[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Bifi »

MarkyParky píše: 31. 1. 2022, 15:21
Bifi píše: Do D&D je od počiatku Gygaxom vpísaný underlying moral code, sestimsmiř.
A ten se jmenuje XP for gold.

A aby nebyl nikdo na pochybách, jak je nastaven, tak má v modulech každý, včetně spojenců a "kladných" NPC pro jistotu uvedeno kolik mají fufňů, kde je mají schované a jakou má ten poklad podobu.
Toto je len trolling. :)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Sparkle »

Když tak přemýšlím o mých hráčských skupinách, tak mám pocit, že by tenhle quest nevzaly. U jedné by to bylo z morálních důvodů a u těch ostatních čistě z vypočítavosti, protože tento typ džobu je politicky riskantní a můžou si tím akorát zadělat na problémy s ostatními frakcemi ve městě a něco si dlouhodobě podrbat.

Ale jelikož je ta zápletka kratičká, tak je to asi v cajku. To nejhorší, co se stane, je, že GM stráví minutu čtením něčeho, co pak nevyužije. Pokud Quentin do tý brožury přidá dalších 8 takovýchto questíků, a každý GM z nich využije řekněme 5, je to imho furt dobrý.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Mám na vás dotaz

Markus se několikrát zmiňoval, že by bral tenhle článek jako brožurku:
http://2k6goblinu.blogspot.com/2014/06/ ... dneru.html

Když jsem mu ale ukázal, jak by to jako brožura vypadalo, tak řekl, že je to celkem jedno, že to má hlavně na jména.
unknown (1).png

Tak jsme si řekl, že bych mohl celé to žoldnéřské téma zahodit a udělat jen jména a rysy. Tak trochu tyhle dvě tabulky dohromady:
http://2k6goblinu.blogspot.com/2014/08/ ... -rysy.html
http://2k6goblinu.blogspot.com/2016/03/ ... -k100.html
tzn. něco takového
unknown (2).png

Ale sotva jsem tohle začal psát, tak mi došlo, že už to nedělám pro Markuse, ale pro sebe, protože jsem si za těch 22 let hraní pořád neudělal seznam jmen, která bych měl pořád na stole, ať je nemusím neustále cucat z prstu. A dopracoval jsem se k tomuhle formátu:
Snímek obrazovky 2022-02-09 211025.png

A můj dotaz je; využili byste v brožurovém formátu spíše 200 jmen+rysů nebo pořádný list 600 jmen? (takový by mi možná vydržel navždy, stačí škrtat použité :) )


A doplňující otázka. Pokud rysy, tak jakého typu?
  • Roleplay quirks (šišlá, kouří dýmku, mluví sprostě...)
  • Charakter (odvážný, prolhaný, hamižný...)
  • Vzhled (vysoký, blonďaté vlasy...)
  • Motivace (stýská se jí po milém, potřebuje peníze, je znuděný...)
Samozřejmě to místy budou kombinace jako "Žluté zuby, neustále žvýká tabák," ale jde mi o to, který typ informací u rychlé inspirace během hry potřebujeme. Na takové ty momenty, když se hráč rozhodne místo plížení pobavit se strážníkem a my musíme nějakého pojmenovat a hned hrát.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 9. 2. 2022, 21:55, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
Jarilo
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Passingby »

Tohle sice není přesně to, na co se ptáš, ale asi bych to rozdělil podle pohlaví a to bych při hodu na náhodný výběr určoval další přidanou kostkou. Snáz se v tom tak bude hledat v případech, kdy GM dopředu ví, jestli potřebuje týpka nebo týpkovou.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Iwas Passingby píše: 9. 2. 2022, 21:29Tohle sice není přesně to, na co se ptáš, ale asi bych to rozdělil podle pohlaví a to bych při hodu na náhodný výběr určoval další přidanou kostkou. Snáz se v tom tak bude hledat v případech, kdy GM dopředu ví, jestli potřebuje týpka nebo týpkovou.
U velkého seznamu jmen jsem skoro rozhodnutej tam random výběr nedávat. Nenašel jsem způsob, jak elegantně nahazovat 652 položek :D Navíc než to nahodím, tak mám vymyšleno z hlavy. IMHO to funguje jen, pokud můžeš zabodnout prst do brožury a přečíst první jméno správného pohlaví, co tě zaujme.

273204879_3095684674018853_7678067473580459044_n.jpg

(konkrétní jména ignorujte, ještě to musím projít, doplnit asi 200 položek, vyhodit všechna, co se nedají skloňovat v češtině, zjednodušit některým zápis, dorovnat pohlaví na cca 1:1 etc.)



U varianty Jméno+Rys si nejsem jistý. Asi by se dalo udělat jedna k100 tabulka pro může, a k100 pro ženy, ale přijde mi, že na to u hry stejně nikdy nebudu házet a akorát nám čísla zkrátí řádky :think: Ale je fakt, že to má takový OSR objektivní feel, když mezi nasraným a ospalým strážníkem rozhodne tabulka a ne DM :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Já neříkal, že to mám na jména, ale na jména + charaktery. :) Vygeneruju si henchmany se staty pro svoji hru (OSE), ale potřebuju jim rychle dát nějaký charakter. To ale neznamená, že někdo jiný by nevyužil i výbavu – ne každý asi používá separátní generátory.

Samotná jména spíš nevyužiju, takových tabulek existují spousty.

Jaké rysy?

„vysoký, blonďaté vlasy“ je asi nejhorší možnost, totální balast, vymyslím sám.

„šišlá, kouří dýmku, mluví sprostě“ je celkem v pohodě, zajímavá color na ozvláštnění

„stýská se jí po milém, potřebuje peníze, je znuděný“ za mě asi nejlepší varianta. Ale ne každý žoldák může (by měl?) mít zajímavou motivaci, většina by možná žádnou spešl motivaci jinou než peníze mít neměla. Bude stačit spešl charakter.

V současné hře máme v družině dva žoldáky (mimochodem, jsou od tebe?). Jedna je „cizinka; tvrdí, že pracovat pro družinu jí přikázal její bůh“, a druhý je „vede rozvratné řeči“. Zatím si s nimi užívám dost zábavy. :)

EDIT: Taky jsem mohl rovnou říct, že varianta na prvním obrázku je pro mě ideál.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 9. 2. 2022, 21:39Samotná jména spíš nevyužiju, takových tabulek existují spousty.
To je možné, ale já už mám fetish na brožurky a rychlá jména bych na stole bral :)

„vysoký, blonďaté vlasy“ je asi nejhorší možnost, totální balast, vymyslím sám.
Dal jsem asi moc stručné příklady. Musel bych tím vyplnit řádek vedle jména, takže by to bylo spíš něco jako "Hrdý na své zlaté vlasy, nikdy si je neušpiní" nebo "Absurdně fixovaný na své zářivě zlaté vlasy"

V současné hře máme v družině dva žoldáky (mimochodem, jsou od tebe?). Jedna je „cizinka; tvrdí, že pracovat pro družinu jí přikázal její bůh“, a druhý je „vede rozvratné řeči“. Zatím si s nimi užívám dost zábavy. :)
Skoro bych tipl, že nebudou moji.

Markus píše: 9. 2. 2022, 21:39EDIT: Taky jsem mohl rovnou říct, že varianta na prvním obrázku je pro mě ideál.
To už bych to asi měl hotové $lol$
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Passingby »

Jo, výběr prstem bude určitě i rychlejší než nahazování a pak hledání v tabulce. Pak je ale lepší, když jsou ty jména úplně random a nejsou podle abecedy.
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
Quentin
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

600 jmen nepotřebuju. 200 jmen a charakteristiku postavy (bez zbraní) určitě ano, přičemž bych ocenil alespoň jeden detail vzhledu, jeden rys osobnosti, a jednu motivaci. Případně i jednu schopnost. Nemusí být náhodné, a nemusí jich být 200, stejně si budu vybírat. Jde spíše o to, aby nešlo o parodické rysy, ale aby tahle NPC byla "normální".
Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson tito uživatelé (celkem 2):
crowen, Lyncz
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od smrq »

+1 Jerson.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od crowen »

Ani mne mena az tak netreba, skor to, co pise Jerson. Nahodne mena musia aj napriek svojej nahodnosti zapadat do sveta, a to je potom lepsie oddelit zoznam mien, a zoznam NPC, a skombinovat. Ak hladas inspiraciu k ucesaniu zoznamu mien, tak lepsi clanok, ako je tento, nenajdes :-) https://www.reddit.com/r/DnDBehindTheSc ... rs_of_the/
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 3):
crowen, mrakomrak, radunamlejn
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od radunamlejn »

Quentin píše: Mezi hrami žije naše družina v krabici od bot
:D Pobavilo.
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
mrakomrak
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Právě hrajeme Smrt v Agnör. Zpočátku to byl šok, když jsme jako první lokaci našli Menhiry a prakticky začali modul odzadu boss-fightem, ale naštěstí to zůstalo zajímavé i potom (rozjetý rituál je cool problém a tajemství s vraždou Sira Garetha je dobré odhalení). Ani k tomu nemám, co dodat, funguje to. Berte to jako opožděný playtest :oops:
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů