[Retroklon] Bestiář

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1641
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

[Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Přepis bestiáře z DrD 1.0 PPZ pro Retroklon.

Aktuální pracovní verze. Nejviditelnější změna je zakomponování pastí přímo k útokům, které je způsobují, a trochu jiná typografie pastí (obyčejná šipka na správným místě umí divy...).

• útok rzivého netvora přejmenován na „útok na zbraň“
• reformulace nemoci u krys
• odstranění „shození na zem“ u krys
• „bojovnost“ v popisech rozdělena na „chování“ a „bojovnost“
• opravy úvodu (bojovnost, chování, útoky)
• zavedení ÚČ „A“ pro automatické útoky
• útoky s nulovým zranění přepsané z 5/(0) na 5/(nic)
• dosahy útoků z popisu do statbloku (moc toho nebylo)
• doplnění zranitelností u draků
• řasnatka – dostřel 10 sh (v PPZ nebyl)
• opravené přírůstky magenergie u Neviděných
• drobné přestylování útoků
• typografické detaily (pomlčky v pastech, šipky místo dvojteček v pastech, opravené x na ×, zrušení uvozovek kolem efektů pastí)

RetroDrD0 - Bestiar 20211127 0123.pdf (příspěvek)

Starší verze
RetroDrD0 - Bestiar 20211116 1825.pdf (příspěvek, zdrojové soubory)
RetroDrD0 - Bestiar 20211115 0153.pdf (příspěvek)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 27. 11. 2021, 01:44, celkem upraveno 10 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1641
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 25. 11. 2021, 23:24 Slučuje to dvě herní mechaniky, které se používají v úplně jiné části hry a nemají společného vůbec nic.
- reaction roll se hází na začátku setkání, pokud se družina pokusí vyjednávat
- morale roll se hází na začátku bojového kola, když už je jasné, že se nevyjednává a potvory dostávají sodu.

Vůbec nedává smyls to slučovat.
> Reaction potřebuje jiné klíčové slovo - Chování se mi líbí.
> Morale roll má klíčové slovo Bojovnost správně.
Ok, takže easy, prostě to rozdělím na Chování (init, číhání, reaction roll) a Bojovnost (morale roll) a mělo by být vyřešeno.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od MarkyParky »

Iwas Passingby píše:Myšlenka (resp. přání, otec to myšlenky) byla taková, že útoky budou nahusto a pasti k útokům případně speciality (drači dech) budou oddělené větším odřádkováním. Možná jsem měl ještě nějakou potřebu rozdělit i skupiny těch zvláštních útoků a pastí, ale teď nevím.
Aha.
Jakože - dává my to smysl z pohledu "správy dat", ale ne z pohledu "práce s daty". Jsem srozumitelný, co tím myslím?

Ten datablok bychom měli optimalizovat pro PJ, co to bude používat při hře, nikoliv pro katalogizaci podle stylu.
Iwas Passingby píše: Tím, že mám pasti v samostatném oddílku, je nepovažuju za pokračování řádku.
Ale třeba u harpyje to neplatí, tam je past pokračování řádku (logicky, protože je to autohitový útok v daném řádku), zatímco u Netopýra obyčejného máš obdobnou věc rozepsanou.

U Hroznýše zase máš Škrcení hned přiražené, i když je to zvláštnost, a zároveň ho máš na sólo řádku, i když je to navazující útok.

Prostě i když už tvé logice rozumím, při praktickém použití mi moc nepomáhá a spíš mě mate.

Ale tohle fakt nemusíme teď řešit - tohle nechme na tu finální sazbu.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1641
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 25. 11. 2021, 23:24 Tohle ale není logika, to je jen popis chování.
Logika, logický, z řeckého "logos" = slovo, znamená "slovní vysvětlení" nebo "vysvětlitelný slovy." :-D :-D :-D To je (polo)vtip, do debat o logickou definici logiky, stejně jako o jejím vztahu s logistikou a jejich případném společném etymologickém původu se pouštět nechci, protože to taky může skončit dohady o tom, jestli je 21. století věkem logiky, nebo logistiky...

(A vypadá to, že ty útoky nakonec přeformátuju :wink: )
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1641
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Prozatím ukázka
- předělaných pastí (černá vdova, křižák, chřestýš, zmije)
- jednoduchých zvláštních efektů útoku (např. ochromení - ploštice)
- sekvenčních útoků (hroznýš)
- násobného útoku (chřestýš)

Bazilišek a hrapyje jsou složitějšjí, na ty musím předělat styly a přestylovat to (takže to bude "normálně" - styl pro 1. útok s čárou nahoře, pak styl pro další útoky s těsným odřádkováním a styl pro začátek dalšího oddílku s vetším odřádkováním, všechny s odsazenými dalšími řádky).

Mám pocit, že to s těma šipkama pro sekvence útoků jsi někde ze začátku psal, ale nemohl jsem to najít.
20211126 1522 predelane utoky.png
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
MarkyParky
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od MarkyParky »

Tohle je skvělý 😍
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1641
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

8) Taky jsem byl spokojenej, když se to z toho vylouplo :wink: Ještě si pohraju s těma složitějšíma případama, kde je víc možností útoku a každá může mít zvláštní efekt (aka bazilišek), ale to už by měla být jenom otázka přestylování, šablona už je hotová.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1641
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Záměry uspořádání seznamu útoků a pastí nebudu prozrazovat, musí to být jasné na pohled. Jestli není, je to chyba. Je to komplet přestylované, bylo to řádově jednodušší, než jsem čekal :D
(A asi tam je tučně rychlost letu u gorgony a harpyje, kvůli tomu už PDFko znovu dělat nebudu.)

• útok rzivého netvora přejmenován na „útok na zbraň“
• reformulace nemoci u krys
• odstranění „shození na zem“ u krys
• „bojovnost“ v popisech rozdělena na „chování“ a „bojovnost“
• opravy úvodu (bojovnost, chování, útoky)
• zavedení ÚČ „A“ pro automatické útoky
• útoky s nulovým zranění přepsané z 5/(0) na 5/(nic)
• dosahy útoků z popisu do statbloku (moc toho nebylo)
• doplnění zranitelností u draků
• řasnatka – dostřel 10 sh (v PPZ nebyl)
• opravené přírůstky magenergie u Neviděných
• drobné přestylování útoků
• typografické detaily (pomlčky v pastech, šipky místo dvojteček v pastech, opravené x na ×, zrušení uvozovek kolem efektů pastí)
Přílohy
RetroDrD0 - Bestiar 20211127 0123.pdf
(1.75 MiB) Staženo 95 x
RetroDrD0 - Bestiar 20211127 0123.odt
(1.4 MiB) Staženo 57 x
RetroDrD0 - Bestiar 20211127 0123.docx
(1.37 MiB) Staženo 58 x
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od MarkyParky »

Už je to na 98% skvělé. K uspořádání nemám výhrad.

Poslední rýpavý dotaz, který mi moje digitální OCD nedovolí přejít:
Mezery.JPG
Mezery.JPG (23.62 KiB) Zobrazeno 770 x
Jaký je důvod rozdílné výšky červené a modré mezery?
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1641
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 27. 11. 2021, 14:40 Jaký je důvod rozdílné výšky červené a modré mezery?
U baziliška se mi zdálo, že se tam zvláštní efekt omráčení u toho ocasu ztrácí, tak jsem ho tak chtěl zvýraznit. Je to výjimka z pravidla, že útoky jsou odřádkované natěsno. Nijak na tom netrvám.

Něco podobného nebo jiné hraniční případy tam ještě na pár místech jsou, nebudu dopředu prozrazovat.

Jinak ty mezery jsem udělal takovou flignou... Nevím, jestli to funguje i ve Wordu, ale ve Writeru jde ve stylu nastavit zrušení mezery za odstavcem v případě, že jsou za sebou odstavce stejného stylu. Pro orámování tam je něco podobného. Pro útoky/pasti mám 2 úplně stejné styly a větši mezery se vytvoří prostě tím, že se prostřídají, a orámování se už samo sloučí v jedno. 8) :idea:
Naposledy upravil(a) Passingby dne 27. 11. 2021, 16:34, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od MarkyParky »

Hm, hm...

Nebudu se tajit, že mi to cuká s okem, ale já jsem v tomhle divný. Víc by se mi líbilo mít ty mezery klidně i menší, ale všude (vyjma druhých a třetích řádků téhož útoku, tam je jasné že musí být natěsno a odsazený - to máš dobře).

Nicméně tohle už je spíš estetická věc a možná by bylo nejlepší kdyby se k tomu vyjádřil někdo další, pokud možno co nejvíc... nicméně zároveň to nehoří. Rozhodně to za mě teď je funkční a dořešit tohle je spíš třešnička na dortu. A určitě se podřídím, když mě přesvědčí víc hlasů :)
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1641
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 27. 11. 2021, 16:19 Nicméně tohle už je spíš estetická věc a možná by bylo nejlepší kdyby se k tomu vyjádřil někdo další, pokud možno co nejvíc... nicméně zároveň to nehoří. Rozhodně to za mě teď je funkční a dořešit tohle je spíš třešnička na dortu. A určitě se podřídím, když mě přesvědčí víc hlasů :)
Přesně tak, byla to spíš ukázka. Záleží to na tom, jak to uvidí ostatní. Změnit se to dá hned.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1641
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

+ Pro zajímavost pár poznámek ke konceptu, které jsem nahrubo sepsal včera... Hodně to vychází z layoutu OSE. Reálně nemusí být splněné vše na 100 % - třeba začátek hnusů jedním sloupcem na dvoustránce (ale to je konkrétní potvora a ne obecné informace, které by byly na dalších stránkách potřeba).
  • Bestiář ve fyzické podobě by neměl potřebovat obsah. Po seznámení s knížkou by hledání „odhadem a dolistováním“ mělo být stejně rychlé, nebo i rychlejší, než hledání přes obsah.
  • Stránka má (víceméně) 4 úrovně vizuální hierarchie: (0) listování sešitem, kdy orientaci usnadňují titulky na krajích, ilustrace a proměnlivý rytmus stránek (1) rychlý přehled, co je na stránce, plus nejzákladnější info (životaschopnost jako hrubé vodítko pro „drsnost“ potvory, její třída velikosti a optická představa o množství útoků, zvláštních efektů a pravidel), (2) ??? (3) konkrétní detaily, hodnoty statistik. (Tohle je spíš intuitivní záležitost, přesné zásady pro to nemám.)
  • GM nestvůry aspoň v hrubých obrysech zná, takže bestiář je jenom upřesňuje a konkretizuje.
  • Statblok obsahuje maximum údajů pro herní mechaniky v pořadí a v souvislostech, v jakých se při hře používají. V textovém popisu by měly být jenom slovní doplnění, výjimky a hodně velké speciálky.
  • Nedělit statbloky! Vždy celý v jednom sloupci.
  • Statblok a textový popis musejí být na stejné stránce! Textový popis může být rozdělený do dvou sloupců, ale pozor na vdovy/sirotky/atd.
  • Pro každou kategorii nestvůr min. 1 stránkový oddíl. Ideálně vždy sudý počet stran, příp. doplnit obrázkem. Stránkování musí být tak, aby oddíl vycházel na protější stránky.
  • „Inverzní“ zvárazňování položek ve statbloku. Tzn. tučně nejsou označené názvy položek, ale jejich hodnoty. GM si na tvar statbloku zvykne, zapamatuje si ho, a pak už ho zajímají hodnoty a jenom si potřebuje ověřit, že se dívá na správnou položku.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů