Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Do záznamu, retroklon není remake.eerieBaatezu píše: ↑22. 10. 2021, 10:35 Hlavně když remakování položilo i Markyho, tak to je asi za vše vypovídající.
A kdyby se někde objevila ta verze bez verze nebo 1.0, tak by to za tu variantu 1 asi stálo, prostě jako odkaz pro budoucí genracr. Ale je to dost práce a dělat to nad verzí 1.2 mi nedává smysl.
Procedury vedení hry a designu dobrodružství.ShadoWWW píše: Varianta 3: Tak máme tu Dračák ve Fate nebo klasický skautský "výletní Dračák". Je potřeba něco víc na hru, kteerá ani pravidla nepotřebuje?
Ty jsou do značné míry zapomenty, ztraceny, převálcovány pozdně devadesátkovým simulační mindsetem a následně znovu rozbitý na kusy nástupem příběhových her, aby z těchto trosek po stala paleta dnešních herních stylů.
A tohle je jediné místo, kde vidím smysl "ořezaného retroklonu". Ale do šuplíku se mi taková věc dělat nechce (plus opět se vtírá otázka, zda to dělat nad verzí 1.2).
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ale bylo to asi jediný schůdný řešení, co nás (Markuse) k remaku napadlo.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21025
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Marky, máš můj neskonalý obdiv, že ses do toho vůbec pustil – i když třeba jenom na chvíli, abys ověřil schůdnost. Osobně mi dává smysl ten 1:1 retroklon a nic dalšího, protože ten má tu archivní/historickou hodnotu, kdežto cokoli dalšího bude prostě nějaká osobní reinterpretace, kterých existuje dost.
Ale zároveň podotýkám, že tady sice mluvím o archivní/historické hodnotě, ale přitom vím, že k DrDo se vracet nebudu, maximálně z hecu a zvědavosti na nějakou jednorázovku, abych to pak stejně zavrhl. Takže je otázka, kolik lidí by o to doopravdy stálo.
Ale zároveň podotýkám, že tady sice mluvím o archivní/historické hodnotě, ale přitom vím, že k DrDo se vracet nebudu, maximálně z hecu a zvědavosti na nějakou jednorázovku, abych to pak stejně zavrhl. Takže je otázka, kolik lidí by o to doopravdy stálo.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jop, akorád s každou další třírozměrnou tabulkou, kterou je ještě třeba korigovat vzorcem, pro nějž půlku vstupů má hráč a tu druhou GM za zástěnou se moje osypky stupňují a někdy u dvojité tabulky telepatie u hraničáře dosáhly takové míry, že jsem si řekl "tohle fakt nemám za potřebí, když to v životě nebudu hrát".Markus píše: ↑22. 10. 2021, 12:22 Marky, máš můj neskonalý obdiv, že ses do toho vůbec pustil – i když třeba jenom na chvíli, abys ověřil schůdnost. Osobně mi dává smysl ten 1:1 retroklon a nic dalšího, protože ten má tu archivní/historickou hodnotu, kdežto cokoli dalšího bude prostě nějaká osobní reinterpretace, kterých existuje dost.
Tak nějak.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Passingby
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21025
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Zbývá už jen jediná možnost - sehnat verzi 1.0 a zjistit, jestli hniloba začala už od kořenů, nebo byla přidána až dalším vývojem
Re: Teoretizování ohledně remaku
Verze 1.0 ale není prapůvodní. Úplně první verze je bez čísla verze a není ještě vydaná Altarem, ale jejich spřáteleným vydavatelem. Má ji myslím LokiB (z Kostky).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ale verze "bez verze" se od 1.0 liší jen pár korekturami a vazbou, ne?
Re: Teoretizování ohledně remaku
Takhle přepsaný (a je asi jedno, která z těch tří variant) to začíná vypadat i rozumně, než si člověk uvědomí, že válečník je nejjednodušší povolání a pro rozumnou hru by stálo za to mít v tom aspoň pokročilý, když už ne i experty... A trochu jsem koukal na GURPS, a tam je to v podstatě to stejný... Kdyby to človek chtěl hrát jak je to psané, musí si napřed projít pravidla a podle poznámek rozesetých všude možně udělat flowcharty na bonusy/postihy (a založit si na ně pořadač, protože jich nebude málo), aby to pak zvládal počítat nějak rozumně rychle.
A ty 1.0 PPP (pokročilý, ne začátečníky, od pozdějších vydání se myslím lišily obálkou z hrubýho, ne lesklýho papíru) fakt nikdo nemá?
A ty 1.0 PPP (pokročilý, ne začátečníky, od pozdějších vydání se myslím lišily obálkou z hrubýho, ne lesklýho papíru) fakt nikdo nemá?
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Teoretizování ohledně remaku
Existuje nejaký návod na rozpoznanie edícií? Ja som mal jednozväzkovú verziu s obálkou z hrubého papiera (bordovú), tuším scvaknutú (nie zošívanú), už od Altaru. Mám dojem, že to mohla byť 1.1.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Teoretizování ohledně remaku
(Úvodní nástřel, hlavně kvůli nejstarším verzím. Tohle je to, co si pamatuju, a nejsem zas takovej autista, abych to všechno hledal někde na netu. Když to upřesníte, klidně to sem vložím, ať je to všechno pohromadě.)
PPZ
- "pre-Altar" - ???
- první, bez verze - hnědá hrubá obálka, sponkované
PPP
- 1.1 - modrá hrubá obálka, sponkované, Chodec má flétnu místo meče, alchymista byl myslím taky trochu jiný
- 1.2 - modrá lesklá obálka, sponkované, Chodec už má meč, pokročilý boj (hexmapa)???
PPE
- 1.5 - žlutá lesklá obálka, brožované, rozdělené na "Postavy" a "Svět"?
(Ale vzpomněl jsem si přitom na rozhovor s Timem Kaskem - TSR "Last one standing and will hold on to that for as long as possible," kde měl srandu z "expertů," kteří rozlišovali jednotlivý edice podle druhu sponek, kterýma byly sešitý, protože jak říkal, oni to prostě měli na hromadě někde v garáži a posílali co jim zrovna přišlo pod ruku )
EDIT +Verze podle Shadowwwa
PPZ
- "pre-Altar" - ???
- první, bez verze - hnědá hrubá obálka, sponkované
PPP
- 1.1 - modrá hrubá obálka, sponkované, Chodec má flétnu místo meče, alchymista byl myslím taky trochu jiný
- 1.2 - modrá lesklá obálka, sponkované, Chodec už má meč, pokročilý boj (hexmapa)???
PPE
- 1.5 - žlutá lesklá obálka, brožované, rozdělené na "Postavy" a "Svět"?
(Ale vzpomněl jsem si přitom na rozhovor s Timem Kaskem - TSR "Last one standing and will hold on to that for as long as possible," kde měl srandu z "expertů," kteří rozlišovali jednotlivý edice podle druhu sponek, kterýma byly sešitý, protože jak říkal, oni to prostě měli na hromadě někde v garáži a posílali co jim zrovna přišlo pod ruku )
EDIT +Verze podle Shadowwwa
Naposledy upravil(a) Passingby dne 22. 10. 2021, 21:11, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Teoretizování ohledně remaku
První PPP byly až 1.1, stejně jako první PPE byly až 1.5. Číslovali to podle aktuální verze PPZ.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21025
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
1.3 existují? I pro začátečníky? Podle aktuálního znění v databázi jen pro pokročilé.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Sem se podival na začátek vlákna a koukám, že jedna ze zásadních otázek remakeu je manamanagement... Okej...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Markus: Neexistují. To vzniklo tak, že po PPZ 1.2 vyšly PPP 1.2. O rok později měly vyjít PPZ 1.3 a PPP 1.3. PPP vyšly, ale těšně před vydáním se Altar rozhodl, že udělá větší revizi pravidel. PPZ 1.5 se tedy zdržely (asi o rok?), zejména kvůli deflaci měny (zl, st a md) a zkušeností, ale celkově autoři chtěli pravidla víc sjednodtit s PPP. Nakonec vyšly PPZ 1.5 a kus za nimi zas PPP 1.5. Verze 1.3 a 1.4 se u PPZ přeskočily. Jednak kvůli tomu, že nová verze PPZ 1.3 by nebyla kompatibilní s PPP 1.3 a jednak aby zvýraznili to kompletní přepracování (tak to tenkrát nazývali).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
By mě zajímalo, co si myslíte o dvou věcech.
Je to, že je nějaká rasa pro nějaké povolání výhodnější, feature a nebo bug?
Tím se myslí hlavně to, že hobit je obratnější, tak prostě málokoho napadne udělat krolla alchymistu nebo zloděje.
(Jerson odpovídat nemusí. )
Vidím komentáře, že je super, když i pravidlově nejsou dva jedinci téhož povolání stejní, jakože pravidla umožňují dělat buildy uvnitř povolání.
Jsem si to dlouho myslel taky, ale pak jsem viděl 5e Rangera, kde si hráč musí vybrat, zda chce být Colossus Slayer, Giant Killer, nebo Horde Breaker, a já si říkám, proč nemůžu umět všechny tyhle věci, když už jsem Ranger...
(Nabízí se systém, kdy si prostě koupím to co chci, i kdyby to třeba měly bejt všechny class ability, co můžu umět, na úkor třeba skillů.)
Je to, že je nějaká rasa pro nějaké povolání výhodnější, feature a nebo bug?
Tím se myslí hlavně to, že hobit je obratnější, tak prostě málokoho napadne udělat krolla alchymistu nebo zloděje.
(Jerson odpovídat nemusí. )
Vidím komentáře, že je super, když i pravidlově nejsou dva jedinci téhož povolání stejní, jakože pravidla umožňují dělat buildy uvnitř povolání.
Jsem si to dlouho myslel taky, ale pak jsem viděl 5e Rangera, kde si hráč musí vybrat, zda chce být Colossus Slayer, Giant Killer, nebo Horde Breaker, a já si říkám, proč nemůžu umět všechny tyhle věci, když už jsem Ranger...
(Nabízí se systém, kdy si prostě koupím to co chci, i kdyby to třeba měly bejt všechny class ability, co můžu umět, na úkor třeba skillů.)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti