidla používá první sudí, u kterého budete hrát. Podle těch si vytvoříte postavu a dál se jimi budete řídit. Hlavní varianty jsou:

:arrow? OSE Stručná pravidla (CZ) – dostupná zdarma, obsahuje základní pravidla (pro vás dostačující) a povolání klerik, kouzelník, válečník, zloděj. Obsahuje jen kouzla 1. úrovně (stačí pro začínající postavy, později máte problém.)

:arrow? OSE Klasická fantasy (CZ) – český překlad ke koupi buď jako tištěná kniha nebo PDF „zaplať, kolik chceš“. Obsahuje úplná pravidla a povolání elf, hobit a trpaslík. Obsahuje kouzla všech úrovní.

:arrow? OSE Advanced Fantasy (EN) – na odkazu si můžete půjčit PDF. Obsahuje úplná pravidla + několik nových volitelných pravidel + spoustu nových povolání a kouzel. Pro sudí spoustu nových kouzelných předmětů a nestvůr.


Povinná „volitelná“ pravidla

Bylo dohodnuto, že všechny hry musejí jednotně používat:

- Volitelné pravidlo „Vzestupná třída zbroje“ (přímo v OSE)

- Variantu pravidel „pokročilé zatíženív tomto znění – jde o kompilaci pravidel pro „položkové vybavení“ (ze zinu Carcass Crawler) s oficiálním ceníkem, včetně pár rozšíření z oficiálních zinů. :!: Toto pravidlo nahrazuje původní ceník předmětů z OSE. :!:

Tahle pravidla představují společný základ, kteří jednotliví sudí můžou dál upravovat – u každé hry se seznamte s jejími domácími úpravami.


Prázdné deníky postav

Ze stránek Mytaga:
:arrow? Vzestupná třída zbroje + položkové zatížení


Varianty OSE

Sudí můžou používat domácí pravidla – budou vždy upřesněna v jejich diskuzi.

Na stránkách Mytaga jsou k dispozici některé oficiální varianty OSE, například Položkové zatížení (inventář založený na řádcích místo na váze v mincích). Sudí je můžou volitelně používat, případně jejich používání povolit hráčům.

Další varianty pravidel, nové rasy a povolání, vycházejí v oficiálních zinech Carcass Crawler. Případně je možné lovit věci odjinud z internetu.


:idea: Sdílená složka na deníky postav :idea:

Hráče OSEnautů prosím, aby vždy před hrou nahráli aktuální deník své postavy do téhle složky, kde se na něj můžou sudí podívat.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zdroje pravidel

Příspěvek od Markus »

Aktualizoval jsem v odkazech nahoře dokument, který používáme jako společný standard pro „položkové zatížení“. Místo původní verze používáme tenhle můj přepis. Pravidla jsou (téměř) identická, ale pro přehlednost je to rovnou spojené s ceníkem a doplněno o pár dalších předmětů z oficiálních zinů.

Poprosím všechny organizátory her, aby si aktualizovali odkaz v úvodu svého tématu a aby přešli na používání tohoto dokumentu.

(Samozřejmě na něj můžete začít vrstvit vlastní domácí úpravy, jako vždy.)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Zdroje pravidel

Příspěvek od MarkyParky »

Poměrně často zápasím s tím, že nějaká potvora z modulu není popsaná v OSE/DnD Basic, ale až v ADnD nebo nějakém bestiáři k němu.

Google prozradil, že v The Rules Cyclopedia jsou oficiální konverzní instrukce pro převod monster mezi ADnD a DnD Basic, tak si dovoluji je sem odložiti:

Červeně česky jsou moje komentáře.
The Rules Cyclopedia, Appendix 2 píše: Monsters
Use a similar system to convert monsters from one game system to the other. If a similar monster already exists in the system you are converting to, use those statistics. Otherwise the guidelines in the Converting Monsters Table can be used. Given values are those in the system you are converting from.

Additional AD&D® Monster Statistics
The following AD&D® statistics have no D&D® equivalent, but can often be found in the monster description. Including them is optional. They are as follows:
  • ORGANIZATION: (tribal, herd, flock, etc.).
  • ACTIVITY CYCLE: (nocturnal, diurnal, etc.).
  • DIET: (carnivore, herbivore, etc.).
  • THACO: Use D&D attack number.
  • SPECIAL ATTACK: Use D&D equivalent, if there is one.
  • SPECIAL DEFENSE: Use D&D equivalent, if there is one.
  • MAGIC RESISTANCE: Assume no special resistance to magic.
If you like a special monster power that does not exist in the D&D system, feel free to adapt it to your game. For example, although magic resistance is not a standard rule, there is no reason why a special monster of this type could not be introduced by the DM as a special encounter.

Converting Monsters Table
StatisticsTo D&D® SystemTo AD&D® System
Armor ClassUse given Armor ClassUse given Armor Class
Hit DiceUse given Hit DiceUse given Hit Dice
SizeUse given sizeUse given size
MoveUse given Movement*
X" = X*10'(X*10/3')
Use given Move
AttacksUse No. of AttacksUse given Attacks
DamageUse Damage/AttackUse Damage
No. AppearingUse given No. AppearingUse given No. Appearing
Save as
  • Intelligent monsters save as a fighter of equal level; unintelligent monster save as a fighter of half level
  • Kindred of demihuman races save as a demihuman of equal level
Pozn: Tabulka záchran monster z OSE je ekvivalentní bojovníkovi.
  • Monsters save as a fighter of equal level, with a bonus level per +4 bonus hit points
  • If a monster has other areas of ability (cleric, mage, thief), it gets the best saving throw
  • If non-intelligent, the monster saves versus poison or death magic at equal level, but at half level otherwise
Morale**2 or 3 = 2
4 or 5 = 3
6 or 7 = 4
8 = 5
9 or 10 = 6
11 or 12 = 7
13 or 14 = 8
15 = 9
16 or 17 = 10
18 or 19 = 11
20 = 12
2 = 2 or 3
3 = 4 or 5
4 = 6 or 7
5 = 8
6 = 9 or 10
7 = 11 or 12
8 = 13 or 14
9 = 15
10 = 16 or 17
11 = 18 or 19
12 = 20
TreasureUse listing of similar monster
Pozn. Tady je IMHO chyba, resp. pro poklady A..I to sedí.
Poklady J..T jsou proházené takto:
J=P, K=Q, L=R, M=S, N=T, O=J, P=K, Q=L, R=M, S=N, T=O.
Další dva už nesedí vůbec:
U=90%: 1d8*10 gems, 80%: 5d6 jewlery, 70%: 1 of each magic excluding potions & scrolls
V=85%: 2 of each magic excluding potions & scrolls
A pak má ADnD pár typů, co DnD/OSE nezná:
W=60%: 5d6*1000 gp, 15%: 1d8*100 pp, 60%: 10d8 gems, 50%: 5d8 jewelery, 55%: 1 map
X=60%: 1 misc. magic plus 1 potion
Y=70%: 2d6*1000 gp
Z=20%:1d3*1000 cp, 25%: 1d4*1000 sp, 25%: 1d4*1000 gp, 30%: 1d6 pp, 55%: 10d6 gems, 50%: 5d6 jewelery, 50%: Any3 magic
Use listing of similar monster
IntelligenceUse given number
OSE žádnou inteligenci nemá
Use given number
AlignmentEvil monsters become Chaotic, regardless of other alignment; otherwise drop the Good-Evil axisAssign a second alignment on the Good-Evil axis, based on the monster description
XP ValueRecalculate by D&D rulesRecalculate by AD&D rules
Monster TypeAssign, based on descriptiontIgnore
Frequency**Common = Common
Uncommon - Rare
Rare or Very Rare = Very Rare
Common = Common
Rare = Uncommon
Very Rare = Rare or Very Rare
TerrainUse given terrainUse given terrain; assign climate based on description
Load, barding modifierEstimate from equivalent D&D creatureEstimate from equivalent AD&D creature
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
* This gives the D&D move per game turn. To find the move per combat round, divide by 3.
** Read "previous system = new system statistic" when making these conversions. The secondary item is the statistic you will need in the system to which you have converted.

Magical Items
Magical items should be converted to an equivalent item in the base system. For example, the AD&D cloak ofelvenkind would become an elven cloak, a wand of fire would become a wand offireballs, etc. If no equivalent exists, the DM may decide that the item isn't there, that a comparable item has replaced it, or that he will translate the given item into the base system. When converting AD&D items to the D&D game, try to limit the number of effects they can create and simplify use as much as possible.

Immortals and Deities
The Immortals of the D&D system and the deities of the AD&D system should not be converted between the game systems.

Measurements
Game measurements are not converted; use the equivalent measurements of the system to which you convert.
Zamčeno

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů