[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jerson »

Pokud přesuneš část jeskyně nad zem, tak to určitě dává větší smysl.
Laboratoř může mít přímou zásobovací chodbu pro obousměrnou dopravu materiálu, který nechce převážet přes ostatní místnosti. Navíc může být třeba mírně šikmo, aby překonala výškový rozdíl jinak než po schodech. A cestou můžou být prostory na mezisklady.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Selhan »

Vallun píše: 5. 4. 2021, 10:12 Alespoň já to hraju tak, že taková hnusota vzniká právě z neupřímných, hamižných modliteb a účelového modloslužebnictví:)
To je super, to budu používat!
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Selhan- pak ještě existují Modré a Rudé hleny...a co je pod Vatikánem jsme se zatím neodvážil zjišťovat :D (míněno jako vtip, Františka mám vcelku dost rád...ale pod Dukov kněžiště bych bez zapálené pochodně nelezl;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16477
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun píše:To mi přijde hodně nepaktické, protože se nevyhneš střetům...a budou vznikat nelogičnosti, za které nsá oprávněně Jerson setřepe:)
Proto to tu Jerson čte a bude třepat průběžně.
Vallun píše:...nicméně třeba parkán je spíš pozdější prvek, více méně souvisí s obranou proti dělostřelectvu...
Tak tady sloužil jako prvek obrany proti ohňokoulistřelectvu a rachejtlím?
Vallun píše:pokud je někde oltář, pak Zelený hlen "by měl" být hned pod ním:)
Hlen je topologicky P2, to klidně prostorově může vycházet pod oltář ...
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16477
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše:Laboratoř může mít přímou zásobovací chodbu pro obousměrnou dopravu materiálu, který nechce převážet přes ostatní místnosti. Navíc může být třeba mírně šikmo, aby překonala výškový rozdíl jinak než po schodech. A cestou můžou být prostory na mezisklady.
Je to přes huňáče, skřítky a štíra, tak aktuálně asi ne ...
... ale historicky klidně.

A možná proto se tam huňáči nastěhovali.


Co s tím štírem, na toho jsem zapomněl a ten je WTF?
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12367
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Ecthelion »

... jenom jdu kolem ...
Vallun píše: 5. 4. 2021, 10:12 nicméně třeba parkán je spíš pozdější prvek, více méně souvisí s obranou proti dělostřelectvu (to už pak je ryzí případ bastionu, který se z parkánu vyvinul...)
... člověk by řekl že ve světě kde jsou alchymisti a ohnivé hlíny se budou parkány docela hodit. A o zelených blescích nemluvě ...
Nehledě na to, že parkány jsou těžce středověká věc... co je pro tebe pozdější prvek?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Vallun píše: 5. 4. 2021, 10:12 nicméně třeba parkán je spíš pozdější prvek, více méně souvisí s obranou proti dělostřelectvu (to už pak je ryzí případ bastionu, který se z parkánu vyvinul...)
Ecthelion píše: 5. 4. 2021, 11:39... člověk by řekl že ve světě kde jsou alchymisti a ohnivé hlíny se budou parkány docela hodit. A o zelených blescích nemluvě ...
Trpalsík by řekl, že když mají alchymisty, tak budou mít něco onačejšího(už proto, že parkán dává smysla proti těžkým jendotným střelám bořícím zdi, ne proti šrapnelovkám...
Ecthelion píše: 5. 4. 2021, 11:39Nehledě na to, že parkány jsou těžce středověká věc... co je pro tebe pozdější prvek?
Vrcholný až pozdní středověk ano...

Marky - podle mne je důležité vědět, nakolik je Angra Maniju "provozně aktivní"... představa, že nějakých třeba 10 let žije na msítě a nenašel Orlandovo oko je divná:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 5. 4. 2021, 09:49 Nějaké koncepty toho 1. patra nad zemí.
Koukám na ty tvoje nákresy a říkám si, že ta originální mapa měla něco do sebe právě tím, že nebyla takhle profi. Byla to ukázka dungeonu, jakej zvládne vytvořit opravdu každej Pán jeskyně. Stejnou filosofii měl Matt Colville v tom svym videu s ukázkou tvorby fakt triviálně jednoduchýho minidungeonu - což je, mimochodem, jedno z jeho nejúspěšnějších videí, na který dostává desítky pozitivních reakcí.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jerson »

Originální Bílý hrad určitě nezvládne vytvořit ani polovina PJjů, protože něco tak zamotaného se dělá těžko.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

Jerson píše: 5. 4. 2021, 13:07protože něco tak zamotaného se dělá těžko.
Neřekl bych. To, že nemusíš moc hledět na to, aby to působilo realisticky, ti strašně rozváže ruce. Dál se ti to zjednoduší tím, že znáš finále, takže víš, jaký rozmisťuješ klíčový prvky a kudy se k nim postavy můžou dostat.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12367
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Ecthelion »

Vallun píše: 5. 4. 2021, 12:00Vrcholný až pozdní středověk ano...
Parkán nesouvisí s ochranou proti dělostřelectvu (to je až pozdější barbakán). První parkán (a kompletní parkánový okruh s parkánovou zdí) byl postaven v pátem století po Kristu kolem Konstantinopole, kde děla vážně nehrozila.
wiki píše:Parkán je fortifikační prvek hradebního opevnění. Jedná se o prostor před samotnými hradbami, který je z přední strany chráněn další, zpravidla menší zdí - hradbou, či náspem, s prostorem - chodníčkem, který umožňoval volný pohyb obránců z místa na místo. Pokud se jedná o zeď, říká se jí parkánová zeď. Chráněný pohyb obránců hradeb (především lučištníků) za touto hradbou, zvyšoval nejen aktivní obranu např. hradu, ale i ochranu hlavního opevnění. V některých případech byl parkán i zdvojený, případně několikanásobný.
Přestože je Dračák anachronistické fantasy jen insipirované reálným světem (a ne skutečná historická věc), rozhodně to není raný středověk, když obsahuje samostříly, plné plátové zbroje, rozvinuté šlechtické systémy, erby a všechno další okolo. Období, které ty uvádíš, tedy "vrcholný až raný středověk" je v našem světě 11.-15. století, což je přesně to, co potřebujeme.

:arrow? Tím pádem nejsme ve sporu a uzavřel bych to s tím, že parkán tam má Marky správně. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16477
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Tak jo, už vím, co asi s tím spodním patrem. Takže návrh:
Pudorys_cele.jpg
Už je tam trochu víc zásahů do topologie, ale pořád relativně málo.

Nejprve shrnutí historie podzemí, aby to dávalo smysl.
> Angry se zmocnil hradu, kvůli mocnému zřídlu pod ním (H2)
> Angry nechává chátrat povrch, zatímco si ve sklepeních (L2) zbuduje bejváček.
> Angry rozšiřuje prostory kolem zřídla na laborku (S2+H2). Protože nechce stavebníky ve svém bejváčku, nechává vyrazit obslužný tunel z (již zbytečného) hradního příkopu zadem ke zřídlu (E2+F2+G2).
> Když je dílo dokonáno zapečeťuje zadní dveře do G2 a nechává tunel plavat.
> Navzdory (nebo možná právě kvůli?) leakující magii se sem nastěhují skřítci, škorpión, huňáči.
*Otázka do pranice je, jestli by rovnou ti skřítci neměli být permoníci a tunel není jejich dílem?

Detailněji lokace:

A2: Hradní příkop pod bránou (proto je dostupný z A1).
> Jde se tam vyškrábat zpět do brány
> Jde jím pokračovat na sever, do jeskyně k permíníkům D2
> Jde jím pokračovat na jih, čímž se člověk dostane na sráz a tam najde úzkou římsu. Po té jde pokračovat, ústí na ní úniková cesta (z P2) a vymletou dírou ve skále se dá dostat do sklepení hradu I1

B2: Je zrušená - byla prázdná a návaznost na systém chodeb M1+K1 bude dávat větší smysl novou vazbou z N2.

C2: Je prozatím nedořešená a odsunutá bokem. Když pro ní najedeme vysvětlení, tak jí pak adekvátně umístíme.

D2: Skřítčí tábor - bývalý tábor kopáčů (není vidět přímo od brány, je v ústí jeskyně), co kopali Angrymu laborku.
> Dá se z něj dojít do hradního příkopu A2
> Dá se z něj pokračovat obslužným tunelem přes E2 ke štírovi.

E2: Tunel + Štír - leakující magie mu nevadí, on díky ní narůstá do obřích rozměrů, živí se skřítky ... ti na něj nemají.
> Dá se odsud jít ke skřítkům v D2
> Dá se pokračovat hloubéji do tunelu F2
> Je tu odbočka do M2. Na mapě mi chybí, dodělám v pŕíští verzi.

F2: Tunel - Tady je tajná schránka s klíčem od elfky ... jako proč ne, ale musí se vymyslet, proč je zrovna tady?
> Dá se odsud jít ke štírovi E2
> Dá se odsud jít k huňáčům G2

G2: Konec tunelu, dveře ke zřídlu, huňáči. Huňáči se tu mají dobře, živí se leakující magií skrz dveře.
> Dá se odsud jít tunelem ven F2
> Dá se skrze velké dveře dostat ke zřídlu H2 a Angrymu do zad.

H2: Zřídlo, důvod, proč je tu Angra, který z něj čerpá moc, nesmrtelnost, whatever.
> Dá se tu velkými dveřmi dostat k huňáčům G2
> Je tu průchod do laborky S2
> Ne náhodou je přímo pod nádvořím E1, kde se manifestuje bleskoule.

I2: Levé sklepení. Sem Angra naházel veškerý magický bordel, který už nepotřebuje. Přímo v téhle místnosti jsou ústa žeroucí kov.
> Je tu průchod do R2, kde je senilní kniha
> Je tu průchod do sklepení pod hlavní věží J2
> V jižní zdi je zvětralá díra, která vede ven z hradu. Ústí poblíž ochozu, po kterém vede úniková cesta z hradu

J2: Sklepení pod hlavní věží. Je tu videofon do Angryho bejváku.
> Je tu průchod do levého sklepení I2
> Je tu průchod do horního patra do hlavní věže H1
> Je tu průchod do předsíně Angryho bejváku. K2

K2: Předsíň Angryho bejváku. Hlídá tu vřesk.
> Je tu průchod do sklepení pod hlavní věží
> Je tu průchod do pravého sklepení, které si Angry předělal na bejvák.

L2: Angryho bejvák.
> Je tu průchod do předsíně
> Jsou tu tajné dveře do laborky

M2: Zákoutí ve spojovacím tunelu. Má tu být ztracené Orlandovo oko. Toho jako Angry ztratil při inspekci tunelu? Nebo mu ho ukradl nějaký skřítek a schoval ho tu? Každopádně aspoň vysvětluje, proč ho nenašel v hradu. Ztratilo se v místech, které jsou pod jeho úroveň.
> Dá se odsud projít ke štírovi F2

N2: Sestup na únikové cestě jeskyněmi
> Vede na křižovatku J1 v prvním patře kde navazuje na únikovou cestu (místo toho aby vedla k elfce, kde to nedává moc smysl)
> Míří do přirozené jeskyně O2, kudy vedla úniková cesta.

O2: Přirozená jeskyně s hledem na stropě. Je přímo pod oltářem D1
> Dá se odsud pokračovat ke schodům N2
> Dá se odsud pokračovat po únikové cestě do P2

P2: Přirozená jeskyně s krysou. Je také pod chrámem ... a tedy by tu měl být průlez, kterým se sem dostávají krysy z D1 a naopak - ale asi není dost velký na hrdinu.
> Dá se odtupd pokračovat ke slizovi pod oltářem O2
> Dá se odtud pokračovat po únikové cestě na římsu

R2: Senilní kniha. Místnost bych navázal jako tajnou místnost za I2 - skladiťě odloženého magického haraburdí (to je v zásadě jen malá změna topologie), nebo je rovnou spojil do jedné místnosti.

S2: Angryho hlavní doupě a laboratoř
> Tajný průchod do Angryho bejváku L2
> Průchod ke zřídlu H2.
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Bouchi »

MarkyParky píše: 5. 4. 2021, 17:35 M2: Zákoutí ve spojovacím tunelu. Má tu být ztracené Orlandovo oko. Toho jako Angry ztratil při inspekci tunelu? Nebo mu ho ukradl nějaký skřítek a schoval ho tu?
V originální verzi ho nikdy neměl, schovala ho tam Ahura.
Obrázek
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2593
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od smrq »

Fíííha, Marky, ty máš tah na branku. :)
Snad to stihnu pořádně projít a porovnat s původním podzemím. Takto se moc nechytám, protože se prdlajs pamatuji, co v které místnosti je.
Ale na první pohled to dává smysl a přesunutí vrchního patra na povrch kvituji (původně mě to napadlo a chtěl jsem to zde navrhnout, ale byl jsi o parník rychlejší).
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Co se stalo, že v době bitvy Ahuře OO nestačilo, ale o x let později, kdy Angri studoval a rostl v moci, kdežto Ahura byla ve strnulosti, jí stačí k porážce Angriho?

- je tu prostor pro družinku - měla by Angriho asi nějak oslabit?

- Orlandovo oko mohlo být po bitvě vybité, v mezidobí se nějak dobilo....

Marky - dobrá práce:)

Ecthelioni - u nás jsou parkány zejména 15. a 16. století (u mlaých hrádků jsou extra vzácné... a se střelnými zbraněmi přímo souvisí), kdežto dračák byl pro mne vždy hlavně 13. století... ale jako jo, to je detail s nímž se žít dá...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů