Sběratel příběhů (Nord)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Nordoslav »

Sběratel příběhů
Jeskyně inspirovaná japonskou mytologií a pohádkami. Asi tisícá verze.
sberatel_pribehu.pdf
(717.84 KiB) Staženo 116 x
Nakonec jsem dal víc textu než bylo zamýšleno, čímž jsem trochu ohnul pravidla, ale nedokážu to zmenšit, tak snad mi odpustíte :cry: .

Edit: Tak koukám, že nejsem sám, co zaplnil textem skoro obě celé stránky, uff :)

Ingredience podle kostek a mého uvážení:
Oltář
Knihovna (obrazárna) a jeskyně
Pach smrti a ryviny
Tapisérie
Hedvábí
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 18. 10. 2021, 22:47, celkem upraveno 10 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Nordoslav tito uživatelé (celkem 3):
crowen, radunamlejn, JacobWolf
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Nordoslav »

Hu hůůůů... za pět minut dvanáct, ale nakonec mám taky hotovo
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Nordoslav »

Jenom mě mrzí, že nezbylo místo na obrázky těch tapisérií, některé by stály za to
jigoku tayou.jpg
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Nordoslav »

Nahraná verze 2. Žena mi udělala korekutry. Zároveň jsem zvětšil font a ještě o nšco osekal texty.

edit: tak ještě jedna verze, zvětšené řádkování trochu
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od crowen »

To je nadherne!

Mas tam par preklepov v bode 6 - kuci je asi kusi, a v slove do-zaduje mas navyse rozdelovnik.

A k tej vile by som dal mozno nejaku inu podmienku, nie stromy, tie by mi viac sedeli k dryade. Inac kludne sem do vlakna nahadz tie obrazky tapiserii, rad by som ich videl.

Ani na druhe precitanie mi nie je jasne, ako maju postavy pribeh ukoncit. Namalovat sakuru, a doma v dedine tu tapiseriu roztrhnut?
Za tento příspěvek děkují uživateli crowen:
Nordoslav
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Nordoslav »

crowen píše: 18. 10. 2021, 21:40 To je nadherne!

Mas tam par preklepov v bode 6 - kuci je asi kusi, a v slove do-zaduje mas navyse rozdelovnik.

A k tej vile by som dal mozno nejaku inu podmienku, nie stromy, tie by mi viac sedeli k dryade. Inac kludne sem do vlakna nahadz tie obrazky tapiserii, rad by som ich videl.

Ani na druhe precitanie mi nie je jasne, ako maju postavy pribeh ukoncit. Namalovat sakuru, a doma v dedine tu tapiseriu roztrhnut?
Jsem moc rád, že se líbí!
Díky za překlepy, opravil jsem a nahrál jsem novou verzii.

Co se týče stromů, odkazuji se na tuhle legendu: https://hyakumonogatari.com/2015/09/24/ ... maid-meat/

Ukončení by mělo být zničením tapisérie 11, ve které je uzavřen příběh bohyně, jež jim dala světlo. Po jejím osvobození dostanou sazenici a budou moci zasadit nový strom. Kreativní řešení s uzamčením jiného příběhu světla bych se jako GM ale také nebránil :)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Nordoslav »

Appendix N
Pokud by to někoho zajímalo, tady je seznam legend a pohádek, které posloužily jako inspirace pro jednotlivé tapisérie
1. https://hyakumonogatari.com/2010/08/18/ ... hing-foot/
2. Pohádka o tom, jak se z králíčků staly mraky, vím že je někde na gittenberhu, ale teď ji nemůžu najít :(
3. https://yokai.com/futakuchionna/
4. https://hyakumonogatari.com/2012/02/21/ ... -sea-monk/
5. https://hyakumonogatari.com/2015/09/24/ ... maid-meat/
6. https://ccdl.claremont.edu/digital/coll ... yw/id/322/
7. https://yokai.com/kuchisakeonna/
8. https://hyakumonogatari.com/2013/01/03/ ... of-the-ox/
9. https://yokai.com/jigokutayuu/
10. https://www.gutenberg.org/files/4018/40 ... htm#farmer
Ve skutečnosti by nemělo jít o jezevce, ale o tanuki (což je biologicky psík mývalovitý). Nechtěl jse ale moc zabíhat do japonského lore, takže jsem ponechal nepřesný překlad na jezevce.
11. https://naokoyogitakiguchi.medium.com/w ... b166125c32
12. https://en.wikipedia.org/wiki/Tsukumogami
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3809
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Selhan »

Ohohoho. To je paráda. Prvně jsem si říkal, že je to strašně náhodné a hráči z toho budou úplně ztracení, ale pak to všechno zašlo zapadat a on je to vlastně milý prostý puzzle!
Mám s tím jediný problém - přišlo by mi jako strašná škoda hrát to bez těch obrázků. Ideálně bych si z nich udělal normálně handouty a dal je hráčům kolovat... Což by to samozřejmě diskvalifikovalo ze sbírky dvoustránkových dungeonů, ale byla by to podle mě super hra.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
Nordoslav
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 93
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od TheLacrot »

Milé magické prostředí! Na odehrání nebudu mít čas, ale doporučím jej kamarádovi, který hraje setting inspirovaný Dálným východem. Své postřehy dávám (jako v jiných případech) pro jistotu do spoileru.
Spoiler
Grafika, stylistika:
Kromě úvodního nadpisu a strohé mapky dílko postrádá nějakou grafiku, která by zaujala oko čtenáře. Co mi ovšem neuniklo je milé zarovnání textu do krásné čisté a čitelné podoby. Četlo se mi to snadno a nenarazil jsem tam snad na nic, co by laik bez znalosti japonské kultury nemohl vědět (chápu - psík mývalovitý by byl už asi matoucí). Na můj vkus je tam více textu, ale na druhou stranu je to text poctivý (a na poměry jiných dungeonů i větším písmem - odhaduji tak 10?).

Dobrodružství:
Jak jsem napsal v úvodu, působí na mě pohádkově, mile a čarovně. Klasický námět "člověka, který vyleze z obrazu" je tu hezky zpracován. Mám z toho dojem že půjde o sociálně-bojový mix. Některé tapisérie se mi zdají výplňkové a jaksi vedlejší, to nicméně nemusí vadit. K projití dungeonu stačí hráčům přejít přes dvě až tři tapiserie, pokud nebudou prozkoumávat zbytek, což mi přijde trochu škoda. V místnostech okolo také nic není, takže za průzkum postavy nedostanou nic, ani barvy na malování, nebo novou paletu.
Měl bych jednu otázku a to, zda postavy z tapisérií něco o dungeonu vědí, nebo jestli mohou hráčům něco více o prostředí prozradit. To mi tady zase chybí.
Je škoda, že se do dobrodružství nedostala byť i jen jedna tapiserie. Možná to je fontem. Zvolil sis poměrně široké písmo a to ti zabralo prostor. Byl by to velký bonus navíc, ale k odehrání nejsou potřeba.

Chybky(?):
Narazil jsem jen na jednu hrubku a to v tabulce, v bodě 7: zubu -> zubů

Shnnutí:
+ až pohádkový námět
+ prvky odpovídají očekávání i prostředí a jsou dobře zpracovány
+ různé encountery mohou navzájem interagovat
- absence pokladů pro postavy a prázdné místnosti
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Nordoslav »

TheLacrot píše: 24. 10. 2021, 12:41 Milé magické prostředí! Na odehrání nebudu mít čas, ale doporučím jej kamarádovi, který hraje setting inspirovaný Dálným východem. Své postřehy dávám (jako v jiných případech) pro jistotu do spoileru.
Díky moc za milá slova.

Je to přesně tak jak říkáš a i mě trápí prázdnost místností (je to jen načrtnuto v úvodním odstavečku), ale tohle padlo za oběť formátu a nedostatku místa, stejně jako obrázky tapisérií, které by určitě zlepšily zážitek o 100%

V mé první vizi bylo tapisérii asi padesát a tvořily v podstatě obrovský hedvábný labyrint. Tahle vize ale vzala rychle za své tváří v tvář formátu. Což je možná dobře, protože díky omezenému rozsahu jsem zase byl schopný to reálně dodělat:)

Co se týče písma, je to velikost 10 Libre Baskerville - free verze písma, které používá DnD a můj oblíbený font. Prostě když nic nevíš o sazbě, kopíruj od nejzkušenějších :D Původně bylo písmo menší, ale po vytisknutí jsem to dal přečíst ženě, která si stěžovala že se jí to dost špatně čte a tak jsem ještě o něco proškrtal text, zmenšil mapku a písmo zvětšil. Rozhodl jsem se klást důkaz hlavně na použitelnost.

Co se týče tvé otázky, tak v mé hlavě to byly prostě uvězněné příběhy, které o sobě spíš navzájem nevědí - výjimkou jsou ty, u kterých je to přímo napsáno. Lovcova žena, Jezevec a Zajíc
Za tento příspěvek děkují uživateli Nordoslav:
TheLacrot
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od sharka »

Tenhle dungeon se mi moc líbí, obzvláště ta netradičnost přostředí a mírumilovná atmosféra. (dokud nerozříznete tapiserii a něco na vás nezaútočí)
Úplně si dovedu představit, jak hráči osvobodí králíčky z tapiserie, která sousedí se zahradou, a ti pak začnou žrát papír a barvy. :lol:
Je tu ale jedna věc, která mi tam úplně nesedí - u tapiserie 4:"začne odnikud nabírat vodu a vylévat ji do domu, který se začne rychle plnit"... Jak se ten dům začne plnit, když má otevřené dveře? (tedy jeho "dveřní" tapiserie je rozříznutá?)
Za tento příspěvek děkují uživateli sharka:
Nordoslav
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Ota »

Pokusím se přidat pár postřehů, komentářů či dotazů:

- plánek i text jsou přehledné, oceňuji zmínku o převládajících vůních, pomáhá mi to představit si situaci. Malinko mi chybí měřítko, ale předpokládám, že kuličky jsou od sebe vzdálené 1 metr. Font textu bych klidně změnšil a do volného místa doplnil víc podrobností ohledně některých setkání (více níže). Každopádně zatím asi nejodlišnější dungeon z těch, co jsem měl možnost komentovat. Vzhledem k atmosféře a k použitým efektům musí potenciální vypravěč zvážit, zda se dungeon hodí právě do jeho skupiny. Při prvním čtení zafungovala jinakost a při představě některých následků rozříznutí tapisérie bych byl jako hráč okouzlen. Jako vypravěč bych byl po prvním přečtení okouzlen též, ale při druhém by mi na mysl vytanulo mnoho otázek. Tapisérie samotné evokují různé nálady, ale efekt po rozříznutí je většinou jen naznačen a vypravěč musí být velmi zdatný improvizátor, aby ustál všechny potenciální dotazy či činy hráčů. Já osobně bych si musel před odehrátím hodně věcí dopřipravit, abych se cítil jistější. Podrobnosti dole.

- nejdříve obecný dotaz - jsou entity, objevené po rozříznutí tapisérie skutečné? Mohou opustit dům a zapojit se reálného světa?

- a druhý obecný dotaz - musí v zahradě na tapisérii začít kreslit mistr nebo je to jedno? A pokud je to jedno a postavy něco nakreslí a broučci to dokončí, mohou postavy tapisérii smotat do ruličky a odnést si ji? A bude fungovat i jinde než v popsaném domě? A teď už dotazy ohledně některých tapisérií.

- T1: Velká neumytá noha začne řádit po celém domě. Znamená to, že noha se umí přesunovat skrz stěny? Umí rozšlapat broučky i Jezevce? Umí rozkopnout tapisérie?

- T2: Roztomilí králičci mohou rozkousat ostatní tapisérie a tím i spustit jejich efekty. Jako vypravěč bych si asi udělal nějaký generátor náhody, abych věděl, co králičci postupně likvidují, ale přišlo by mi škoda, aby některé efekty nebyly spuštěny "v přímém přenosu", myslím bez postav.

- T3: Uff, jako vypravěč bych si přál, aby žádné postavě ústa šeptající děsivá tajemství nevyrostla. Je to krásný nápad, ale kde je pořád brát?

- T4: Voda plní dům. Viz. Sharka o komentář dřív.

- T5: Postavy mají oživit mořskou pannu. Pannu, kterou někdo snědl v tapisériovském světě? Jako vypravěč se opět topím.

- zbytek tapisérií bych už snad nějak uhrál. Jsem si dobře vědom toho, že se tu ve výše uvedených poznámkách domáhám definic u de facto básnického textu, který tak ztratí část svého kouzla, ale věřím, že jedna nebo dvě věty u každé tapisérie, které by vysvětlily záměr autora v praktičtějším slova smyslu, by zpřístupnili toto nevšední dílo více vypravěčům. Třeba mně :).
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
Nordoslav
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Nordoslav »

sharka píše: 30. 10. 2021, 16:52 Tenhle dungeon se mi moc líbí, obzvláště ta netradičnost přostředí a mírumilovná atmosféra. (dokud nerozříznete tapiserii a něco na vás nezaútočí)
Úplně si dovedu představit, jak hráči osvobodí králíčky z tapiserie, která sousedí se zahradou, a ti pak začnou žrát papír a barvy. :lol:
Je tu ale jedna věc, která mi tam úplně nesedí - u tapiserie 4:"začne odnikud nabírat vodu a vylévat ji do domu, který se začne rychle plnit"... Jak se ten dům začne plnit, když má otevřené dveře? (tedy jeho "dveřní" tapiserie je rozříznutá?)
Moc děkuju za milá slova a máš pravdu, plnění baráku nedává úplně smysl. Asi udělám rychlý edit a dopíšu vodní stěnu, která hermeticky uzavře oblast. větší zásah dělat nechci - přeci jen by to ztratilo trochu to kouzlo dungeonu udělaného v omezeném čase.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Nordoslav »

Ota píše: 30. 10. 2021, 18:18 Pokusím se přidat pár postřehů, komentářů či dotazů:
...
Moc děkuju za postřehy a komentáře.

Měřítko jsem moc neřešil, kuličky si představuju spíš asi tak dva metry - měly znázorňovat dřevěné sloupky mezi kterými je natažen rýžový papír.

Entity jsou skutečné a zároveň jsou esencí nějakého příběhu, který se (nějspíš) skutečně stal. Můžou vyjít z domu a interagovat se světem.

Na tapisérii může kreslit kdokoliv - měl by to být ale v tom světě existující příběh. Po nakreslení pak příběh zmizí ze světa a postavy si ho mohou stočit do ruličky a odnést. Bude fungovat všude, kdekoliv se dá rozříznout dýkou.

T1: představoval jsem si to tak, že se vysouvá ze stropu - tím pádem nepotřebuje procházet zdmi a může kdekoliv cokoliv pošlapat. Nenchal bych ji ale ničit tapisérie a jezevce bych nechal jen vystresovanějšího a agresivnějšího.

T2: nenechal bych je toho rozkousat moc a hlavně vše, co se obejví bych nechal hnedka najít hráče - mohlo by se tak setkat víc entit a bylo by víc zábavy :)

T3: To chápu, to je tak když tvůrce náhodně střílí do dungeonu nápady bez pořádného zamyšlení :D

T4: Viz výše

T5: Tam jsem myslel možnost využít mnicha z T9, který vyzvrátí živé vše co sní. Je to navíc potnciální řešení i pro lišku, lovce a nemocnou ženu.

Omezení prostorem i časem ale ve měn plně probudilo moji lásku k načrtnutým mýtickým scénám bez nějaké pevné logiky a máš pravdu, že mnohé situace jsou díky tomu hůře podchytitelné. Do tohohle dungeonu už to určitě nezapracuju (jak sjem psal i Sharce, takl chci zachovat to kouzlo tvorby v časovém presu), ale je to moc dobrý podnět pro další tvorbu a rozhodně něco, na co budu brát v budoucun zřetel. Díky moc!
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3809
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Sběratel příběhů (Nord)

Příspěvek od Selhan »

Takže, odehráli jsme jej v neděli s Bartem a Quentinem, a skvěle jsem se bavil, ale přeci jen k tomu mám trochu kritické zpětné vazby.

Nejzásadnější: Dvanáct náhodných tapisérií je asi moc. Ke konci už jsem měl docela jasný dojem, že to hráče přestává bavit. Prvních pár bylo zajímavých a docela jsme je rozehráli, ale někde v polovině myslím nastoupila frustrace, že se nikam neposouváme - což je bohužel nepříjemný výsledek náhodné generace pořadí, ty zásadní tapiserie (tedy liška a bohyně) mi padly až jako úplně poslední.

Celkově mi zkrátka trochu pochyběla interakce - některé fantaskní bytosti jsou strašně přímočaré, například ta příšera kydající vodu. Možná kdybych věděl víc o té legendě, takt o zahraju zajímavěji, ale takhle jsem to moc nezvládl, a buď bych tam chtěl trochu víc nápovědy, a nebo bych ji vypustil. Taky je ten dům krom tapisérií zkrátka prázdný, a za mně je i škoda že není "oldschoolově haptický": e.g. co to tajemně svítí nad prkny? Nemohly by to být prostě svíce, se kterými se dá intereagovat? A vážně by byl problém nechat hráče protrhat stěny? Nebo aspoň dát jiný způsob průzkumu než otevírání náhodných tapisérií, aby hráči měli volbu kterou "spustí"?

Těch vazeb a interakcí zkrátka podle mě není dost, chtělo by to zahustit - buď zkrátit, nebo rozpracovat víc.

Co konkrétně mi chybělo:
- kletba u holčičky
- motivace u čarodějnice
- kontext u příšery ve vodě
- co bylo na tapisérii do místnosti B?
- co bude na konci hry s osvobozenými bytostmi?

Jinak setup fungoval dobře, prvky co jsou rozmístěny na pevno jsou rozmístěny skvěle, snad jen u Jezevce jsem trochu narazil na to, že informace o nestvůře hráče okamžitě vedla k tomu zkusit obě ženy dostat pryč z domu - což je evidentně proti autorskému záměru. K čemu je centrální místnost (kterou jsem teda mimochodem prvně přečetl popsanou jako "vnitřní zahradu" a pak jsme byli všichni překvapení, že je tam strop) hráči odtušili hned, a namalovali si člun. Kdybych to hrál na živo, tak asi neodolám a donutím hráče opravdu něco nakreslit, a hrál pak podle kvality jeho díla. Ale zpětně jsem pak řešili, že Cizinec vlastně vždycky potřeboval reálnou předlohu, kterou takhle do tapiserie uvěznil... No, každopádně, ještě jsem prvně trochu u bohyně tápal s motivací, ale pak jsme ji zahrál jako pětiletou holčičku které nikdo nepřišel na oslavu narozenin a vše dobře dopadlo.


Ve výsledku bych orodoval za jedno: Nechceš tenhle nápad zkusit ještě dotáhnout trochu dál? I kdyby to nemělo být na dvě stránky? Možná ze mě příliš mluví mé nadšení exotikou, ale podle mého by to za to stálo.
edit: No už tady čtu, že ne - škoda, když ty znalosti o legendách máš :D ale chápu to.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan tito uživatelé (celkem 2):
Quentin, Nordoslav
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů