Target priority - priorita cieľov

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Corny »

Jerson píše: 28. 6. 2022, 07:40 Komplexnější taktika, třeba současný útok, nebo zaměstnání palbou, aby část oddílu mohla nepříteli vpadnout do zad, už vyžaduje velitele s patřičnými schopnostmi a opět cílenou taktiku (tedy hod).
Bohužel vycházíš z poměrně přehnané a s realitou se rozcházející představy o tom, jak neschopní bojovníci jsou a jak komplikované je držet si v boji přehled, manévrovat, domlouvat se a odhadnout, kdo je tak na bojišti největší hrozba. Popravdě i to východisko, že si "Všechna NPC najednou všimnou" poměrně snižuje schopnost GMa prostě jednoduše roleplayovat, vžít se do kůže toho kterého NPC a zvážit, jestli je rozumný, aby si toho či onoho to které NPC všimlo a adekvátně zareagovalo; navíc to naznačuje docela falešnou černo-bílost. Nevím teda, jak boje hrajete, ale tohle provést a roleplayovat je otázkou pár sekund, nic co by nějak zdržovalo hru nebo bylo problematické i v kolových bojích (rozhodně ne víc než si pokaždé nahazovat, jestli to NPC může v dané situaci například útočit na někoho jiného než kdo je bezprostředně před ním).

Podle mě je taky na místě zvážit, jestli by taková hra vůbec byla zábavná. Mě by třeba jako GMa krajně nebavilo muset si házet úplně na cokoliv, co chci s NPC udělat a ani jako hráče by mě nebavilo nějak řešit zorná pole, co smím a nesmím vidět atd. (obecně vnucování oddělování herních a neherních informací tímhle stylem je hrozné oldskůl RPG zlo). I po gamistické stránce ta hra nic nezíská a jen se tím omezují hráčské možnosti a volby (alespoň já tedy nevidím žádný element zábavnosti v tom, že hráči musí individuálně řešit zorná pole). Takže je to zavádění mechanismu jen proto, aby hra byla víc "subjektivně realistická" či aby byla chráněna před poměrně zbytečně presumovaným "metagamingem", a to na úkor jak RP tak G.

Když už by se měl vymýšlet nějaký mechanický systém, co by do hry zaváděl určitá tunel vision nebo zohledňoval, jestli třeba není boj v daném momentě moc nepřehledný na to, aby NPC udělalo nějaký komplikovanější manévr, tak mi připadá rozumnější vycházet spíše z toho, že defaultní stav NPC schopné se rozumně rozhodovat a analyzovat situaci a Pak se mohou v dané scéně objevit různé aspekty, které musí NPC překonat, pokud to chce dělat dál. Například že NPC může útočit na koho chce, ale pokud na něj nějaký protivník udělá nějaké agro, tak musí nejprve hodit nějaký save. Nebo pokud kouzelník vykouzlí mlhu, tak podle míry úspěchu se okolním NPC omezí dohled. Tj. nevycházet z toho, že jsou neschopní dokud nehodí, ale spíš naopak že schopní jsou, dokud se neděje něco, co by je v tomhle omezovalo.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Target priority - priorita cieľov

Příspěvek od York »

Já boje hraju podle tří pravidel:

• Za protivníky hraju já, stejně jako hráči hrajou za svoje postavy. Na koho zaútočej je tudíž moje rozhodnutí.

• Protivníci chtějí vyhrát a když to nepůjde, tak přežít.

• Když protivník nemá žádný informace, podle kterejch by se mohl smysluplně rozhodnout, hodím si kostkou.


Takže například:
- začne boj a všechny postavy vypadaj podobně? Hodím si kostkou.
- po chvíli boje vidim, že jedna z postav má těžkou zbroj a hodně vydrží, zatímco zezadu mě čaroděj smaží bleskama? Začnu vymejšlet, jak obejít válečníka a vyřadit čaroděje.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Target priority - priorita cieľov

Příspěvek od Rillae »

Ustálený postupy moc nemám, rozhoduju se podle konkrétní situace. Ale několik situací, který si z minulejch her pamatuju
-Manticora v doupěti bude prioritně útočit na ty PC který přímo ohrožujou její mláďata

-Ork snažící se získat, nebo udržet si pověst největšího bijce klanu (a udržet si, nebo posílit svůj vliv v kmeni) si bude prioritně vybírat nejdrsněji vypadající fightery

-Upír, lich, nebo jinej podobnej se vyhejbá přímý konfrontaci s PC ze kterejch cejtí svatou sílu (klerikové a paladinové), bude na ně houfně posílat miniony, ale sám se bude věnovat z jeho pohledu bezpečnějšímu protivníkovi (a to i v situaci kdy by tím "bezpečnějším" byl fighter na 10 levelu, zatímco paladin je level 1)

-NPC který má s některou z postav nevyřízený osobní účty se primárně věnuje právě týhle postavě

-NPC nebo nestvůra, která má strach z ohně se bude v maximální možný míře vyhebajt támhletomu fighterovi co kolem sebe máchá flaming swordem (a všem torch bearerům)
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Target priority - priorita cieľov

Příspěvek od Sparkle »

Jako GM v tomhle dost plavu, v reálu jsem nikdy nebojovala a vymyslet, do koho by NPC asi tak útočilo, v některých scénách pro mě fakt není triviální.

Používám na to několik obezliček:

1) když fakt nevím, hodím na to kostkou
2) nechám si poradit od hráčů ("do koho vám přijde nejlogičtější, že by šel?") většinou je v herní skupině aspoň jeden, co se o boj fakt zajímá a tohle dává
3) hrajem to v BiTD a tak když hráči padne při útoku úspěch s komplikací, tak ta komplikace může být "tvůj útok ho fakt naštval a teď se zaměřil na tebe" nebo tak něco.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Target priority - priorita cieľov

Příspěvek od Markus »

Nevím, jestli už to tu zaznělo, ale hráči by taky měli mít možnost určit, na koho budou nepřátelé útočit. Minimálně bojovníci by IMHO měli umět navázat nepřítele na sebe – prostě se mu věnujou tak, že ten nepřítel musí bojovat s danou postavou (a může přejít k jiné jen za nějaký hod, např.).
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 3):
Antharon, Quentin, Jarilo
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Target priority - priorita cieľov

Příspěvek od Rillae »

Markus píše: 29. 6. 2022, 18:45 Minimálně bojovníci by IMHO měli umět navázat nepřítele na sebe – prostě se mu věnujou tak, že ten nepřítel musí bojovat s danou postavou (a může přejít k jiné jen za nějaký hod, např.).
Což je naprosto legitimní hráčská volba, ale taky to od postav chce nějakou aktivitu. V případě nepřítele preferujícího boj na dálku musej nějak toho fightera, kterýho chtěj aby na sebe nepřítele vázal, nějak protlačit.
Nebo, když se podíváš na moje příklady nahoře, postavy, který během hraní vypozorujou (nebo znaj... rangeři, druidi, barbaři...) nějaký obecný vzorce chování (v tomhle případě matka chrání mláďata za každou cenu) poraděj fighterovi s výběrem cíle.
Ale ne vždycky se to postavám musí podařit, ten můj orčí bijec si půjde tvrdě za svym vyhlídnutým cílem, a ostatní otravnej hmyz bude jenom srážet a odkopávat stranou.... s tim, že si to s nima nejspíš vyřídí později
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Target priority - priorita cieľov

Příspěvek od York »

Markus píše: 29. 6. 2022, 18:45 Nevím, jestli už to tu zaznělo, ale hráči by taky měli mít možnost určit, na koho budou nepřátelé útočit.
Já k tomu přistupuju obráceně. Těžko můžeš protivníkovi rozkazovat, na koho bude útočit, pokud neovládáš nějakou formu mind controlu, můžeš mu ale v útoku bránit třeba tím, že mu zastoupíš cestu, chytneš ho za rameno, srazíš mu ruku s lukem a podobně.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6891
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Target priority - priorita cieľov

Příspěvek od Antharon »

Mas pred sebou dvoch bojovnikov na rovnakom levli.

Prvym z nich je sympaticka zena v kozenej zbroji, za opaskom ma tesak a sekerku a usmieva sa.

Druhym je obrovsky barbar s potetovanou tvarou a polkou hlavy, ktory ma na sebe kozusiny a na chrbte ma fetis z ludskych kosti. Drzi sekeru a krici ako vsetkych pozabija.

Urci mi tvoju target prioritu. Budes si hadzat kockou?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů