Váš názor na {insert problem here}
Váš názor na {insert problem here}
Manuál k použití:
- Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
- Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
- Reagujte na otázky ostatních.
- Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
- Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Mapu používám, když dojde na boj. Vytáhnu papír nebo smazatelnou tabulku a situaci nacrtnu a použiju žetony / figurky. Párkrát se mi stalo, že bez planku se společná představa hráčů ohledně bojové situace rozjela a bylo z toho mrzeni nebo wtf momenty. S plánkem se mi to zdá lepší...
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Ptám jsem se tak, aby se na to mohl chytit jednoznačný zastánce jednoho názoru, tak i člověk, který vidí negativa i pozitiva různých možností.
Já tak dlouho sbíral modely a figurky, abych mohl hráčům vytvořit skutečně věrné simulace, než jsem zjistil, že bych toho musel mít vyrobeného strašně moc, že bych nedělal nic jiného. A pak jsem potkal GMma, který celé dny nedělá nic jiného, než ze si připravuje terény a figurky (a další materiály) na hry. Takže alespoň vím, že to jde.
Ostatně pro CPH jsem chtěl mít pravidla použitelná i na wargamingové boje, aniž jsem věděl, že jeden rodič RPG je právě wargaming.
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Váš názor na {insert problem here}
Nejraději mám figurky a terény/mapy bez gridu. Případně online streamovaná mapka a tokeny nebo čmárání pozic. Na odhad, kam doběhne postava za kolo nebo dostřelí luk nepotřebuji počítat čtverečky.
Theatre of mind mi občas selhává na velký zoom v popisech a neschopnost předat svou představu ostatním - zejména když se akci své postavy/NPC snažím limitovat možnosti opozice. Vadí mi cca následující fenomén:
Řekněme, že se chci před soupeřem ukrýt někam, kde na mě nebude moct střílet. S figurkami prostě posunu panáka tam a tam a pak předám slovo soupeři. A buďto vymyslí nějaký fígl, vycházející ze skutečné polohy figurek, kterým na mě bude moct - a pak fajn, přelstil mě. Nebo to nevymyslí, a já dostal to, co jsem chtěl.
V theatre of mind tuhle možnost objektivizace postrádám. Buďto na férovku dám záměr "nechci, abys na mě mojl střílet" a tim mu v podstatě utnu možnost nějak mě přelstít. Anebo to nechám jen na fikčním popisu, ale pak se klidně může stát, že ten popis pochopí jinak a dojde si pro mě, i když v mojí představě to nešlo. A je z toho mrzení, protože jeden z nás dvou nedostane to, co ve své představě dostat měl.
Což jako není neřešitelný problém, ale prostě jsem v tomhle vizuální typ a jedno rozmístění figurek/obrázek mi vydá za deset popisů.
Theatre of mind mi občas selhává na velký zoom v popisech a neschopnost předat svou představu ostatním - zejména když se akci své postavy/NPC snažím limitovat možnosti opozice. Vadí mi cca následující fenomén:
Řekněme, že se chci před soupeřem ukrýt někam, kde na mě nebude moct střílet. S figurkami prostě posunu panáka tam a tam a pak předám slovo soupeři. A buďto vymyslí nějaký fígl, vycházející ze skutečné polohy figurek, kterým na mě bude moct - a pak fajn, přelstil mě. Nebo to nevymyslí, a já dostal to, co jsem chtěl.
V theatre of mind tuhle možnost objektivizace postrádám. Buďto na férovku dám záměr "nechci, abys na mě mojl střílet" a tim mu v podstatě utnu možnost nějak mě přelstít. Anebo to nechám jen na fikčním popisu, ale pak se klidně může stát, že ten popis pochopí jinak a dojde si pro mě, i když v mojí představě to nešlo. A je z toho mrzení, protože jeden z nás dvou nedostane to, co ve své představě dostat měl.
Což jako není neřešitelný problém, ale prostě jsem v tomhle vizuální typ a jedno rozmístění figurek/obrázek mi vydá za deset popisů.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Jo a mně se taky stává, že jako Sudí vím, třeba že má něco vyskočit z nějakých dveří nebo že je na konkrétním místě past, a blbě se poznává, na koho to teda skočí nebo kdo do ni spadne. Pak stačí říct “umístěte se na mapu” a je to.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Tenhle druh věrnosti mě nikdy netrápil. Mám goblina s kopím, to je můj bojový mech/powersuit, žádný problém.Jerson píše: ↑16. 5. 2022, 18:33Já tak dlouho sbíral modely a figurky, abych mohl hráčům vytvořit skutečně věrné simulace, než jsem zjistil, že bych toho musel mít vyrobeného strašně moc, že bych nedělal nic jiného. A pak jsem potkal GMma, který celé dny nedělá nic jiného, než ze si připravuje terény a figurky (a další materiály) na hry. Takže alespoň vím, že to jde. :-)
Figurky a mapky jsou na značení pozic. Na věrnost vzhledu jsou diorámy.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
A nejlepší figurky pro skrety jsou sestistenky, protože rovnou zobrazuji počet životů
- Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 2):
- MarkyParky, Korhul
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Na minulé hře jsem se dostal do diskuse se svými hráči o vyjádření pravděpodobnosti, nebo spíše šancí. Náš případ byl, jaká je šance vytáhnout ze tří karet tři červené - podle mě 1:8, podle nich (tří) 1:7 - osm kombinací tažení karet, jen jedna z nich je "správná", zbylý sedm ne, proto 1:7.
Argumentovali tím, že když tahají jednu kartu, tak šance na červenou je 1:1, a to mě poněkud zmátlo.
Zapomněl jsem se jich zeptat, jak vyjadřují hod kostkou, zda šance na padnutí šestky na 1d6 je 1:5 nebo 1:6 (to bych řekl já). Nebo osmičky na d8 bude taky přeci 1:8 a ne 1:7. Nebo to už od základky používám špatně?
Argumentovali tím, že když tahají jednu kartu, tak šance na červenou je 1:1, a to mě poněkud zmátlo.
Zapomněl jsem se jich zeptat, jak vyjadřují hod kostkou, zda šance na padnutí šestky na 1d6 je 1:5 nebo 1:6 (to bych řekl já). Nebo osmičky na d8 bude taky přeci 1:8 a ne 1:7. Nebo to už od základky používám špatně?
hraju: Ω Projekt Omega
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Váš názor na {insert problem here}
Vyjadrujete rozdielne veci. Ich 1:1 je tvoja 1:(1:1). Oni hovoria o distribucii moznosti, ty o sanci.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Váš názor na {insert problem here}
Presne tak.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Přičemž obojí se zapisuje 1:8 , resp 1 z 8, což vyjde nastejno.Oni říkají "Je tu jedna dobrá varianta a 7 špatných".
Ty říkáš "Je tu jedna dobrá varianta z 8 celkem".
Re: Váš názor na {insert problem here}
A pocul si uz vyraz ze sanca je 50:50?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Váš názor na {insert problem here}
To zní jako takový matematický vtip (koan, haiku???)...
1:7 = 1/8 + 7/8
1:7 = 1/8 + 7/8
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
To že myslíme to samé a vyjadřujeme se jinak je mi jasné. Dokonce i podle wiki se šance na hod šestky píše jako 1:5.
Šlo mi spíše o to, jak se takové chápou.
"1:1" chápu jako "pravděpodobnost 50 %", ale "1:3" už chápu jako "pravděpodobnost 33.3 %" a nikoliv 25%. Když bych měl hodit na šanci 1:100, vezmu dvě d10 na procentní hod, a nebudu přemýšlet, jak vyrobit "101-stěnku".
Nebo je to podobný problém jako "jednou tolik" vs "dvakrát tolik" vs "desetkrát tolik"?
Šlo mi spíše o to, jak se takové chápou.
"1:1" chápu jako "pravděpodobnost 50 %", ale "1:3" už chápu jako "pravděpodobnost 33.3 %" a nikoliv 25%. Když bych měl hodit na šanci 1:100, vezmu dvě d10 na procentní hod, a nebudu přemýšlet, jak vyrobit "101-stěnku".
Nebo je to podobný problém jako "jednou tolik" vs "dvakrát tolik" vs "desetkrát tolik"?
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů