Legend of the Five Rings + Rokugan

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Legend of the Five Rings + Rokugan

Příspěvek od Joe »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Rodina L5R v databázi RPG
Hra Legend of the Five Rings (L5R) vychází ze stejnojmenné (a tehdy výrazně známější) sběratelské karetní hry. Je zasazená do světa Rokugan, inspirovaného legendami feudálního Japonska a jiných zemí Dálného východu. Samurajské klany Smaragdové říše zápasí o nadvládu jak na bojištích, tak na dvoře. Hráči se vžívají do rolí samurajů, po obloze se prohánějí draci a nebezpečí číhá na každém rohu.
Jednotlivé anotace:
:arrow? Legend of the Five Rings (1e)
:arrow? Legend of the Five Rings (3e)
:arrow? Legend of the Five Rings (5e)
Naposledy upravil(a) Joe dne 13. 10. 2006, 11:51, celkem upraveno 1 x.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Peekay »

Priznam sa, ze sa mi osobne viac paci prva edicia ako tretia (druha je vlastne d20 Oriental Adventures a nie povodny d10 Roll-and-Keep mechanizmus, takze to sem nepocitam) - System obsahuje vsetko potrebne, a canon je este v rozumnom stave, pred vsetkymi tymi sialenostami, co sa v CCG storyline stali pocas Goldu a Diamondu $D

(a samozrejme, prvu ediciu napisal John Wick)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Ota »

Druhá edice (bohužel teď nemám čas se učit, jak se vkládá obrázek) existuje. A obsahuje i onen zajímavý Roll-and-Keep mechanizmus.
Když jsem ji porovnával s edicí třetí, našel jsem v obou edicích silné i slabé stránky. Co mě zaujalo nejvíc, byl odlišný přístup k ověřování dovedností a vlastností.

Druhá edice:
Postava chce použít dovednost "Umění hry Go". Tato dovednost vychází z inteligence. Postava má onu dovednost 3 a inteligenci 2. Postava tak hodí třemi 10-stěnnými kostkami a ponechá si z nich 2 nejvyšší. Získá tak celkový výsledek svého snažení, které porovná s cílovým číslem.
Postava je nucena otestovat svou vlastnost, například inteligenci. Hodí si dvěmi kostkami a ponechá si obě dvě.

Třetí edice:
Postava chce použít dovednost "Umění hry Go". Tato dovednost vychází z inteligence. Postava má onu dovednost 3 a inteligenci 2. Postava tak hodí pěti (3 za Go a 2 za inteligenci) 10-stěnnými kostkami a ponechá si z nich 2 nejvyšší. Získá tak celkový výsledek svého snažení, které porovná s cílovým číslem.
Postava je nucena otestovat svou vlastnost, například inteligenci. Hodí si dvěmi kostkami a ponechá si obě dvě.

Poznámka 1: Ve třetí edici je zmínka o tom, že při testování vlastností se snižuje hodnota průměrně obtížného činu o jistou hodnotu (pokud si dobře vzpomínám, tak to je 5).

Mně osobně se víc líbí systém použitý v edici druhé. Už jen to, že bych pro vlastnosti musel nastavovat cílové číslo jinak než pro dovednosti, se mi zdá mírně řečeno kostrbaté.
Na druhou stranu má třetí edice více "barevnosti", je různorodější, takže ideálem by pro mě byl nějaký mix. Méně pravidlové složitosti (herních mechanismů) a více ingrediencí.

Jaký máte na rozdíl mezi druhou a třetí edicí názor Vy? A proč myslíte, že se pro tuto změnu autoři rozhodli?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Markus »

Ten roll and keep system je použit i v nějakých jiných hrách, nebo je to výsada Legend of the Five Rings?
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od jonka »

roll and keep system je ještě používaný v 7th Sea, taky od AEG a taky je to původně "Wickovina".
Jinak mě se R&K systém hodně líbí, je takový dost variabilní a zajímavý co se týče určování cílových čísel. JInak je tam ještě jeden zajímavý mechanismus a to je "exploding dice" tzn když si hodíš 10 tak můžeš tou kostkou házet ještě jednou, ale dovolují to myslím jenom některé dovednosti/hody za určitých situací. (Obdobně to funguje i v Burning Wheel). Pak je tam ještě mechanismus zdvihů ("raises") kdy si můžeš libovolný úkon o něco ztížit, zvedne se ti obtížnost o 5 a když se ti to povede máš jako úspěch lepší efekt, taky zajímavý prvek (minimálně na tehdejší dobu) kdy si hráč může ovlivňovat obtížnost hodu.

Naprosto skvělý se mi jeví práce s Void ringem (prstenů je celkem 5, Fire, Earth, Water, Air + Void, každý kromě Voidů je "mateřským" pro dvě vlastnosti) a Void pointy. Void pointy je něco jako koncentrace nebo vnitřní mana, můžeš za ně utrácet rerolly a podobné věci a doplňuje se meditací, uměleckým předváděním nebo čajovým obřadem, což jsou všechno dovednosti. Geniálně atmosferické.

Já mám nejraděi asi 3.edici, protože je hodně šikovně graficky zpracovaná a na to já hodně dám ,-)
JInak L5R je jeden z těch systémů, kde musíte ke hraní napřed trochu studovat knihu a možnosti, které se vaši postavě nabízejí aby jste si zahráli, ale není to tak brutální jako například v Exalted : )
Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Majo »

Co je to roll&keep? To co popisoval Ota?
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Joe »

Hodíš X kociek a necháš z nich Y.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od jonka »

Majo: jop. V kompletnosti to vypadá tak, že 5k3 znamená hoď pěti (desetistěnnými) kostkami a libovolné 3 si z toho započítej do výsledku. Sečti a porovnej s cílovým číslem. Maximum je 10k10 potom každá kostka navíc znamená +5 k tvému výslednému číslu.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Pieta »

Potvrzuju, že roll & keep proslavily, pokud nezavedly, rozličné Wickoviny.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Peekay »

Ota - druhoedicny R&K je deviaciou od toho, ako to Wick v 1ed napisal. V 3ed sa k tomu vratili... takze by som tipoval, ze pre to existuje nejaky dovod. Cachrovanie s obtiaznostou pri cistych testoch vlastnosti v 1ed nebolo, z LBS (vid nizsie) si na to nespominam, takze by som povedal, ze to nie je nijako nutne.

Mne sa inak este paci Legend of the Burning Sands, co je aplikacia L5R 3ed na arabsky setting (podla CCGcky rovnakeho mena, sesterskej hry L5R CCG).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Fritzs »

Jaká je vlastně objektivní výhoda roll & keep oproti jiným způsobům házení (například dice poolu) IMHO je vybrání y nejvyšších kostek jenom zbytečný úkon navíc :think:
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Peekay »

Ide o to, ze keep je druhy regulacny mechanizmus (spolu s pool sizom), ktory ti obmedzuje maximum, ktore moze hod dosiahnut (ak neratame exploding dice) - teda pridavanim kociek do poolu (bez zvysovania keepu... toto robi v L5R zvysovanie skillu pri rovnakom atribute) nezvysujes maximalny vykon, iba frekvenciu, s ktorou ho dosahujes. Krivka teda bude vyzerat o dost inak.

Z matematickeho hladiska je to proste nice (omnoho nicer ako cisty poolovy mechanizmus).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Fritzs »

Peekay: Celkem rád ybch takouvou křivku viděl... jesi správněš počítám, tak to už totiž nebude křivka, ale čtyřrozměrná hyperplocha (nebo jak se tomu řiká...)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings

Příspěvek od Jarilo »

Dostal jste se už někdo ke čtvrté edici? Na youtube je bohužel jen jedno review s velmi slabým zvukem. Zatím pročítám Design Diaries a z toho co jsem si přečetl - Roll & Keep zachován, přesun části pravomocí do rukou GMa, určité změny v klanech, celkové zjednodušení (oproti 3E jež by měla být v porovnání se více spoutána mechanikami) a také loučení se s posvátnými kravami hry =), konkrétně jsem četl cosi o zjednodušení a velkých úpravách některých Advantages, Skills, Schools, Spells, a Kiho do víc použitelné formy.

Knížky (jak 3. tak 4. edice) vypadají nádherně a moc rád si jednu pořídím, ale rád bych šáhl po té "správné". Samo, že na pdfko revised 3E se můžu podívat (a asi taky podívám), ale přišla by mi škoda nemít tenhle skvost pěkně v knihovně, takže teď babo raď...

EDIT - Tak review 4E jsem na RPGnet konečně našel =).
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings + Rokugan

Příspěvek od Markus »

Doplňuju historické resty přidáním anotace první edice téhle hry.

Obrázek
Hra Legend of the Five Rings (L5R) vychází ze stejnojmenné (a tehdy výrazně známější) sběratelské karetní hry. Je zasazená do světa Rokugan, inspirovaného legendami feudálního Japonska a jiných zemí Dálného východu. Samurajské klany Smaragdové říše zápasí o nadvládu jak na bojištích, tak na dvoře. Hráči se vžívají do rolí samurajů, po obloze se prohánějí draci a nebezpečí číhá na každém rohu.

Hra je tradičním zástupcem her devadesátých let, kombinace obsáhlého popisu světa a komplexního systému, inspirovaného například hrami World of Darkness. Systém je částečně založený na úrovních i na dovednostech. Pracuje s pooly desetistěnných kostek, kdy si hráči po hodu nechávají jen některé z nich. Povolání postav jsou jen dvě – buši (válečníci) a šugendža (čarodějové). Každá z postav se musí zařadit do některého klanu.

Hra se ve své době stala nejúspěšnějším asijsky laděným RPG. Vyšlo pro nich kolem třiceti dalších rozšíření. Přesně ve stylu 90. let procházel i herní svět postupným vývojem a obměnou – vydavatel posouval jeho „metaplot“. Na vývoji metaplotu se podíleli především hráči karetní hry, ale v menší míře i hráči RPG. V roce 2000 vyšla druhá, přepracovaná edice.
Třeba se někdy propracuju i k současné – v zahraničí velice populární – páté edici.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Legend of the Five Rings + Rokugan

Příspěvek od Markus »

Děkuji KDoleckovi za anotaci páté edice.

Obrázek

:arrow? Legends of the Five Rings (5e)
Smaragdové císařství přetrvalo v zemi Rokugan po tisíc let. Od okamžiku kdy Kami sestoupili z nebes a vyvolili Rokugan jako nejpřednější mezi říšemi chrání samurajové Velkých klanů zemi před hrozbami zvnějšku i zevnitř, vedeni vznešenými císaři dynastie Hantei. Ale po staletích prosperity se objevují praskliny z ákladech Císařství. Duchové země jsou neklidní a zdivočelí. Armády zlých hrůz pochodují ze Stínozemě. Členové Velkých klanů přemýšlí jestli nenastal čas, kdy by nebesa přijala nového vládce místo císaře Hantei.

Pátá edice hry z rodiny Legend of the Five Rings (L5R) vrací hráče do Japonskem inspirované světa Rokugan. Obsahuje rozsáhlé informace o společenské struktuře a způsobu života jeho obyvatel. Hráči se ujímají role samurajů některého ze sedmi Velkých klanů nebo jednoho z desítek menších a snaží se dostát nekonečně náročnému úkolu neochvějné věrnosti svému pánovi.

Systém používá kombinaci dovedností a přístupů. Přístupy jsou reprezentovány pěti prsteny (atributy) – ohněm, vodou, větrem, zemí a prázdnotou, které k sobě mají přiřazeny různé způsoby konání jako obratně, vychytrale nebo zuřivě.

Hody vyžadují kostky se speciálními symboly a fungují na principu poolu kostek (počet kostek je prsten + dovednost), z nich hráč vybere maximálně tolik, kolik je hodnota jeho prstenu („roll & keep“) a podle různých symbolů získává buď úspěchy, bonusové úspěchy, příležitosti nebo svár (každá postava může nasbírat jen určitou hodnotu sváru, než ztrácí kontrolu nad svými emocemi). Některé symboly také umožňují kostkou hodit ještě jednou (exploding dice).

Mezi vedlejší atributy specifické pro L5R patří Čest, Sláva a Status. Čest vyjadřuje, jak moc postava následuje kodex bušidó. Sláva představuje pohled společnosti na postavu a to, jak je úspěšná ve své přidělené roli. Status popisuje sociální postavení.

Hra se snaží pokrýt šíři situací od duelů po hromadné bitvy s dvořanským pletichařením někde mezi. Povinnosti samuraje totiž nedovolují selhání v žádné situaci.

Pro pátou edici L5R existuje rozsáhlá nabídku dobrodružství a rozšiřujících příruček.
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů