Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Dračí Hlídka – Obecná diskuze

(

Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.

Odkazy:




- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13009
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Nevím zda je to náhoda, ale v boxíku "Tohle znáte?" se mi nabízí "Falešná apokalypsa"
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19440
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Než diskuse odbočila ke způsobu propagace DH, chtěl jsem ještě reagovat na tohle:
Sleduju několik lidí, kteří jsou úplní nehráči a koupili si DH, ale zatím mi žádný nenapsal, že by pravidla přečetl, natož aby podle nich začal hrát. A to jde o hráče deskovek, takže mechaniky souboje, přehazování čísel a počítání HP znají určitě také, minimálně z Karaku. Podle mě je ten základ v Dračáku dost zásadní rozdíl, protože mechaniky nejdou to, co by v DH táhlo hru. To je úkol PJje, a když neví jak hru vést, tak sice dostane nějaká doporučení, ale při tom když házet a na co házet bude plavat.
Stejně jako i zkušenější hráči plavou v tom, kde všude má být destilovatelná mana pro alchymistu a kolik ji má být. Odpovědi na Discordu se nesou zcela klasicky ve stylu "záleží na PJ, jak moc magický chce mít svět", na což je odpověď "tak akorát vzhledem k ostatním povoláním" a na to je zase reakce "tak si to nastav". Což znamená metodu pokusu a omylu, tedy nejspíše začít s málem a postupně přidávat, a jakmile alchymista vyrobí nějaký silnější předmět a úspěšně ho použije, tak mu zase utáhnout kohoutky.
A úplně nejlepší je, že hráč na získávání magenegie a surovin musí myslet a hrát to, ale to zase při sezení zdržuje, tak to má řešit mimo sezení, a zase když bude pořád honit suroviny a manu, tak mu to má PJ osladit ... prostě to co čtu v oficiální diskusi je podle mě jasný důkaz toho, že pravidla DH nefungujou. Nicméně pro zastánce to jsou dobré detaily, které se doladí. Jako třeba že se sepíše seznam předmětů obsahujících manu, aby měl PJ z čeho vybírat. Ale vsadím se, že určit četnost ve světě stejně bude muset sám.
Je pravda, že české vydání je výhoda v rozšíření. Plus ten marketing. Ale české vydání měl i Stín meče, Hrdinové Fantasy, Příběhy Impéria, Střepy snů, Fate - a nějak nemám dojem, že by na některém z těch systémů začínali nováčci.
Narazil jsem na jednu skupinu, která tvrdila, že na DH začali hrát RPG. Nicméně z dalších zmínek jsem měl stejně dojem, že hráči sice byli začátečníci, ale jejich PJ nikoliv.
Sleduju několik lidí, kteří jsou úplní nehráči a koupili si DH, ale zatím mi žádný nenapsal, že by pravidla přečetl, natož aby podle nich začal hrát. A to jde o hráče deskovek, takže mechaniky souboje, přehazování čísel a počítání HP znají určitě také, minimálně z Karaku. Podle mě je ten základ v Dračáku dost zásadní rozdíl, protože mechaniky nejdou to, co by v DH táhlo hru. To je úkol PJje, a když neví jak hru vést, tak sice dostane nějaká doporučení, ale při tom když házet a na co házet bude plavat.
Stejně jako i zkušenější hráči plavou v tom, kde všude má být destilovatelná mana pro alchymistu a kolik ji má být. Odpovědi na Discordu se nesou zcela klasicky ve stylu "záleží na PJ, jak moc magický chce mít svět", na což je odpověď "tak akorát vzhledem k ostatním povoláním" a na to je zase reakce "tak si to nastav". Což znamená metodu pokusu a omylu, tedy nejspíše začít s málem a postupně přidávat, a jakmile alchymista vyrobí nějaký silnější předmět a úspěšně ho použije, tak mu zase utáhnout kohoutky.
A úplně nejlepší je, že hráč na získávání magenegie a surovin musí myslet a hrát to, ale to zase při sezení zdržuje, tak to má řešit mimo sezení, a zase když bude pořád honit suroviny a manu, tak mu to má PJ osladit ... prostě to co čtu v oficiální diskusi je podle mě jasný důkaz toho, že pravidla DH nefungujou. Nicméně pro zastánce to jsou dobré detaily, které se doladí. Jako třeba že se sepíše seznam předmětů obsahujících manu, aby měl PJ z čeho vybírat. Ale vsadím se, že určit četnost ve světě stejně bude muset sám.
Nevím co myslíš tím "niche", a zda mluvíš o mé snaze nebo o DH, ale DH není systém pro začátečníky. Nefunguje tak, a dokonce tak možná ani fungovat nemá. Jen pokračuje v zasvěcovacím stylu dle DrD, kdy se ho hráči učí hrát od lidí, kteří ho už hrajou, takže přebírají a následně mění postupy těchto "mentorů", protože v pravidlech oporu nenajdou. Že by si někdo v deseti až dvaceti letech koupil DH a bez předchozích zkušeností s RPG ho začal hrát, tomu moc nevěřím. Ne že by to nešlo vůbec, jen nevěřím v moc velkou úspěšnost.Ale podstatný fakt je, že se tu bavím i z perspektivy toho, že je to v češtině. A myslete si o tom co chcete, je to oficálně vydaný. Aniž bych chtěl snižovat tvé úsilí, co se vytvoření systému pro začátečníky týče, Jersone, je to pro mě z hlediska rozšíření mezi širší masy niche záležitost.
Je pravda, že české vydání je výhoda v rozšíření. Plus ten marketing. Ale české vydání měl i Stín meče, Hrdinové Fantasy, Příběhy Impéria, Střepy snů, Fate - a nějak nemám dojem, že by na některém z těch systémů začínali nováčci.
Myslím si, že to tu nikdy nikdo nenapsal za celou historii RPG F i Kostky. Jen řada z nás tvrdí, že je škoda, že se hráči naučí všechny ty hloupé styly hraní jako ilusionismus, bagrování hráčů, fixlování kostek a další, které část hráčů odradí a které u další části postupně způsobí vyhoření, a které se snažily odstraňovat už články v Dechu Draka v polovině 90. let.Zároveň mi prostě přijde, že tu cítím dost názor - a teď nemyslím vůbec konkrétně tebe, ale obecně - že DrD/DH je špatné a proto než začít hrát "špatné" RPG, tak lepší nezačínat vůbec.
hraju: Projekt Omega
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13009
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Já jsem celkem přesvědčený, že Dračí hlídka na začátečníky cílí. Není to ale v rozporu s tím zasvěcovacím paradigmatem. Naopak, PJ je na vyšším stupni zasvěcení, kterého dosáhne vlastním studiem a meditací či učením od mistrů, například z Akademie vypravěčů. DH je systém pro začátečníky, otázkou zůstává, jestli je pro začátečníky vhodným systémem. Já tu otázku zodpovědět nedokážu, neb už jsem od pozice začátečníka příliš daleko a vzpomínky blednou.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19440
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Sleduju oficiální diskusi o pravidlech na Discordu DH a mám silný pocit deja vu. Úplně stejně odpovědi jsem četl v roce 2001 na fóru o DrD+.
Projde PJ a ptá se, jak má nastavit množství many a surovin pro alchymistu. Od Tiruse (tedy autora) dostane odpověď, že to záleží na magičnosti jeho světa, kterou si má určit sám. PJ se ptá, jak moc magický svět má nastavit, aby to vycházelo. A dostane odpověď, že to záleží na tom, jak moc magický svět chce. A závěr.
Nicméně, tahle chyba - či "záměrná absence tabulky" stejně nebude v nové verzi opravena, jen PJjové dostanou tabulku rostlin a zvířat, že kterých se dá mana těžit. Ale kolik jí bude, to pořád záleží na PJjovi.
Nebo se to dá dělat ještě složitěji.
(Tady měl být facepalmový smajlík, ale nemůžu ho najít.)
Projde PJ a ptá se, jak má nastavit množství many a surovin pro alchymistu. Od Tiruse (tedy autora) dostane odpověď, že to záleží na magičnosti jeho světa, kterou si má určit sám. PJ se ptá, jak moc magický svět má nastavit, aby to vycházelo. A dostane odpověď, že to záleží na tom, jak moc magický svět chce. A závěr.
Já myslel, že pravidla se hráčům (a zejména platícím zákazníkům) poskytují proto, aby si je nemuseli vytvářet sami metodou pokus omyl.Tirus píše:není důvod dělat tabulky pro to kolik many má alchymista za úroveň. S tohoto pohledu je Hlídka prostě "náročnější" na PJe - nejsou to pravidla, která hlídají každý aspekt hry. Když udělá chybu, záhy to pozná - learning by doing.
Nicméně, tahle chyba - či "záměrná absence tabulky" stejně nebude v nové verzi opravena, jen PJjové dostanou tabulku rostlin a zvířat, že kterých se dá mana těžit. Ale kolik jí bude, to pořád záleží na PJjovi.
Nebo se to dá dělat ještě složitěji.
Tedy když nevím, kolik many dát alchymistovi, tak vymyslím, kolik magických předmětů na mít družina, k tomu něco přihodím a podle hodu dám alchymistovi nějakou část z toho. A budu doufat že vyrobí to co očekávám... A můžu řešit otázku, jak těžké souboje mám nastavit. Očekávám odpověď, že asi tak, jak moc nebezpečný chci mít svět.Ja osobne na to idem z druhého konca. Ak +- vieš aké a koľko Magických predmetov chceš aby skupina mala napr. na úrovni 3 tak si vieš spočítať koľko many a surovín budú potrebovať. Samozrejme musíš pridať ešte nejaké množstvo na lektvary, záleží aké ťažké súboje máte a či majú čas sa napr. týždeň liečiť.
Keď vypočítaš toto číslo tak už je na tebe ako to rozdeliť. Ak si napr. hodí zle na "znalosť prírody" kľudne pridaj do dobrodružstva nejaký magický predmet (dub, fontána atď.) z ktorej bude môcť čerpať aby dobehol tebou dané číslo. A treba myslieť na to že im nemusíš všetko dať v mane a surovinách, napr. 30% by som nechal ako zlaté a oni sa už rozhodnú či ich v meste vymenia za dodatočné suroviny/manu alebo nie.
(Tady měl být facepalmový smajlík, ale nemůžu ho najít.)
hraju: Projekt Omega
-
- Příspěvky: 10803
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Co třeba tenhle?
Od té doby, co unicode penetrovali smajlíci už se nemusíš omezovat tím, co nabízí fórum ...
... mají i blicího.
Od té doby, co unicode penetrovali smajlíci už se nemusíš omezovat tím, co nabízí fórum ...
... mají i blicího.
- Vandalicus
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
To neni na facepalm smajlik, to je na blici smajlik.
Jeste ta prvotni otazka, ktera, cituji "jsem začínající PJ a stále se nemůžu domluvit s mojím alchymistou". Jako ty voe, rict takovymu cloveku "at si to nejak poresi sam" je na pest.
A tohle:
Jeste ta prvotni otazka, ktera, cituji "jsem začínající PJ a stále se nemůžu domluvit s mojím alchymistou". Jako ty voe, rict takovymu cloveku "at si to nejak poresi sam" je na pest.
A tohle:
Tohle je fakt rada na zlato od autora.Pokud vám to vyhovuje, platí samozřejmě že můžete aplikovat house rule a odehrávat to jinak. Pravidla nejsou rigidní bible, ale pouze platforma, na které je ta hra postavená. Stejně jako u DrD jsou koncipována tak, aby si je družiny upravily podle svých preferencí.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19440
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Ale jako ... je to umění. Napíšeš 150 stran exaktních pravidel. Pak 200 stran volných pravidel. Pak řekneš "udělejte si to podle svého". Něco rozdáš, něco pošleš do obchodů, něco prodáš, vyhlásíš 2500 nebo 3000 prodaných výtisků a lidé tě na netu chválí a doporučují pravidla dalším, bohužel hlavně neznalým.
hraju: Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 13331
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Když Sirien včera začal recenzovat dobrodružství pro Hlídku, ze stránek Hlídky "záhadně" zmizela sekce s dobrodružstvími. Celé stránky fungují, ale k dobrodružstvím se dostat nedá.
To je těžká paranoia tohle.
To je těžká paranoia tohle.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19440
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Nevím jak včera, ale dneska jejich stránky nefungují vůbec, nejen ta dobrodružství.
Nicméně Tirus píše, že dostává i desítky pochvalných zpráv denně od hráčů alchymistů, kteří si právě tu volnost pravidel pochvalují a "jen" chtějí vědět, jaké rostliny manu obsahují.
Desítky pochvalných zpráv denně.
To jsem ani nevěděl, že u nás hráči dovedou tak moc chválit.
Nicméně Tirus píše, že dostává i desítky pochvalných zpráv denně od hráčů alchymistů, kteří si právě tu volnost pravidel pochvalují a "jen" chtějí vědět, jaké rostliny manu obsahují.
Desítky pochvalných zpráv denně.
To jsem ani nevěděl, že u nás hráči dovedou tak moc chválit.
hraju: Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
V mobilní verzi ještě odkaz na dobrodružství je, ale po tapnutí hlásí Missing index page or access denied!
*Tady něco smrdí*
Gergon vydal videorecenzi.
*Tady něco smrdí*
Gergon vydal videorecenzi.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Jak by podle vás měla pravidla řešit přidělování surovin alchymistovi?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19440
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
To je zavádějící otázka. Podle mě by alchymista vůbec neměl řešit nějaké účetnictví okolo surovin, a PJ by vůbec neměl řešit nějaké přidělování zdrojů.
hraju: Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Ahoj, tu diskuzi na discordu DH jsem dneska ráno rozvířil já. Mám na to už dlouhá léta svůj názor, a autoři mi připadají jako banda ignorantů, která všechny nedostatky nechá na PJ.
Já to kdysi za dob DrD dělal takto, Udělal jsem si přepočet mezi inteligencí kouzelníka a obratnosti alchymisty. Použil jsem stejnou tabulku na mágy, kterou měl kouzelník a jsem vynásobil počtem dnů strávených ve hře, kdy mohl kouzelník použít kouzla a vynásobil to ještě 1,5. A fungovalo to dobře. Nikoho neotravoval alchymistův mikromanagement, sběr sraček a destilace many. Nevím, jestli by to fungovalo stejně v DH, protože tam jsou ty ceny za alchymistické předměty trochu více rozbité.
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Ale jak píše Jerson, nikdo by nic takového neměl vůbec řešit.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19440
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Obecně, pokud mám ve hře něco vyrábět, tak takto.
hraju: Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host