Zachraňte světlonoše (Brt)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od Bart »

Anotace:
Okrová armáda táhne krajem a za sebou zanechává jen spoušť a zmar. Tisíce lidí prchly ze svých domovů. Vás ale zajímá jen jeden z nich – Světlonoš Johann. Indicie vašich zvědů vás nasměrovaly do kaple Božího utrpení, umístěné na kopci nad městem Az. Okolí už ale pročesávají početné průzkumné oddíly Okrových. Musíte se jim za každou cenu vyhnout a najít Světlonoše dřív než oni.
Ingredience jsem si vybral sám:
  • katakomby (ty mě inspirovaly dost)
  • pach smrti (ehm, jako asi tak půlka lidí)
  • oltář
  • led
  • socha
Budu rád za odehrání a zpětnou vazbu!
Přílohy
Zachraňte Světlonoše.pdf
(312.62 KiB) Staženo 97 x
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od Antharon »

Jednoduchý encounter vhodný do väčšiny kampaní. Pre mňa je jednoznačne kľúčovým momentom predstava, že dungeon je úplne plný ľudí, ktorí s postavami úplne nespolupracujú. Viem si to prestaviť aj ako nejaký distopický koncert kde sa postavy snažia dostať ku kapele. V podstate najzákernejšie by bolo postavám meter za metrom popisovať všetky NPC, ktoré sa ne ne tlačia, nechcú uhnúť, snažia sa ich okradnúť, útočia na ne keď sa natlačia pred ne. Dokonalý pocit klaustrofóbie...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od Bart »

Antharon píše: 19. 10. 2021, 23:15 V podstate najzákernejšie by bolo postavám meter za metrom popisovať všetky NPC, ktoré sa ne ne tlačia, nechcú uhnúť, snažia sa ich okradnúť, útočia na ne keď sa natlačia pred ne. Dokonalý pocit klaustrofóbie...
Hej, to je geniální!
Ale teda nevim, jestli bych to chtěl hrát:)
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od Antharon »

Problem je, ze si musis pripravit aspon takych 100 NPC, ktore budu pre hracov dostatocne zaujimave. viem si dokonca predstavit mapu na kumu.io kde by si mal tie postavy a hraci by sa pomedzi nich pretlacali. Kazdopadne kazdy takyto clovek by fakt potom potreboval mat pomerne zaujimavo definovany vyzor, vedlajsie motivy, vztahy s okolnymi NPC a tajomstvo ktore skryva :D
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od Selhan »

Tak u 100 NPC už asi dává větší smysl nějaký generátor, ne?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od Antharon »

To by asi slo :D
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od Selhan »

Přiznám se rovnou, že mám slabost pro “gimmicky” - různé vtipné nápady, které trochu převracejí běžná očekávání a dobrodružství se kolem nich točí. Takže dungeon, který si řekne “hm, dungeony jsou vždycky pusté a prázdné, co kdyby byl tenhle přecpán lidmi?” je něco přesně pro mě. Navíc Brt toho využívá ještě více - nejsou to jen tak nějací lidi, jsou to uprchlíci skrývající se před válkou, a to tomu hned dává hodně silnou atmosféru. Post-apokalyptická dobrodružství většinou ve skutečnosti ujíždějí spíše na utopii nespoutané svobody, i když nafintěné na drsňáka, a tu fázi, kdy všichni umírají strachy, přeskakují - zde se v podstatě nevyskytuje jiná překážka, než lidé co mají strach, hlad, neví co bude dále. Tohle nebude veselá hra.
Na druhou stranu, je samozřejmě třeba si přiznat, že je to atmosférická roleplayová scéna, a dungeon ve smyslu místa k prozkoumání zde moc není. Jediná popsaná cesta vede přímočaře, a po cestě dávkuje připravené překážky - ty jsou za mně dobré, od klasištějších (hrdlořezové) po takové, které mě zamrazily (sebeobětující se dětské návnady) - ale uhnout moc nejde. Kdo čeká klasické prolézání kobky ze staré školy, ten by se asi měl podívat jinam.

Myslím si, že moje hlavní výtka, kterou ke kobce mám, je, že to nejdůležitější na celém nápadu nechává naprosto na schopnostech gamemastera - totiž NPCčka. Ty mají být hlavní překážkou, nejsilnějším prvkem, dominantou celé hry, ale gamemaster je musí vymyslet a utáhnout sám. Uvítal bych alespoň nějaké kousky inspirace, které by mi v tom měli pomoci - takové kousky inspirace, které jsou skvěle použité pro samotné prostředí.
Na druhou stranu, jak říkám, co se prostředí týče, tam naopak nemám co vytknout, líbí se mi klíčová slova, líbí se mi evokativnost (“ambluacrum”? paráda!), líbí se mi střízlivost, ale přitom pořád solidní síla “výzdoby” (bloky ledu, zdi plné uren). Jako gamemasterovi mi to hodně pomáhá správně naladit hru a jsem si jistý, že jako hráč bych si ji pak dlouho pamatoval. K použitelnosti mám tedy už jen jednu kritickou poznámku - některé informace jsou trochu zbytečně zopakovány na mapě i v textu (ony jsou popravdě opakovány i jen v tom textu) - a dalo by se tady šetřit místo, kdyby bylo potřeba.

K estetice asi nemám příliš co říct, je funkční - text je psán za mně pěkně, rozvržení dává smysl, barvy a vzhled - no, není to úplně “eye candy”, ale funguje to dobře i v černobílé a možná to má i svůj efekt co se pocitu chudoby a beznaděje týče, veselost by se k tomu nehodila a přílišná brutálnost by to za mně spíš stahovala k šokantnímu braku. Mapka je…. nu, ok. Asi si můžeme přiznat, že by to určitě nějaký ilustrátor zvládl lépe, ale to pro mě není zase tak důležité kritérium. Je lepší mít super kobku s ucházející mapkou než ucházející kobku s krásnou mapkou. Důležité je, že je na ní všechno jasné a pomůže přehlednosti při hře. Rozhodnutí dát vysvětlivky přímo na mapku, na místo klíče a legendy bokem, sice znamená, že ji nejde ukázat hráčům, ale to zrovna v tomhle případě asi opravdu nevadí, ty tři místnosti se dají bez problémů popsat, když má jasnou představu gamemaster. Možná jen zmíním, že existují i docela jednoduché možnosti, jak se zbavit šedého pozadí a nechat jen čistou kresbu - i když by to asi chtělo některé části ještě obtáhnout.

Sečteno a podtrženo - tenhle výtvor se mi ohromně líbí nápadem, dost líbí i provedením, ale mrzí mě, že v něm podle mě chybí důležitá část. Návrh na zlepšení by byl za mně jasný - trochu zredukovat současný text a nahradit jej nějakou pomocí pro improvizování NPCček. Co se týče nějakého návrhu do budoucna - no, pokračuj! Her, které se nebojí vážného tématu a silného zážitku není dost!
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od Jerson »

Na začátku řeknu, že si vůbec nejsem jist, jak tuhle jeskyni uchopit.

Jako GM nemám rád scény s větším množstvím NPC, protože není možné je v jedné osobě utáhnout a ani mi to nepřijde zajímavé. Navíc tohle je poměrně extrémní situace, což celou věc ještě ztěžuje.

Příběh na pozadí je na jednu stranu celkem zřejmý, na druhou nejasný. Celá situace na mě působí neuvěřitelně - už jen to, že se před armádou hromada lidí schová do podzemního krytu, který se nedá bránit a ze kterého není úniku, a čeká ... vlastně nikdo ani neví na co. Přesto tu fungují nějaké zdánlivě normální fantasy vztahy mezi NPC obecně, i když díky tomu, že jen několik málo NPC je nějak popsáno mi ten zbytek připadá jako statické figurky. Vdechnout každému nějakou osobnost je pro mě strašlivě náročné, a od modulu bych čekal, že tohle udělá za mně, alespoň v podobně nějaké tabulky náhodných vlastností a motivací.

Na druhou stranu mi to přijde jako zpracování Metra v době těsně po katastrofě (pár dní fakt ne, nevím, zda je vůbec reálné, aby tam ti lidé vydrželi pasivně čekat, zejména když nemají žádné zprávy z vnějšku.) Možná bych se mohl mohl nechat inspirovat touto zápletkou a rozehrát podobnou scénu, jen v menším měřítku. Nicméně i tak nemám moc co bych z tohoto modulu použil.

Takže díky za nápad, hodnocení pomocí hvězdiček vůli neuchopitelnosti vynechám. Ale dost by mě zajímalo, jak tohle dobrodružství bude někdo odehrávat.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od MarkyParky »

Takhle má vypadat rail... ehm .... lineární design.

:)

Krátké, přímočaré, zároveň hutné a plné atmosféry.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachraňte světlonoše (Brt)

Příspěvek od Jerson »

Kromě toho, že postavy musí najít vstup pod oltářem, místo aby se spustily světlíkem, mi to jako railroad nepřijde.
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host