Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew »

Manuál k použití:
  • Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
  • Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
  • Reagujte na otázky ostatních.
  • Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
  • Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Korhul »

Mapu používám, když dojde na boj. Vytáhnu papír nebo smazatelnou tabulku a situaci nacrtnu a použiju žetony / figurky. Párkrát se mi stalo, že bez planku se společná představa hráčů ohledně bojové situace rozjela a bylo z toho mrzeni nebo wtf momenty. S plánkem se mi to zdá lepší...
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Pieta píše: 16. 5. 2022, 15:52Přišly mi ty otázky jako zcela evidentně mířené na někoho, kdo má jasný názor v tom, že je jedno z toho lepší, tak jsem jen rychle hodil poznámku, že takhle to nevidím, a běžel strašit zase jinam. (:
Ptám jsem se tak, aby se na to mohl chytit jednoznačný zastánce jednoho názoru, tak i člověk, který vidí negativa i pozitiva různých možností. :-)

Já tak dlouho sbíral modely a figurky, abych mohl hráčům vytvořit skutečně věrné simulace, než jsem zjistil, že bych toho musel mít vyrobeného strašně moc, že bych nedělal nic jiného. A pak jsem potkal GMma, který celé dny nedělá nic jiného, než ze si připravuje terény a figurky (a další materiály) na hry. Takže alespoň vím, že to jde. :-)

Ostatně pro CPH jsem chtěl mít pravidla použitelná i na wargamingové boje, aniž jsem věděl, že jeden rodič RPG je právě wargaming.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16477
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od MarkyParky »

Nejraději mám figurky a terény/mapy bez gridu. Případně online streamovaná mapka a tokeny nebo čmárání pozic. Na odhad, kam doběhne postava za kolo nebo dostřelí luk nepotřebuji počítat čtverečky.

Theatre of mind mi občas selhává na velký zoom v popisech a neschopnost předat svou představu ostatním - zejména když se akci své postavy/NPC snažím limitovat možnosti opozice. Vadí mi cca následující fenomén:

Řekněme, že se chci před soupeřem ukrýt někam, kde na mě nebude moct střílet. S figurkami prostě posunu panáka tam a tam a pak předám slovo soupeři. A buďto vymyslí nějaký fígl, vycházející ze skutečné polohy figurek, kterým na mě bude moct - a pak fajn, přelstil mě. Nebo to nevymyslí, a já dostal to, co jsem chtěl.

V theatre of mind tuhle možnost objektivizace postrádám. Buďto na férovku dám záměr "nechci, abys na mě mojl střílet" a tim mu v podstatě utnu možnost nějak mě přelstít. Anebo to nechám jen na fikčním popisu, ale pak se klidně může stát, že ten popis pochopí jinak a dojde si pro mě, i když v mojí představě to nešlo. A je z toho mrzení, protože jeden z nás dvou nedostane to, co ve své představě dostat měl.

Což jako není neřešitelný problém, ale prostě jsem v tomhle vizuální typ a jedno rozmístění figurek/obrázek mi vydá za deset popisů.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Markus »

Jo a mně se taky stává, že jako Sudí vím, třeba že má něco vyskočit z nějakých dveří nebo že je na konkrétním místě past, a blbě se poznává, na koho to teda skočí nebo kdo do ni spadne. Pak stačí říct “umístěte se na mapu” a je to.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Pieta »

Jerson píše: 16. 5. 2022, 18:33Já tak dlouho sbíral modely a figurky, abych mohl hráčům vytvořit skutečně věrné simulace, než jsem zjistil, že bych toho musel mít vyrobeného strašně moc, že bych nedělal nic jiného. A pak jsem potkal GMma, který celé dny nedělá nic jiného, než ze si připravuje terény a figurky (a další materiály) na hry. Takže alespoň vím, že to jde. :-)
Tenhle druh věrnosti mě nikdy netrápil. Mám goblina s kopím, to je můj bojový mech/powersuit, žádný problém.
Figurky a mapky jsou na značení pozic. Na věrnost vzhledu jsou diorámy.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

Pieta píše: 16. 5. 2022, 19:36 Figurky a mapky jsou na značení pozic. Na věrnost vzhledu jsou diorámy.
A nejlepší figurky pro skrety jsou sestistenky, protože rovnou zobrazuji počet životů :)
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 2):
MarkyParky, Korhul
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Na minulé hře jsem se dostal do diskuse se svými hráči o vyjádření pravděpodobnosti, nebo spíše šancí. Náš případ byl, jaká je šance vytáhnout ze tří karet tři červené - podle mě 1:8, podle nich (tří) 1:7 - osm kombinací tažení karet, jen jedna z nich je "správná", zbylý sedm ne, proto 1:7.
Argumentovali tím, že když tahají jednu kartu, tak šance na červenou je 1:1, a to mě poněkud zmátlo.

Zapomněl jsem se jich zeptat, jak vyjadřují hod kostkou, zda šance na padnutí šestky na 1d6 je 1:5 nebo 1:6 (to bych řekl já). Nebo osmičky na d8 bude taky přeci 1:8 a ne 1:7. Nebo to už od základky používám špatně?
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bifi »

Vyjadrujete rozdielne veci. Ich 1:1 je tvoja 1:(1:1). Oni hovoria o distribucii moznosti, ty o sanci.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 22:49, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Aegnor:
Bifi
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bifi »

Presne tak.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Markus »

Oni říkají "Je tu jedna dobrá varianta a 7 špatných".
Ty říkáš "Je tu jedna dobrá varianta z 8 celkem".
Přičemž obojí se zapisuje 1:8 :D , resp 1 z 8, což vyjde nastejno.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6953
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Antharon »

Markus píše: 23. 5. 2022, 12:18
Oni říkají "Je tu jedna dobrá varianta a 7 špatných".
Ty říkáš "Je tu jedna dobrá varianta z 8 celkem".
Přičemž obojí se zapisuje 1:8 :D , resp 1 z 8, což vyjde nastejno.
A pocul si uz vyraz ze sanca je 50:50?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Markus »

Sakra
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1646
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Passingby »

To zní jako takový matematický vtip (koan, haiku???)...
1:7 = 1/8 + 7/8
🧘‍♀️
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

To že myslíme to samé a vyjadřujeme se jinak je mi jasné. Dokonce i podle wiki se šance na hod šestky píše jako 1:5.
Šlo mi spíše o to, jak se takové chápou.

"1:1" chápu jako "pravděpodobnost 50 %", ale "1:3" už chápu jako "pravděpodobnost 33.3 %" a nikoliv 25%. Když bych měl hodit na šanci 1:100, vezmu dvě d10 na procentní hod, a nebudu přemýšlet, jak vyrobit "101-stěnku".

Nebo je to podobný problém jako "jednou tolik" vs "dvakrát tolik" vs "desetkrát tolik"?
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů