[podcast] Dinosaurium obskurních světů
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
[podcast] Dinosaurium obskurních světů
Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiných RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.
Odebírejte nás na:
Anchor.fm
Spotify
iTunes / Apple Podcasts
Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Kontaktujte nás:
V téhle diskuzi!
Na Instagramu
Na Facebooku
Naposledy upravil(a) Vandalicus dne 11. 1. 2021, 12:55, celkem upraveno 2 x.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Že na ničem, co uděláš, nezáleží, a jde o brutální railroad, je snad prvkem většiny WotC dobrodružství, ne?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
On je teda docela rozdíl mezi empatií, ohledem na city ostatních, escapismem a očekávání nějakého vzájemného respektu a základní lidské důstojnosti A dožadováním se absolutního všudypřítomného safe space a přenášení odpovědnosti za svoje mentální zdraví a dobrou náladu na všechny jen ne na sebe. A podle mě Markus docela zjevně narážel na jev druhý, který s prominutím s progresivismem nemá skutečně nic společného (i proto, že takovýto na sebe zaměření jedinci se najdou jak mezi "progresivisty", tak v široké míře mezi "konzervama", jen to má trochu jiný skin).
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
A to ten modul fakt někde dělá?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Epizóda zaujala. Narážate vtipným spôsobom na dôležité otázky o súčasnej hernej kultúre, ktoré by si však zaslúžili serióznejší priestor.
Prebehol som asi 10 náhodne nájdených recenzií na nete a reakcie sú vcelku pozitívne - typu "skvelý koncept, menšie nedostatky v prevedení, so správnou skupinou ľudí super vec". Že je to produkt Twitch-subkultúry mi príde rozumné vysvetlenie, spolu s tým, že hlavným motorom je zúčastňovanie sa na D&D ako nejaká značka identity alebo účasti na komunite. (Aj keď ostatne asi to má nejaké väzby na primárne ženskú fanfic kultúru - ktorá je neoddeliteľnou súčasťou fenoménu Harryho Pottera - a textové hranie v štýle magic university/magical roleplaying.)
Je však možné, že trocha krivdíte tým dobrodružstvám a ich implicitne railroadovej štruktúre. Aj keď to nikde nie je vysvetlené, príde mi, že to asi väčšina GMov bude viesť ako nejaké relatívne voľné charakterovo-orientované hranie, možno s dodatočnými vlastnými zápletkami. Že to dobrodružstvo, ktoré sa odohráva v priebehu jedného akademického roka, predstavuje len výsek toho, čo sa v hre bude odohrávať.
Takisto to, že zlyhania nemajú tvrdé mechanické následky, neznamená, že nemajú žiadne následky. V seriálovej hre, v ktorej ide o charakterizáciu, predsa ide o štýl hráčskych postáv: Zvládla to postava bez problémov alebo sa zapíše do príbehu ako tá, ktorú bolo treba zachraňovať? A ako sa to podpíše na jej vzťahoch? Podobný význam majú aj rozhodnutia ohľadne nočného štúdia. Zaprvé majú mechanický vplyv na akékoľvek scény, ktoré sa v hre vyskytnú z iniciatívy GMa a hráčov nad rámec štruktúry dobrodružstva. Zadruhé postava, ktorá sa na všetko usilovne pripravuje (a je vzorom pre ostatných), je iná postava, ako tá, ktorá to má na háku (a na konci to nejako doklepe a ten semester prelezie, keďže súčasťou social contractu je, že dejom ako v sitcome prechádza tá istá zostava postáv). V takej hre je možno agencia založená na mechanických voľbách menej podstatná ako agencia pri charakterizácii postáv a ich prostredia (aj keď na to hra nedáva systémové nástroje).
Inak práve to, že z nešikovnej vzťahovej scény hráč vie urobiť pozitívny výsledok, môže viesť k nejakej hlbšej explorácii. Prečo to NPC napriek mojej nešikovnosti bude moju postavu vnímať pozitívne? Aké má to NPC psychologické pozadie? (A okrem toho mi to žánrovo pripomína anime.)
To, že na takúto hru vlastne nepotrebuješ D&D v celej jeho mechanickej šírke, je samozrejme úplne iná vec (kľudne by si hráči mohli vymýšľať napr. vlastné spell efekty). Avšak D&D je v jedinečnej pozícii, keď ako trhový líder vie predstierať, že akákoľvek RPG činnosť je vlastne hranie D&D.
(A určite platí hromada ďalšej vašej kritiky od štruktúry príručky cez absenciu návodov až po nudné prevedenie, len som sa chcel dotknúť herného žánru, ktorý môže niektoré nedostatky relativizovať.)
EDIT: A neviem, či to s trhovou pozíciou a Hasbro súvisí, ale mňa enormne zaujal jeden bod, ktorý nerieši nikto nikde: Koľko je do inak fantastického settingu vpísaných kapitalistických vzťahov a hodnôt. Krista, je to fantasy multivesmír s ľubovoľne nastaviteľnou ekonomikou, magickými kryštálmi a nekonečnými konvičkami na kávu, ale študenti si stále musia hľadať prekérne brigády? To ako úplne jebe? To fakt je tá message "buď si akýkoľvek z 50 genderov, maj akúkoľvek rasu, vlasy, body shape, disabilitu, fluidnú identitu, polyamoriu, whatever, hráš v úžasnej, tolerantnej a ústretovej a fantastickej magickej spoločnosti, pre ktorú nie je nič problém - ale napriek tomu si uväznený v spoločenských vzťahoch a dysfunkčnostiach podnikateľskej univerzity neskorého kapitalizmu, lebo žiadny lepší svet sa nedá vymyslieť"? Ak je niečo známka, že svet ide do sračiek, tak je to práve toto.
Prebehol som asi 10 náhodne nájdených recenzií na nete a reakcie sú vcelku pozitívne - typu "skvelý koncept, menšie nedostatky v prevedení, so správnou skupinou ľudí super vec". Že je to produkt Twitch-subkultúry mi príde rozumné vysvetlenie, spolu s tým, že hlavným motorom je zúčastňovanie sa na D&D ako nejaká značka identity alebo účasti na komunite. (Aj keď ostatne asi to má nejaké väzby na primárne ženskú fanfic kultúru - ktorá je neoddeliteľnou súčasťou fenoménu Harryho Pottera - a textové hranie v štýle magic university/magical roleplaying.)
Je však možné, že trocha krivdíte tým dobrodružstvám a ich implicitne railroadovej štruktúre. Aj keď to nikde nie je vysvetlené, príde mi, že to asi väčšina GMov bude viesť ako nejaké relatívne voľné charakterovo-orientované hranie, možno s dodatočnými vlastnými zápletkami. Že to dobrodružstvo, ktoré sa odohráva v priebehu jedného akademického roka, predstavuje len výsek toho, čo sa v hre bude odohrávať.
Takisto to, že zlyhania nemajú tvrdé mechanické následky, neznamená, že nemajú žiadne následky. V seriálovej hre, v ktorej ide o charakterizáciu, predsa ide o štýl hráčskych postáv: Zvládla to postava bez problémov alebo sa zapíše do príbehu ako tá, ktorú bolo treba zachraňovať? A ako sa to podpíše na jej vzťahoch? Podobný význam majú aj rozhodnutia ohľadne nočného štúdia. Zaprvé majú mechanický vplyv na akékoľvek scény, ktoré sa v hre vyskytnú z iniciatívy GMa a hráčov nad rámec štruktúry dobrodružstva. Zadruhé postava, ktorá sa na všetko usilovne pripravuje (a je vzorom pre ostatných), je iná postava, ako tá, ktorá to má na háku (a na konci to nejako doklepe a ten semester prelezie, keďže súčasťou social contractu je, že dejom ako v sitcome prechádza tá istá zostava postáv). V takej hre je možno agencia založená na mechanických voľbách menej podstatná ako agencia pri charakterizácii postáv a ich prostredia (aj keď na to hra nedáva systémové nástroje).
Inak práve to, že z nešikovnej vzťahovej scény hráč vie urobiť pozitívny výsledok, môže viesť k nejakej hlbšej explorácii. Prečo to NPC napriek mojej nešikovnosti bude moju postavu vnímať pozitívne? Aké má to NPC psychologické pozadie? (A okrem toho mi to žánrovo pripomína anime.)
To, že na takúto hru vlastne nepotrebuješ D&D v celej jeho mechanickej šírke, je samozrejme úplne iná vec (kľudne by si hráči mohli vymýšľať napr. vlastné spell efekty). Avšak D&D je v jedinečnej pozícii, keď ako trhový líder vie predstierať, že akákoľvek RPG činnosť je vlastne hranie D&D.
(A určite platí hromada ďalšej vašej kritiky od štruktúry príručky cez absenciu návodov až po nudné prevedenie, len som sa chcel dotknúť herného žánru, ktorý môže niektoré nedostatky relativizovať.)
EDIT: A neviem, či to s trhovou pozíciou a Hasbro súvisí, ale mňa enormne zaujal jeden bod, ktorý nerieši nikto nikde: Koľko je do inak fantastického settingu vpísaných kapitalistických vzťahov a hodnôt. Krista, je to fantasy multivesmír s ľubovoľne nastaviteľnou ekonomikou, magickými kryštálmi a nekonečnými konvičkami na kávu, ale študenti si stále musia hľadať prekérne brigády? To ako úplne jebe? To fakt je tá message "buď si akýkoľvek z 50 genderov, maj akúkoľvek rasu, vlasy, body shape, disabilitu, fluidnú identitu, polyamoriu, whatever, hráš v úžasnej, tolerantnej a ústretovej a fantastickej magickej spoločnosti, pre ktorú nie je nič problém - ale napriek tomu si uväznený v spoločenských vzťahoch a dysfunkčnostiach podnikateľskej univerzity neskorého kapitalizmu, lebo žiadny lepší svet sa nedá vymyslieť"? Ak je niečo známka, že svet ide do sračiek, tak je to práve toto.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Bifi tito uživatelé (celkem 3):
- Vandalicus, Selhan, KDolecek
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
A není to spíš kvůli tomu, aby to bylo aspoň trochu pro ty hráče relatable a představitelný?Bifi píše: ↑27. 6. 2022, 14:01 je to fantasy multivesmír s ľubovoľne nastaviteľnou ekonomikou, magickými kryštálmi a nekonečnými konvičkami na kávu, ale študenti si stále musia hľadať prekérne brigády? To ako úplne jebe? To fakt je tá message "buď si akýkoľvek z 50 genderov, maj akúkoľvek rasu, vlasy, body shape, disabilitu, fluidnú identitu, polyamoriu, whatever, hráš v úžasnej fantastickej magickej spoločnosti, pre ktorú nie je nič problém - ale napriek tomu si uväznený v spoločenských vzťahoch a dysfunkčnostiach podnikateľskej univerzity neskorého kapitalizmu, lebo žiadny lepší svet sa nedá vymyslieť"?
Ono už takhle není úplně triviální představit si svět, kde je "50 genderov, maj akúkoľvek rasu, vlasy, body shape, disabilitu, fluidnú identitu, polyamoriu, whatever", další originální věci už můžou být nad únosnou mez, zvlášť pokud cílovka je mladší publikum s ne tolika životníma zkušenostma.
Další věc je, že zvláštní sociální fenomény není úplně triviální dostat dobře do hry, jestli s nima postavy mají zajímavě pracovat. Já s tím bojuju ve svojí příručce, k originálním sociálním fenoménům musím psát konkrétní pokud možno co nejvíc interaktivní expoziční situace, nafukuje to text, a stejně nemám jistotu že to PJ pochopí a správně uchopí a že to bude hráče zajímat.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Jsem zatim v půlce, ale jsem nějak zmatený z těch komentářů.
Nejdřív říkáte, že na výsledku zkoušky nezáleží.
A pak o pět minut dál říkáte, že když neudělá postava zkoušku, tak nemůže jít na brigádu. A že na brigádach se mají získávat ty friendship boosty, které pak mají mechanický přesah do inspirace. To mi přijde jako docela dopad.
Další věc - u toho vyhodnocení rozhovorů s kamarády. Říkáte, že tam není žádný vstup od GMa, ale GM hraje to NPCčko, ne? A co se vstupu náhody týká, tak obdobně - Jsou nějaká (byť mizerná) DnD pravidla pro sociální interakci, proč implicitně předpokládáte, že nebudou přintom roleplayi použitá? Nebo to je tam explicitně napsané?
Stejně tak nechápu tu výtku k (sebe)hodnocení výsledků takové konverzace hráčem. Jasně, není to úplně DnD mindsetu, ale spousta systémů má něco podobného má třeba u expování. Proč by si hráč sám nemohl tady vyhodnotit, jak konverzace skončila? Co je na tom divného (Resp. nepřijde vám divné podobnou pravomoc vyhrazovat jen GMovi nebo kostkám?)
Jo a proč schodiště, co se umí přizpůsobít osminohému drawoukovi, medůze nebo owlbearovi označuješ jako vozíčkářské? Není to trochu humanofašismus, DnDčku značně nevlastní?
Nejdřív říkáte, že na výsledku zkoušky nezáleží.
A pak o pět minut dál říkáte, že když neudělá postava zkoušku, tak nemůže jít na brigádu. A že na brigádach se mají získávat ty friendship boosty, které pak mají mechanický přesah do inspirace. To mi přijde jako docela dopad.
Další věc - u toho vyhodnocení rozhovorů s kamarády. Říkáte, že tam není žádný vstup od GMa, ale GM hraje to NPCčko, ne? A co se vstupu náhody týká, tak obdobně - Jsou nějaká (byť mizerná) DnD pravidla pro sociální interakci, proč implicitně předpokládáte, že nebudou přintom roleplayi použitá? Nebo to je tam explicitně napsané?
Stejně tak nechápu tu výtku k (sebe)hodnocení výsledků takové konverzace hráčem. Jasně, není to úplně DnD mindsetu, ale spousta systémů má něco podobného má třeba u expování. Proč by si hráč sám nemohl tady vyhodnotit, jak konverzace skončila? Co je na tom divného (Resp. nepřijde vám divné podobnou pravomoc vyhrazovat jen GMovi nebo kostkám?)
Jo a proč schodiště, co se umí přizpůsobít osminohému drawoukovi, medůze nebo owlbearovi označuješ jako vozíčkářské? Není to trochu humanofašismus, DnDčku značně nevlastní?
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Jezus
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Sparkle: Tak áno, hrať "univerzitu zasadenú spôsobom výuky a organizácie niekde do konca 19. storočia, len s fantasy učebnými predmetmi a utopickou diverzitou (a bez celého rasizmu, sexizmu, elitárstva a kolonializmu)" je asi tiež legitímna voľba...
Tvoja otázka je ale namierená na to, akú formu spoločenskej organizácie vôbec môžeme do settingu dať. Čím to je, že utopické identity, fantastické príšery, nadprirodzené schopnosti a progresívne medziľudské vzťahy sú OK a netreba ich nijako zvlášť vysvetľovať, ale ekonomicko-triedne fenomény sú príliš abstraktné? (Síce iné publikum, ale svet Gloranthy napríklad modeluje rodové, ekonomické, mocenské a ďalšie vzťahy výrazne odlišne ako bežne známe historické pozemské kultúry a funguje to - ba čo viac, je to neoddeliteľná súčasť settingu. A kým Strixhaven asi predpokladá, že hráč nad psychikou svojej postavy a ďalšou prípravou strávi nejaký čas, prečo by ho nemohol stráviť nad nejakými inými prvkami settingu? Ostatne príručka nemá problém dať GMovi 4-stranový infodump len o knižnici.)
Tvoja otázka je ale namierená na to, akú formu spoločenskej organizácie vôbec môžeme do settingu dať. Čím to je, že utopické identity, fantastické príšery, nadprirodzené schopnosti a progresívne medziľudské vzťahy sú OK a netreba ich nijako zvlášť vysvetľovať, ale ekonomicko-triedne fenomény sú príliš abstraktné? (Síce iné publikum, ale svet Gloranthy napríklad modeluje rodové, ekonomické, mocenské a ďalšie vzťahy výrazne odlišne ako bežne známe historické pozemské kultúry a funguje to - ba čo viac, je to neoddeliteľná súčasť settingu. A kým Strixhaven asi predpokladá, že hráč nad psychikou svojej postavy a ďalšou prípravou strávi nejaký čas, prečo by ho nemohol stráviť nad nejakými inými prvkami settingu? Ostatne príručka nemá problém dať GMovi 4-stranový infodump len o knižnici.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Kdyby mě někdo pozval na DnD a pak chtěl hrát tohle, asi bych byl docela rozčarovanej.
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Tak to je trochu smysl magických škol, aby se tam člověk trochu rozčaroval.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
badum-ts
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Log: Přiznávám se, dvojsmysl jsem si neodpustil
Ale zcela vážně - co to má společnýho s DnDčkem?
Ale zcela vážně - co to má společnýho s DnDčkem?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Jen rychlá dílčí reakce, protože na tohle můžu odpovědět cross-postem toho, co jsem napsal na d20. Zbytek snad později.
A v tom dobrodružství je v zásadě nemožné říct něco jako „Jdeme se podívat do společenského sálu...“ Pokud ti tohle jako GMovi hráči udělají, tak jsi pěkně v pytli. Ta knížka vůbec nepočítá s tím, že by hráči měli jakoukoli iniciativu, a není podle toho organizovaná. Kdyby chtěli do společenského sálu, tak musíš horko těžko najít (střílím z hlavy) „ročník třetí, scéna sedmá“, kde bude schovaný popis společenského sálu včetně nějaké railroadové situace, kterou si z toho musíš odmyslet a nějak z toho ten popis vyextrahovat...
Prostě jako herní produkt je to přesný opak použitelnosti.
Ono je potíž, že k hraní čehokoli jiného než toho jejich brutál railroadu je to totálně nepoužitelné. Ten setting je v zásadě nepopsaný, na úvod je tam nějakých 20 stran vágních atmosférických žvástů, ze kterých nic moc konkrétního nevytvoříš – resp. musíš si to vymyslet sám.
A v tom dobrodružství je v zásadě nemožné říct něco jako „Jdeme se podívat do společenského sálu...“ Pokud ti tohle jako GMovi hráči udělají, tak jsi pěkně v pytli. Ta knížka vůbec nepočítá s tím, že by hráči měli jakoukoli iniciativu, a není podle toho organizovaná. Kdyby chtěli do společenského sálu, tak musíš horko těžko najít (střílím z hlavy) „ročník třetí, scéna sedmá“, kde bude schovaný popis společenského sálu včetně nějaké railroadové situace, kterou si z toho musíš odmyslet a nějak z toho ten popis vyextrahovat...
Prostě jako herní produkt je to přesný opak použitelnosti.
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Možná nejsou zas tak abstraktní, že by se to nedalo spravit 4 stránkami infodumpu, ale muselo by se nad tím pořádně zamyslet, pořádně to otestovat na cílovce, jestli jim je to jasné, jestli to GM dokáže správně předat, jestli to akorát nevyvolá u stolu rozdílné představy o světě a rozpad skupiny... autoři mohli dojít k závěru, že jim to za tu námahu a rizika u tohoto konkrétního settingu nestojí. Hráči potřebují eskapismus hlavně od toho rasismu a sexismu, od kapitalismu zase taková potřeba eskapismu není. Asi.Bifi píše: ↑27. 6. 2022, 14:30 Tvoja otázka je ale namierená na to, akú formu spoločenskej organizácie vôbec môžeme do settingu dať. Čím to je, že utopické identity, fantastické príšery, nadprirodzené schopnosti a progresívne medziľudské vzťahy sú OK a netreba ich nijako zvlášť vysvetľovať, ale ekonomicko-triedne fenomény sú príliš abstraktné?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Niečo mi hovorí, že v tomto prípade ten playtesting nebol ani pre to, čo už v tej príručke je. Ale OK, point taken. (Akurát je téma študentských dlhov jedna z najpodstatnejších politických tém pre mladú generáciu v USA, nuž ale...)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů