Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 73
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum » 17. 1. 2017, 16:16

Obrázek
( :arrow? anotace v Databázi RPG)
Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:
:arrow? Dračí Hlídka – Kritická analýza

Odkazy:
:arrow? Domovská stránka
:arrow? Skavenova recenze betaverze
:arrow? Jersonova recenze na Kostce
:arrow? Youtube kampaně klanu Zephyra

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 19628
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Jerson » 30. 1. 2021, 20:53

boubaque píše:
30. 1. 2021, 18:41
Rada "to záleží na tobě" je k ničemu, protože dotazující se PJ pak nemá ani ten odrazový můstek.
To by ale znamenalo, že nějaký odrazový můstek vůbec existuje. Nabyl jsem silného dojmu, že DH nic takového nemá, že pravidla jsou nastavená na ilusionistický styl vedení hry, kdy PJ dává hráčům takové překážky a takové zdroje, jaké právě potřebuje. Což je zřejmě věc, na kterou se PJ musí "naladit" a "získat cit".

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13892
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Markus » 30. 1. 2021, 21:26

Jerson píše:
30. 1. 2021, 20:53
Nabyl jsem silného dojmu, že DH nic takového nemá, že pravidla jsou nastavená na ilusionistický styl vedení hry, kdy PJ dává hráčům takové překážky a takové zdroje, jaké právě potřebuje. Což je zřejmě věc, na kterou se PJ musí "naladit" a "získat cit".
Tady stojí za zmínku, že dobrodružství pro Dračí Hlídku, včetně těch psaných autorem Hlídky Tirusem, nikdy neobsahují žádnou pravidlovou implementaci. Překážky nemají žádné obtížnosti, nepřátelé nemají žádné statistiky, nic není nijak mechanicky ztvárněné. Přijde mi zajímavé, že sám autor hry ve svých dobrodružstvích nemá potřebu věci podchytit mechanicky.

To mě vede k přesvědčení, že on sám hraje stylem "nechám hráče hodit a pak jim řeknu, co se stalo", kdy prostě není nic pevně dané, jenom se tak hází bez jasných vodítek a všechno se to posuzuje nějak pocitově, "aby to vyšlo, jak potřebuju". A tenhle předpoklad (možná si ho ani sám neuvědomuje, má to tak prostě zažité) se potom projevuje na tom, jak je dělaná Hlídka i ta dobrodružství – předpokládají railroad nebo aspoň ilusionismus. Což způsobuje problémy, když to zkusíš dělat nějak jinak... najednou se ti sypou pravidla nebo zjistíš, že se nemáš o co opřít, protože nic není jasně rozhodnuté a objektivní. Všechno se tak nějak šudlá podle momentálního pocitu.

Uživatelský avatar
Sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 7557
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Sirien » 30. 1. 2021, 22:39

Markus: ok, čeho je moc...
Tirus - Tirusem. "s"
Ondrusz - Ondruszem. "sz"

Jakože můžeme mu kritizovat tvorbu až na krev nebo tvrdit, že to je propagační lhář, ale méno a nick mu kurvit nemusíme :D

(Jinak to cos teď popsal je velmi přímočaré a úderné shrnutí závěru Jersonovy dlouhodobé analýzy celého toho systému.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13892
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Markus » 30. 1. 2021, 23:16

Opraveno, jména mě matou, když končí obě na -us. A že to říkám zrovná já.

Tronar
Příspěvky: 179
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Tronar » 30. 1. 2021, 23:55

Log 1=0 píše:
30. 1. 2021, 16:17
Tronar píše:
30. 1. 2021, 12:56
Vidis, takze to az tak zamenovat nejde, ze?
Nejde, právě protože fluff je hrozně důležitý, a on i ten čistý refluff udělá hodně. Dovednostní a univerzální systémy s tím pracují dost hodně.
Nejen fluff je hrozne dulezity. A pokud je ve fluffu jediny rozdil, ze misto par gest a magickych prisad (carodej) pouziji par pohybu a surovin (alchymista), tak mi pocit z fluffu neprebije mechanicky dojem. Vlastne se to cele (pokud to zrovna nebudes mocne prozivat) odehraje stejne.
Takže trvat na rozdílnosti do té míry, že způsobuje jinde problémy, je dost nemoudré.
Mas pravdu.
Zaroven trvat nutne na shodnosti je podobne nemoudre. Takze otazka jestli je lepsi mit alchymistu co fanousky DrD alchymisty treba nenadchne, nebo mit problem jen u skupin, kde se praktikuje jebani do ucha (tam uz stejne problem maji a mnohem vetsi). Protoze kolik ma mit alchymista magu je podobny "problem" jako: Kolik pokladu/magickych predmetu ma PJ druzine umoznit ziskat. I DrDold melo k magenergii alchymisty po 9.urovni doporuceny postup (PPP 1.3).
Ale ty máš nějak předem jasno, že to je přefluffovaný kouzelník, co nemá feeling alchymisty.
Reagoval jsem jen na to co bylo napsano. A takhle mi to pripada jako přefluffovaný kouzelník.
Kdyz mi nekdo napise, ze videl pruhovaneho cernobileho kone, a ja mu odvetim, ze mi to podle popisu prijde jako zebra, tak jsem taky predpojaty?
boubaque píše:
30. 1. 2021, 18:14
Tronare, a jaké jsou teda rozdíly mezi alchymistou (podle DrD/DH) a materiálním kouzelníkem? Jenom to, že nemá manu/esenci/suroviny dané na den, ale omezené/dodávané fikčně? Protože já to z tvých příspěvků nevyčetl. Vlastně jsem získal dojem, že jsi jen kritizoval jiná provedení alchymisty, ale nedodal jsi tu "svatou krávu", o kterou by alchymista neměl přijít, když ho chce někdo přepracovat.
Na tom PF2 alchymistovi mi ten vysledny dojem nejvic kazi kombinace dvou veci:
- esence, ktera funguje jako magy/sloty kouzelnika. Se vyspi, chvili "medituje" a ma esenci.
- trvani vyrobenych predmetu maximalne 1 den. Co si pomyslis o odbornosti alchymisty, jehoz jed ma trvanlivost max 1 den?
v tehle kombinaci ten dojem je proste stejny jako z kouzelnika.

+ improvizace - kdyz si to predstavim aby to vypadalo jako pouzitelne v boji, tak alchac vlastne naucenym "sleight of hand" namicha ingredience behem 1-2 kol (jinak by to asi v boji moc pouzitelne nebylo), spali esenci a voilà mame bombu/lektvar.
versus
materialni carodej udela par gest, spali magy, pripadne odepise nutne prisady kouzla a voilà mame bombu/lektvar

+ spodni cast postu: zde

PS: svata krava: vyroba i trvalych (trvanlivych?) magickych predmetu/lektvaru/bomb/jedu ....

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 14118
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Pieta » 31. 1. 2021, 00:39

Tronar píše:
30. 1. 2021, 23:55
- trvani vyrobenych predmetu maximalne 1 den. Co si pomyslis o odbornosti alchymisty, jehoz jed ma trvanlivost max 1 den?
Asi, že pokud jsi nechtěl, aby to trvalo jen jeden den, neměl sis to nechat namíchat z esence, co vyprchá za den, ale z normálních přísad, ze kterých to má normální trvanlivost?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Tronar
Příspěvky: 179
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Tronar » 31. 1. 2021, 00:48

Pockej, tohle potrebuji ujasnit, ten alchymista umi vyrabet trvale magicke predmety/letvary/bomby/jedy? A bez esence?

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1850
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Log 1=0 » 31. 1. 2021, 11:18

Tronar píše:
31. 1. 2021, 00:48
Pockej, tohle potrebuji ujasnit, ten alchymista umi vyrabet trvale magicke predmety/letvary/bomby/jedy? A bez esence?
Já to neznám, ale Pieta psal:
Pieta píše:
29. 1. 2021, 14:00
Mimochodem, k alchymistům - teď čtu Pathfinder 2, a tam je to udělané takhle:
- alchymista si nosí raw materials, ze kterých může vyrábět věci; to funguje víceméně tak, jak by člověk čekal
- každé ráno si navíc zadarmo připraví několik dávek esence, univerzální přísady
- pokud chce, rovnou z esence může vyrobit nějaké výrobky; získá takhle dva za každou esenci, ale jejich trvanlivost je jenom jeden den
- pokud mu esence zbude, může během dne improvizovat - to znamená vyrobit nějaké spotřební věci během boje, ale za každou esenci dostane jen jeden a musí je spotřebovat rychle, protože vydrží jen do dalšího kola
- a nepoužité esence do druhého dne vyprchají
Z toho mi jasně plyne, že alchymista může vyrábět předměty v režimu kooperace hráč-PJ, která je tak nějak pod narativní kontrolou a probíhá mimo rámec dobrodruhování (podobně jako si Tulák třeba začne budovat kontakty, Bojovník cvičit hechmeny a tak podobně), prostě něco, co se dá dělat a nemusí, a zároveň má schopnosti, které fungují během výpravy a postava není OP/ nekompetentní, aniž by to PJ musel během hraní hlídat.
Tronar píše:
30. 1. 2021, 23:55
esence, ktera funguje jako magy/sloty kouzelnika. Se vyspi, chvili "medituje" a ma esenci.
Počkej, že to má denní obnovu, neznamená že to funguje stejně.
Tronar píše:
30. 1. 2021, 23:55
Co si pomyslis o odbornosti alchymisty, jehoz jed ma trvanlivost max 1 den?
Myslíš alchymistu, který umí za pár hodin vyrobit z víceméně random věcí něco, co má stejné účinky, jako něco, co jin vyrábí ze speciálních surovin celé dny, a jediný nedostatek je snížená trvanlivost? Ten je hustý.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Tronar
Příspěvky: 179
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od Tronar » 31. 1. 2021, 12:07

ok, zda se ze jsem ten post pochopil spatne. Pochopil jsem to tak, ze muze vyrabet jen veci s trvanlivosti max. 1 den. A jen za esenci.
Vsem zucastnenym se omlouvam.

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti