[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Pokud přesuneš část jeskyně nad zem, tak to určitě dává větší smysl.
Laboratoř může mít přímou zásobovací chodbu pro obousměrnou dopravu materiálu, který nechce převážet přes ostatní místnosti. Navíc může být třeba mírně šikmo, aby překonala výškový rozdíl jinak než po schodech. A cestou můžou být prostory na mezisklady.
Laboratoř může mít přímou zásobovací chodbu pro obousměrnou dopravu materiálu, který nechce převážet přes ostatní místnosti. Navíc může být třeba mírně šikmo, aby překonala výškový rozdíl jinak než po schodech. A cestou můžou být prostory na mezisklady.
hraju: Ω Projekt Omega
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
To je super, to budu používat!
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Selhan- pak ještě existují Modré a Rudé hleny...a co je pod Vatikánem jsme se zatím neodvážil zjišťovat (míněno jako vtip, Františka mám vcelku dost rád...ale pod Dukov kněžiště bych bez zapálené pochodně nelezl;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Proto to tu Jerson čte a bude třepat průběžně.Vallun píše:To mi přijde hodně nepaktické, protože se nevyhneš střetům...a budou vznikat nelogičnosti, za které nsá oprávněně Jerson setřepe:)
Tak tady sloužil jako prvek obrany proti ohňokoulistřelectvu a rachejtlím?Vallun píše:...nicméně třeba parkán je spíš pozdější prvek, více méně souvisí s obranou proti dělostřelectvu...
Hlen je topologicky P2, to klidně prostorově může vycházet pod oltář ...Vallun píše:pokud je někde oltář, pak Zelený hlen "by měl" být hned pod ním:)
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Je to přes huňáče, skřítky a štíra, tak aktuálně asi ne ...Jerson píše:Laboratoř může mít přímou zásobovací chodbu pro obousměrnou dopravu materiálu, který nechce převážet přes ostatní místnosti. Navíc může být třeba mírně šikmo, aby překonala výškový rozdíl jinak než po schodech. A cestou můžou být prostory na mezisklady.
... ale historicky klidně.
A možná proto se tam huňáči nastěhovali.
Co s tím štírem, na toho jsem zapomněl a ten je WTF?
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
... jenom jdu kolem ...
Nehledě na to, že parkány jsou těžce středověká věc... co je pro tebe pozdější prvek?
... člověk by řekl že ve světě kde jsou alchymisti a ohnivé hlíny se budou parkány docela hodit. A o zelených blescích nemluvě ...
Nehledě na to, že parkány jsou těžce středověká věc... co je pro tebe pozdější prvek?
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Trpalsík by řekl, že když mají alchymisty, tak budou mít něco onačejšího(už proto, že parkán dává smysla proti těžkým jendotným střelám bořícím zdi, ne proti šrapnelovkám...
Vrcholný až pozdní středověk ano...
Marky - podle mne je důležité vědět, nakolik je Angra Maniju "provozně aktivní"... představa, že nějakých třeba 10 let žije na msítě a nenašel Orlandovo oko je divná:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Koukám na ty tvoje nákresy a říkám si, že ta originální mapa měla něco do sebe právě tím, že nebyla takhle profi. Byla to ukázka dungeonu, jakej zvládne vytvořit opravdu každej Pán jeskyně. Stejnou filosofii měl Matt Colville v tom svym videu s ukázkou tvorby fakt triviálně jednoduchýho minidungeonu - což je, mimochodem, jedno z jeho nejúspěšnějších videí, na který dostává desítky pozitivních reakcí.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Originální Bílý hrad určitě nezvládne vytvořit ani polovina PJjů, protože něco tak zamotaného se dělá těžko.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Neřekl bych. To, že nemusíš moc hledět na to, aby to působilo realisticky, ti strašně rozváže ruce. Dál se ti to zjednoduší tím, že znáš finále, takže víš, jaký rozmisťuješ klíčový prvky a kudy se k nim postavy můžou dostat.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Parkán nesouvisí s ochranou proti dělostřelectvu (to je až pozdější barbakán). První parkán (a kompletní parkánový okruh s parkánovou zdí) byl postaven v pátem století po Kristu kolem Konstantinopole, kde děla vážně nehrozila.
Přestože je Dračák anachronistické fantasy jen insipirované reálným světem (a ne skutečná historická věc), rozhodně to není raný středověk, když obsahuje samostříly, plné plátové zbroje, rozvinuté šlechtické systémy, erby a všechno další okolo. Období, které ty uvádíš, tedy "vrcholný až raný středověk" je v našem světě 11.-15. století, což je přesně to, co potřebujeme.wiki píše:Parkán je fortifikační prvek hradebního opevnění. Jedná se o prostor před samotnými hradbami, který je z přední strany chráněn další, zpravidla menší zdí - hradbou, či náspem, s prostorem - chodníčkem, který umožňoval volný pohyb obránců z místa na místo. Pokud se jedná o zeď, říká se jí parkánová zeď. Chráněný pohyb obránců hradeb (především lučištníků) za touto hradbou, zvyšoval nejen aktivní obranu např. hradu, ale i ochranu hlavního opevnění. V některých případech byl parkán i zdvojený, případně několikanásobný.
Tím pádem nejsme ve sporu a uzavřel bych to s tím, že parkán tam má Marky správně.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Tak jo, už vím, co asi s tím spodním patrem. Takže návrh:
Nejprve shrnutí historie podzemí, aby to dávalo smysl.
> Angry se zmocnil hradu, kvůli mocnému zřídlu pod ním (H2)
> Angry nechává chátrat povrch, zatímco si ve sklepeních (L2) zbuduje bejváček.
> Angry rozšiřuje prostory kolem zřídla na laborku (S2+H2). Protože nechce stavebníky ve svém bejváčku, nechává vyrazit obslužný tunel z (již zbytečného) hradního příkopu zadem ke zřídlu (E2+F2+G2).
> Když je dílo dokonáno zapečeťuje zadní dveře do G2 a nechává tunel plavat.
> Navzdory (nebo možná právě kvůli?) leakující magii se sem nastěhují skřítci, škorpión, huňáči.
*Otázka do pranice je, jestli by rovnou ti skřítci neměli být permoníci a tunel není jejich dílem?
Detailněji lokace:
A2: Hradní příkop pod bránou (proto je dostupný z A1).
> Jde se tam vyškrábat zpět do brány
> Jde jím pokračovat na sever, do jeskyně k permíníkům D2
> Jde jím pokračovat na jih, čímž se člověk dostane na sráz a tam najde úzkou římsu. Po té jde pokračovat, ústí na ní úniková cesta (z P2) a vymletou dírou ve skále se dá dostat do sklepení hradu I1
B2: Je zrušená - byla prázdná a návaznost na systém chodeb M1+K1 bude dávat větší smysl novou vazbou z N2.
C2: Je prozatím nedořešená a odsunutá bokem. Když pro ní najedeme vysvětlení, tak jí pak adekvátně umístíme.
D2: Skřítčí tábor - bývalý tábor kopáčů (není vidět přímo od brány, je v ústí jeskyně), co kopali Angrymu laborku.
> Dá se z něj dojít do hradního příkopu A2
> Dá se z něj pokračovat obslužným tunelem přes E2 ke štírovi.
E2: Tunel + Štír - leakující magie mu nevadí, on díky ní narůstá do obřích rozměrů, živí se skřítky ... ti na něj nemají.
> Dá se odsud jít ke skřítkům v D2
> Dá se pokračovat hloubéji do tunelu F2
> Je tu odbočka do M2. Na mapě mi chybí, dodělám v pŕíští verzi.
F2: Tunel - Tady je tajná schránka s klíčem od elfky ... jako proč ne, ale musí se vymyslet, proč je zrovna tady?
> Dá se odsud jít ke štírovi E2
> Dá se odsud jít k huňáčům G2
G2: Konec tunelu, dveře ke zřídlu, huňáči. Huňáči se tu mají dobře, živí se leakující magií skrz dveře.
> Dá se odsud jít tunelem ven F2
> Dá se skrze velké dveře dostat ke zřídlu H2 a Angrymu do zad.
H2: Zřídlo, důvod, proč je tu Angra, který z něj čerpá moc, nesmrtelnost, whatever.
> Dá se tu velkými dveřmi dostat k huňáčům G2
> Je tu průchod do laborky S2
> Ne náhodou je přímo pod nádvořím E1, kde se manifestuje bleskoule.
I2: Levé sklepení. Sem Angra naházel veškerý magický bordel, který už nepotřebuje. Přímo v téhle místnosti jsou ústa žeroucí kov.
> Je tu průchod do R2, kde je senilní kniha
> Je tu průchod do sklepení pod hlavní věží J2
> V jižní zdi je zvětralá díra, která vede ven z hradu. Ústí poblíž ochozu, po kterém vede úniková cesta z hradu
J2: Sklepení pod hlavní věží. Je tu videofon do Angryho bejváku.
> Je tu průchod do levého sklepení I2
> Je tu průchod do horního patra do hlavní věže H1
> Je tu průchod do předsíně Angryho bejváku. K2
K2: Předsíň Angryho bejváku. Hlídá tu vřesk.
> Je tu průchod do sklepení pod hlavní věží
> Je tu průchod do pravého sklepení, které si Angry předělal na bejvák.
L2: Angryho bejvák.
> Je tu průchod do předsíně
> Jsou tu tajné dveře do laborky
M2: Zákoutí ve spojovacím tunelu. Má tu být ztracené Orlandovo oko. Toho jako Angry ztratil při inspekci tunelu? Nebo mu ho ukradl nějaký skřítek a schoval ho tu? Každopádně aspoň vysvětluje, proč ho nenašel v hradu. Ztratilo se v místech, které jsou pod jeho úroveň.
> Dá se odsud projít ke štírovi F2
N2: Sestup na únikové cestě jeskyněmi
> Vede na křižovatku J1 v prvním patře kde navazuje na únikovou cestu (místo toho aby vedla k elfce, kde to nedává moc smysl)
> Míří do přirozené jeskyně O2, kudy vedla úniková cesta.
O2: Přirozená jeskyně s hledem na stropě. Je přímo pod oltářem D1
> Dá se odsud pokračovat ke schodům N2
> Dá se odsud pokračovat po únikové cestě do P2
P2: Přirozená jeskyně s krysou. Je také pod chrámem ... a tedy by tu měl být průlez, kterým se sem dostávají krysy z D1 a naopak - ale asi není dost velký na hrdinu.
> Dá se odtupd pokračovat ke slizovi pod oltářem O2
> Dá se odtud pokračovat po únikové cestě na římsu
R2: Senilní kniha. Místnost bych navázal jako tajnou místnost za I2 - skladiťě odloženého magického haraburdí (to je v zásadě jen malá změna topologie), nebo je rovnou spojil do jedné místnosti.
S2: Angryho hlavní doupě a laboratoř
> Tajný průchod do Angryho bejváku L2
> Průchod ke zřídlu H2.
Už je tam trochu víc zásahů do topologie, ale pořád relativně málo.
Nejprve shrnutí historie podzemí, aby to dávalo smysl.
> Angry se zmocnil hradu, kvůli mocnému zřídlu pod ním (H2)
> Angry nechává chátrat povrch, zatímco si ve sklepeních (L2) zbuduje bejváček.
> Angry rozšiřuje prostory kolem zřídla na laborku (S2+H2). Protože nechce stavebníky ve svém bejváčku, nechává vyrazit obslužný tunel z (již zbytečného) hradního příkopu zadem ke zřídlu (E2+F2+G2).
> Když je dílo dokonáno zapečeťuje zadní dveře do G2 a nechává tunel plavat.
> Navzdory (nebo možná právě kvůli?) leakující magii se sem nastěhují skřítci, škorpión, huňáči.
*Otázka do pranice je, jestli by rovnou ti skřítci neměli být permoníci a tunel není jejich dílem?
Detailněji lokace:
A2: Hradní příkop pod bránou (proto je dostupný z A1).
> Jde se tam vyškrábat zpět do brány
> Jde jím pokračovat na sever, do jeskyně k permíníkům D2
> Jde jím pokračovat na jih, čímž se člověk dostane na sráz a tam najde úzkou římsu. Po té jde pokračovat, ústí na ní úniková cesta (z P2) a vymletou dírou ve skále se dá dostat do sklepení hradu I1
B2: Je zrušená - byla prázdná a návaznost na systém chodeb M1+K1 bude dávat větší smysl novou vazbou z N2.
C2: Je prozatím nedořešená a odsunutá bokem. Když pro ní najedeme vysvětlení, tak jí pak adekvátně umístíme.
D2: Skřítčí tábor - bývalý tábor kopáčů (není vidět přímo od brány, je v ústí jeskyně), co kopali Angrymu laborku.
> Dá se z něj dojít do hradního příkopu A2
> Dá se z něj pokračovat obslužným tunelem přes E2 ke štírovi.
E2: Tunel + Štír - leakující magie mu nevadí, on díky ní narůstá do obřích rozměrů, živí se skřítky ... ti na něj nemají.
> Dá se odsud jít ke skřítkům v D2
> Dá se pokračovat hloubéji do tunelu F2
> Je tu odbočka do M2. Na mapě mi chybí, dodělám v pŕíští verzi.
F2: Tunel - Tady je tajná schránka s klíčem od elfky ... jako proč ne, ale musí se vymyslet, proč je zrovna tady?
> Dá se odsud jít ke štírovi E2
> Dá se odsud jít k huňáčům G2
G2: Konec tunelu, dveře ke zřídlu, huňáči. Huňáči se tu mají dobře, živí se leakující magií skrz dveře.
> Dá se odsud jít tunelem ven F2
> Dá se skrze velké dveře dostat ke zřídlu H2 a Angrymu do zad.
H2: Zřídlo, důvod, proč je tu Angra, který z něj čerpá moc, nesmrtelnost, whatever.
> Dá se tu velkými dveřmi dostat k huňáčům G2
> Je tu průchod do laborky S2
> Ne náhodou je přímo pod nádvořím E1, kde se manifestuje bleskoule.
I2: Levé sklepení. Sem Angra naházel veškerý magický bordel, který už nepotřebuje. Přímo v téhle místnosti jsou ústa žeroucí kov.
> Je tu průchod do R2, kde je senilní kniha
> Je tu průchod do sklepení pod hlavní věží J2
> V jižní zdi je zvětralá díra, která vede ven z hradu. Ústí poblíž ochozu, po kterém vede úniková cesta z hradu
J2: Sklepení pod hlavní věží. Je tu videofon do Angryho bejváku.
> Je tu průchod do levého sklepení I2
> Je tu průchod do horního patra do hlavní věže H1
> Je tu průchod do předsíně Angryho bejváku. K2
K2: Předsíň Angryho bejváku. Hlídá tu vřesk.
> Je tu průchod do sklepení pod hlavní věží
> Je tu průchod do pravého sklepení, které si Angry předělal na bejvák.
L2: Angryho bejvák.
> Je tu průchod do předsíně
> Jsou tu tajné dveře do laborky
M2: Zákoutí ve spojovacím tunelu. Má tu být ztracené Orlandovo oko. Toho jako Angry ztratil při inspekci tunelu? Nebo mu ho ukradl nějaký skřítek a schoval ho tu? Každopádně aspoň vysvětluje, proč ho nenašel v hradu. Ztratilo se v místech, které jsou pod jeho úroveň.
> Dá se odsud projít ke štírovi F2
N2: Sestup na únikové cestě jeskyněmi
> Vede na křižovatku J1 v prvním patře kde navazuje na únikovou cestu (místo toho aby vedla k elfce, kde to nedává moc smysl)
> Míří do přirozené jeskyně O2, kudy vedla úniková cesta.
O2: Přirozená jeskyně s hledem na stropě. Je přímo pod oltářem D1
> Dá se odsud pokračovat ke schodům N2
> Dá se odsud pokračovat po únikové cestě do P2
P2: Přirozená jeskyně s krysou. Je také pod chrámem ... a tedy by tu měl být průlez, kterým se sem dostávají krysy z D1 a naopak - ale asi není dost velký na hrdinu.
> Dá se odtupd pokračovat ke slizovi pod oltářem O2
> Dá se odtud pokračovat po únikové cestě na římsu
R2: Senilní kniha. Místnost bych navázal jako tajnou místnost za I2 - skladiťě odloženého magického haraburdí (to je v zásadě jen malá změna topologie), nebo je rovnou spojil do jedné místnosti.
S2: Angryho hlavní doupě a laboratoř
> Tajný průchod do Angryho bejváku L2
> Průchod ke zřídlu H2.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
V originální verzi ho nikdy neměl, schovala ho tam Ahura.MarkyParky píše: ↑5. 4. 2021, 17:35 M2: Zákoutí ve spojovacím tunelu. Má tu být ztracené Orlandovo oko. Toho jako Angry ztratil při inspekci tunelu? Nebo mu ho ukradl nějaký skřítek a schoval ho tu?
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Fíííha, Marky, ty máš tah na branku.
Snad to stihnu pořádně projít a porovnat s původním podzemím. Takto se moc nechytám, protože se prdlajs pamatuji, co v které místnosti je.
Ale na první pohled to dává smysl a přesunutí vrchního patra na povrch kvituji (původně mě to napadlo a chtěl jsem to zde navrhnout, ale byl jsi o parník rychlejší).
Snad to stihnu pořádně projít a porovnat s původním podzemím. Takto se moc nechytám, protože se prdlajs pamatuji, co v které místnosti je.
Ale na první pohled to dává smysl a přesunutí vrchního patra na povrch kvituji (původně mě to napadlo a chtěl jsem to zde navrhnout, ale byl jsi o parník rychlejší).
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Co se stalo, že v době bitvy Ahuře OO nestačilo, ale o x let později, kdy Angri studoval a rostl v moci, kdežto Ahura byla ve strnulosti, jí stačí k porážce Angriho?
- je tu prostor pro družinku - měla by Angriho asi nějak oslabit?
- Orlandovo oko mohlo být po bitvě vybité, v mezidobí se nějak dobilo....
Marky - dobrá práce:)
Ecthelioni - u nás jsou parkány zejména 15. a 16. století (u mlaých hrádků jsou extra vzácné... a se střelnými zbraněmi přímo souvisí), kdežto dračák byl pro mne vždy hlavně 13. století... ale jako jo, to je detail s nímž se žít dá...
- je tu prostor pro družinku - měla by Angriho asi nějak oslabit?
- Orlandovo oko mohlo být po bitvě vybité, v mezidobí se nějak dobilo....
Marky - dobrá práce:)
Ecthelioni - u nás jsou parkány zejména 15. a 16. století (u mlaých hrádků jsou extra vzácné... a se střelnými zbraněmi přímo souvisí), kdežto dračák byl pro mne vždy hlavně 13. století... ale jako jo, to je detail s nímž se žít dá...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů