Co je to RPG Teorie a k čemu slouží tato sekce?

Archiv globálních témat týkajících se celkově chodu fóra. Abychom věděli, kdy se tu co změnilo.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2006, 09:22

Do háje, Alnagu, už mě začínáš fakt štvát. Stokrát jsem ti řekl, že žádnou GNS teorii neobhajuju, a ty to pořád tvrdíš. Jak říká Sosáček - vidět tvoji křížovou výpravu proti GNS úplně všude začíná být fakt únavné.

Dovol, abych ti to řekl po sto prvé:

Když řeknu "tahle sekce je k diskuzi o mechanikách", mám jeden důvod. Ne, není to proto, že bych obhajoval GNS. Nechápu, jak se tímhle tvrzením GNS obhajuje! :8oO

Chci se bavit o mechanikách, ale nejde to. Kdykoliv se o to pokusím, přijdeš ty a totálně mě odrovnáš svojí válkou citací - teorie je špatná, GNS je špatné, bavit se o mechanikách je špatné, systém není všechno. Bla bla bla bla bla...
Nedokážeš respektovat, že někdo se o těch mechanikách bavit chce, a máš potřebu neustále mu dokazovat, že by se o nich bavit neměl.

Ano, proto je tahle sekce myšlena jako "diskuze o mechanikách" - z obrany před tebou. Jestli sem nechceš psát, tak sem nepiš. Já budu jedině rád.

--

Víš, co je vtipné?
Nadáváš na teoretiky. Posíláš citace, které se vyjadřují ve stylu: přestaňte teoretizovat, začněte hrát... a přitom tvoje příspěvky jsou ty nejvíce abstraktní, relativní, nepochopitelné a "teoretické".

Nejdřív Bifiho sprdneš za to, že píše moc složitě, načež na něm reaguješ postem stejně tak dlouhým a možná ještě obtížněji pochopitelným.

Máš tendence ignorovat smysl sdělení a reagovat na hovadiny. Proč máš v tématu o budoucnosti této sekce potřebu rezebírat Bifiho styl psaní?!! :eyecrazy: Přijde mi, že se za každou cenu snažíš shodit své oponenty a žádný prostředek ti neni cizí.

Podsouváš lidem tvrzení, které vůbec neřekli, a pomocí nich je očerňuješ. Všimni si prosím, že jediný, kdo se tu ohání Edwardsem a GNS teorií jsi ty sám. Přesto na každý můj nebo Bifiho příspěvek reaguješ stylem: "GNS je špatná, Edwards taky, a proto ty nemáš pravdu".

Obniňovat někoho z manipulace je zrovna od tebe docela směšné.

------

RPG Teorie může být velmi poučným, zajímavým i efektivním způsobem, jak zlepšit svou hru. Diskuze o teorii vůbec nemusí být nepochopitelné a složité - mohou být naopak celkem jasné, pochopitelné, snadno aplikovatelné.

Dej prosím teorii šanci. Chceš, aby byla jednoduchá a pochopitelná? Super, to já taky.
Jenomže ty se toho snažíš dosáhnout jakýmsi podivným způsobem - ve všech teoretických diskuzích začneš všechno relativizovat, zobecňovat, vyvracet, atd... Děláš to tak dlouho, až se diskuze stane extrémně zmatenou a nepřehlednou. Pokud stojíš o jednoduchou teorii, tak bys ji sám neměl znepřehledňovat.

----

Ufff... Co jsem tím všem chtěl říct?

Alnagu, jsi rejpal, který ryje do všeho z čisté radosti z toho, že to dělá. Dělá ti radost vyvolávat flamy a dokazovat všem okolo tebe, jaký jsou to strašný blbci. Odpusť si to, prosím.

Sekce "RPG teorie - systém a mechaniky" může být velmi poučná a celkem snadno pochopitelná... pokud se přestanem bavit o hovadinách.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2006, 09:32

andtom: Budu reagovat na tebe samostatným příspěvkem, aby to v tom hlomozu nezapadlo.

Nenechej se zmást. Tahle sekce je celkem jednoduchá na pochopení -
je určená k diskuzím o herních mechanikách a o tom, jaký mají vliv na hru.

Toť vše, není na tom celkem nic složitého. Nenech se prosím poplést Alnagovými výlevy o GNS, Edwardsovi, složitosti Forge atd. Nemají s tím vůbec nic společného.

V téhle sekci dokonce ani nejsou kladeny žádné velké nároky na to, jak máš mluvit. Dokud se dokážeš držet tématu - diskuze o mechanikách - jsi z obliga. A držet se tohodle tématu snad není složité.
Opět - nenech si nalhat, že v téhle sekci musíš být kdovíjakým vědátorem a teoretikem, abys ji vůbec mohl chápat.

Co se "Odměn týče".

První dvě stránky diskuze byly fajn, celkem jednoduché - a byly i k tématu - diskuze o mechanikách.
Ty jsi psal, že odměnové mechaniky ti přijdou nepotřebné a "powergamingové". Já jsem se je snažil obhajovat a vysvětlit, že jsou velmi důležité, protože motivují k určitému stylu hry.

Až do tohodle bodu ta diskuze byla "správná" - snadno pochopitelná, věcná. Všimni si, že nekladla žádný nárok na to, jak se máš vyjadřovat, ani na to, abys znal Edwardse (o kterém nepadla ani zmínka).

Jenomže potom se to zvrhlo v naprosté bláboly o tom, že vše je relativní, a že nic nemůžu tvrdit s jistotou a bla bla bla. Jestli to nechápeš, nemáš se za co stydět. Já jsem se v "Odměnách" taky ztratil a taky už tam nepíšu.

-----

Pokud ti tahle sekce přijde moc složitá a náročná na "úroveň myšlenek", je něco špatně. Já bych rád, abychom se tu dokázali bavit srozumitelně a věcně.

Ty osobně máš příjemně konkrétní styl vyjadřování. Jdeš vždycky k věci a dokážeš říct, to, co chceš, bez zbytečného obcházení. V téhle sekci bys měl zůstat a ukázat ostatním, jak se debatuje - ne naopak!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 7. 2006, 10:07

Co znamena "Skumat, ako hraci dospievaju k zhode o udalostiach vnutri priestoru spolocnej predstavivosti a ako tento proces mozno usmernovat."

1. "Skumat, ako hraci dospievaju k zhode o udalostiach vnutri priestoru spolocnej predstavivosti a ako tento proces mozno usmernovat."
Udalosti, ktore sa deju v hre (myslim pri jej samotnom hrani, nie v hre ako v knihe), sa odohravaju v priestore spolocnej predstavivosti (PSP). (Tento termin samozrejme nie je potrebny, len slovo hra ma tolko roznych rovin a asociacii, ze moze byt problematicke.) V tomto priestore existuje herne prostredie, existuju postavy hracov a existuju udalosti, ktore sa v hre odohrali - je to spolocna predstava hracov o hernom svete, prostredi, postavach a udalostiach, teda o obsahu hry. Vsetci suhlasia, ze je kralom XY, ze sme spolu zabili draka, ze Honzova postava ma modre oci. Toto vsetko su sucasti PSP.

2. "Skumat, ako hraci dospievaju k zhode o udalostiach vnutri priestoru spolocnej predstavivosti a ako tento proces mozno usmernovat."
Jeden hrac chce, aby jeho postava uspela a druhy (alebo GM) nie. Hrac chce postavou prekonat prekazku. GM chce, aby nastala nejaka situacia a hraci nechcu. Hrac chce zaviest do hry nove prvky prostredia (NPC-cko ap.). Toto su vsetko situacie, v ktorych sa jeden alebo viaceri hraci pokusaju pozmenit PSP, voviest do neho novu udalost. Napriklad je to v konflikte alebo pri pokuse o uspenie, ked sa nevie, ako situacia dopadne.
Vtedy vstupuje do hrania nejaka mechanika, ktora umozni hracom dosiahnut zhodu. Teda trebars:
- GM jednoducho povie, co sa stalo - jeho slovo plati a vsetci ostatni hraci preto suhlasia s jeho vykladom
- existuje mechanika, ktora umoznuje niekomu inemu povedat co sa stalo (fate pointy vo FATE, automaticky uspech pouzitim bodu vole na vzdorovanie derangementu vo WW ap.)
- je potrebne hodit kockou (hod na zasah)
- je potrebne situaciu odroleplayovat
- a pod.
V niektorych hrach ked hrac povie "odsekol som mu hlavu", tak v tom okamihu, ked to hovori, sa to naozaj tak stane. V inych, ked hrac povie "odsekol som mu hlavu", GM povie "hod si" - je to teda navrh hraca, ktorym oznamuje, ako by chcel PSP zmenit. V prvom pripade ho uz s vopred danym suhlasom ostatnych hracov priamo meni, vovadza do neho novu udalost. V druhom je potrebne hodit kockou, aby sa zistilo, ci jeho postava zasiahla a ci naozaj protivnikovi hlavu odsekla. Obidve su mechaniky. Po pouziti mechaniky doslo k nejakej zmene PSP a vsetci hraci suhlasia s tym, ze to, co sa stalo, sa aj naozaj stalo.
Mechanika je teda sposob, ako mozno zasahovat do PSP tak, ze vsetci hraci s vysledkom suhlasia - od hodu na utok po "GM povedal".

3. "Skumat, ako hraci dospievaju k zhode o udalostiach vnutri priestoru spolocnej predstavivosti a ako tento proces mozno usmernovat."
Skumat znamena pozorovat v hre, zamyslat sa nad pisanymi pravidlami hry, diskutovat. S lubovolnou mierou "vedeckosti" a "objektivity".

4. "Skumat, ako hraci dospievaju k zhode o udalostiach vnutri priestoru spolocnej predstavivosti a ako tento proces mozno usmernovat."
Bez mechanik nie je mozne hranie RPG. Ja dokonca verim, ze to, ake su pri hrani vyuzivane mechaniky, podstatne ovplyvni hranie samotne a pre niektorych hracov zabavu z neho plynucu. Takze zasahovanie do mechanik ovplyvnuje aj vysledny styl a mozno aj temu hrania.
Podla mna by primarnym ucelom tejto sekcie fora malo byt zvysenie pocitu zabavy pri hrani. Ak sa teda bavime o klasifikacii hracov, RPG systemov ci mechanik, vzdy by sme mali mat na pamati toto kriterium. Posluzi tato uvaha ci teoria tomu, aby sa zlepsila hra? (Nie je to jedine kriterium na "dobru" teoriu, ako Alnag podotkol, ale podla mna by malo byt primarnym. Samozrejme uspornost, zrozumitelnost, overitelnost atd. su dolezite, ale naco by nam bola usporna, zrozumitelna a overitelna teoria, ak neprispieva k zlepseniu hry.)

Takze nie je na tom nic zlozite.

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2006, 10:12

Pěkně vysvětleno, Bifi. Ale dovolím si pro celou sekci sepsat i nějaké méně odborné vysvětlení toho, o co jde. Něco ve stylu: "Mechaniky jsou důležité, a proto se o nich chceme bavit." Takovéhle vysvětlení by většině lidí mělo sačit.

Speciálně pro rejpaly potom připojíme tvojí definici :wink:

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 7. 2006, 10:15

Pokud ti tahle sekce přijde moc složitá a náročná na "úroveň myšlenek", je něco špatně. Já bych rád, abychom se tu dokázali bavit srozumitelně a věcně.
Co třeba začít tím, že se opustí tohle oficial flame téma o hovadinách, co nikoho nezajímaj, a začne se dělat něco pro Fórum?
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 7. 2006, 10:21

Markus píše:Pěkně vysvětleno, Bifi. Ale dovolím si pro celou sekci sepsat i nějaké méně odborné vysvětlení toho, o co jde. Něco ve stylu: "Mechaniky jsou důležité, a proto se o nich chceme bavit." Takovéhle vysvětlení by většině lidí mělo sačit.

Speciálně pro rejpaly potom připojíme tvojí definici :wink:
Jak menej odborne? Problem je, ze vacsina hracov si neuvedomuje, ze mechanikou je aj to, ked po odroleplayovani GM povie "uspel si". To je problem, pretoze si vacsina ludi bude mysliet, ze to je sekcia o systemoch, pravidlach a mechanikach v prirucke, nie o procese hrania.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 18. 7. 2006, 10:25

Ano, ouhlasím s Bifim a jak už jsem včera říkal na té zahrádce. Za chvíli se to může začít překrývat s topicem O hraní obecně.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 7. 2006, 10:25

No tak se to shrne v nějakém úvodu. KAŽDOPÁDNÌ pokud má ten úvod vypadat TAKHLE, tak na to rovnou zapomeňte. Jakýkoliv odkaz ke GNS nebo jinejm = flame, musí bejt neutrální.

A NETVRÏTE MI že to je těžký nebo nemožný nebo něco. každej KDO BUDE CHTÍT svede něco takového napsat.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2006, 10:28

Však já to napíšu, vždyť jsem o říkal. Teď ale pracuju, dejte mi čas. Pět minut na přispění na fórum si najdu. Dvě hodiny na sepsání politicky korektního oznámení ne.

Bifiho post neobahuje žádný odkaz ke GNS, dejte s tím už pokoj.
Bifi píše:Jak menej odborne? Problem je, ze vacsina hracov si neuvedomuje, ze mechanikou je aj to, ked po odroleplayovani GM povie "uspel si". To je problem, pretoze si vacsina ludi bude mysliet, ze to je sekcia o systemoch, pravidlach a mechanikach v prirucke, nie o procese hrania.
S tím počítám.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 7. 2006, 10:30

Slovo teoria je samo osebe dost zavadzajuce a navyse je to taka cervena vlajocka, po ktorej sa mnoho ludi otoci a odide. Cize nazov sekcie Hranie a dizajn: teoria, napriek tomu ze ho povazujem za dobry, ma nevyhodu, ze obsahuje slovo teoria. Co takto len Hranie a RPG dizajn?
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
andtom
Příspěvky: 425
Registrován: 22. 6. 2003, 07:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andtom » 18. 7. 2006, 10:36

Markus: Mně se nezdá, že v sekci Odměny došlo na bláboly, abych se v nich strácel ... ale Tvůj názor respektuji. Rád bych v diskusi pokračoval, ale jinde.
Jinak já v této sekci nechci setrvávat. Psal bych a pořád bych byl na tapetě, co a jak píši. Neříkám to zhrzeně, vydíračně, prostě čistě technicky (jeden diskutující stejně léto nedělá, ani to nepoznáš, že tady nejsem :) ). Nevadí mi, že tady ta sekce má být, jak si ji přejete, půjdu jinam, do jiné sekce, místa je doufám pro všechny dost (ještě pořád to tady není http://forum.indie-rpgs.cz/ :) ).

Mrzí mě, jak pohlížíte na Alnaga, když už o něm tak píšeš. Pokud máš pocit, že je osamocen, tak není ... můžeš si mě také zapsat na blacklist :)
Ale vážně: víš co je na té slavné G/N/S taorii s prominutím totálně na ho*no? Jak dovede stavět lidi proti sobě ... O co jde, o masové nepochopení G/N/S (myslím globálně, net je potvora, vidíš v něm docela daleko za humna :) )? Co ta potřeba dokola vysvětlovat, že nejde o elitářství, masová paranoia? Odbočím - já si myslím, že roleplaying bez odměn JE čistší roleplaying nez s odměnama a do diskuse o odměnách to napíši (mám takový fajn příklad nachystán, přesuň tu diskusi, pls :wink: ) ) a nebudu srabácky tvrdit, že ne, přátelé, to se vám jenom zdá, to není pravda, blablabla ... je to můj názor, není to samozřejmě objektivní pravda, je na vás - souhlaste, nesouhlaste dle libosti. IMHO dost lidí stejně jako mě irituje právě už jen ten silný pocit nečestnosti v oficiálním popírání příznivců G/N/S, že N chápou jako něco víc - přitom ruku na srdce, všichni asi cítíme, jak tomu je ... Na mě teda nedělá vůbec dobrý dojem, když se z lidí dělají blbci, připadá mi to docela slabé ... Iritují mě na tom samozřejměi další věci (souvisí to s odměnama, s volností systému a individualizací hry, atd.), ale to je jiná věc.
Fuj, zase jsem OT, tak alespoň vidíš, že do této panensky čisté sekce nepatřím :)
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)

R.I.P.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 7. 2006, 10:43

Problém GNS teorie je podle mě v tom, že je podaná tak dokonale nepochopitelně, a popravdě... věnuje se jí dost lidí na to, aby to některý z nich dokázal pochopitelně shrnout, takže se až moc nabízí otázka: Proč to neudělal? Záměrně nechtěl? Záměrně mlží?
Což okamžitě implikuje k elitářství atd atd...

Takže se nedivte, že dokud jí nepodáte jasně a výstižně (i když třeba trochu nepřesně), tak budete pod palbou.

Tolik ode mě ke GNS, a teď kdyby se to tu třeba prosím prosím stišilo a přešlo k věcným otázkám???
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 7. 2006, 10:54

Kazdy nazor je dolezity, kym sa diskutuje bez podpasoviek. Preto nie som rad ak ktokolvek povie, ze do nejakej sekcie nebude chodit. Na druhej strane chapem, ze ludia, ktori nasli svoj styl hrania, nepotrebuju o nom dalej diskutovat. Ale, andtom, nemusis sa bat, ze si ohrozeny druh hraca - prave naopak, k tvojmu stylu hrania smeruje casom podla mna mozno az 90% hracov (aj ked mnohi k nemu asi nikdy nedospeju - vidis, si elita $D ).

Ludia, u ktorych mas pocit, ze si myslia, ze je N najvyssie - si to prekvapivo mozno aj myslia. Ale spravne je to len pre nich - t.j. "ja hram najradsej N a preto ma PRE MNA najvacsi vyznam". Pre teba ma najvyssiu hodnotu roleplayovanie (co sa moze ale nemusi prekryvat s N alebo S). Kazdy ma nejaky osobny rebricek. Problem je, ak niekto zacne tento rebricek povazovat za absolutne platny, ale taketo nieco na fore nevidim. Zastanci N kricia najhlasnejsie preto, lebo doteraz prave takyto jeden absolutny rebricek nejak v tichosti existoval. A toto ja vnimam ako najvacsi prinos GNS - zavadza pluralitu, stavia rozne hracske motivacie a z nich plynuce styly hry na jednu uroven, aj ked ich hodnotu subjektivizuje. Doteraz to bolo hack'n'slash fuj, roleplaying juuu, ale GNS priznava pravo na existenciu a na zmysluplne hranie aj milovnikom hack'n'slash alebo priaznivcom inych hernych stylov. A robi to doslednejsie ako vselijake kategorizacie hracov alebo jeho predchodcovia. Ked niekomu nevyhovuju kategorie G, N a S - okej, vymysli nove, mozno ich bude viac, mozno menej, mozno bude vhodnejsie. To ale nie je (podla mna) to, na com GNS stoji. (A to bol moj nazor na GNS.)

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 18. 7. 2006, 11:03

Bifi píše:....To ale nie je (podla mna) to, na com GNS stoji. (A to bol moj nazor na GNS.)
Jo i podle mě. Chtěl jsem něco podobného napsat, ale Bifi mě předběhl. :clap:
Nechápu proč někteří mají dojem, že GNS znamená propagaci narativismu, nebo něco podobného. GNS veskutečnosti obhajuje různe typy přístupu ke hře, nabízí vysvětlení jejich možných motivací a učí porozumění. Samozřejmě se pak nadále zabívá, jaké postupy a mechaniky mohou a nemusí daný styl podporovat, rozvíjet,...
Mě osobně GNS naučilo velké toleranci a pochopení. Byla to zatím jediná teorie, která můj postoj v tomhle posunula. A to ve smyslu pochopení proč to tak je a přenesení těchto pozantků do hry. Poznal jsem díky ní, že není obecně to správné hraní RP (např. ve smyslu divadelního herectví, jak jsem se do té doby domníval), atd...
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 7. 2006, 11:14

Qualdezar: Protože to tak zde bylo mnohokrát prezentováno... protože musím souhlasit s Alnagem, že terminologie GNS opravdu svádí k vyvýšení N oproti GS... atd... ???
ALE O TOM TENHLE THREAD SAKRA NENI
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Zamčeno

Zpět na „Archiv oznámení a technických záležitostí“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů