[Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Včera se na setkání brněnské sekce RPG fóra velice ujala jistá Godricova společenská hra, kterou si pro velký úspěch dovolím vykrást a adaptovat (ehm... trochu zmírnit) na RPG diskuze. Funguje to takhle:
Napište nějaký výrok o RPG, kterému skutečně věříte (!), ale který je podle vás kontroverzní.
Když uvidíte cizí výrok, se kterým nesouhlasíte a nadzvedává vás ze židle, ohraďte se a dotyčnému to náležitě vytmavte!
Nepovinné pravidlo: Dostáváte bod za každého člověka, kterého vaše kontroverze vyprovokuje k reakci.
(Není nutné dělat obojí, můžete klidně jen psát výroky nebo klidně jen komentovat. Můžete i souhlasit. Ale v zájmu hry by bylo dobré to točit dalšími a dalšími výroky.)
Snažte se dodržovat škádlivého, herního ducha diskuze. Cílem není zhádat se navážno do krve v kilometrových válkách citací, cílem je probrat s nadsázkou témata, o kterých byste třeba neměli motivaci nebo vůli diskutovat zdlouhavě navážno. Chápejte, že výroky jsou záměrně provokativní. A moc se nesnažte dobrat pravdy – lepší je nezasekat se a po chvíli jít dál.
Napište nějaký výrok o RPG, kterému skutečně věříte (!), ale který je podle vás kontroverzní.
Když uvidíte cizí výrok, se kterým nesouhlasíte a nadzvedává vás ze židle, ohraďte se a dotyčnému to náležitě vytmavte!
Nepovinné pravidlo: Dostáváte bod za každého člověka, kterého vaše kontroverze vyprovokuje k reakci.
(Není nutné dělat obojí, můžete klidně jen psát výroky nebo klidně jen komentovat. Můžete i souhlasit. Ale v zájmu hry by bylo dobré to točit dalšími a dalšími výroky.)
Snažte se dodržovat škádlivého, herního ducha diskuze. Cílem není zhádat se navážno do krve v kilometrových válkách citací, cílem je probrat s nadsázkou témata, o kterých byste třeba neměli motivaci nebo vůli diskutovat zdlouhavě navážno. Chápejte, že výroky jsou záměrně provokativní. A moc se nesnažte dobrat pravdy – lepší je nezasekat se a po chvíli jít dál.
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Já v tom teda hlavně nevidím žádný výrok o RPG, ale výrok na téma "Co má Jezus při hraní za problémy"
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Já teda nepřečetl všechno, tak doufám, že nikoho nekopíruju, ale:
Drtivá většina RPG teorie, významně znějících zkratek a RPG-pojmů je pro RPG komunitu naprosto zbytečná, při hraní absolutně nevyužitelná a slouží jen pro intelektuální masturbaci několika málo jedinců z hráčské komunity.
Drtivá většina RPG teorie, významně znějících zkratek a RPG-pojmů je pro RPG komunitu naprosto zbytečná, při hraní absolutně nevyužitelná a slouží jen pro intelektuální masturbaci několika málo jedinců z hráčské komunity.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Ano, s tím drobným dodatkem, že tihle masturbující jedinci pak designují ty hry, které všichni ti počestní nebasturbátoři hrajou.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Nesmysl.
Masturbace je, když si to děláš sám.
Tady se v RPG teorii leckdy dohadují páry (takže normální sex), ne-li celé skupiny (takže úplné grupáče).
Masturbace je, když si to děláš sám.
Tady se v RPG teorii leckdy dohadují páry (takže normální sex), ne-li celé skupiny (takže úplné grupáče).
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
- Sosacek, Lyncz
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Existují i lidi, co nad teoriemi nemasturbují, teorie jsou jim ukradené, přesto stvoří hru a je úspěšná.
Což masturbátory strašně rozčiluje a jdou se vyplakat na tohle fórum
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Jakože stvoří Dračí hlídku?
Jinak masturbace na fóru samozřejmě není podmínkou pro tvorbu nutnou, ale lidem to docela pomáhá.
No a zbytek si nezadá s lidmi, co rozebírají, jaké je nejlepší auto (a proč), případně kolo, krmivo pro rybičky, politické zřízení, jak se dostat na Mars, nebo kdo vyhraje zítra fotbal...
Navíc bylo dokázáno, že masturbace je zdraví prospěšná a každý by si ji měl vyzkoušet
Jinak masturbace na fóru samozřejmě není podmínkou pro tvorbu nutnou, ale lidem to docela pomáhá.
No a zbytek si nezadá s lidmi, co rozebírají, jaké je nejlepší auto (a proč), případně kolo, krmivo pro rybičky, politické zřízení, jak se dostat na Mars, nebo kdo vyhraje zítra fotbal...
Navíc bylo dokázáno, že masturbace je zdraví prospěšná a každý by si ji měl vyzkoušet
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Pro řadové hráče je většina RPG teorie "zbytečná" asi stejně tak, jako je pro většinu lidí "zbytečné" si něco hlubšího přečíst o psychologii vztahů nebo je pro běžného kuchaře "zbytečné" si něco přečíst něco o pokročilejších technikách vaření.
Ano, možná to nepotřebují, ano, možná jim to časem dojde samotným...a možná taky ne a nedojde a možná budou muset projít přes celou řadu zbytečných neúspěchů.
A taky jak už tu padlo, "řadoví" hráči často nejsou ti, kteří pak ty hry tvoří, hodnotí atd.
So it's massive bull****, here's your points, see ya.
Ano, možná to nepotřebují, ano, možná jim to časem dojde samotným...a možná taky ne a nedojde a možná budou muset projít přes celou řadu zbytečných neúspěchů.
A taky jak už tu padlo, "řadoví" hráči často nejsou ti, kteří pak ty hry tvoří, hodnotí atd.
So it's massive bull****, here's your points, see ya.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
On by asi nebyl takový problém s těma teoriema, kdyby si neprotiřečily a některé nebyly vysloveně kontraproduktivní
Ale asi je tam menší procento bullshitu než u existujících teorií o psychologii vztahů, to musím uznat
Ale asi je tam menší procento bullshitu než u existujících teorií o psychologii vztahů, to musím uznat
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Pro radove hrace je vetsina rpg zbytecna.
___________
Kvalita rpg se pozna podle komercniho uspechu a niceho jineho.
___________
Kvalita rpg se pozna podle komercniho uspechu a niceho jineho.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Sosacek:
- MarkyParky
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Tak to je taky pěkná blbost Takže nejkvalitnější PC hra všech dob je Minecraft
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Jenomže RPG pohlaví jsou designér, GM a hráč, takže... Eeeh... Nevermind...MarkyParky píše: ↑29. 4. 2022, 15:52 Tady se v RPG teorii leckdy dohadují páry (takže normální sex), ne-li celé skupiny (takže úplné grupáče).
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Designér a GM jsou taky hráči, jen mají specifický kinky
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
Radši uhnu jinam...
Jak být lepším GMem? Aspoň občas si zahrej jako hráč.
A s tím souvisí...
Jestli někomu nepomůže hrát a z toho si udělat nějaké závěry, jak líp GMovat, tak mu těžko pomůže nějaká teorie a tutoriály a moudrý rady od Youtuberů.
Jak být lepším GMem? Aspoň občas si zahrej jako hráč.
A s tím souvisí...
Jestli někomu nepomůže hrát a z toho si udělat nějaké závěry, jak líp GMovat, tak mu těžko pomůže nějaká teorie a tutoriály a moudrý rady od Youtuberů.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
SPARKLE: ukaž mi JEDNU dobrou hru jejíž autor nerozumí herní a design teorii.
---
Výrok nicméně nerozporuju, protože mnoho teoretiků plácá kraviny a tudíž většina asi je fakt shit... Zejména když mnohdy platí úměra že čím víc by měli mlčet tím víc kydů nažvanili, aniž bych chtěl Rona a jeho TBS sektáře jmenovat... Totéž s tím že čím víc termínů místní-se-nesmí-jmenovat napíšou (nebo si rovnou navymýšlej), tím větší nesmysl (a nepochopení těch termínů vůbec) to obvykle je. Nevím jak s tou "drtivou"většinou, ale těžko říct, možná jo, už nějakou dobu čtu dost výběrově with prejudice, takže těžko soudit reálné poměry...)
---
Výrok nicméně nerozporuju, protože mnoho teoretiků plácá kraviny a tudíž většina asi je fakt shit... Zejména když mnohdy platí úměra že čím víc by měli mlčet tím víc kydů nažvanili, aniž bych chtěl Rona a jeho TBS sektáře jmenovat... Totéž s tím že čím víc termínů místní-se-nesmí-jmenovat napíšou (nebo si rovnou navymýšlej), tím větší nesmysl (a nepochopení těch termínů vůbec) to obvykle je. Nevím jak s tou "drtivou"většinou, ale těžko říct, možná jo, už nějakou dobu čtu dost výběrově with prejudice, takže těžko soudit reálné poměry...)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Nebrat vážně] Kontroverzní diskuze o RPG
RPG teorie není hard science. A až na pár výjimek dokonce ani soft-science.
RPG teorie ve valné většině vznikají tak, že osoba, co neumí úplně naformulovat a pojmenovat své myšlenky, sepíše na internet komentář k něčemu, co jí osobně zrovna trápí.
Jiné osoby si to přečtou a pokud je to zaujme kombinací efektu tiché pošty s konfirmačním zkreslením to předávají dál, případně teorii (tak jak ji oni chápou) ostatním vysvětlují a vykládají. Někdy vědomě a někdy nevědomky při tom do teorie vnáší i vlastní agendu a posouvají tak význam.
Na konci procesu pak skupina random lidí řeší nějaký svůj vlastní problém... A občas někdo z nich sáhne po některé z teorií, aby ostatním něco vysvětlil v (bláhovém) dojmu, že všichni četli stejné texty jako on, chápou je stejně a doufají že to zvýší porozumění nebo ušetří Wall-of-texty opakovaného vysvětlování věci, které už někdy někdo udělal.
Ta tichá pošta trvá u některých teorií už nízké desítky let a je to na tom znát. Někdy je to teorii ku prospěchu (např. Drama-Karma-Fortune se takhle z pouhé (ne)obyčejné herní mechaniky vyvinula v celkem užitečný způsob rozboru mechanických prvků), někdy je to k totálnímu neprospěchu (např. player stances prošly tolika redefinicemi, že když je někdo dnes použije, máte v podstatě skoro jistotu, že se nepotkáte ve významu) a někdy je zajímavé sledovat, jak se tahle tichá pošta stala prvním kamínkem v nějaké velké pozitivní lavině, i když teorie sama to odskákala (např. totální zašumění a posun významu termínů Task a Conflict resolution vedlo k masovému rozšíření povědomí o fail-forward přístupu ke hrám) a někdy ta tichá pošta vede k lepší formulaci teorie (např. uvědomění si, že GDS není užitečné jen pro kategorizaci GM rozhodování, ale že se hodí k posuzování rozhodování obecně a přeneseně i k označování preferencí). Teorií, které by obstály zub času bez je minimum (náhodně zmíním třeba Lawsovu typologii hráčů? Ta mi přijde celkem stabilní ve výkladu).
Jen málokdo si tohoto procesu či alespoň jeho důsledků není vědom - internet je plný postesknutí, že věci nejsou popsané jednoznačně a teorie jsou k ničemu. Zároveň ale jen málokdo je ochoten si připustit, že není jediný na světě, kdo tenhle marast odhalil - a že jeho partneři diskutéři jsou si nejednoznačnosti pojmů nejspíš také vědomi, ale většinou je používají v nějakém kontextu a s nějakým účelem.
Kombinace těhle dvou věcí vede k tomu, že lidé se poměrně často někde s něčím teoretickým vytasí, protože ono to opravdu má jistý potenciál ušetřit dlouhá vysvětlování ... ale první reakce bývá v lepším případě definition war (která na jednu stranu pomáhá vyjasnit, o čem se vlastně lidi baví, na druhou stranu je rudý sleď velký jako kráva a bezpečně jakoukoliv původní diskusi zničí), v horším případě je to rovnou smeteno ze stolu někým s mesiášským komplexem: "Já vám otevřu oči, ty teorie, o kterých se tu bavíte, stojí na hliněných nohou." Hm, díky, bez tebe bychom to nevěděli. Do záznamu - píšu to v reakci na Siriena, protože mi to připomněl + celkem často to dělá nevybíravým způsobem, ale rozhodně to není myšleno jen na něj - ve skutečnosti tenhle nešvar má spousta lidí a já to občas dělám taky. Aby to nebylo úplně jednoduché, tak samozvaným mesiášům diskusí zdatně sekundují lidé, kteří naopak teorii vůbec nečetli nebo nepochopili a jejich odmítáním maskují absenci znalosti. Bývají podobně hlasití a vzhledem k téměř jisté absenci argumentů u obou skupin "odmítačů" jsou bez znalosti osobního backgroundu od sebe nerozlišitelní.
Přitom by stačilo tak málo.
RPG teorie a pojmy jsou užitečnou zkratkou v diskusi, pokud si všechny strany diskuse jsou vědomy jejich slabin a zároveň si připustí, že nejsou jediní, kdo sežral šalamounovo lejno a jejich diskusní partner asi ty slabiny zná taky. A že pokud dojde na jejich použití, bývá to v nějakém kontextu nebo situaci, která nejasný význam pomůže objasnit. A pokud ani kontext nestačí a stále vám nesedí, co dotyčný píše, že je lepší zeptat se "Jak jsi to teda myslel?" místo toho, abyste ho začali opravovat nebo povýšeně termín či teorii odmítli.
RPG teorie ve valné většině vznikají tak, že osoba, co neumí úplně naformulovat a pojmenovat své myšlenky, sepíše na internet komentář k něčemu, co jí osobně zrovna trápí.
Jiné osoby si to přečtou a pokud je to zaujme kombinací efektu tiché pošty s konfirmačním zkreslením to předávají dál, případně teorii (tak jak ji oni chápou) ostatním vysvětlují a vykládají. Někdy vědomě a někdy nevědomky při tom do teorie vnáší i vlastní agendu a posouvají tak význam.
Na konci procesu pak skupina random lidí řeší nějaký svůj vlastní problém... A občas někdo z nich sáhne po některé z teorií, aby ostatním něco vysvětlil v (bláhovém) dojmu, že všichni četli stejné texty jako on, chápou je stejně a doufají že to zvýší porozumění nebo ušetří Wall-of-texty opakovaného vysvětlování věci, které už někdy někdo udělal.
Ta tichá pošta trvá u některých teorií už nízké desítky let a je to na tom znát. Někdy je to teorii ku prospěchu (např. Drama-Karma-Fortune se takhle z pouhé (ne)obyčejné herní mechaniky vyvinula v celkem užitečný způsob rozboru mechanických prvků), někdy je to k totálnímu neprospěchu (např. player stances prošly tolika redefinicemi, že když je někdo dnes použije, máte v podstatě skoro jistotu, že se nepotkáte ve významu) a někdy je zajímavé sledovat, jak se tahle tichá pošta stala prvním kamínkem v nějaké velké pozitivní lavině, i když teorie sama to odskákala (např. totální zašumění a posun významu termínů Task a Conflict resolution vedlo k masovému rozšíření povědomí o fail-forward přístupu ke hrám) a někdy ta tichá pošta vede k lepší formulaci teorie (např. uvědomění si, že GDS není užitečné jen pro kategorizaci GM rozhodování, ale že se hodí k posuzování rozhodování obecně a přeneseně i k označování preferencí). Teorií, které by obstály zub času bez je minimum (náhodně zmíním třeba Lawsovu typologii hráčů? Ta mi přijde celkem stabilní ve výkladu).
Jen málokdo si tohoto procesu či alespoň jeho důsledků není vědom - internet je plný postesknutí, že věci nejsou popsané jednoznačně a teorie jsou k ničemu. Zároveň ale jen málokdo je ochoten si připustit, že není jediný na světě, kdo tenhle marast odhalil - a že jeho partneři diskutéři jsou si nejednoznačnosti pojmů nejspíš také vědomi, ale většinou je používají v nějakém kontextu a s nějakým účelem.
Kombinace těhle dvou věcí vede k tomu, že lidé se poměrně často někde s něčím teoretickým vytasí, protože ono to opravdu má jistý potenciál ušetřit dlouhá vysvětlování ... ale první reakce bývá v lepším případě definition war (která na jednu stranu pomáhá vyjasnit, o čem se vlastně lidi baví, na druhou stranu je rudý sleď velký jako kráva a bezpečně jakoukoliv původní diskusi zničí), v horším případě je to rovnou smeteno ze stolu někým s mesiášským komplexem: "Já vám otevřu oči, ty teorie, o kterých se tu bavíte, stojí na hliněných nohou." Hm, díky, bez tebe bychom to nevěděli. Do záznamu - píšu to v reakci na Siriena, protože mi to připomněl + celkem často to dělá nevybíravým způsobem, ale rozhodně to není myšleno jen na něj - ve skutečnosti tenhle nešvar má spousta lidí a já to občas dělám taky. Aby to nebylo úplně jednoduché, tak samozvaným mesiášům diskusí zdatně sekundují lidé, kteří naopak teorii vůbec nečetli nebo nepochopili a jejich odmítáním maskují absenci znalosti. Bývají podobně hlasití a vzhledem k téměř jisté absenci argumentů u obou skupin "odmítačů" jsou bez znalosti osobního backgroundu od sebe nerozlišitelní.
Přitom by stačilo tak málo.
RPG teorie a pojmy jsou užitečnou zkratkou v diskusi, pokud si všechny strany diskuse jsou vědomy jejich slabin a zároveň si připustí, že nejsou jediní, kdo sežral šalamounovo lejno a jejich diskusní partner asi ty slabiny zná taky. A že pokud dojde na jejich použití, bývá to v nějakém kontextu nebo situaci, která nejasný význam pomůže objasnit. A pokud ani kontext nestačí a stále vám nesedí, co dotyčný píše, že je lepší zeptat se "Jak jsi to teda myslel?" místo toho, abyste ho začali opravovat nebo povýšeně termín či teorii odmítli.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 30. 4. 2022, 07:46, celkem upraveno 1 x.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Lyncz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů