Deckbuilding jako mechanika v RPG
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Quentine, aniž bych to myslel pejorativně, připomíná mi to Magic (tedy tu karetní hru). Efekty si můžeš přípravit, ale je na náhodě, kdy a zda vůbec je budeš moct použít, což je pro karetní nebo deskovku hru v pohodě, ale v rogtse to ve spojení s fikcí těžko zdůvodňuje.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Jerson: Nevím, jestli mluvíš o těch bojových kartách, ale s těmi to není problém. Karty reprezentují momentální příležitosti v boji a navíc je můžeš ignorovat a udělat konkrétní věc (třeba shození) i bez nich, jen je to horší na action economy (protože to neuděláš např. v kombinaci s útokem). IMHO to ve fikci funguje lépe než jsem čekal.
U magie jde jen o to vymyslet cool uvěřitelné vysvětlení té náhodnosti.
U magie jde jen o to vymyslet cool uvěřitelné vysvětlení té náhodnosti.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Tak k tahání kouzel těsně před sesláním jsme se nedopracovali, ale začali jsme losovat náhodně kouzla při ranním načítání.
Zatím to hrajeme velice jednoduše:
Hlavní cíl je rozbít tu rutinu, kdy mágové každý den sesílají pořád ta stejná kouzla. Včera jsme to zkusili poprvé, reakce prozatím velmi pozitivní Teď je v plánu dopsat hromady kouzel, aby jich bylo aspoň 54 (6xA4), časem ideálně 90 (10xA4)
Příklady kouzel:
edit: Nesplnitelné sny do budoucna by byly:
Zatím to hrajeme velice jednoduše:
- Existuje jeden master spell deck společný pro všechny.
- Kdokoli ráno načítá kouzla, si lízne dvakrát úroveň čaroděje karet a vybere si z nich úroveň čaroděje kouzel k načtení*. Zbytek vrací do master decku
- Kdykoli během dne něco sešleš, tak to vrátíš do master decku
- Když jdeš spát, tak vracíš všechna neseslaná kouzla do master decku
Hlavní cíl je rozbít tu rutinu, kdy mágové každý den sesílají pořád ta stejná kouzla. Včera jsme to zkusili poprvé, reakce prozatím velmi pozitivní Teď je v plánu dopsat hromady kouzel, aby jich bylo aspoň 54 (6xA4), časem ideálně 90 (10xA4)
Příklady kouzel:
edit: Nesplnitelné sny do budoucna by byly:
- Zrušit adventuring day; například najít jiný trigger než spánek na lízání nových kouzel.
- Najít jiný systém než OSE/odnd, který nebude vyžadovat psát do kouzel čísla.*
Naposledy upravil(a) Quentin dne 24. 5. 2022, 10:44, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Beru zpět. Včera v boji s třiceti kostlivci to bylo majestic as fuk Bojové šílenství je zábavnější nečekané
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Quentine, když čtu kouzla, tak mi přijde, že to musí generovat dost šílenou hru
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Hry ako magic alebo klasicke deckbuilding hry maju vzdy mechaniky, ktore ti nejak umoznuju limitovat tuto nahodu, na tebe ako tvorcovi tohoto decku by malo byt najst balanc medzi kartami, ktore aktivne chces hrat a podpornymi kartami, ktore ti umoznia si urobit poriadok a najst co potrebujes.Jerson píše: ↑22. 5. 2022, 15:00 Quentine, aniž bych to myslel pejorativně, připomíná mi to Magic (tedy tu karetní hru). Efekty si můžeš přípravit, ale je na náhodě, kdy a zda vůbec je budeš moct použít, což je pro karetní nebo deskovku hru v pohodě, ale v rogtse to ve spojení s fikcí těžko zdůvodňuje.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Jako za mě super, ty kouzla je takový mix MTG+TTRPG a to je vlhy sen
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Víceméně obyčejné dnd fantasy. Nebo tam vidíš něco hodně mimo?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Na mě to působí jak nějaký akční RPG (ATTRPG?)... S divokými světelnými efekty a dupáním a boucháním holí do země při sesílání
A Talisman znáš? I když tam se ty kouzla držely víc při zemi.
A Talisman znáš? I když tam se ty kouzla držely víc při zemi.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
To mohli udělat snad jen "Šípy." Všechno ostatní jsou normální dnd spelly.Iwas Passingby píše: ↑24. 5. 2022, 11:04Na mě to působí jak nějaký akční RPG (ATTRPG?)... S divokými světelnými efekty a dupáním a boucháním holí do země při sesílání
Talisman už si vůbec nepamatuju.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Random mix kouzel z Talismanu 2e (originál je podle BBG z roku 1985 ), základ i nějaký rozšíření dohromady. Je to relativně jednoduchá oddechová DnD-lite deskovka, ne RPG, takže některý kouzla se týkají pohybu na plánu a jiných mechanik. Hráči víceméně hrají proti sobě (závodí, kdo první dojde doprostřed herního plánu) a svoje kouzla mají schovaná (i když někdo možná má zvláštní schopnost, že se může ostatním kouknout na jejich kouzla). Teď se prodává myslím 4e, s jiným artworkem (kterej je shit, Gary Chalk byl nejlepší ).
Nějaký další na BBG
Jinak mě napadlo ty karty používat spíš jako modifikátory k "pevnějším" kouzlům, ale to by dost změnilo charakter hry:
Jinak mě napadlo ty karty používat spíš jako modifikátory k "pevnějším" kouzlům, ale to by dost změnilo charakter hry:
- to "magické počasí," kdy na kartách jsou věci jako "kouzle bude mít dvojnásobný učinek," "kouzlo bude mít poloviční účinek," "vodní kouzla 2x, ohnivá .5x," "při seslání hrozí 2x víc nějaká katastrofa" blablabla (ale to asi moc zajímavý není)
- karty představují "spřádání magie," nutné k seslání kouzla, ale to už by asi bylo moc složitý a hodilo by se to spíš do PvP (silným kouzlům by předcházelo vykládání spřádacích karet, které by ale mohli využít i protivníci a navíc by z nich poznali, že se něco chystá)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Nejde ani tak o kouzla jako spíše o to, že každý kouzelník může umět cokoliv. Nechtěl bych v takovém světě zkoušet někoho nebo něco ochránit.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Naposledy upravil(a) Quentin dne 29. 5. 2022, 18:01, celkem upraveno 2 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Naposledy upravil(a) Quentin dne 29. 5. 2022, 19:01, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Update bojových karet viz výše. Tentokrát už mají originální ilustrace. Jsou sice možná slabší než ty původní obrázky z internetu, ale alespoň jsou konzistentní a domácí
Potřeboval bych váš názor na některé karty, pokud máte chuť na designové žbrblání
Potřeboval bych váš názor na některé karty, pokud máte chuť na designové žbrblání
- Přezbrojení. Jak to u vás doma hrajete, zabírá přezbrojení celé kolo?
- Brutalita má potenciál trivializovat boje a vytvářet WTF momenty nebo se mi to jen zdá? Nemělo by to spouštět morale check jen u nejbližšího nepřítele?
- Silný nátah mi dává smysl, ale i tak působí nemotorně a bude se asi blbě popisovat ve fikci. Nenapadá vás alternativa, ať zůstaneme na počtu dvanácti střeleckých karet?
- Proražení u kuše není nutně nejsmysluplnější fluff. Nenapadá vás pro kuši a oštěp něco jiného? Může to být i celkem silné, protože oštěpů je omezené množství a kuše se dlouho nabíjí, tak proč jim nedat jednu OP kartu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů