[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Ecthelion »

Quentin píše: 7. 10. 2021, 22:58 Dejte vědět, kdyby vás napadla další praktická tabulka.
Cokoli do Drakkaru! :dance:

...

Ehm, mě si nevšímejte. Ven se vyprovodím sám.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 3):
Vandalicus, radunamlejn, MarkyParky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Vandalicus »

Dik, ted mam chut vest West Marches megadungeon :D
Za tento příspěvek děkují uživateli Vandalicus:
Quentin
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

Quentin píše: 9. 10. 2021, 19:06 West Marches
Poslechl jsem si to, zejména výhody a problémy.

Rozhodně závidím aktivní hráče schopné se domlouvat i mimo hru, kam půjdou a co budou řešit. Takové hráče nemám už nějaký čas, teď věnují čas hře pouze na herním sezení, takže v tomto směru nemám co porovnávat.

Na druhou stranu mi přijde, že spoustu nevýhod a problémů si způsobujete sami stylem hry, kterým hrajete. Je mi jasné, že West marches vznikly jako průzkumně-sandboxový styl hry, ale jejich organizace je naší (či "mé") multikampani podobná v hlavní věci - jedno herní sezení = jedna víceméně uzavřená hra. Praktikuju to takhle už 85 herních sezení, a funguje to. Navíc fungují i věci, na které si stěžujete, že nefungují - třeba postavy prokreslené a zajímavé už po vytvoření. Hodně dobře fungují vzájemné rozhovory mezi členy družiny, přičemž to není takový ten roleplaying pro roleplaying, ale skutečně si jako postavy vyměňují názory na settingové prvky. A nejen když hraje standardní skupina, ale i když hrajou "oneshotoví" hráči - a přitom ještě stíhají řešit své dobrodružné věci, to vše ve čtyř až pěti hodinách hry.

Expení postav a z toho plynoucí jejich dočasné vyřazení ze hry, a z toho plynoucí nutnost hraní dvou postav, a z toho plynoucí bezejmennost nebo nezapamatovatelnost postav ... to je problém, který si z mého pohledu vyrábíte uměle a pak se v něm vaříte, protože jste to tak chtěli. Vyškrtněte dlouhé učení novým schopnostem a všechny tyhle problémy odpadnou, ne?

Naopak si myslím, že ani u angažovaných hráčů nemá příliš velký smysl psát dlouhé zápisy ze hry. Někteří hráči jsou celkem i ochotní je psát (ti mí vesměs nikoliv, i když oneshotoví hráči spíše ano), ale málokdo je ochoten ty zápisy číst, zejména když jsou dlouhé a když nepojednávají o jeho postavě. Takže teď ze zápisů přecházím na "klubovou nástěnku", na které si různí výzkumníci vyměňují zprávy. Ideální by bylo, kdyby se oslovovali přímo a jmenovitě, ale k tomu se mi nedaří hráče dlouhodobě nakopnout, což je dané tím, že hrajeme příliš zřídka. U vás by to mohlo fungovat mnohem lépe.

Asi bych vám (pro příště kampaň?) doporučil neorientovat se nezbytně na prozkoumávání dalekého okolí, ale na průzkum blízkého okolí, možná i města, ve kterém se postavy nachází. Koncept "bezpečné základny" mi přijde celkem zbytečný - tedy přijde mi zbytečné do něj zahrnout celé město, když by bohatě stačila jedna hospoda.

Počítám, že nejspíše odměňujete hráče (a postavy) za dokončené úkoly, což bude jeden z hlavních důvodů, proč hráči tak moc tlačí na pilu v případě jejich plnění, a proč se nechtějí vykecávat spolu. Tady moc nevím, co poradit. Hrajete ne moc vhodný systém, ale radit vám jeho změnu je taková hraběcí rada. Nicméně alespoň byste mohli zvážit změnit způsob odměňování, což by se snížením tlaku na cestování tam a zase zpět mohlo vytvořit dost prostoru pro rozhovory postav během hry, nejen v downtimu. A vůbec bych netlačil na to, ať si nezúčastnění hráči čtou discord, protože když postavy něco vysvětlují nováčkovi, nebo si navzájem vyměňují zkušenosti, jakých výprav se účastnili a jaký to podle nich má dopad, dokáže to vygenerovat skvělé situace.\

Vedle toho není pravda, že při stylu "hraj, abys zjistil co se stane" nelze dostat silný příběh. Lze - jen vznikne jiným způsobem.

To je zatím asi vše, pokud máš nějaké komentáře ke komentáři, tak sem s nimi.
Nejraději bych si s vámi zahrál a řešil to jako hráč, ale to asi nebude možné.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Jerson píše: 11. 10. 2021, 14:59Rozhodně závidím aktivní hráče schopné se domlouvat i mimo hru, kam půjdou a co budou řešit. Takové hráče nemám už nějaký čas, teď věnují čas hře pouze na herním sezení, takže v tomto směru nemám co porovnávat.
Zase tak akční nejsou :D Hlavně, že zvládnou dohodnout společný termín a cíl.

Hodně dobře fungují vzájemné rozhovory mezi členy družiny, přičemž to není takový ten roleplaying pro roleplaying, ale skutečně si jako postavy vyměňují názory na settingové prvky. A nejen když hraje standardní skupina, ale i když hrajou "oneshotoví" hráči - a přitom ještě stíhají řešit své dobrodružné věci, to vše ve čtyř až pěti hodinách hry.
Naše sezení jsou jen 2-4 hodiny (většinou se 1800 sejdeme, 1900 začneme a 2130 končíme) Ale máš pravdu, že když se do hry dostane nějaké morální dilema nebo složitá výzva, tak k diskuzím in-character dochází víc.

Expení postav a z toho plynoucí jejich dočasné vyřazení ze hry, a z toho plynoucí nutnost hraní dvou postav, a z toho plynoucí bezejmennost nebo nezapamatovatelnost postav ... to je problém, který si z mého pohledu vyrábíte uměle a pak se v něm vaříte, protože jste to tak chtěli. Vyškrtněte dlouhé učení novým schopnostem a všechny tyhle problémy odpadnou, ne?
Jasně, za to si můžeme sami, to jsme tam snad i řekli :)

Naopak si myslím, že ani u angažovaných hráčů nemá příliš velký smysl psát dlouhé zápisy ze hry. Někteří hráči jsou celkem i ochotní je psát (ti mí vesměs nikoliv, i když oneshotoví hráči spíše ano), ale málokdo je ochoten ty zápisy číst, zejména když jsou dlouhé a když nepojednávají o jeho postavě. Takže teď ze zápisů přecházím na "klubovou nástěnku", na které si různí výzkumníci vyměňují zprávy. Ideální by bylo, kdyby se oslovovali přímo a jmenovitě, ale k tomu se mi nedaří hráče dlouhodobě nakopnout, což je dané tím, že hrajeme příliš zřídka. U vás by to mohlo fungovat mnohem lépe.
...
A vůbec bych netlačil na to, ať si nezúčastnění hráči čtou discord, protože když postavy něco vysvětlují nováčkovi, nebo si navzájem vyměňují zkušenosti, jakých výprav se účastnili a jaký to podle nich má dopad, dokáže to vygenerovat skvělé situace.
Zápisy je třeba umět psát. Buď musí být stručné a bodové nebo mít silný point of view a fungovat jako zábavný text (třeba deník postavy). Dlouhé zápisy, které se objevují občas třeba tady na foru, jsou IMHO k ničemu. Ale jinak souhlas, že je to asi zbytečné. Předávání informací je lepší nechat na hru a provést in-character.

Asi bych vám (pro příště kampaň?) doporučil neorientovat se nezbytně na prozkoumávání dalekého okolí, ale na průzkum blízkého okolí, možná i města, ve kterém se postavy nachází. Koncept "bezpečné základny" mi přijde celkem zbytečný - tedy přijde mi zbytečné do něj zahrnout celé město, když by bohatě stačila jedna hospoda.
Jasně. Kdybychom hráli Blades in the Dark, tak by to přesně takhle bylo. Ale ta divočina není nevýhoda. Prostě jen postupně víc a víc přeskakujeme a neodehráváme cestování.

Počítám, že nejspíše odměňujete hráče (a postavy) za dokončené úkoly, což bude jeden z hlavních důvodů, proč hráči tak moc tlačí na pilu v případě jejich plnění, a proč se nechtějí vykecávat spolu. Tady moc nevím, co poradit. Hrajete ne moc vhodný systém, ale radit vám jeho změnu je taková hraběcí rada. Nicméně alespoň byste mohli zvážit změnit způsob odměňování, což by se snížením tlaku na cestování tam a zase zpět mohlo vytvořit dost prostoru pro rozhovory postav během hry, nejen v downtimu.
Odměnou je většinou loot. Quest máme zatím doslova jen jeden, a pořád nesplněný :D

Vedle toho není pravda, že při stylu "hraj, abys zjistil co se stane" nelze dostat silný příběh. Lze - jen vznikne jiným způsobem.
To jsme tam doufám nikde neřekli!!?!!
Naposledy upravil(a) Quentin dne 14. 10. 2021, 15:55, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše: 9. 10. 2021, 19:06 West Marches
Tak chtěli jste nějaké komentáře od někoho, kdo zkouší WM hrát.

Tak já nějaké srovnání zkusím - jen rozdíly. Co neuvádím, tam souhlasím nebo mám stejou zkušenost jako vy. Mám za sebou 12. sezení Dětí mraků
  • Nehrajeme v divočině, ale ve formující se civilizaci. Tím pádem akce hrdinů můžou mít dopad na základnu a tak máme tu plot imunitu v základně trochu menší - může se stát, že základna bude ohrožená a v tom případě příští výprava je na téma "relokace základny do bezpečí". Plot imunita pak je postavená tak, že ti co hrají jsou "skauti" a hledají/vyjednávají/probíjejí cestu pro konvoj, který stěhuje zbytek tábora, co nehraje.
  • Nemám takovou časovou kapacitu, abych mohl nechat hráče volit si termín. Dělám to obráceně - já určuji termíny, kdo zrovna může se přihlásí, pak se hlasuje o tom kam jít.
  • Obdivuji angažovanost hráčů a hospodskou atmosféru discordu. U nás je to dost zredukované na metaherní organizaci a plánování. Nevím, jestli je to tou formou organizace (viz výše), ale i případné debaty o tom, co by bylo dobré dělat se odehrávají OOC a ještě se jich účastní menšina hráčů.
  • Hrajeme hexovou mapu a držíme proceduru na random encountery ... ale zároveň celkem málo pravděpodobné. Pokud je to 1z4, 1z6 nebo 1z8 podle "obydlenosti" hexu a hod jde 3x za den. Ve výsledku tedy střední četnost random encounteru je každý druhý den cesty, což je rozumné, pže většina výprav se na cílový hex cestuje 1-2 dny.
  • Nehrajeme vlastní lokace, ale skládáme různé připravené moduly a dobrodružství na jednu hromadu a "bastlíme" je.
  • Nemáme problém s tím, že na pozadí vznikají emergentně velká spiknutí, záporáci s mocnými plány a podobně. Spíš trochu drhne to, nějak okecávat EDIT: proč svět občas "stojí", když se nedívá kamera. Protože hrajeme předpřipravené moduly, tak moc nepadá v úvahu řešení přes Fronty.
  • Downtime máme neformalizovaný, a probíhá vesměs mezi výpravami. Určtiě nepálíme "slot na aktivitu" za provedení něčeho zajímavého a zejména ne slot, který spálí hraní. Mechanika "level-up dostaneš za to, že budeš nehrát" mi přijde špatná by-design a být vámi ji vyhodím :).
  • Vysvětlování při hře, co se stalo minule, je věc, kterou považuju za nevýhodu a ve hře bych jí chtěl mít co nejmíň. IMHO to ani není roleplayování .... to je meta-rozhovor, který postavy ani nijak neprokreslí.
Jinak hrozně moc díky za sdílení zkušeností, fakt mi pomohlo slyšet, že spoustu věcí děláte stejně/podobně a/nebo že se potýkáte s podobnými trably, a jak je řešíte.

EDIT: Jo a jak na začátku Quentin říkal, že může pozvat kohokoliv, s kým chce hrát .... tak jste klidně zvaní se přidat na náš discord a zapojit se 8) ... momentálně je v kampani 12 hráčů, výpravy děláme v max 4 hráčích, většinou online (live hra hrozí, pokud se sejdou pražáci).
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Quentin
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 13. 10. 2021, 22:51Obdivuji angažovanost hráčů a hospodskou atmosféru discordu. U nás je to dost zredukované na metaherní organizaci a plánování. Nevím, jestli je to tou formou organizace (viz výše), ale i případné debaty o tom, co by bylo dobré dělat se odehrávají OOC a ještě se jich účastní menšina hráčů.
U nás je to podobné. Nevím, kde tam říkáme, že náš discord žije :D

MarkyParky píše: 13. 10. 2021, 22:51Downtime máme neformalizovaný, a probíhá vesměs mezi výpravami. Určtiě nepálíme "slot na aktivitu" za provedení něčeho zajímavého a zejména ne slot, který spálí hraní. Mechanika "level-up dostaneš za to, že budeš nehrát" mi přijde špatná by-design a být vámi ji vyhodím :).
Nebyla tam jen jako motivace přenechat místo ostatním, ale jako motivace rozjet si druhou postavu, aby byla záloha při umírání. Ale dost se to vymstilo, protože teď je postav strašně moc :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše: U nás je to podobné. Nevím, kde tam říkáme, že náš discord žije :D
Někde na začátku jsem měl pocit, že to tak je :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Poslechnuto! Měli byste ty "články, co jste byli líní napsat", vydávat častěji.

A teda smekám před tou vaší komunitou nebo komunou nebo co jste zač :) , když máš kolem sebe 15 lidí, kteří ti chodí na hry. V tomhle nastavení dávají West Marches smysl. Jinak mně osobně ale tahle záliba ve West Marches nijak neoslovila a popravdě občas nechápu, co na tom lidi vidí (v jednu dobu se tu na fóru zdálo, že WM chce hrát skoro každý). Chápu výhodu v tom, že se to snáz organizuje, když si nemusíš hlídat kontinuitu hráčů. Ale z toho, co jsem zažil a viděl/četl, mi vždycky převážily nevýhody. Jak jste sami řekli, často to na mě působí jako "série oneshotů".

Přímou zkušenost mám ze zdejší kampaně ASE, kterou jsme ale asi už na třetím sezení rozbili tím, že jsme si založili základnu přímo v dungeonu a tím eliminovali jakékoli cestování. :) Navíc se víceméně ustálila stálá parta a zdegenerovalo to do běžné kampaně, která se musela omezovat na uzavřené epizody, což mi často přišlo svazující (dojem, že toho na jedné výpravě moc nestihneš).

Největší problém jsme ale měli se samoorganizací hráčů. WM asi fakt potřebují, aby to mezi hráči žilo a aby vlastně hráli pořád – když zrovna neběží hra, tak mít nějaký společný pokec, hospodu, dělit se o zápisy, bavit se o hře, společně plánovat, budovat hype... Dokážu si představit, že tohle může dobře fungovat ve větším počtu lidí. Ostatně, rád sleduju třeba textová Let's Play na Something Awful, kde desítky lidí "společně" hrajou nějakou videohu – odehrává ji reálně jeden, zatímco ostatní třeba dělají senát, kreslí obrázky atd. To funguje skvěle. Ale asi to vážně vyžaduje nějakou kritickou masu zainteresovaných hráčů. Nás bylo aktivních tak 6–8 a ta masa se prostě nenabalila.

Další věc je, že málokdo má vůbec chuť něco řešit mezi hrami. Měli jsme problém byť jenom domluvit se na cíli výpravy. Většinou to jeden rozhodl a ostatní přitakali. Online domluva dost pokulhává.

A do toho jsme měli ještě celou rovinu bookkeepingu, základny, společných zdrojů atd, což IMHO nefungovalo vůbec, respektive fungovalo to jenom díky tomu, že si to vzali na starost konkrétní aktivní jednotlivci. Ale šlo to vesměs mimo skupinové domlouvání. To je opět stejný problém: málokdo má chuť hrát i mimo hru.

(EDIT: ASE mě ve výsledku velice bavilo a mrzí mě, že skončilo. Akorát mám dojem, že to bylo spíš navzdory formátu West Marches než díky němu.)

Podobný dojem mám i z Markyho WM, které jsem hrál jednou a pak jsem z toho vypadl kvůli nedostatku času/pozornosti. (Průběžně to ale sleduju!)

Můj celkový dojem z West Marches: Vysoce specifický styl hry. Důležitá součást probíhá mezi sezeními a má to smysl hrát, pokud máte hráče, kteří se hře fakt chtějí věnovat "komunitně" i mezi sezeními. Pokud vaši hráči chtějí jenom chodit na hry, tak IMHO West Marches smysl nemají, přestože lidi je přesně k tomuhle účelu často používají. Podle mě mylně – vede to pak k dojmu "série oneshotů", kdy hráči k té hře necítí moc sounáležitost a vlastnictví.

Všechno velké IMHO, pochopitelně.
Quentin píše:Penis kult
Do say more!
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od MarkyParky »

Marksu píše: Pokud vaši hráči chtějí jenom chodit na hry, tak IMHO West Marches smysl nemají, přestože lidi je přesně k tomuhle účelu často používají. Podle mě mylně – vede to pak k dojmu "série oneshotů", kdy hráči k té hře necítí moc sounáležitost a vlastnictví.
IMHO to není vůbec špatně.

Naopak pocit sounáležitosti a vlastnictví nevyhnutelně vede k degradaci WM na klasickou kampaň, kterou si urve tvrdé jádro zainteresovaných na úkor zbytku, který "chce jen chodit na hry".

Za mě se zdá ideální vyhnout se oběma extrémům a držet se někde uprostřed.
> neustále mít hru otevřenou pro lidi, co chtějí "jen chodit na hry" a nevadí jim "série oneshotů" - protože ti jednak zajišťují "organizovatelnost" kampaně (vyplňují prázdná místa na výpravách a pod...) a zároveň vnáší určitou míru nepředvídatelnosti a sdíleného vlivu na svět, která činí WM atraktivním
> a zároveň mít ve hře nějakou omezenou agendu, která je společná a "kampaňoidní" a která saturuje potřebu té části hráčů, co chtějí kontinuitu a zajišťuje, že existují společná témata a rozhodnutí.

Jakmile se pohneš k jednomu z extrémních polů, tak ti to zdegraduje a dostaneš buďto čistou sérii oneshotů, nebo kontinuální kampaň, a WM feeling je v trapu.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jsem poslouchal ten díl Následky soubojů a je fakt mazec, že se DnD 5e vydalo směrem "předpokládáme, že budete mít 6 soubojů za průměrnej den a HP vyspíte přes noc na max". Někdy hledám tu mez, kdy je pravidlo vopruz, třeba healit 50 HP po dvou za den, a kdy to zase naopak převrací hraní na sérii combat as leisure sport.
Nebo spíš, 50 HP za den by mohlo fungovat, pokud by do toho neházeli vidle healboti, kteří tu celou hru o resources úplně rozbíjí.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Po skřetí jeskyni další pokus o jednobodovou perspektivu :)

Agnor_menhiry.png
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 26. 10. 2021, 10:04 Jsem pozadu, teď komentář k předchozímu zápisu, ze Slangy.

Chápu to správně, že celou tu první polovinu sezení (zhruba před mapkou) jsi vykřesal z tohohle?


Obrázek


Tak jako je to obdivuhodné... ale zároveň je vidět, jak moc jsi toho musel „dopracovat“, jak s oblibou říkávám. Byla to improvizace přímo ve hře, nebo sis to rozpracovat už v rámci přípravy na sezení?

Ze všeho zmíním například to, že text zmiňuje knihovnu se „spoustou okultních textů“, kdežto ty už explicitně nabízíš dvě konkrétní knihy s přesným popisem. To je IMHO to, co mělo být už v textu modulu (ale to by ho natáhlo), aby mi to šetřilo práci. Ale na tom jsme se tehdy nepohodli.

Zrovna uvažuju zdali do další brožury knihy jako loot uvádět. Zatím je tam mám takhle:

Smrt v Agnör píše:Abeceda hadích lidí – Když se ji dokážeš naučit, získáš schopnost ohýbat své klouby i v protisměru. Místy ti ovšem utečou sykavky; např. namísto jezero vyslovuješ jesssero.

Etické otázky služby a otroctví – Autor jako řešení předkládá postup ke tvorbě homunkuli, drobného umělého služebníka. Vyžaduje kosti cvičeného psa a krev ptáka schopného řeči, společně s vedlejšími surovinami v hodnotě cca 300 stříbrných.

Heraldická encyklopedie skřetích a gobliních klanů – Detailní rozbor všech známých i neznámých skřetích uskupení, včetně informací o jejich vůdcích, tradicích, taktikách a mutacích.

Život zubů – Kožené vázání, zavřeno řemenem s kovovou přezkou. Po otevření ožije v agresivní a levitující zubatou tlamu. Uklidní se jen, pokud ji někdo nepřetlačí a silou nezavře.

Aldeer, Město barev a radosti – Kdokoli povídky ze ztraceného města čte, bude o něm v noci snít jasné a zapamatovatelné sny.
A pokud čtete společně, tak se v barevných ulicích i potkáte.

Dvojkniha – Cokoli je do ní napsáno, zjeví se i v druhé kopii,
a naopak. Druhou do páru má Oltran, Xaranakův student zajišťující novou základnu v přístavním městě.
Nebo, jestli nebude praktičtější udělat brožuru náhodných okultních knih, a pak se na ni všude jen odkazovat.



Co myslíte? Zatím ani nevím, jestli bych 40-50 knih dokázal vymyslet :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 209
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Winnie »

Quentin píše: 26. 10. 2021, 11:11
Nebo, jestli nebude praktičtější udělat brožuru náhodných okultních knih, a pak se na ni všude jen odkazovat.

Co myslíte? Zatím ani nevím, jestli bych 40-50 knih dokázal vymyslet :D
Brožura náhodných okultních knih zní prostě svkěle :-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Brožura náhodných knih zní super, aspoň se pak můžeš vymlouvat, proč v textu dobrodružství nepopisuješ konkrétní knihy. :D

EDIT: A když už jsme u toho, nechceš do brožury hodit svoje staré tabulky žoldáků a lektvarů?
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů