[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Zde budu dávat zápisy z WM kampaně pro účely debaty na RPGF/zvědavé čtení.

Je to mirror toho, co si vedu jinde, takže se klidně nebojte komentovat, reagovat.... nebo se inspirovat k zapojení.

V každém zápisu je vždy v úvodu soft-spoilerové shrnutí (kdybyste si nechtěli vyspoilovat hraný modul), a pak kompletní popis (pro ty, kterým spoilery nevadí/už to četli/hráli)....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 7. 2021, 09:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Teď to valí nějak krátce po sobě, ani nestíhám číst. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXXIII. - rok 240 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Bahňák ten s trávou na celém těle
@Frank ten se sundavací hlavou
@Pivocajs ten se stínovýma rukama
Panoš

Moduly:
Město čtyř Odehráno: 27 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků se vypravily vyzkoumat tajemné sny a zkazky o stínech v Sedkramu. Zjistily, že Sedkramští postavili své kostely na pohanských zřídlech zasvěcených čtyřem přírodním živlům, světlu a stínu. Objevily také stopy po zřídlotepce Unasi, která se účastnila jak tvorby zřídel, jejím přičiněním došlo k záměně zřídla stínu a slunce a při poslední své návštěvě tajemné zmizela. Nakonec nalezli vstup do portálové chodby, ke kterému je dovedla právě hádanka od Unásí.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Děti mraků za aprílového počasí opustily Vajlant přímo směrem k Sedkramu.
  • Dvoudenní jízda mimo císařskou cestu nepřinesla tentokrát žádné překvapení, krom hustého deště.
  • V Sedkramu je uvítalo sobotní předkolo rytířského turnaje.
Cesta33.png
Bahňák hned celkem přímočaře zamířil do nejbližšího kostela se světle modrou omítkou.
  • Ukázalo se, že předměstí s kolbištěm je tábor paladinů Slunce, kteří spravují i místní kostel.
  • Bahňák se nerozpakoval a vybalil na mladého novice u vchodu otázky na sny. Ukázalo se, že to je tak trochu místní tabu a sny se zdají všem.
  • Pivocajs si během modlení u oltáře popsaného trpasličími runami větru pohrával s elementální holí a způsobil v zavřeném kostele závan větru.
  • Další rozhovor s novicem potvrdil, že čtyři s pěti Sedkramských kostelů jsou opravdu zasvěceny jednotlivým živlům a místní kněží se snaží posledních pár let skloubit jejich využívání v souladu s vírou ve Slunce.
Sedkram_1240_1.png

Děti mraků pokračovaly přes hřbitov ke kostelu zasvěceném ohni.
  • Kněží ohně tam zřídili seminář, ve kterém studují moc zřídel.
  • Tentokrát se otevřený přístup nevyplatil. Namyšlený mnich u vchodu do kostela odmítl, aby se nějací lovci monster zaplétali do učených záležitostí a sice po dobrém, ale vykázal je z areálu.
Průzkum živlových zřídel porkačoval na hlavním náměstí ve velkém chrámu Slunce.
  • Tam Děti mraků narazily na větší oltář zasvěcený zlatému drakovy a obklopený dvanácti výklenky.
  • V jediném z výklenků zůstala socha u které se modlili nemocní a zranění. Postava ženy v dlouhém plášti měla při pozorném zkoumání dračí rysy.
  • Pivocajs s pomocí knihy pohanských zvyků odhalil, že jde o trpasličí dračí bohyni zdraví, kterou ale kněží Slunce prezentují jako svatou Rinzí, patronku nemocných.
Děti mraků se pokusily dostat k modrému kostelu na hradním nádvoří, ale byl jim odmítnut vstup, že do hradu může jen šlechta a její služebnictvio.
  • Alespoň si na dálku ověřily, že jde o kostel zasvěcený vodě a také si všimli, že vedle kostela je zahrada plná růží, kterou znají z Haldiho snu.
Průzkum města pokračoval cestou přes chudinskou čtvrť s rozpadajícím se starým kostelem.
  • V kostele bylo temno a Děti mraků našly oltář zasvěcený stínu.
  • Když Pivocajs zkusil zakouzlit tmu ze své živlové hole, všechny Děti mraků náhle dostaly vizi velkého neštěstí - živlová bouře protrhne materii světa a zpoza ní se vyvalí stíny. Ty povede trpasličí vojevůdce, který bude mohutným hlasem volat, že Město čtyř je jeho městem.
  • Bahňák si z vize odnesl trvající obavy.
  • Cestou skrze chudinskou čtvrť také Děti mraků narazily na základnu klanu Ryby. K bližšímu kontaktu ale nedošlo, jen bylo zřejmé, že klan Ryby o jejich přítomnosti ví a sleduje je.
Kostel zasvěcený zemi byl první, kde byly Děti mraků uvítané s otevřenou náručí.
  • Otec Raham je uvítal a zavětil do problémů, se kterými se město potýká. Zřídla, která kněží Slunce začali nedávno používat, chřadnou a dávají méně síly.
  • Raham se domnívá, že za to může golem, který na zřídle sedí jako špunt a odčerpává z něj sílu. Žádá Děti mraků jako lovce nestvůr o pomoc - o odstranění golema.
  • Děti mraků se ale obávají, že golem má své opodstatnění a ve slábnutí zřídel tuší předzvěst nacházející katastrofy. Proto by radéji nejprve o zřídlech zjistily víc.
  • Když ve vší upřímnosti Rahamovi sdělí své obavy, ten slíbí, že jim zajistí přístup do knihovny v semináři, aby své obavy potvrdili nebo vyvrátily.
V doprovodu kněze se Děti mraků znovu vydají do semináře.
  • Cestou se ještě dozví, že pod slunečním kostelem na náměstí zřídlu špuntuje stínový drak - dvojice dětí si totiž špitá o tom, zda jako zabijáci nestvůr nejdou tohoto draka ulovit.
  • Pivocajs kouzlem tenhle šepot rozšíří po náměstí a za chvíli už si o této výpravě šeptá celý Sedkram.
Po příchodu do semináře volí Bahňák s Pivocajsem opět otevřený přístup a díky přímluvě Otce Rahama tentokrát získává mnichy ohně na svou stranu.
  • Frank zpochybňováním velikosti knihovny přiměje mnichy, aby mu ukázali i tajnou sekci starých trpasličích knih ... a pak usne nad jednou z knih v rohu.
  • Bahňák naopak začne hrát na dudy utrpení, aby vytáhl z kněží nějaké tajnosti. Je z knihovny okamžitě vykázán, ale ven s ním jde jeden z mnichů a tak vytáhne něco alespoň z něj. Mnich se mu svěří, že má obavy z toho, źe se v podledních desetiletích na různých místech Sedkramu našly artefakty a kostry patřící drakům, které předchozí trpasličí obyvatelé uznávali jako své bohy.
  • Pivocajs prochází různé knihy a záznamy a zjistí, že se i v dávné minulosti i v posledních letech stále opakuje jméno jakési zřídlotepkyně Unásí. Asistovala jak trpaslíkům se zakládáním zřídel před tisíci lety, tak kněžím Slunce s jejich zamčením před dvěma stoletími i s počátkem jejich využívání před dvaceti lety.
  • Z kroniky města se také ukáže, že při poslední návštěvě Unásí s velkou pompou přijela, ale nikde není záznam o jejím odjezdu.
  • Franka ve snu zároveň navštíví přízračná žena a sdělí mu hádanku o tom, že má jakési tři předměty spojené se starými draky vrátit na své místo.
  • Děti mraků část hádanky rozluštily okamžitě - je potřeba vrátit do výklenků ve Slunečním chrámu sochy tří trpasličích bohů na správná místa.
První sochu mají ve svých archivem přímo mniši a vydají ji k prozkoumání. Je to socha dračice - trpaslíky uctívaného jako bohyně poutníků - a svírá v pařátech magický krystal.
  • Děti mraků se vydají na hrad za královým radním, aby vyzvěděly víc o osudu Unásí. Ukáže se, že bezestopy zmizela, ale před svým zmizením prý navštívila seminář, městskou pevnost a královský hampejz.
  • Děti mraků vyhledaly ve stínové čtvrti vyžilou kurtizánu, zaplatili jí za čas a zjistily, že Unásí byla viděna, jak očarovává sochu draka v zahradě před hampejzem.
  • Před královským hampejzem opravdu najdou další sochu s magickým krystalem a později v noci ji ukradnou s pomocí vyvolání mlhy a létajícího koštěte.
  • V hostinci se pak seznámí s pár vojáky z pevnosti, koupí jim rundu a požádají je o donesení třetí sochy.
Sedkram_1240_2.png

Nad ránem, kdy je magie slunce nejsilnější, se Děti mraků i kněží sešly ve zlatém chrámu k rituálu otevření zřídla.
  • Kněží vybavyli Děti mraků na stínového draka a jiné stínové bytosti různými lektvary a kouzelnými předměty.
  • Jenže ještě pŕedtím, neź rituál započal, už ve chvíli, kdy byly sochy vráceny na své místo, se otevřel portál do podivné chodby plné dalších portálů lemovaných růžemi a révou.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků se domluvily s knězími, že prozkoumají chodbu s portály a zjistí, jak fungují, aby bylo možné při příští výpravě vyrazit rovnou do podzemí.
  • Děti mraků také ukecaly kněze, aby jim ponechali kouzelnou helmu, zrcátko, svěcené vody a další zapůjčenou výbavu.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 1 lektvar Obnovy
  • 1 lebka kostry ze zásoby
  • 1 dávka magických surovin ze zásoby
1 XP => Matka je nasycena na 1 rok

Ukořistěné vybavení:
  • 2 lektvary obnovy
  • 3 flakóny svěcené vody
  • 3 flakóny sluneční vody
  • Helma nespatřených (zapůjčená)
  • Zrcátko nespatřených (zapůjčená)
Zničené vybavení:
  • 20 plecháčů za čas vyžilé prostitutky
  • 50 plecháčů za nocleh v hostinci
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXXIV. - rok 241 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:

@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Pivocajs ten se stínovýma rukama
@Sufron ten s dvojitými ústy a palci


Moduly:
Rought night at Three feathers Odehráno: 100 %


Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků se vydaly do hospody pod Jabloní a doufaly, že tam upíchnou Vránu k některé z projíždějících karavan a dostanou jí ze země. Místo toho byly svědky vraždy šampióna, který měl pro Johanu ze Slangy vyhrát ordál ohledně správy Slangy, pomohly asasínce Uršule se zakázkou a ochránily bývalého kultistu, nyní magistra práv Gustava před odvlečením zpět do kultu Stínů. Jo a taky zachránili prince Fridricha ze Sedkramu před jeho opilým sokem a snoubencem jeho milenky.

Průběh podrobný zápis, spoilery

V husté podzimní mlze Děti mraků dorazily do hostince Pod jabloní.
  • Zjistili, že tam už přebývá družina Johany ze Slagny, jejímž členem je i svalovec Bruno, který momentálně vyzýval různé osaznestvo hospody k zápolení v páce.
  • Objednali si prosté pokoje pro Franka, Haldiho, Pivocajse a Vránu a noclehárnu pro skupinu empatů, Sufrona a panoše.
  • Odposlechly také, že Johana cestu je do Sedkramu, kde má podstoupit ordál, který rozhodne spor s rodinou Lyrry ohledně toho, kdo má Slangu spravovat.
Cesta34.png
Hned v úvodu večera se objevila trojice podezřelých žebravých mnichů, kteří si zaplatili lepší pokoj.
  • Sufron se k nim vetřel u stolu, vyzvídal a dělal jim společnost.Snažili se ho celý večer setřást, ale nepovedlo se jim to. V průběhu večera mu s tím pomáhá Frank a panoš.
  • Velmi záhy zjistil, že jsou to podvodníci v převleku, protože se ani v nejmenším nechovali jako žebraví mniši.
  • Při pokusu zjistit o nic něco víc s pomocí empatů ale zajiskřila magie, čehož si všiml hostinský a nahlas všem připomněl, že "tohle je slušná hospoda, žádné čáry máry tu nestrpím".
Jablon-1241.jpg

V hostinci byl také hobit, co hrál v kostky.
  • Nejprve se k němu přidal jeden z empatů, které si Děti mraků vzdaly s sebou.
  • Pak pŕicestoval osamělý trpaslík a přidal se ke hře. Empat při tom zjistil, že to jsou dva šejdíři, kteří měří ve hře své síly.
Paní Johana nejprve v zastoupením služebným a pak osobně zakázala Brunovi zápasit v páce, aby se nezranil.
  • Služebného Bruno odpálkoval, paní Johanu ale poslechl.
  • Zbytek družiny se po výzvě své paní také odebral na kutě, ale někteří z těch, co spali v noclehárně, se po chvíli vrátili za zábavou.
Další hosté, kteří dorazili, byla zamilovaná dvojice bohatých kupců z města a vozka s kočími, kteří je přivezli.
  • Pivocajs špicloval uši a zjistil, že se ohlásili jako manželé Šmitovi a přijeli z města. Za pokoj zaplatili nadstandardní sumu.
O chvíli později dorazila další trojice kněží Slunce - tentokrát noviců. I tady Pivocajs poslouchal a pak i navázal rozhovor.
  • Odposlechl, že chtějí pokoj daleko od Johaniny družiny, že si na pokoj chtějí odtáhnout rakev a že o půlnoci budou zahánět stíny, tak je nikdo nemá rušit při žádném hluku.
  • V rozhovoru pak Pivocajsovi tvrdili, že přijíždí z centrálního chrámu a vezou kamsi na jih váženého trpaslíka na tradiční pohřeb v jeho domovině.
  • Pivocajs stočil rozhovor na nedávné události kolem centrálních chrámu a stínů, ale kněží se nechytli a prozradili tak na sebe, že lžou
  • Zároveň při vyprávění o posledních událostích v Sedkramu zmínili zálety prince Fridricha za jakousi měšťankou a že dnes odpoledne ve městě zase zmeškal slavnost.
  • Z toho si Děti mraků domyslely, kdo jsou manželé Šmidtovi.
Hostinskému se nelíbilo, že by měl mít na pokoji rakev, tak se šel poradit se ženou. Ta nakonec váhavě souhlasila.
  • Haldi mezitím vyrazil ven obhlídnout vůz, narazil tam na vozku a promluvil s ním.
  • Ukázalo se, že trojice si sice najmula vůz od nějakého kněžího z chrámu - i s vozkou - ale že vlastně neví, co veze.
  • Také zmínil, že cestou sem měli problém na cestě - poškodilo se kolo a málem vyklopili rakev. Kněží se prý vůbec nechovali, jako kdyby byl uvnitř nebožtík.
  • Poslal svého pomocníka do Sedkramu pro nové kolo s tím, že mezitím na něj počkají Pod jabloní.
Během rozhovoru s vozkou viděl Haldi přijíždět ženu - dobrodružku.
  • Venku se chovala velmi odměřeně, spletla si Haldiho se stájníkem.
  • Před vstupem do hostince ale nasadila předstíranou vřelost. V hostinci se pak představila jako Uršula a hostinskému řekla, že je královský posel.
  • V úvodu jejího pobytu v hostinci ji obtěžoval jeden muž se služebnictva. Rychle ho skolila na zem a přitiskla mu na krk asasínské drápy, které jí vyjely z rukávu. Od tohoto okamžiku už si na ní nikdo ze sluźebnictva nic nedovolil.
  • O pár okamžiků později se objeví "pan Šmidt". Chce objednat občerstvení na pokoj, ale přichomýtne se k němu další služebník a chvíli sporu vedou tichý, ale ostrý rozhovor. Pak do sebe strčí a každý zmizí svým směrem.
Do hostince se vrátí Bruno a když zjistí, že tu nejsou Johanini nejbližší sloužící, vyzve Šmidtovic vozky k páce.
  • Snadno je přepere a zkasíruje o sázku. To zaujme Uršulu, takže ho vyzve na souboj.
  • Chvíli to vypadá nerozhodně, zasáhne Frank, který "omylem" polije Uršulu pivem a ta kvůli tomu prohraje.
  • I tak udělá Uršula na Bruna dojem a ten ji pozve na pivo a všem objedná rundu. Ona se ale nejprve jde převléct, a pak spolu tráví čas v družném rozhovoru, dokud je nepřeruší vozka u jejich stolu, který se zkácí na zem.
Sufron se pokusí pomoct vozkovi, ale ten mu umře v náručí na zástavu dechu v důsledku paralýzy jedem.
  • Bruno se bojí rozruchu a toho, že ho Johana načape, takže se odebere na svůj pokoj.
  • Pivocajs si všimne podezřelého úniku pacholka, který jim naléval. Spolu s Haldim s ním vyběhnou do lesa.
  • Frank ihned udeří na trojici v převleku za žebravé mnichy. Je tak důrazný, že ti se okamžitě přiznají, že s tím nemají nic společného, protože ve skutečnosti jdou po někom jiném.
  • Frank dál doráží, po kom tedy jdou a ve stejnou chvíli vstoupí doposud neznámý člověk ve spacím úboru a mniši ozačí jeho.
  • Jak Frank pouští mnicha, strhne mu z krku amulet. Jakmile ho má v ruce, pozná, že je to podobný amulet, který nosili kultisté Stínu v Jámě s chapadlem.
Venku mezitím Pivocajs s pomocí kouzla nedokáže dostihout prchajícího služebného.
  • Pomůže Haldi, který skočí do stáje pro psa.
  • Služebného najdou kousek od latrýn v lese. Prý nechtěl nikoho zabít, dostal zaplaceno za otravu Bruna a jed ho měl jen oslabit na zítřejší ordál v Sedkramu.
  • Další výslech odhalí, že jedna ze služebných v Johanině družině jménem Arina si prý otravu objednala.
  • Po přiznání nechá Frank kultistu jít - do záležitostí mezi lidmi se neplete. Zbylí dva kultisté ho brzy následují. Když to Uršuly slyší, klidií se všem z cesty s tím, že "jde zkontrolvoat koně".
Na patře kultisté narazí na Sufrona, který mezitím poslouchal za dveřmi pokoje s druhou skupinou kněží a rakví, a ten se na ně opět nalepí. Na chvíli tedy zalezou do svého pokoje.
  • Dole se Frank od Haldiho a Pivocajse dozvídá o Arině. Okamžitě vyráží do noclehárny, ale její postel je prázdná.
  • Haldi opět nasadí psa, ale to, jak stopa vede ve výběhu a kolem stájí, psa zmate ... a tak Haldiho odvede do lesa.
  • Pivocajs se vydává spravit o všem Johanu.
V patře se nakonec jeden z kultistů odhodlá vylézt z pokoje a vydá se za neznámým členem Johaniny družiny, smířen s tím, že ho Sufron sleduje "aby ho chránil", jen požádá Sufrona, aby stál o kus dál.
  • S neznámým se chvíli dohaduje ve dveřích, pak tajemný muž pozve kultistu dál.
  • V tu chvíli vtrhne dovnitř i Sufron a přesvědčí neznámého kouzelným monoklem, že je přítel.
  • Dotyčný se představí jako magistr práva Gustav a rovnou se svěří Sufronovi, že je bývalým kultistou Stínu, ale že to ho už nechal a dal se do služeb práva.
  • Zároveň mu sdělí, že onen kultista, který je s nimi v místnosti, ho chce odvléct zpátky a že kultisté chtějí uvrhout celou zemi do spáru stínů - a bylo by tedy lepší jej zabít.
  • Nezkušený kultista si neví se situací rady, dokud Gustav nevysloví svou žádost, a pak už je pozdě a Sufron ho omráčí palcátem.
  • Gustav ho podřízne .. "pro jistotu" ... a pak nabídne 2500 plecháčů za to, že ho Děti mraků zbaví i zbyklých dvou kultistů. Sufron souhlasí.
Pivocajs mezitím varuje Johanu, že je Brunův život v ohrožení.
  • Vydají se vazouna zkontrolovat, ale zjistí, že ho někdo zavraždil - nejspíš žena, protože byl na posteli nahý, s očima zavázanýma šátkem a měl zaražený tesák v hrudi.
  • Johana zabavila tesák jako předmět doličný.
  • Pivocajs jí nabídl, že Frank by mohl být jejím náhradním šampiónem v ordálu. Jí bleskl hlavou nějaký nápad, souhlasila, ale se slovy, že si musí ještě něco rozmyslet se vydala zpét na svůj pokoj.
Hned na to Sufron opouští gustava a jde se s Frankem domluvit, že odstraní zbylé dva kultisty.
  • Pivocajs na ně čeká na palvači, když v tu chvíli z pokoje vyjde "pan Šmidt" a podává mu 100 plecháčů za to, když přivede jakéhosi Hanze do jeho pokoje, že "pro něj má, co žádal".
  • Pivocajs se napřímo eptá, proč se nechá vydírat a jestli by za ty peníze nechtěl spíś Hanze rovnou odstranit. Pan Šmidt souhlasí.
Frank se Sufronem se vrátí a společně s Pivocajsem se vrhnou na kultisty.
  • Přestože je zastihnou nepřipravené, boj je hlučný a vyláká z pokoje "pana Šmidta". Ten se zhrozí, koho Děti mraků vraždí, že si přece objednal odstranění někoho jiného.
  • "Ti do toho byli také zapletení," odbyde ho Frank a odvede zpět na pokoj.
Zatímco Děti mraků uklízí pokoj po boji a Haldi se vrací z lesa, od Sedkramu přijíždí čtyři jezdci.
  • Ukáźe se, že to je snoubenec slečny, se kterou si "pan Šmidt" užívá a že chce "toho parchanta Františka zpráskat jak psa".
  • Pivocajs se ho pokusí z balkónu zastrašit - dokonce mu hodí k nohám hlavy zavraždéných kultistů, ale to vyplaší jen tři bouchače, co přijeli jako doprovod.
  • Rozčilený opilý snoubenec naopak nevydrží, vytáhne kuši a střelí Pivocajse do hrudi. Zbroj naštěstí šipku trochu utlumí.
  • To nevydrží Haldi, který vše sleduje z lesa a omráčí zhrzeného snoubence bleskem.
  • Frank dole mezitím znovu vleze do noclehárny, ignoruje při tom řvoucího hostinského, který už začíná mít všeho toho hluku a zmatku dost, a způsobí svou magickou holí malé zemětřesení, které pohltí Hanzovu postel i s ním.
Zemětřesení samozřejmě vzburcuje zbytek obyvatel hostince, takže všichni přeživší krom mnichů s rakví vylezou na pavlače a ŕeší, co se děje.
  • Vojta předevšemi svlékne žárlivého snoubence do naha, posadí na koně, nasměruje na Sedkram, přivedeho k vědomí a s výhružným vzkazem, že Fridricha má nechat na pokoji, plácne koně po zadku a pošle do tmy.
Klid ale netrvá dlouho. Vítr přinese ze vzdáleného sedkramu slabý zvuk zvonů odbíjejích půlnoc a podivné zvuky se zaćnou ozývat z pokoje, kde jsou ubytovaní mniši s rakví.
  • Vystrašený hostinský brání Frankovi a Pivocajsovi v cestě nahoru, ale ti ho už úplné ignorují.
  • Sufron vyrazí dveře a načape mnichy, jak zápasí s jakýmsi napůl spoutaným člověkem, který vylezl z rakve. Není to trpaslík, jak tvrdili.
  • Sufron se domnívá, že je to ožilvá mrtvola a praští ho palcátem.
  • O okamžik později se ve dveřích objeví Pivocajs a Frank. Pivocajs odhalí Uršulu, která se snažila dovnitř dostat oknem, teď na něm z venku visí a čeká na pŕíležitost.
  • Pivocajs chce získat čas s pomocí kouzla, ale omylem zaplní místnost kouřem.
  • Když Frank větrným poryvem kouř rozežene, ukáže se, že Uršula nešla po mniších, ale po kontrabandu, který převáželi - podřízla omráčeného nebožáka a poděkovala Dětem mraků za pomoc.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků obdržely od Uršuly tři "černé pecky" assasínského bratrstva, jako odměnu za pomoc se splněním úkolu.
  • Magistr práv Gustav pomohl Dětem mraků urovnat věci s rozčileným hostinským a ještě jim vyplatil 2000 plecháčů odměny za to, že ho zbavili kultisty.
  • Pro Vránu se bohužel žádné místo v žádné karavaně nenašlo.
  • Princ Fridrich, a.k.a "pan Šmidt" poděkoval za záchranu před sokem i zachování utajení a přislíbil, že až se stane králem, Děti mraků v něm budou mít spojence a oporu.
  • A Frank nastoupil za Johanu v ordálu, zvítězil v boji do první krve a obhájil tak její právo spravovat Slangu. Rod Lyrry tak zůstal pouhými obchodníky.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 3 amulety ovládání stínových tvorů z Černovody.
[/list]
[/list]
1 XP => Matka je nasycena na 1 let.

Ukořistěné vybavení:
  • 3 flakóny jedu "člověčí zhouba"
  • 4 flakóny jedu "volí list"
  • 3 asasínské "černé pecky"
  • 2950 plecháčů odměny + okradení mrtvých a zhrzelého snoubence
  • gotický měšťanský oblek
  • dýka
  • kuše
Zničené vybavení:
  • 75 plecháčů za nocleh
  • pokřivený tesák
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Pěkné. Začalo to nevinně a trochu všedně a vyvinulo se to v pořádný chaos, což je myslím přesně to, co tohle dobrodružství má dělat. Jaké jsou tvoje/hráčů dojmy z dobrodružství?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Jako vždy, po dohrání dávám do databáze recenzi, kde moje dojmy najdeš.

Ano, to dobrodružství dělá v zasadě to, co od něj očekáváš, že má dělat. Ale podpora pro odehrání je teda mizerná. Nastašina svatba se v tomhle povedla mnohem líp (taky je novější), byť ta má zase ten děsný rozplizlý začátek.

Docela bych si chtěl zahrát jedno takovéhle dobrodrodružstí, které bude nejen vymyšlené, ale hlavně i zpracované dobře.

EDIT: Na dojmy hráčů se ještě zeptám.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Passingby »

Trochu (dost?) líný rozjezd (hlavně v porovnání s ostatními věcmi, co jsme hráli). Jako hráč se napřed potřebuju trochu zorientovat, zvlášť když tam máme vazby na jiné lokace. Takže akorát koukám(e), co se děje, poslouchám(e) a sem tam se s někým dáme(e) do řeči nebo se vyptáváme a mezitím špekulujeme, do čeho má smysl se zapojit a do čeho ne. Navíc to úvodní zjišťování dost dělí družinu, protože se paralelně každý zaměřujeme na něco jiného. Takže pro hráče lehce únavné, protože s přepnutím mezi hráčema se přepíná i kontext (dá se to říct nějak normálněji? :-D ).

Asi by hodně pomohlo mít k většině NPC obrázky (to by i pomohlo trochu zkrátit jejich popisy) a hrát to aspoň na hrubé mapě, aby se nikdo nemusel doptávat, kdo zrovna kde stojí. Nemusela by být v měřítku, ale musí na ní být najednou vidět všechno - obě patra hospody i její nejbližší okolí.

Naštěstí máme jednoduchý pravidla pro boj, protože kdyby do toho ještě byly dlouhý boje s počítáním čtverečků, složitýma efektama, okousáváním HPček atd., tak by to asi zabily. Takhle se to sice dost táhlo, ale závěr byl ok. A to "přehlcení" informacema a zápletkama občas taky není špatná věc, aspoň je potřeba se rozhodovat rychle a ne úplně optimálně. A dobře to simulovalo davový chaos :-)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXXV. - rok 242 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Pivocajs ten se stínovýma rukama

Moduly:
Jdi za hlasem svého srdce Odehráno: 100 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků zachránily Vránu ze spárů upíra Panaretose, porazily ho, zničili navíc podivnou starou ledovou bytost vytvořenou trpaslíky a když odevzdaly hostinské z rodu Lyrry láhev archivního trpasličího vína a sdělili jí, kde se skrávají další, mimoděk vesničanům ze Slangy přihráli také Panaretosovo pohádkové bohatství.

Průběh podrobný zápis, spoilery

V silné chumelenici se Děti mraků vydaly pro Vránu do míst, kde ji po únosu Panaretosem vysledovali jejich empati. Vzali to přes Slangu. Na místě už pocítili důsledky rozhodnutí pomoct Johaně v ordálu.
  • Zatícmo mýtné jim Johana tentokrát odpustila, ceny od vesničanů stouply na dvojnásobek.
  • Johana vzala vládu do pevných rukou, zavedla daně, posílila posádku.
  • Vesničané i rod Lyrry zpravující hostinec a obchodní stanici to nesou velmi nelibě.
Na jih od Slangy narazily Děti mraků na trojici oběšenců.
  • Při ohledání těl Pivocajs zjistil, že byli pověšeni posmrtně, zabily je údery drtivých zbraní. Ve zraněních našel šupinky zlatavé barvy.
  • Děti mraků se rozhodly sledovat zřetelné stopy koní, které ve sněhu zanechali pachatelé tohoto činu.
Koňské stopy je dovedly až ruinám vesnice Suron, z dáli v ní viděli plápolat velký táborový oheň.
  • Když přijeli blíž, oheň už dohasínal a když přijeli ještě blíž, našli mrtvá těla čtyř bojovníků řádu slunce a jejich koní.
  • Pivocajs se vydal ohledat mrtvoly. Měly rozdrásaná hrdla od drápů nějaké šelmy i sečné rány.
  • Během ohledávání vystoupila z jednoho domu ženská postava, zahalená jen v plášti. Když se odhalila, ukázalo se, že je to tygrodlačice z chatky nad Obilnou.
  • Tygrodlačice jim popřála dobrý lov a sdělila jim, že si nepřeje, aby odnášeli od mrtvých těl cokoliv, vyjma nějakých drobností jako peníze nebo zásoby. Aby ten, kdo mrtvoly najde, viděl na první pohled, že jsou to paladinové řádu slunce.
  • Také to vypadalo, že má zraněnou ruku. Varovala je, že se k ní v noci nemá nikdo přibližovat, jinak by se mohla přestat ovládat a Děti mraků by mohlo roztrhat její druhé já.
  • Frank se jí trochu vysmíval, když viděl, že rozpárala nejen rytíře, ale i jejich koně, navíc uvázané. Pivocajs situaci uklidňoval.
  • Ráno tygrodlačice přistoupila k Frankovi, který držel hlídku a řekla mu, že má velké sebevědomí - a to se jí líbí a byla by nerada, aby kvůli němu umřel. A dala mu hrst svých chlupů. Pokud je spálí, až mu bude nejhůř, přijdou mu na pomoc všechny kočkovité šelmy v okolí.
  • Pak zmizela ve tmě.
Cesta35.png

Děti mraků prošly Krovanem a vydaly se na západ do sněhem zaváté pustiny.
  • V Krovanu ještě promluvily s místními - upozornily je na mrtvé bojovníky řádu Slunce a vyslechly si zkazky o nestvůrách v okolí. Dozvěděly se, že v pustině žije obrovský hmyz, skřeti z jihu občas provedou výpad a řádí tu kočkovitá nestvůra.
  • Cesta přes pustinu proběhla bez větší problémů, děti našly zasněženou jeskyni do které vedly stopy obřího hmyzu.
  • Následně narazily na osamělou vysokou stavbu na vrcholu malého pahorku. Utábořily se na dohled, ale ani v noci se nic nestalo.
  • Nakonec obešly divoký hvozd lešijky Tettigony z jihu a ve skalním údolí našly vstup do starého trpasličího podzemí, ve kterém má Panaretos držet Vránu.
Frank s Pivocajsem s pomocí větrné magie spustili padací most. Protože to dělali z dálky, nic se jim nestalo, když se soukolí otáčející řetězem rozbilo a most se utrhl a zřítil.
  • Frank dokonce dokázal most kouzlem zbrzdit, takže se nerozbil.
  • Svou silou pak vyhhodil štěrbinou mezi ztrouchnivělými křídly brány závoru, která držela bránu zavřenou a Děti mraků vstoupily dovnitř.
Srdce_1.jpg
Hned ve vstupní hale se strhnul boj s kamennými sochami trpaslíků v nadživotní velikosti.
  • Frank jednu sochu na třetí pokus rozlomil pomocí kouzel.
  • Pivocajs se pokusil proti druhé nasměřovat její vlastní ohnivý bič, ale socha mu zlomila ruku a ještě ho zasáhl blesk, který do ní vpálil Haldi a odrazil se od kamene.
  • Naštěstí se při zápolení socha otočila zády k Frankovi a ten jí také kouzlem přinutil puknout.
Děti mraků se vydaly nejprve malými dvířky vydat prozkoumat, kam vedou úzké schody.
  • Našly čtyři cely, mučírnu a nakonec místnost s popravčím špalkem a hlubokou jámou.
  • Když do ní vlezly, zavřely se za nimi dveře a Panaretos se jim vysmál, že mu vlezli do pasti.
  • Pivocajs ale správně odhadl, že to je jen iluze a Haldi pak s pomocí šperháků dveře otevřel a společně z pasti unikly.
Srdce_2.png
V další části široké chodby narazily Děti mraků na dva kostrlivce zakuté do plátových zbrojí.
  • Snaha přepálit řemínky ve zbrojích ohněm a nechat je rozpadnout nevyšla.
  • Haldi ale nakonec oba kostlivce skolil bleskovým lukem.
  • Ve strážnici vedle chodby Pivocajs našel a s pomocí kouzelného svitku identifikoval Kostky neštěstí.
  • V kadibudce na konci severní chodby pak Frank našel malý klíček - málem se u toho ale zřítil do hluboké jámy pod kadibudkou, protože ztrouchnivělé dřevo prasklo pod tíhou jeho zbroje.
Další cesta vedla do kuchyně, kde Pivocajs při zkoumání průchodu do sklepa omylem spustil další kouzelnou past.
  • Past na Děti mraků tentokrát poštvala nádobí s pomocí kouzla neviditelných služebníků.
  • Největší přesilu nádobí nejprve Pivocajs s Haldim skolili blesky.
  • Zbytek pak Frank s Pivocajsem pomocí vzdušných vírů narvali do sudu a zaklopily, aby bylo co zkrmit matce.
Děti mraků prozkoumaly i sklep pod kuchyní.
  • Ve spíži našly neobvykle velké množství pochutin, které měla v oblibě Vrána.
  • Za spíží byl pak prastarý sklípek plný vína. Většina byla k nepotřebě, ale byly tam i cca dvě stovky lahví archivního vína ve skle.
Návštěva další kadibudky poklad nepřinesla, ale Frank se do ní tentokrát alespoň nezřítil.
  • Ve vedlejší místnosti, zařízené jako ubikace, našly Děti mraků dvojici kostlivců, která sice poslouchala rozkaz sveho pána na družinu zaútočit, ale chtěla tento boj vést, podle pravidel, jako by to byl turnaj.
  • Pivocajs úspěšně přesvědčil kostlivce, že to ani nemusí být turnaj na neživot a smrt - v tu chvíli se ale ze skříně vyvalilo pět kostlivých kuchtíků.
  • Frank s Haldim okamžitě zaplavili místnost ohněm, Pivocajs jim pomáhal zadržovat kuchtíky v plamenech poryvy větru.
  • Oheň bohužel zasáhl i dva "férové" kostlivce a jednoho z nich zabil. Druhý odmítl předchozí Vojtův návrh a trval na vyřazovacím souboji na život a na smrt.
  • Protože Frank předtím upekl jeho druha, kostlivec prohlásil, že Frank už postupuje do druhého kola a kostlivec se chce bít s někým jiným.
  • Do duelu tedy nastoupil Haldi a kostlivce upekl ohnivými rukavicemi.
  • Další průzkum ubikací odhalil jen kousky obyčejného vybavení.
Děti mraků se vrátily do kuchyně a prozkoumaly severní velké dveře.
  • Ve velké jídelně se zalekly dvou dalších soch trpasličích strážců, tentokrát prozatím nehybných a pokusily se je zablokovat ve východní části sálu pomocí runových obrazců.
  • Pivocajs při průzkumu stolu, židlí a trůnu v jeho čele zjistil identifikačním kouzlem, že trůn je ve skutečnosti magická past.
Děti mraků pokračovaly systematicky v průzkumu podzemí.
  • V jakémsi předpokoji s malou studánkou Frank našel pod kamenem další zlatý klíček.
  • První z pokojů, do kterých Děti mraků nahlédly, vypadal, že je přirpavený pro Vránu, ale dívka v něm nebyla.
  • V druhém pokoji nalezly podivného hosta - ledového muže. Ten o sobě tvrdil, že je původním pánem tvrze a že ho Panaretos porazil, ale nechal ho tu žít, pokud se proti němu neobrátí.
  • Pivocajs ho přesvědčil, že když Dětem mraků jen poskytne informace o podzemí, tak to není útok na Panaretose a že mu pomohou se upíra zbavit a podzemí mu vrátí.
  • S tím ledový muž souhlasil a popsal jim celý zbytek podzemí, včetně tajné chodby u hlavního vchodu, vyjma částí, do kterých se nedokázal dostat díky magické ochraně ve zdech.
  • Také je nechal nahlédnout do své věštecké koule a ukázal jim, že Panaretos je teď v jakési okultní laboratoři, kde cosi studuje.
Děti mraků chvatně doprohlédly zbytek pokojů pro hosty a vydaly se do tajné chodby.
  • Všechny Děti mraků pocítily zvláštní odpor, když procházely tunelem vyraženým v podivné magické hornině. Panoš nic necítil.
  • V místnosti zalité zlatavým sluncem naśli mlžný portál, po jehož stranách byly dvě zlaté lebky.
  • Frank použil oba nalezené klíčky a zrušil tak mlhu blokující cestu dál.
Chodba dovedla Děti mraků do místnosti s kostěným trůnem na krvavém koberci.
  • Bohužel se ukázalo, že místnost těsně sousedí s laboratoří, ve které je Panaretos a upír se okamžitě zneviditelnil a zaútočil.
  • Frank byl zaskočen prudkostí jeho úderu i tím, že upír téměř nereagoval na to, že mu Frank zabodl přímo doprostřed těla svůj černý a navíc posvěcený meč.
  • Upír mu vysál životní sílu z ruky a ta mu tak ochabla, že Frank musel požádat svou zbroj, aby mu ji vrátila.
  • Haldi si nasadil helmu neviděných, aby upíra viděl. Vržené svěcené vodě se ale upír vyhnul tak, že se proměnil v hejno netopýrů.
  • Pivocajs chtěl do hejna poslat blesky, ale ukázalo se, že jeden z netopýrů má na noze kovový kroužek, který vysává všechnu magii.
  • Upír se vzdálil od Dětí mraků, aby mohl opět nabýt lidskou podobu a zneviditelnit se.
  • Následovalo několik marných útoků z dálky, které jen ukazovaly, jak slabé jsou lidské zbraně proti nemrtvému protivníkovi. A seslaná kouzla vysával kroužkem, který se ukázal být prstenem.
  • Upír, který se útokům vysmíval, prozradil, že čerpá svou sílu z krve jiných upírů.
  • Pomalu kráčel k Dětem mraků navzdory ohnivé stěně, kterou Haldi seslal mezi ně.
  • Pivocajs rozlil na zem svěcenou vodu a když přes ní upír pokračoval k Haldimu, nechal ji odpařit. Svěcená pára upíra příliš nezranila, ale odhalila ho Frankovi.
  • Frank se tak mohl svým svěceným mečem vrhnout na bestii a ochránit tak Haldiho před útokem. Usekl upírovi ruku s prstenem vysávajícím magii.
  • Upír pochopil, že Frank je větším nebezpečím než Haldi a serval svou nadlidskou silou Frankovi z krku nákrčník. Při tom si ale podruhé naběhl na Frankův posvěcený meč.
  • Pivocajs úzkým zášlehem plamene zkusil upírovi upálit hlavu, nemrtvý si ale z plamene nic nedělal, prostě mu jen ohořela kůže a maso a zůstala lebka s obrovskými tesáky.
  • Haldi si od panoše přebral luk a toulec posvěcených stříbrných šípů a střelil upíra přímo do oka. Stříbro v hlavě byl konečně zásah, který způsobil Panaretovi značná muka.
  • A Frank využil příležitosti a toho, že stisk trochu povolil a narval upírovi svou posvěcenou čepel přímo do chřtánu.
  • Vyřazený upír padl na zem, ale stále nebyl mrtvý. Z posledních sil se plazil zpět k jedněm ze dveří na severu.
  • Frank osekal topůrko své sekery do podoby kolíku a vrazil ho upírovi do srdce. To konečně nemrtvého znehybnilo a proměnilo v mrtvolu.
Frank připravil z nábytku a koberců smyk, ve kterém upírovo tělo přepraví Matce, kolík mu pro jistotu nechal v srdci.
  • Při prohledávání Děti mraků nejprve nalezly kovové truhlice a v nich stříbrnými řetězy spoutanou upírku Emílii a upíra Pietra von Holzkláde. Oba dostali také dřevěný kolík do srdce a Frank šel vyrábět ještě robustnější smyk.
  • Pivocajs se nechal zlákat truhlami na konci severní chodby, ale když se pokusil najít v nich past, sám málem spadl dírou v zemi zakrytou kobercem do hnízda modrého huňáče.
  • Haldi poslal huňáčovi mezi oči blesk tak silný, že nestvůra nebyla schopná ho absorbovat a blesk ji zabil.
  • Další průzkum této části pozdemí odhali osmiúhelníkovou místnost a v ní Panaretosovu rakev.
  • V těsném sousedství pak byl žalář a v něm zavřená Vrána.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků prohledaly zbytek podzemí, vyjma tajné skrýše s Panaretosovým jměním, kterou nenašly.
  • Pivocajs se pokusil přesvětšit ledového muže, že by Děti mraků měly dostat za porážku upíra jeho křišťálovou kouli. Ledový muž nesouhlasil, Pivocajse zmrazil, ale Haldi s Frankem a Vránou ho v nastalé bitce upálili.
  • Frank využil toho, že sochy v sále s trůnem jsou deaktivované a rozmlátil je, aby měl krmení pro Matku.
  • Na cestě zpátky Děti mraků předaly vesničanům ve Slanze jednu lahev archivního vína a prozradily jim, kde jsou další - na udobřenou.
  • Vesničané se opravdu pro lahve vypravili, obrátili opuštěné podzemí naruby ... a našly Panaretosův poklad v ceně téměř 100 000 plecháčů.
  • Vrána je vděčná za svou záchranu a navíc dospělá, takže se rozhodla přidat k Dětem mraků a chodit s nimi na výpravy.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 4x velký lávový bič
  • 4x hlava sochy trpaslíka
  • 1x kostky neštěstí
  • 1x sud plný magického příboru
  • 5x lebka trpasličího kostlivce
  • 4x helma s lebkou posíleného kostlivce
  • 1x upíř past z trůnu
  • 1x posílené tělo úpíra Panaretose
  • 2x oslabené tělo upírů Emilie a Pietra
  • 1x kůže huňáče modrého
  • 1x zbytky ledového muže
  • 2x zbytky spárů ledového muže
  • 1x truhlice alchymistických surovin
  • lebka a trocha surovin ze základny na dorovnání
33 XP => Matka je nasycena na 33 let.

Ukořistěné vybavení:
  • Tygří chlupy - po spálení přivolají na pomoc kočkovité šelmy z širého okolí
  • Mučící nástroje
  • Prsten svázaných sil
  • Návod na tvorbu výbušnin a hořlavin z přírodních materiálů
  • 4x flakón svěcené vody
Zničené vybavení:
  • 4x flakón svěcené vody
  • sekera
  • 1x lektvar na drtivá zranění (magický)
  • 1x mast na popáleniny (obyčejná)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Trochu se nám rozšířila i proměnila mapa kraje i zastoupení frakcí v ní:

Geografická mapa:
Map035-G.png
Frakční mapa:
Map035-F.png
- Sv. Modrá / Řád / Sedkramské knížectví
- Tv. Modrá / Řád / Edorské království
- Žlutá / Řád / Paladinská država Církve Slunce
- Šedá / Smrt / Pozůstatky Monarchových sil
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
- Bílá / Divočina / Neznámý zdroj zimy
- Sv. Fialová / Stará krev / Elfové Zeleného stromu
- Růžová / Stará krev / Elfové a víly Zimního přístavu
- Tm. Fialová / Stará krev / Drowové
- Hnědofialová / Stará krev / Doragonovi skřeti
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

A pro zajímavost, takhle teď vypadá nabídka výprav:
Map035-Q.png
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 17. 7. 2022, 17:07 Rought night at Three feathers Odehráno: 100 %
Graeme Davis vzpomíná, jak psal Rough Night at Three Feathers. A nevím, jestli to čtu správně, ale působí to na mě tak, že to do White Dwarfa poslal bez playtestu (ale "věděl," že by to jako GM zvládl odehrát)...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXXVI. - rok 275 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Orion ten s chápavým ocasem
@Sufron ten s dvojitými ústy a palci

Moduly:
Keep on the Borderlands Odehráno: 17 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků navštívily Restvelský hrad, zneškodnily tamní badnity, očistili jméno jejich vůdce, odhalily zrádného kněze a vymlátily gobliní kmen.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Opět za silného sněžení se Děti mraků vydaly k Restvelské tvrzi.
  • Cesta proběhla bez problémů.
  • Po příjezdu do hradu se nechaly zapsat jako námezdní lovci nestvůr hledající práci. Na hradě je přijímal kapitán Vymund, byl rozmrzelý a nespokojený se svou prací.
Cesta36.png
Orion s Haldim zjistili, kde si dobrodruzi na návštěvě odkládají cenosti a magické vybavení.
  • Děti mraků zjistili, že ve městě se zastavil kupec, který vykupuje drahokamy, aby se mu snáz cestovalo dál na východ přes divočinu.
  • Zbytek dne strávily v hostinci, kde je pak vyhledal štolba Gervas a nabídl jim odměnu za likvidaci místních banditů.
  • Orion se pídil po lepší odměně než penězích ... a vyhandloval toulec kouzelných šípů s příslibem dalších odměn, pokud Děti mraků donesou i trofeje nestvůr.
  • Haldi od náhodného vojáka vyzvěděl, že ve městě žije nějaký kněz, který se moc nebratříčkuje s místním otcem představeným a občas vyráží z hradu za dobrodružstvím.
  • Také zaslechl drb o tom, že nějací dobrodruzi se vrátili z nedalekých jeskyní Chaosu, kde jsou nebezpečné obětní oltáře.
Červená je první den, modrá druhý den
Červená je první den, modrá druhý den

Druhého dne ráno se Děti mraků vydaly na lov banditů.
  • Bohužel v hustém sněžení akorát nakráčely banditům, ukrytým ve sněhu ve vlčích kůžích, přímo do pasti.
  • Frank vyprovokoval boj, ve kterém Orionovi probodli nohu oštěpem, Sufronovi ruku a Haldi si nabodl krk na oštěp tak, že přišel o hlas.
  • I když Orion a Sufron dva bandity stihlil zabít, boj se nevyvíjel dobře a i Frank samotný skončil ve sněhu, přiražený k zemi trojicí banditů i nepovedeným kouzlem.
  • Pak Haldi ohnivými rukavicemi a prstenem šalby vyvolal dojem, že je mocný čaroděj a spálil ruku vůdci banditů.
  • Mezitím se Orion zdrogoval rudou kokou a jakmile přestal cítit bolest povstal, aby pomohl Frankovi se zastrašováním.
  • Společné úsilí všech tří odehnalo část banditů na útěk, další zabil či omráčil Sufron a Haldi - včetně vůdce jménem Otto.
  • Oriton zároveň díky droze viděl pravu podstatu věcí a poznal, že vůdce je bývalý voják.
Při výslechu vyplynulo, že Otto vede bandity, protože se chce pomstít Sedkramské armádě za to, že ho degradovala a vyhodila.
  • Bandity vede, protože přepady vojáků spojuje příjemné s užitečným - realizuje svou pomstu a zároveň banditi neútočí na nevinné.
  • Ukázalo se, že druhý zajatec to nevěděl a teprve teď zjistil, že Otto vodí jejich bandu za nos.
  • Děti mraků dál vyslýchaly Otta ohledně důvodu k propuštění - řekl jim o zradě kněze Ernouleta, která přivedla jeho muže do záhuby při výpravě do jeskyní Chaosu a o tom, jak mu nadřízení nevěřili, co se tam stalo.
  • Deti se s ním domluvily, že se pokusí očistit jeho jméno - nechají se knězem vlákat do stejné pasti, aby ho usvědčily a budou s sebou mít za svědka nějakého vojáka z hradu. Mají požádat o pomooc kapitána Vymunda.
  • Poté si Děti počíhaly v táboře banditů na zbytek, který uprchl a společně je poraziliy.
Borderlands36.png
Děti mraků se vrátily na hrad Restvel a odevzdaly vlčí kůže na důkaz porážky banditů. Dostaly slíbenou odměnu v podobě kouzelných šípů.
  • Vyrazily navštívit podezřelého kněze s žádostí o vyléčení, aby byli čerství na výpravu do Jeskyní chaosu.
  • Kněz prohlásil, že dnes už má kvótu zázraků vybranou, ale zítra se rád k družině přidá na výpravě. Orion viděl jeho pravou podstatu - že je to kultista Stínu.
  • Děti mraků následně nahlásili podezření kapitánu Vymundovi. Ten se rozhodl, že zítra v převleku půjde osobně podezření prověřit.
  • Nakonec se Děti mraků stavili v místním chrámu Slunce s žádostí o léčení. Zjistily, že místní otec Kurát se zvláśtní magickou holí umí nejen léčit, ale i vyrábět různé lektvary a sepisovat svitky.
  • Vždy když Děti pomohou v místním kraji, podělí se o některé nebo je poléčí.
Druhý den výpravy v dalším postu.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Druhý den ráno se Děti mraků setkali s knězem Ernouletem a kapitánem Vymundem v převleku za městem.
  • Kněz opět odmítl léčit s tím, že je dovede do jeskyně, kde mají golini léčivé bylinky.
  • Kolem poledního dovedl Děti mraků k rokli, do které ústilo mnoho tunelů.
  • Zavedl je do nejbližšího tunelu.
CavesOfChaos36.png
Ve větvících se chodbách Děti mraků vyrušily gobliní hlídku od jakési hry s kameny.
  • Haldi jim zapálil sud s odloženými oštěpy a Frank se na ně vrhl s Mečem temné čepele, který mu našeptával, že chce ochutnat gobliní krev.
  • Vyděšení goblini se dali na útěk. Frank se hnal za nimi.
  • O jednu místonst dál goblini zburcovali zbytek svého kmene, který zrovna jedl.
  • Ve stejnou chvíli falešný kněz Ernoulet opravdu Děti mraků zradil - kouzlem zhasil jejich světlo.
  • Franka hnaný touhou meče po gobliní krvi se řítil dál temnotou až narazil na konec slepé chodby.
  • Orion se Sufranem to ale čekali - Orion rozsvítil svou holí a odhalil ho. Kněz se lekl tak, že mu koutkem úst ujelo přiznání: "Přivést do pasti jsem měl já vás, ne vy mě!"
  • Sufran se k němu přikradl zezadu a začal ho škrtit strunou. Kapitán Vymund zakročil a jednou ranou záštitou meče ho omráčil - chtěl ho dopravit spravedlnosti živého.
  • Goblini se mezitím vyhrnuli z jídelny a oddělili Franka od zbytku družiny.
  • Frank se pokusl prosekat zpět, ale gobliní přesila ho místo toho natlačili do konce chodby.
  • Haldi vyplnil chodbu ohnivým kouzlem a gobliny které neupekl obrátil na útěk.
  • Frank se konečné vzpamatoval a začal gobliny sekat z druhé strany. Přidal se i Sufron a společně gobliny udolali.
Kapitán Vymund vytáhl omráčeného kněze z jeskyně a nechal další průzkum a boj na Dětech mraků.
  • Ty v gobliní jídelně našli několik gobliňat. Frank je svým goblinožravým mečem nemilosrdně posekal.
  • Haldi se pokusil spočítat místa u stolů a mrtvoly a došel k názoru, že celý kmen goblinů je mrtve. Přesně v tu chvíli hvízdly vzduchem oštěpy od dalších goblinů - ale Haldi jim na poslední chvíli uhnul.
  • Děti mraků se rozdělily. Haldi se Sufronem pronálsedovali oštěpaře, kteří se hned po útoku obrátili k ústupu a Frank běžel dal rovně do chodby, kde zahlédl dveře. Orion s panošem zůstali na místě čekat, kde se situace podělá.
Haldi se Sufronem doběhli až větší jeskyně - gobliního skladiště - do které útočníci utekli a kde se schovali.
  • Pak začali řešit, co s nimi udělají a jakým způsobem. Zatímo se dohadovali, goblini zahájili z krytů palbu kuší.
  • Gobliní salva byla velmi úspěšná - Haldiho i Sufrona trefili tak, že přestřelili tepnu. Oba najednou museli místo boje řešit, jak zastavit masivní krvácení a to je vyřadilo.
  • Orion zaslechl radostné výskání goblinů a přiběhl na pomoc.
  • Mocným ohnivým kouzlem zapálil celé skladiště a upekl ukryté gobliny. Potom nabídl Haldimu a Sufronovi, že jim opálí rány, aby přestaly krvácet.
Frank mezitím vběhl do jeskyně gobliního krále.
  • Králova ochranka to čekala a vystřelila salvu z luků. Krátké gobliní luky neprošly prasečí plátovou zbrojí i když zasáhly Franka přímo do hrudi, ale zpomalily jeho pohyb.
  • Frank se vrhl na gobliny - krom ochranky s ním začaly bojovat i dvě ze tří králových gobliních souložnic.
  • Zatímco s nimi zápolil, gobliní král zbaběle proklouzl kolem a utekl do podzemí.
  • Frank ho chtěl pronásledovat, ale goblinožarvý meč ho donutil nejprve zabít i poslední gobliní souložnici.
  • Král tedy zmizel v tunelech a utekl ven.
  • Děti mraků zhodnotily svůj zdravnotní stav a dospěly k názoru, že další průzkum představuje přílišné nebezpečí a vrátily se do hradu Restvel.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků cestou obraly kněze - ukázalo se, že pod kutnou měl kouzelný hrudní plát, palcát, štít a různé stínové talismany. Kapitán nic nenamítal - byla to jejich kořist.
  • Také vhodnou narážkou přiměly kapitána Vymunda, aby si vzpomněl na Ottovu degradaci. Otto se spálenou rukou už nemohl dostat zpět místo v armádě, ale dostal alespoň výsluhu a přestěhoval se do Sedkramu, aby ho přestala lákat pomsta.
  • Nakonec si vyzvedli od otce Kuráta odměnu za další dobrý skutek pro kraj - vyhlazení gobliního kmene.
V hostinci v Restvelské tvrzi si nechali podle vyprávění kapitána Vymunda namalovat na jednu ze zdí fresku zobrazující gobliny v tunelu bežící vstříc ohnivému čarodějovi Haldimu.
DALL·E - horde of armed orcs running through a narrow tunel by Giotto di Bondone
DALL·E - horde of armed orcs running through a narrow tunel by Giotto di Bondone
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 1x toulec šípů poselství (dva šípy si děti nechaly bokem)
  • 1x svitek ticha
  • 1x amulet zhoršování zranění
  • 1x chlebový štít
  • 1x palcát ochrany spících
3 XP => Matka je nasycena na 3 roky.

Ukořistěné vybavení:
  • 1x lektvar mlhoviny
  • 1x léčivý lektvar na podlitiny
  • 2x léčivý lektvar na krvavé rány
  • 2x léčivý lektvar na popáleniny
  • 1x velitelský kyrys
  • 1x amulet ovládání stínů skrze světlo
  • 1x svitek zadrž osobu
Zničené vybavení:
  • 300 plecháčů za výměnuu koní na cestě a pobyty v hostinci
  • 2x obvazy
  • 1x lektvar na krvavé rány
  • 1x hrst rudé koky
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Tož Keep on the Bordelands vypadá i v Dětech mraků tak, jak Keep on the Borderlands vypadá vždycky - gygaxovská wargame. Včetně tohohle:
Ty v gobliní jídelně našli několik gobliňat. Frank je svým goblinožravým mečem nemilosrdně posekal.
:)

Co na Keep hráči?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16465
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Vlastně nic. Ani slova chvály, ani nějaké mrmlání, že to bylo hrozné.

Možná k tomu
Iwas Passingby píše:
Kin píše:
Sarsaparillos píše:
řeknou s odstupem něco víc.

Já jen z jejich hry získal dojem, že si myslí, že hrajou skript a zadávané questy, i když to bylo pojaté hodně Play-to-find-out (zejména pozadí banditů a příběh Otty byl čisté důsledek náhody+hráčských rozhodnutí). Ale to je můj dojem, ne jejich výrok.

Já musím konstatovat, že zejména ta divočina je zoufale prázdná, a až se tam budou někdy vracet, tak použiji tu reedici, kde je víc než jen 4 encountery v jižní části mapy.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1169
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Sarsaparillos »

Výprava XXXVII. - rok 278 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Haldi ten s jantarovým okem
@Marpar ten s chapadlem místo ruky

Moduly:
Záporáci Odehráno: 60 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti Mraků se vydaly do kraje Záporáků prozkoumat stav po dlouhé válce. Setkaly se s bezhlavým rytířem Igorem a získaly jeho důvěru, povedlo se jim infiltrovat skřetí tábor a eskalovat jejich vnitřní spory a u čarodějnice Jaguly zjistily, jak od ní získávat lektvary.

Mapa Záporáci 20-08-2022.jpg

Průběh podrobný zápis, spoilery

Matka dostala chuť na něco menšího, a poslala proto jen Haldiho a Marpara pro kousek magie na zub. Děti vyrazily do Kraje Záporáků.
Dvojice (a pes) dorazila do Kraje z východu a pokračovala skrz Blata kolem Blatna. Cestou si všimli zvláštních panenek rozvěšených po stromech.
  • Za Blatnem Děti narazily na skupinku dětí, které cosi prováděly s panenkou na stromě.
  • Děti děti pozdravily a zatímco děti nadšeně hladily koně, psíka a loudily z Dětí nějaký peníz, zahrál dětem Marpar píseň o jejich cestě, kterou loudil jejich příběh.
  • Děti Dětem vysvětlily, že řada jejich příbuzných padla během války skřetů a Církve a aby se duchové mrtvých nevraceli z blat, visí tu na stromech panenky, které je připomínají. Děti se zrovna dohadovaly, jak přesně by měl vypadat rytíř Broněk, aby jeho duch odpočíval v pokoji. Děti přiznaly, že většina panenek tu visí už mnoho let, od dob, než se narodily. A ačkoliv některé maminky se touží setkat s duchy svých blízkých, děti panenky obnovují, aby se jim i maminky nezatoulaly na blatech.
  • Děti od dětí dále vyzvídaly, co ví o pověstném rytíři Igorovi, o kterém už slyšely dříve. Děti po naléhání Dětem prozradily, že Igor je ochránce jejich vesnice Blatna, který jí vládne tvrdou a přísnou rukou a trestá jakoukoliv neposlušnost. Pokud se nezdržuje ve vsi, je k nalezení ve své věži Strážná.
  • Děti ještě Děti varovaly před zombíry, kteří se během války vymkly kontrole Církve a terorizují oblast v okolí bývalé vsi Ustraš.
Marpar s Haldim pokračovali dál směrem ke strážné. Zanedlouho je ze směru od Blatna dohnal Igor.
  • Nemrtvý bezhlavý rytíř na nemrtvém a nadpřirozeně silném koni vzal Děti nájezdem, ale Marpar ho dokázal s pomocí Loutkářova monoklu zastavit a představil sebe i Haldiho.
  • Když Igor zjistil, že jde o Děti mraků, vyčetl jim všechny křivdy, kterých se podle něj v Kraji dopustily - jejich přičiněním a zabitím baziliška Tharagavverug došlo k válce skřetů a Církve a řada jeho chráněnců z Blatna zemřela. Nelíbí se mu ani bezhlavé Dítě, které se za něj kdysi v Kraji vydávalo a udělalo mu tak ostudu.
  • Haldi namítl, že za některé problémy mohou jiné Děti, a že se jim mimojiné podařilo zabít upíra Pietra von Holzkláde.
  • Igor uznal, že Děti vykonaly i něco užitečného, a že jejich životy ušetří, pokud budou užitečné i dále.
Děti vyrazily v doprovodu Igora do Strážné.
  • Igor Děti informoval o následcích války a přetrvávajících problémech se skřety. Varoval je taky před zombíry, kteří dělají v okolí problémy, a ani on sám si na ně netroufne.
  • Ve Strážné dal Igor čas na odpočinutí a Děti zjistily, že se skutečně jedná o hraniční věž, ale stavěnou svépomocí a na hraně zřícení. Kolem věže postavil Igor několik jednoduchých domků, včetně jednoho, který se dal považovat na místní poměry za "hezký".
  • Děti Igorovy prozradily, že mají v plánu prohlédnout skřetí tábor a nějak skřetům uškodit, což bezhlavý rytíř schválil. Protože uznal argument dětí, že nepřítel mého nepřítele je taky nepřítel, poradil Dětem, aby s informacemi o skřetech vyhledali zástupce Církve v klášteře na jihu.
Děti vyrazily podhůřím na západ do míst, kde by se měl nacházet skřetí tábor.
  • Cestou Děti narazily na osamělé hlídky skřetů na wyvernách, ale všem se šikovně vyhly.
  • Dorazily až do míst, kde se krajina proměnila do rozsáhlého skalního města. Nechaly koně a psíka v bezpečí a pokračovaly dál pěšky.
  • Marparovi se podařilo sledováním wyverního leteckého provozu vysledovat pravděpodobné místo, kde by mohl být tábor.
Děti zanedlouho dorazily ke skalním věžím, na kterých zahlédli skřetí stáje pro wyverny, respektive spíše wyverní hnízdiště.
  • Haldi s Marparem vyšplhali na skalní věž, ze které měli dobrý výhled na okolí.
  • V hnízdišti, několika skalních věžích propojených můstky, žebříky a plošinami, zpozorovali kolem třicítky skřetů a jejich wyvern.
  • Skřeti byli rozděleni do šesti oddílů s různě barevnými insigniemi a jednotlivé oddíly se mezi sebou popichovaly, provokovaly a dohadovaly, jak to tak u skřetů bývá.
  • Marpar, ač zdravý, se rozhodl sníst rudou koku a prozkoumat s její pomocí skutečný stav věcí. Zjistil, že dva oddíly ve skutečnosti chtějí jeden další zlikvidovat a kdyby měli možnost, přejdou z provokování ke skutečnému násilí.
Děti se rozhodly, že situace využijí a konflikt mezi skřety podpoří.
  • S pomocí Prstene šalby Marpar vytvořil iluzi, že dvě skupiny skřetů útočí skutečnými zbraněmi. Pod vlivem iluze skřeti ztratily zábrany a za okamžik dva oddíly skutečně na jeden útočily.
  • Napadení skřeti to brali jako útok na náčelníka Obstagona Rajdu a pokusili se utéct.
  • Haldi se rozhodl situaci dále eskalovat a pomocí ohnivých rukavic chtěl podpálit podestýlku pod napadenými wyvernami. Při kouzlení ho ale zahlédly zbývající skřetí oddíly.
Zatímco pokračovala skřetí bitka, Marpar a Haldi se dostali do hledáčku zbývajících skřetů. Ti naskákali na své wyverny a vzlétli ke skalní věži prozkoumat, kdo na ní je.
  • Haldi pokračoval v ohnivé magii a vnášel mezi létající skřety chaos, Marpar se rozhodl skočit na kolem letící wyvernu a zmocnit se jí.
  • Marparovi jeho kousek nevyšel a skončil na nedalekém stromě, zavěšen na laně a s polámanými žebry.
  • Marpar se rozhodl ještě z visu na stromě využít Hůlku vysávání života a zakouzlil s ní na kolem letícího skřeta. Podařilo se mu přenést své zranění, ale skřet si ho všiml a stočil svou wyvernu k útoku.
  • Marpar se pokusil vytvořit iluzi sama sebe na několika místech najednou, ale magie šalby se nesnesla s magií skutečného stavu věcí; Marpar kolem sebe vytvořil auru, která ho jasně prozrazovala jako Dítě mraků.
  • Útočící skřet s pomocí své wyverny shodil Marpara ze stromu, wyverna mu přitom prokousla rameno. Vyřazený Marpar nabídl skřetovi Hůlku vysávání života za svůj život. Skřet souhlasil a se slovy, že teď bude náčelníkem on, nechal Marpara být.
  • Haldi v mezičase dokázal na skalní věži vnášet ohněm chaos do létajících skřetů a podařilo se mu zneškodnit i jednoho nebližšího útočníka. Jeho wyverna ale Haldiho zašlápla do země a zlomila mu klíční kost, načež ji Haldi zneškodnil ohněm.
  • Když Haldi vzápětí uviděl jiného skřeta s Hůlkou vysávání života v ruce, vyprovokoval ho, aby ji na něj použil. Doufal, že skřet magii nezvládne a Haldiho vyléčí. Skřet ale kouzlo zvládl a přenesl svá, dříve Marparova, polámaná žebra na Haldiho. Potom odletěl pryč, aby ho o hůlku nikdo nepřipravil.
  • Haldimu se navzdory jeho těžkým zraněním podařilo získat jeden skřetí amulet na uklidňování wyvern a bezpečně sklouznout ze skalní věže pryč a společně s Marparem se stáhli pryč.
  • Nedaleko se Děti přeléčily lektvary a ze skřetího pohybu na nebi odhadli přesnou polohu tábora. Poté se vrátily do Strážné.
Igor uznal odvahu Dětí rozhodl se, že si zaslouží jeho důvěru, a že doprovodí Děti směřující k Jagule alespoň do Blatna.
  • Cestou Igor Dětem vysvětlil, jak je Blatno pro něj důležité a jak ho trápí, když se mu děje něco špatného, nebo když blatenským musí něco provést sám Igor.
  • Ve vsi byly Děti svědkem okázalého přivítání, během kterého vesničané nabídli Igorovi hned dvě mladé dívky jako nevěsty, ale rytíř obě beze slova odmítl.
  • Marpar později využil Dudy písně utrpení a zahrál na ně před Igorem smutnou píseň o osudu Vrány, Panaerta a Pietra.
  • Igor Dětem prozradil, že on také touží po lásce - po nemrtvé nevěstě, kterou by neviděl zestárnout.
Děti pokračovaly z Blatna k Jagule, která dříve nabízela kouzelné lektvary za nějaké službičky.
  • Jagula si Dětem postěžovala, že kvůli válce už za ní skoro nikdo nechodí, a že i s dodávkami kyseliny od Fanky byly problémy.
  • Jagula vysvětlila, že na donášku od Fanky si najímá dobrodruhy, ale pro Děti mraků má náročnější úkol - jako Děti mají svou Matku, chce i Jagula být matkou a mít se o koho starat. Požaduje tedy od Dětí nějaké dítě, které by s ní chtělo žít a pomáhat jí. Čím zajímavější dítě jí Děti dovedou, tím více lektvary je odmění.
Na konci výpravy:
  • Marpar s Haldim vyrazili od Jagyuly přes blata domů. Děti přes velké lákání odolaly odnést z blat magické panenky bránící duchům padlých v návratu a rozhodly se vrátit domů k Matce s prázdnou.
  • Když se spráskaný Marpar a hladový Haldi vrátili k hladové Matce, zjistili, že z Drowých jeskyní na severovýchodě se vyhrnula armáda troglodydů a chystá se zaútočit na Vajland
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • Nic
0 XP => Matka má stále hlad.

Ukořistěné vybavení:
  • 1x Amulet působení na plazy (malý, dovoluje kouzlem uklidnit či jinak ovlivnit ještěry, hady, wyverny a podobné)
Zničené vybavení:
  • Hůlka vysávání života
  • Hrst rudé koky
  • Nějaké léčivé lektvary
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti